Todella isoilla toimijoilla ei mene näköjään hyvin. Kun Tehojakelu Oy oli parhaimmillaan 1990 luvulla niin kalustoa oli 120. Kun Esa Kuokka jatkoi niin autoja oli 120 ja ne näkyivät todella vahvasti pääkaupunkiseudulla. Sitten hommaa jatkoi tämä Kylmästi Paras yhtiö tällainen sijoitusyhtiö ja kalustoa oli heinäkuussa 2023 60 kpl ja hyvin harvakseltaan on niitä näkynyt liikenteessä (tiedot perustuvat heidän omaan ilmoitukseen sivustoillaan kaluston määrästä). Mihin hemmettiin ne 60 autoa Esa Kuokan jälkeen on hävinneet. Ja nyt ( en yhtään ihmettele) he myivät kuljetustoiminnan Collico Oy:lle elokuun alusta alkaen. Nettisivulla johtajat kättelevät kuvassa ja antavat kuvan tosi kovasta firmasta joka on kylmä-ja pakastekuljetuksien suurin toimija Suomessa vailla vertaa. Tällainen hämmentää pitkänlinjan kuskia joka on yli 40 vuotta sivusta seurannut kuljetusalaa varsinkin kylmäkuljetuksien osalta. Itse en ole koskaan mieltänyt kyseistä yritystä mitenkään ylivoimasen suureksi saati menestyneeksi ? Kylmästi Paras/Collico kuskit kertokaa rehellinen mielipide , nyt kun homma on alkanut jälleen uudestaan niin onko nyt hyvä fiilis, palkat kohdillaan ja tekemisen meininki ,kuten kuuluu kuuluu sanoa " iso vaihde on kytketty päälle". Eli miten on asian laita. Asiallisia kommentteja Kiitos!
Esa Kuokka-Kylmästi Paras-Collico
17
1976
Vastaukset
- Anonyymi
Kylmästi paras Oy siirtyi Collico Oy:lle ja johtajat olivat yhteiskuvassa (kylmästi Paras oy:n sivustolla) Lipevää yhteiskuvaa vaikka ei hyvin mene oikeasti. He yhdessä väittävät ,että Suomen suurin johtava Kylmä- pakastekuljetus yritys. Ihan täyttä
puppua. ihmettelen ,että tällaista potaskaa edes halutaan levittää mediaan.- Anonyymi
Nyt tuoreet Collico Oy.n kuskit ,kommenttia peliin ..... mikä muuttui työssänne?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt tuoreet Collico Oy.n kuskit ,kommenttia peliin ..... mikä muuttui työssänne?
Opettele nyt pelle ensin lukemaan autojen kyljistä uuden omistajan nimi ,se on ColligX eikä mikään Collico Oy. ColligX on laadukas yksi Suomen merkittävimmistä kylmä- ja pakastekuljetuksiin erikoistuneista yrityksistä . Yrityksen takana on Heino Group Oy jonka kaikki tuntevat aiemmin upeasta menestyksestä HoReCa - puolella pikatukkuna. Suka Oy on myös merkittävä toimia konsultoinnissa. Näillä eväillä vain taivas on rajana kun Suomen kylmä/pakastekuljetukset laitetaan uusille urille. Matka on vasta aluillaan,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele nyt pelle ensin lukemaan autojen kyljistä uuden omistajan nimi ,se on ColligX eikä mikään Collico Oy. ColligX on laadukas yksi Suomen merkittävimmistä kylmä- ja pakastekuljetuksiin erikoistuneista yrityksistä . Yrityksen takana on Heino Group Oy jonka kaikki tuntevat aiemmin upeasta menestyksestä HoReCa - puolella pikatukkuna. Suka Oy on myös merkittävä toimia konsultoinnissa. Näillä eväillä vain taivas on rajana kun Suomen kylmä/pakastekuljetukset laitetaan uusille urille. Matka on vasta aluillaan,
Vitsiä vitsin perään. Heino menestynyt HoReCa tukkuliike, miksi sitten myi koko homman Valiolle joka antoi omalle lapsukselle naurettavan nimen "Aimo" olisi antanut nimen Jorma niin olisi ollut edes jotain munaa. Niin pakko oli päästä eroon tukkuliike toiminnasta,koska se oli ollut jo vuosi tolkulla todella tappiollista toimintaa ja konkurssi uhkasi. Nähtäväksi jää miten Heino Group pelittää tosi karulla kuljetusalalla ihan nyt aikuisten oikeasti,kun vastassa on tosi kovat kaiken nähneet kuljetusalan perheyritykset ja pitkänlinjan muut toimijat.
. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vitsiä vitsin perään. Heino menestynyt HoReCa tukkuliike, miksi sitten myi koko homman Valiolle joka antoi omalle lapsukselle naurettavan nimen "Aimo" olisi antanut nimen Jorma niin olisi ollut edes jotain munaa. Niin pakko oli päästä eroon tukkuliike toiminnasta,koska se oli ollut jo vuosi tolkulla todella tappiollista toimintaa ja konkurssi uhkasi. Nähtäväksi jää miten Heino Group pelittää tosi karulla kuljetusalalla ihan nyt aikuisten oikeasti,kun vastassa on tosi kovat kaiken nähneet kuljetusalan perheyritykset ja pitkänlinjan muut toimijat.
.Kuljetusala on mennyt aivan järjettömään suuntaukseen Suomessa viimeisen 20 vuoden aikana. Ei luoteta omaan osaamiseen perinteisenä kuljetusyrityksenä joka tarjoaa vain kuljetuspalveluita asiakkaille. Osunko oikeaan ,että Tuoretie oy 30 vuotta sitten oli ensimmäisiä tällaisia kuljetusyrityksien yhdessä rakentamia härdellejä , jossa Saarioisten ja monen muun elintarvikealan yrityksien tuotteet kuljetettiin keskitetysti asiakkaille. Nyt on trendi varsinkin lämpösäädellyissä kuljetuksissa kuljetusyrityksien valtava into perustaa terminaaleja sinne ja tänne varsinkin Etelä-Suomen alueella Helsinki-Turku-Tampere.
Aina ihmetellään miksi kuljetusala ei kiinnosta nuoria, niin ei se kiinnosta kun sellaiset yritykset jotka ovat valmiita palkkaamaan myös nuoria kuljettajien alkuja ovat täysin kasvottomia( ei ole selkeää työnantajaa) työnjohto on täysin leipääntynyt ja hällä väliä asenne( ei paljon kiinnosta) Jos nuori haluaisi pitää työautonsa kunnossa niin yövuoroon tuleva työkaveri sen kyllä rikkoo. Ja jos siitä puhuu niin ,kommentit on heh heh sellaista elämä on! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuljetusala on mennyt aivan järjettömään suuntaukseen Suomessa viimeisen 20 vuoden aikana. Ei luoteta omaan osaamiseen perinteisenä kuljetusyrityksenä joka tarjoaa vain kuljetuspalveluita asiakkaille. Osunko oikeaan ,että Tuoretie oy 30 vuotta sitten oli ensimmäisiä tällaisia kuljetusyrityksien yhdessä rakentamia härdellejä , jossa Saarioisten ja monen muun elintarvikealan yrityksien tuotteet kuljetettiin keskitetysti asiakkaille. Nyt on trendi varsinkin lämpösäädellyissä kuljetuksissa kuljetusyrityksien valtava into perustaa terminaaleja sinne ja tänne varsinkin Etelä-Suomen alueella Helsinki-Turku-Tampere.
Aina ihmetellään miksi kuljetusala ei kiinnosta nuoria, niin ei se kiinnosta kun sellaiset yritykset jotka ovat valmiita palkkaamaan myös nuoria kuljettajien alkuja ovat täysin kasvottomia( ei ole selkeää työnantajaa) työnjohto on täysin leipääntynyt ja hällä väliä asenne( ei paljon kiinnosta) Jos nuori haluaisi pitää työautonsa kunnossa niin yövuoroon tuleva työkaveri sen kyllä rikkoo. Ja jos siitä puhuu niin ,kommentit on heh heh sellaista elämä on!Näin se menee . Ikävä kyllä. Ja kun isäpappa pitkänlinjan kuski näitä epäkohta juttuja illalla ruokapöydässä kertoo jälkikasvulle niin jälkikasvu ymmärtää yskän ja hakeutuu täysin muille aloille töihin tai jopa ottavat kopin ja opiskelevat innolla hyvän arvostetun ammatin.
- Anonyymi
Kuokka kaasi tehojakelun, eli tosi hyvin meni
- Anonyymi
Taas on tietämys ja factat kohdillaan. Esa Kuokka tuo pitkänlinjan kuljetusalan veteraanikonkari jo 1970 luvulta Norrgård kuljetusyrityksessä( pakaste ja Norjan lohien kuljetuksiin erikoistunut yritys)Vaalean sinisillä raidoilla varustettuja Mersuja. Esa teki merkittävän uran Tehojakelussa . Tehojakelu Oy:llä oli suuruuden hulluja unelmia mm. pääkaupunkiseudun Valion jakelutyön ottaminen hoitaakseen joka päättyi todella surkeasti , Tehojakelun konkurssin jälkeen Esa otti hommat hoidettavaksi ja takasi työpaikat meille duunareille( se on se tärkein asia näin työntekijän kannalta) Mutta me kaikki vanhenemme ja niin myös Esa Kuokka jäi eläkkeelle . Kun homma siirtyi sijoitusyhtiölle niin siitä se alamäki alkoi, ainakin jos kuuntelee vanhoja konkareita, niin siis kuunteli, sillä he kaikki ovat lähteneet pois yrityksestä tai jääneet eläkkeelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas on tietämys ja factat kohdillaan. Esa Kuokka tuo pitkänlinjan kuljetusalan veteraanikonkari jo 1970 luvulta Norrgård kuljetusyrityksessä( pakaste ja Norjan lohien kuljetuksiin erikoistunut yritys)Vaalean sinisillä raidoilla varustettuja Mersuja. Esa teki merkittävän uran Tehojakelussa . Tehojakelu Oy:llä oli suuruuden hulluja unelmia mm. pääkaupunkiseudun Valion jakelutyön ottaminen hoitaakseen joka päättyi todella surkeasti , Tehojakelun konkurssin jälkeen Esa otti hommat hoidettavaksi ja takasi työpaikat meille duunareille( se on se tärkein asia näin työntekijän kannalta) Mutta me kaikki vanhenemme ja niin myös Esa Kuokka jäi eläkkeelle . Kun homma siirtyi sijoitusyhtiölle niin siitä se alamäki alkoi, ainakin jos kuuntelee vanhoja konkareita, niin siis kuunteli, sillä he kaikki ovat lähteneet pois yrityksestä tai jääneet eläkkeelle.
Niin se kertoo paljon " ovat lähteneet pois tai jääneet eläkkeelle" , kyllä kyllä ei siinä puulaakissa ole yhtään enää näitä tosi kuskeja 1980- luvulta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se kertoo paljon " ovat lähteneet pois tai jääneet eläkkeelle" , kyllä kyllä ei siinä puulaakissa ole yhtään enää näitä tosi kuskeja 1980- luvulta.
Tehojakelun aikaan tienasi kunnolla,päivän kylmäjakelukuorma bonka suoritti kahdeksaan tuntiin ja palkka nykyeuroissa yli 5 tonnia//kk.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tehojakelun aikaan tienasi kunnolla,päivän kylmäjakelukuorma bonka suoritti kahdeksaan tuntiin ja palkka nykyeuroissa yli 5 tonnia//kk.
1980 luvulla olikin sanonta :Tehojakelu - autot stadin surkeimmat,mutta palkat stadin parhaimmat. Vanhan isännän aikana palkat todella oli kohdillaan, tekijämies teki todella hyvän tilin joka kuukausi. Meno muuttui totaalisesti kun seuraava sukupolvi astui areenalle ja otti firman hoitaakseen. Siitä se alamäki sitten alkoi.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas on tietämys ja factat kohdillaan. Esa Kuokka tuo pitkänlinjan kuljetusalan veteraanikonkari jo 1970 luvulta Norrgård kuljetusyrityksessä( pakaste ja Norjan lohien kuljetuksiin erikoistunut yritys)Vaalean sinisillä raidoilla varustettuja Mersuja. Esa teki merkittävän uran Tehojakelussa . Tehojakelu Oy:llä oli suuruuden hulluja unelmia mm. pääkaupunkiseudun Valion jakelutyön ottaminen hoitaakseen joka päättyi todella surkeasti , Tehojakelun konkurssin jälkeen Esa otti hommat hoidettavaksi ja takasi työpaikat meille duunareille( se on se tärkein asia näin työntekijän kannalta) Mutta me kaikki vanhenemme ja niin myös Esa Kuokka jäi eläkkeelle . Kun homma siirtyi sijoitusyhtiölle niin siitä se alamäki alkoi, ainakin jos kuuntelee vanhoja konkareita, niin siis kuunteli, sillä he kaikki ovat lähteneet pois yrityksestä tai jääneet eläkkeelle.
Kun homma siirtyi sijoitusyhtiölle niin siitä se alamäki alkoi, ainakin jos kuuntelee vanhoja konkareita, niin siis kuunteli, sillä he kaikki ovat lähteneet pois yrityksestä tai jääneet eläkkeelle.
Tähän on pakko kommentoida,Kylmästi paras heitti melkein kaikki yli 50 vuotiaat pihalle muutama vuosi sitten.
Oli muka töiden vähyyttä ja puhuttiin koronasta.
Paskapuhetta mutta saatiinpahan yt aikaiseksi ja kuskeja pihalle urakalla. Ei ole vieläkään muuten työtodistusta kuulunut firmasta eikä ole ilmaantunut irtisanotuille työkavereillekaan.Pistettiin vaan vanhat pihalle että saatiin "värikästä" uutta kuskia tilalle. Täysin laiton irtisanominen mutta siksi sitä työtodistusta ei kuulukkaan.
- Anonyymi
Ajoin jo ennen Tehojakelua kun firma oli nimellä Kyytipoika ja Kylmäkyyti, töitä sai tehdä paljon mutta maksettiin hyvin noilla ajoilla rakennutin itselleni omakotitalon helsinkiin.
- Anonyymi
Kyllä hyvin arvostettu ekonomi Ilmo Iivonen kääntyisi haudassaan , jos tietäisi mihin tilaan hänen perustama ja huolella rakennettu yritys on ajettu nykymaailmassa . Kaikki meni pilalle , kun suuruuden hullut lapset lähtivät "kasvattamaan" yritystä perustajansa jälkeen unelmillaan mm. pääkaupunkiseudun Valio tuotteiden jakelusta. Tästä kaikesta syntyi täysi pannukakku eli paska loppu Nordnet- logistic eli the end. Entiselle tosi hyvälle työnantajalle surkea loppu. Ja seniorit kiittää.................
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä hyvin arvostettu ekonomi Ilmo Iivonen kääntyisi haudassaan , jos tietäisi mihin tilaan hänen perustama ja huolella rakennettu yritys on ajettu nykymaailmassa . Kaikki meni pilalle , kun suuruuden hullut lapset lähtivät "kasvattamaan" yritystä perustajansa jälkeen unelmillaan mm. pääkaupunkiseudun Valio tuotteiden jakelusta. Tästä kaikesta syntyi täysi pannukakku eli paska loppu Nordnet- logistic eli the end. Entiselle tosi hyvälle työnantajalle surkea loppu. Ja seniorit kiittää.................
Näin se varmaan meni,Kyytipojan aikaan oli aika paska kalusto mutta auton sai kotiin ja jos jaksoi ajaa niin palkka oli hyvä.
Ajoin maitoa valiolla oli raskas duuni mutta tilipäivä lämmitti,pääsin sitten lihan ja makkaran eli läskin ajoon samassa yrityksessä ja autokin tuli uusi Mersu 1313 ja ajopiiri hki-hanko välillä ja liksaa tuli.
Tehojakelun nimissä ajoin monen eri yrityksen ajoja kunnes muutoksen tuulet rupesivat lepamattamaan.
- Anonyymi
Mielenkiintoista tarinaa. Itse oon ollu ihan eri suunnalla mutta kehitys sama. Vaihtoehdoksi jäi yrittäminen.
Enkä todellakaan torppariksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256