Esa Kuokka-Kylmästi Paras-Collico

Anonyymi-ap

Todella isoilla toimijoilla ei mene näköjään hyvin. Kun Tehojakelu Oy oli parhaimmillaan 1990 luvulla niin kalustoa oli 120. Kun Esa Kuokka jatkoi niin autoja oli 120 ja ne näkyivät todella vahvasti pääkaupunkiseudulla. Sitten hommaa jatkoi tämä Kylmästi Paras yhtiö tällainen sijoitusyhtiö ja kalustoa oli heinäkuussa 2023 60 kpl ja hyvin harvakseltaan on niitä näkynyt liikenteessä (tiedot perustuvat heidän omaan ilmoitukseen sivustoillaan kaluston määrästä). Mihin hemmettiin ne 60 autoa Esa Kuokan jälkeen on hävinneet. Ja nyt ( en yhtään ihmettele) he myivät kuljetustoiminnan Collico Oy:lle elokuun alusta alkaen. Nettisivulla johtajat kättelevät kuvassa ja antavat kuvan tosi kovasta firmasta joka on kylmä-ja pakastekuljetuksien suurin toimija Suomessa vailla vertaa. Tällainen hämmentää pitkänlinjan kuskia joka on yli 40 vuotta sivusta seurannut kuljetusalaa varsinkin kylmäkuljetuksien osalta. Itse en ole koskaan mieltänyt kyseistä yritystä mitenkään ylivoimasen suureksi saati menestyneeksi ? Kylmästi Paras/Collico kuskit kertokaa rehellinen mielipide , nyt kun homma on alkanut jälleen uudestaan niin onko nyt hyvä fiilis, palkat kohdillaan ja tekemisen meininki ,kuten kuuluu kuuluu sanoa " iso vaihde on kytketty päälle". Eli miten on asian laita. Asiallisia kommentteja Kiitos!

17

1444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kylmästi paras Oy siirtyi Collico Oy:lle ja johtajat olivat yhteiskuvassa (kylmästi Paras oy:n sivustolla) Lipevää yhteiskuvaa vaikka ei hyvin mene oikeasti. He yhdessä väittävät ,että Suomen suurin johtava Kylmä- pakastekuljetus yritys. Ihan täyttä
      puppua. ihmettelen ,että tällaista potaskaa edes halutaan levittää mediaan.

      • Anonyymi

        Nyt tuoreet Collico Oy.n kuskit ,kommenttia peliin ..... mikä muuttui työssänne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tuoreet Collico Oy.n kuskit ,kommenttia peliin ..... mikä muuttui työssänne?

        Opettele nyt pelle ensin lukemaan autojen kyljistä uuden omistajan nimi ,se on ColligX eikä mikään Collico Oy. ColligX on laadukas yksi Suomen merkittävimmistä kylmä- ja pakastekuljetuksiin erikoistuneista yrityksistä . Yrityksen takana on Heino Group Oy jonka kaikki tuntevat aiemmin upeasta menestyksestä HoReCa - puolella pikatukkuna. Suka Oy on myös merkittävä toimia konsultoinnissa. Näillä eväillä vain taivas on rajana kun Suomen kylmä/pakastekuljetukset laitetaan uusille urille. Matka on vasta aluillaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele nyt pelle ensin lukemaan autojen kyljistä uuden omistajan nimi ,se on ColligX eikä mikään Collico Oy. ColligX on laadukas yksi Suomen merkittävimmistä kylmä- ja pakastekuljetuksiin erikoistuneista yrityksistä . Yrityksen takana on Heino Group Oy jonka kaikki tuntevat aiemmin upeasta menestyksestä HoReCa - puolella pikatukkuna. Suka Oy on myös merkittävä toimia konsultoinnissa. Näillä eväillä vain taivas on rajana kun Suomen kylmä/pakastekuljetukset laitetaan uusille urille. Matka on vasta aluillaan,

        Vitsiä vitsin perään. Heino menestynyt HoReCa tukkuliike, miksi sitten myi koko homman Valiolle joka antoi omalle lapsukselle naurettavan nimen "Aimo" olisi antanut nimen Jorma niin olisi ollut edes jotain munaa. Niin pakko oli päästä eroon tukkuliike toiminnasta,koska se oli ollut jo vuosi tolkulla todella tappiollista toimintaa ja konkurssi uhkasi. Nähtäväksi jää miten Heino Group pelittää tosi karulla kuljetusalalla ihan nyt aikuisten oikeasti,kun vastassa on tosi kovat kaiken nähneet kuljetusalan perheyritykset ja pitkänlinjan muut toimijat.
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitsiä vitsin perään. Heino menestynyt HoReCa tukkuliike, miksi sitten myi koko homman Valiolle joka antoi omalle lapsukselle naurettavan nimen "Aimo" olisi antanut nimen Jorma niin olisi ollut edes jotain munaa. Niin pakko oli päästä eroon tukkuliike toiminnasta,koska se oli ollut jo vuosi tolkulla todella tappiollista toimintaa ja konkurssi uhkasi. Nähtäväksi jää miten Heino Group pelittää tosi karulla kuljetusalalla ihan nyt aikuisten oikeasti,kun vastassa on tosi kovat kaiken nähneet kuljetusalan perheyritykset ja pitkänlinjan muut toimijat.
        .

        Kuljetusala on mennyt aivan järjettömään suuntaukseen Suomessa viimeisen 20 vuoden aikana. Ei luoteta omaan osaamiseen perinteisenä kuljetusyrityksenä joka tarjoaa vain kuljetuspalveluita asiakkaille. Osunko oikeaan ,että Tuoretie oy 30 vuotta sitten oli ensimmäisiä tällaisia kuljetusyrityksien yhdessä rakentamia härdellejä , jossa Saarioisten ja monen muun elintarvikealan yrityksien tuotteet kuljetettiin keskitetysti asiakkaille. Nyt on trendi varsinkin lämpösäädellyissä kuljetuksissa kuljetusyrityksien valtava into perustaa terminaaleja sinne ja tänne varsinkin Etelä-Suomen alueella Helsinki-Turku-Tampere.
        Aina ihmetellään miksi kuljetusala ei kiinnosta nuoria, niin ei se kiinnosta kun sellaiset yritykset jotka ovat valmiita palkkaamaan myös nuoria kuljettajien alkuja ovat täysin kasvottomia( ei ole selkeää työnantajaa) työnjohto on täysin leipääntynyt ja hällä väliä asenne( ei paljon kiinnosta) Jos nuori haluaisi pitää työautonsa kunnossa niin yövuoroon tuleva työkaveri sen kyllä rikkoo. Ja jos siitä puhuu niin ,kommentit on heh heh sellaista elämä on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuljetusala on mennyt aivan järjettömään suuntaukseen Suomessa viimeisen 20 vuoden aikana. Ei luoteta omaan osaamiseen perinteisenä kuljetusyrityksenä joka tarjoaa vain kuljetuspalveluita asiakkaille. Osunko oikeaan ,että Tuoretie oy 30 vuotta sitten oli ensimmäisiä tällaisia kuljetusyrityksien yhdessä rakentamia härdellejä , jossa Saarioisten ja monen muun elintarvikealan yrityksien tuotteet kuljetettiin keskitetysti asiakkaille. Nyt on trendi varsinkin lämpösäädellyissä kuljetuksissa kuljetusyrityksien valtava into perustaa terminaaleja sinne ja tänne varsinkin Etelä-Suomen alueella Helsinki-Turku-Tampere.
        Aina ihmetellään miksi kuljetusala ei kiinnosta nuoria, niin ei se kiinnosta kun sellaiset yritykset jotka ovat valmiita palkkaamaan myös nuoria kuljettajien alkuja ovat täysin kasvottomia( ei ole selkeää työnantajaa) työnjohto on täysin leipääntynyt ja hällä väliä asenne( ei paljon kiinnosta) Jos nuori haluaisi pitää työautonsa kunnossa niin yövuoroon tuleva työkaveri sen kyllä rikkoo. Ja jos siitä puhuu niin ,kommentit on heh heh sellaista elämä on!

        Näin se menee . Ikävä kyllä. Ja kun isäpappa pitkänlinjan kuski näitä epäkohta juttuja illalla ruokapöydässä kertoo jälkikasvulle niin jälkikasvu ymmärtää yskän ja hakeutuu täysin muille aloille töihin tai jopa ottavat kopin ja opiskelevat innolla hyvän arvostetun ammatin.


    • Anonyymi

      Kuokka kaasi tehojakelun, eli tosi hyvin meni

      • Anonyymi

        Taas on tietämys ja factat kohdillaan. Esa Kuokka tuo pitkänlinjan kuljetusalan veteraanikonkari jo 1970 luvulta Norrgård kuljetusyrityksessä( pakaste ja Norjan lohien kuljetuksiin erikoistunut yritys)Vaalean sinisillä raidoilla varustettuja Mersuja. Esa teki merkittävän uran Tehojakelussa . Tehojakelu Oy:llä oli suuruuden hulluja unelmia mm. pääkaupunkiseudun Valion jakelutyön ottaminen hoitaakseen joka päättyi todella surkeasti , Tehojakelun konkurssin jälkeen Esa otti hommat hoidettavaksi ja takasi työpaikat meille duunareille( se on se tärkein asia näin työntekijän kannalta) Mutta me kaikki vanhenemme ja niin myös Esa Kuokka jäi eläkkeelle . Kun homma siirtyi sijoitusyhtiölle niin siitä se alamäki alkoi, ainakin jos kuuntelee vanhoja konkareita, niin siis kuunteli, sillä he kaikki ovat lähteneet pois yrityksestä tai jääneet eläkkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas on tietämys ja factat kohdillaan. Esa Kuokka tuo pitkänlinjan kuljetusalan veteraanikonkari jo 1970 luvulta Norrgård kuljetusyrityksessä( pakaste ja Norjan lohien kuljetuksiin erikoistunut yritys)Vaalean sinisillä raidoilla varustettuja Mersuja. Esa teki merkittävän uran Tehojakelussa . Tehojakelu Oy:llä oli suuruuden hulluja unelmia mm. pääkaupunkiseudun Valion jakelutyön ottaminen hoitaakseen joka päättyi todella surkeasti , Tehojakelun konkurssin jälkeen Esa otti hommat hoidettavaksi ja takasi työpaikat meille duunareille( se on se tärkein asia näin työntekijän kannalta) Mutta me kaikki vanhenemme ja niin myös Esa Kuokka jäi eläkkeelle . Kun homma siirtyi sijoitusyhtiölle niin siitä se alamäki alkoi, ainakin jos kuuntelee vanhoja konkareita, niin siis kuunteli, sillä he kaikki ovat lähteneet pois yrityksestä tai jääneet eläkkeelle.

        Niin se kertoo paljon " ovat lähteneet pois tai jääneet eläkkeelle" , kyllä kyllä ei siinä puulaakissa ole yhtään enää näitä tosi kuskeja 1980- luvulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se kertoo paljon " ovat lähteneet pois tai jääneet eläkkeelle" , kyllä kyllä ei siinä puulaakissa ole yhtään enää näitä tosi kuskeja 1980- luvulta.

        Tehojakelun aikaan tienasi kunnolla,päivän kylmäjakelukuorma bonka suoritti kahdeksaan tuntiin ja palkka nykyeuroissa yli 5 tonnia//kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehojakelun aikaan tienasi kunnolla,päivän kylmäjakelukuorma bonka suoritti kahdeksaan tuntiin ja palkka nykyeuroissa yli 5 tonnia//kk.

        1980 luvulla olikin sanonta :Tehojakelu - autot stadin surkeimmat,mutta palkat stadin parhaimmat. Vanhan isännän aikana palkat todella oli kohdillaan, tekijämies teki todella hyvän tilin joka kuukausi. Meno muuttui totaalisesti kun seuraava sukupolvi astui areenalle ja otti firman hoitaakseen. Siitä se alamäki sitten alkoi.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas on tietämys ja factat kohdillaan. Esa Kuokka tuo pitkänlinjan kuljetusalan veteraanikonkari jo 1970 luvulta Norrgård kuljetusyrityksessä( pakaste ja Norjan lohien kuljetuksiin erikoistunut yritys)Vaalean sinisillä raidoilla varustettuja Mersuja. Esa teki merkittävän uran Tehojakelussa . Tehojakelu Oy:llä oli suuruuden hulluja unelmia mm. pääkaupunkiseudun Valion jakelutyön ottaminen hoitaakseen joka päättyi todella surkeasti , Tehojakelun konkurssin jälkeen Esa otti hommat hoidettavaksi ja takasi työpaikat meille duunareille( se on se tärkein asia näin työntekijän kannalta) Mutta me kaikki vanhenemme ja niin myös Esa Kuokka jäi eläkkeelle . Kun homma siirtyi sijoitusyhtiölle niin siitä se alamäki alkoi, ainakin jos kuuntelee vanhoja konkareita, niin siis kuunteli, sillä he kaikki ovat lähteneet pois yrityksestä tai jääneet eläkkeelle.

        Kun homma siirtyi sijoitusyhtiölle niin siitä se alamäki alkoi, ainakin jos kuuntelee vanhoja konkareita, niin siis kuunteli, sillä he kaikki ovat lähteneet pois yrityksestä tai jääneet eläkkeelle.
        Tähän on pakko kommentoida,Kylmästi paras heitti melkein kaikki yli 50 vuotiaat pihalle muutama vuosi sitten.
        Oli muka töiden vähyyttä ja puhuttiin koronasta.
        Paskapuhetta mutta saatiinpahan yt aikaiseksi ja kuskeja pihalle urakalla. Ei ole vieläkään muuten työtodistusta kuulunut firmasta eikä ole ilmaantunut irtisanotuille työkavereillekaan.Pistettiin vaan vanhat pihalle että saatiin "värikästä" uutta kuskia tilalle. Täysin laiton irtisanominen mutta siksi sitä työtodistusta ei kuulukkaan.


    • Anonyymi

      Ajoin jo ennen Tehojakelua kun firma oli nimellä Kyytipoika ja Kylmäkyyti, töitä sai tehdä paljon mutta maksettiin hyvin noilla ajoilla rakennutin itselleni omakotitalon helsinkiin.

      • Anonyymi

        Kyllä hyvin arvostettu ekonomi Ilmo Iivonen kääntyisi haudassaan , jos tietäisi mihin tilaan hänen perustama ja huolella rakennettu yritys on ajettu nykymaailmassa . Kaikki meni pilalle , kun suuruuden hullut lapset lähtivät "kasvattamaan" yritystä perustajansa jälkeen unelmillaan mm. pääkaupunkiseudun Valio tuotteiden jakelusta. Tästä kaikesta syntyi täysi pannukakku eli paska loppu Nordnet- logistic eli the end. Entiselle tosi hyvälle työnantajalle surkea loppu. Ja seniorit kiittää.................


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hyvin arvostettu ekonomi Ilmo Iivonen kääntyisi haudassaan , jos tietäisi mihin tilaan hänen perustama ja huolella rakennettu yritys on ajettu nykymaailmassa . Kaikki meni pilalle , kun suuruuden hullut lapset lähtivät "kasvattamaan" yritystä perustajansa jälkeen unelmillaan mm. pääkaupunkiseudun Valio tuotteiden jakelusta. Tästä kaikesta syntyi täysi pannukakku eli paska loppu Nordnet- logistic eli the end. Entiselle tosi hyvälle työnantajalle surkea loppu. Ja seniorit kiittää.................

        Näin se varmaan meni,Kyytipojan aikaan oli aika paska kalusto mutta auton sai kotiin ja jos jaksoi ajaa niin palkka oli hyvä.
        Ajoin maitoa valiolla oli raskas duuni mutta tilipäivä lämmitti,pääsin sitten lihan ja makkaran eli läskin ajoon samassa yrityksessä ja autokin tuli uusi Mersu 1313 ja ajopiiri hki-hanko välillä ja liksaa tuli.
        Tehojakelun nimissä ajoin monen eri yrityksen ajoja kunnes muutoksen tuulet rupesivat lepamattamaan.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista tarinaa. Itse oon ollu ihan eri suunnalla mutta kehitys sama. Vaihtoehdoksi jäi yrittäminen.
      Enkä todellakaan torppariksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3918
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2174
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2103
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1484
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1235
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      92
      1146
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1100
    Aihe