Todella isoilla toimijoilla ei mene näköjään hyvin. Kun Tehojakelu Oy oli parhaimmillaan 1990 luvulla niin kalustoa oli 120. Kun Esa Kuokka jatkoi niin autoja oli 120 ja ne näkyivät todella vahvasti pääkaupunkiseudulla. Sitten hommaa jatkoi tämä Kylmästi Paras yhtiö tällainen sijoitusyhtiö ja kalustoa oli heinäkuussa 2023 60 kpl ja hyvin harvakseltaan on niitä näkynyt liikenteessä (tiedot perustuvat heidän omaan ilmoitukseen sivustoillaan kaluston määrästä). Mihin hemmettiin ne 60 autoa Esa Kuokan jälkeen on hävinneet. Ja nyt ( en yhtään ihmettele) he myivät kuljetustoiminnan Collico Oy:lle elokuun alusta alkaen. Nettisivulla johtajat kättelevät kuvassa ja antavat kuvan tosi kovasta firmasta joka on kylmä-ja pakastekuljetuksien suurin toimija Suomessa vailla vertaa. Tällainen hämmentää pitkänlinjan kuskia joka on yli 40 vuotta sivusta seurannut kuljetusalaa varsinkin kylmäkuljetuksien osalta. Itse en ole koskaan mieltänyt kyseistä yritystä mitenkään ylivoimasen suureksi saati menestyneeksi ? Kylmästi Paras/Collico kuskit kertokaa rehellinen mielipide , nyt kun homma on alkanut jälleen uudestaan niin onko nyt hyvä fiilis, palkat kohdillaan ja tekemisen meininki ,kuten kuuluu kuuluu sanoa " iso vaihde on kytketty päälle". Eli miten on asian laita. Asiallisia kommentteja Kiitos!
Esa Kuokka-Kylmästi Paras-Collico
19
2216
Vastaukset
- Anonyymi
Kylmästi paras Oy siirtyi Collico Oy:lle ja johtajat olivat yhteiskuvassa (kylmästi Paras oy:n sivustolla) Lipevää yhteiskuvaa vaikka ei hyvin mene oikeasti. He yhdessä väittävät ,että Suomen suurin johtava Kylmä- pakastekuljetus yritys. Ihan täyttä
puppua. ihmettelen ,että tällaista potaskaa edes halutaan levittää mediaan.- Anonyymi
Nyt tuoreet Collico Oy.n kuskit ,kommenttia peliin ..... mikä muuttui työssänne?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt tuoreet Collico Oy.n kuskit ,kommenttia peliin ..... mikä muuttui työssänne?
Opettele nyt pelle ensin lukemaan autojen kyljistä uuden omistajan nimi ,se on ColligX eikä mikään Collico Oy. ColligX on laadukas yksi Suomen merkittävimmistä kylmä- ja pakastekuljetuksiin erikoistuneista yrityksistä . Yrityksen takana on Heino Group Oy jonka kaikki tuntevat aiemmin upeasta menestyksestä HoReCa - puolella pikatukkuna. Suka Oy on myös merkittävä toimia konsultoinnissa. Näillä eväillä vain taivas on rajana kun Suomen kylmä/pakastekuljetukset laitetaan uusille urille. Matka on vasta aluillaan,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele nyt pelle ensin lukemaan autojen kyljistä uuden omistajan nimi ,se on ColligX eikä mikään Collico Oy. ColligX on laadukas yksi Suomen merkittävimmistä kylmä- ja pakastekuljetuksiin erikoistuneista yrityksistä . Yrityksen takana on Heino Group Oy jonka kaikki tuntevat aiemmin upeasta menestyksestä HoReCa - puolella pikatukkuna. Suka Oy on myös merkittävä toimia konsultoinnissa. Näillä eväillä vain taivas on rajana kun Suomen kylmä/pakastekuljetukset laitetaan uusille urille. Matka on vasta aluillaan,
Vitsiä vitsin perään. Heino menestynyt HoReCa tukkuliike, miksi sitten myi koko homman Valiolle joka antoi omalle lapsukselle naurettavan nimen "Aimo" olisi antanut nimen Jorma niin olisi ollut edes jotain munaa. Niin pakko oli päästä eroon tukkuliike toiminnasta,koska se oli ollut jo vuosi tolkulla todella tappiollista toimintaa ja konkurssi uhkasi. Nähtäväksi jää miten Heino Group pelittää tosi karulla kuljetusalalla ihan nyt aikuisten oikeasti,kun vastassa on tosi kovat kaiken nähneet kuljetusalan perheyritykset ja pitkänlinjan muut toimijat.
. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vitsiä vitsin perään. Heino menestynyt HoReCa tukkuliike, miksi sitten myi koko homman Valiolle joka antoi omalle lapsukselle naurettavan nimen "Aimo" olisi antanut nimen Jorma niin olisi ollut edes jotain munaa. Niin pakko oli päästä eroon tukkuliike toiminnasta,koska se oli ollut jo vuosi tolkulla todella tappiollista toimintaa ja konkurssi uhkasi. Nähtäväksi jää miten Heino Group pelittää tosi karulla kuljetusalalla ihan nyt aikuisten oikeasti,kun vastassa on tosi kovat kaiken nähneet kuljetusalan perheyritykset ja pitkänlinjan muut toimijat.
.Kuljetusala on mennyt aivan järjettömään suuntaukseen Suomessa viimeisen 20 vuoden aikana. Ei luoteta omaan osaamiseen perinteisenä kuljetusyrityksenä joka tarjoaa vain kuljetuspalveluita asiakkaille. Osunko oikeaan ,että Tuoretie oy 30 vuotta sitten oli ensimmäisiä tällaisia kuljetusyrityksien yhdessä rakentamia härdellejä , jossa Saarioisten ja monen muun elintarvikealan yrityksien tuotteet kuljetettiin keskitetysti asiakkaille. Nyt on trendi varsinkin lämpösäädellyissä kuljetuksissa kuljetusyrityksien valtava into perustaa terminaaleja sinne ja tänne varsinkin Etelä-Suomen alueella Helsinki-Turku-Tampere.
Aina ihmetellään miksi kuljetusala ei kiinnosta nuoria, niin ei se kiinnosta kun sellaiset yritykset jotka ovat valmiita palkkaamaan myös nuoria kuljettajien alkuja ovat täysin kasvottomia( ei ole selkeää työnantajaa) työnjohto on täysin leipääntynyt ja hällä väliä asenne( ei paljon kiinnosta) Jos nuori haluaisi pitää työautonsa kunnossa niin yövuoroon tuleva työkaveri sen kyllä rikkoo. Ja jos siitä puhuu niin ,kommentit on heh heh sellaista elämä on! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuljetusala on mennyt aivan järjettömään suuntaukseen Suomessa viimeisen 20 vuoden aikana. Ei luoteta omaan osaamiseen perinteisenä kuljetusyrityksenä joka tarjoaa vain kuljetuspalveluita asiakkaille. Osunko oikeaan ,että Tuoretie oy 30 vuotta sitten oli ensimmäisiä tällaisia kuljetusyrityksien yhdessä rakentamia härdellejä , jossa Saarioisten ja monen muun elintarvikealan yrityksien tuotteet kuljetettiin keskitetysti asiakkaille. Nyt on trendi varsinkin lämpösäädellyissä kuljetuksissa kuljetusyrityksien valtava into perustaa terminaaleja sinne ja tänne varsinkin Etelä-Suomen alueella Helsinki-Turku-Tampere.
Aina ihmetellään miksi kuljetusala ei kiinnosta nuoria, niin ei se kiinnosta kun sellaiset yritykset jotka ovat valmiita palkkaamaan myös nuoria kuljettajien alkuja ovat täysin kasvottomia( ei ole selkeää työnantajaa) työnjohto on täysin leipääntynyt ja hällä väliä asenne( ei paljon kiinnosta) Jos nuori haluaisi pitää työautonsa kunnossa niin yövuoroon tuleva työkaveri sen kyllä rikkoo. Ja jos siitä puhuu niin ,kommentit on heh heh sellaista elämä on!Näin se menee . Ikävä kyllä. Ja kun isäpappa pitkänlinjan kuski näitä epäkohta juttuja illalla ruokapöydässä kertoo jälkikasvulle niin jälkikasvu ymmärtää yskän ja hakeutuu täysin muille aloille töihin tai jopa ottavat kopin ja opiskelevat innolla hyvän arvostetun ammatin.
- Anonyymi
Kuokka kaasi tehojakelun, eli tosi hyvin meni
- Anonyymi
Taas on tietämys ja factat kohdillaan. Esa Kuokka tuo pitkänlinjan kuljetusalan veteraanikonkari jo 1970 luvulta Norrgård kuljetusyrityksessä( pakaste ja Norjan lohien kuljetuksiin erikoistunut yritys)Vaalean sinisillä raidoilla varustettuja Mersuja. Esa teki merkittävän uran Tehojakelussa . Tehojakelu Oy:llä oli suuruuden hulluja unelmia mm. pääkaupunkiseudun Valion jakelutyön ottaminen hoitaakseen joka päättyi todella surkeasti , Tehojakelun konkurssin jälkeen Esa otti hommat hoidettavaksi ja takasi työpaikat meille duunareille( se on se tärkein asia näin työntekijän kannalta) Mutta me kaikki vanhenemme ja niin myös Esa Kuokka jäi eläkkeelle . Kun homma siirtyi sijoitusyhtiölle niin siitä se alamäki alkoi, ainakin jos kuuntelee vanhoja konkareita, niin siis kuunteli, sillä he kaikki ovat lähteneet pois yrityksestä tai jääneet eläkkeelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas on tietämys ja factat kohdillaan. Esa Kuokka tuo pitkänlinjan kuljetusalan veteraanikonkari jo 1970 luvulta Norrgård kuljetusyrityksessä( pakaste ja Norjan lohien kuljetuksiin erikoistunut yritys)Vaalean sinisillä raidoilla varustettuja Mersuja. Esa teki merkittävän uran Tehojakelussa . Tehojakelu Oy:llä oli suuruuden hulluja unelmia mm. pääkaupunkiseudun Valion jakelutyön ottaminen hoitaakseen joka päättyi todella surkeasti , Tehojakelun konkurssin jälkeen Esa otti hommat hoidettavaksi ja takasi työpaikat meille duunareille( se on se tärkein asia näin työntekijän kannalta) Mutta me kaikki vanhenemme ja niin myös Esa Kuokka jäi eläkkeelle . Kun homma siirtyi sijoitusyhtiölle niin siitä se alamäki alkoi, ainakin jos kuuntelee vanhoja konkareita, niin siis kuunteli, sillä he kaikki ovat lähteneet pois yrityksestä tai jääneet eläkkeelle.
Niin se kertoo paljon " ovat lähteneet pois tai jääneet eläkkeelle" , kyllä kyllä ei siinä puulaakissa ole yhtään enää näitä tosi kuskeja 1980- luvulta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se kertoo paljon " ovat lähteneet pois tai jääneet eläkkeelle" , kyllä kyllä ei siinä puulaakissa ole yhtään enää näitä tosi kuskeja 1980- luvulta.
Tehojakelun aikaan tienasi kunnolla,päivän kylmäjakelukuorma bonka suoritti kahdeksaan tuntiin ja palkka nykyeuroissa yli 5 tonnia//kk.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tehojakelun aikaan tienasi kunnolla,päivän kylmäjakelukuorma bonka suoritti kahdeksaan tuntiin ja palkka nykyeuroissa yli 5 tonnia//kk.
1980 luvulla olikin sanonta :Tehojakelu - autot stadin surkeimmat,mutta palkat stadin parhaimmat. Vanhan isännän aikana palkat todella oli kohdillaan, tekijämies teki todella hyvän tilin joka kuukausi. Meno muuttui totaalisesti kun seuraava sukupolvi astui areenalle ja otti firman hoitaakseen. Siitä se alamäki sitten alkoi.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas on tietämys ja factat kohdillaan. Esa Kuokka tuo pitkänlinjan kuljetusalan veteraanikonkari jo 1970 luvulta Norrgård kuljetusyrityksessä( pakaste ja Norjan lohien kuljetuksiin erikoistunut yritys)Vaalean sinisillä raidoilla varustettuja Mersuja. Esa teki merkittävän uran Tehojakelussa . Tehojakelu Oy:llä oli suuruuden hulluja unelmia mm. pääkaupunkiseudun Valion jakelutyön ottaminen hoitaakseen joka päättyi todella surkeasti , Tehojakelun konkurssin jälkeen Esa otti hommat hoidettavaksi ja takasi työpaikat meille duunareille( se on se tärkein asia näin työntekijän kannalta) Mutta me kaikki vanhenemme ja niin myös Esa Kuokka jäi eläkkeelle . Kun homma siirtyi sijoitusyhtiölle niin siitä se alamäki alkoi, ainakin jos kuuntelee vanhoja konkareita, niin siis kuunteli, sillä he kaikki ovat lähteneet pois yrityksestä tai jääneet eläkkeelle.
Kun homma siirtyi sijoitusyhtiölle niin siitä se alamäki alkoi, ainakin jos kuuntelee vanhoja konkareita, niin siis kuunteli, sillä he kaikki ovat lähteneet pois yrityksestä tai jääneet eläkkeelle.
Tähän on pakko kommentoida,Kylmästi paras heitti melkein kaikki yli 50 vuotiaat pihalle muutama vuosi sitten.
Oli muka töiden vähyyttä ja puhuttiin koronasta.
Paskapuhetta mutta saatiinpahan yt aikaiseksi ja kuskeja pihalle urakalla. Ei ole vieläkään muuten työtodistusta kuulunut firmasta eikä ole ilmaantunut irtisanotuille työkavereillekaan.Pistettiin vaan vanhat pihalle että saatiin "värikästä" uutta kuskia tilalle. Täysin laiton irtisanominen mutta siksi sitä työtodistusta ei kuulukkaan.
- Anonyymi
Ajoin jo ennen Tehojakelua kun firma oli nimellä Kyytipoika ja Kylmäkyyti, töitä sai tehdä paljon mutta maksettiin hyvin noilla ajoilla rakennutin itselleni omakotitalon helsinkiin.
- Anonyymi
Kyllä hyvin arvostettu ekonomi Ilmo Iivonen kääntyisi haudassaan , jos tietäisi mihin tilaan hänen perustama ja huolella rakennettu yritys on ajettu nykymaailmassa . Kaikki meni pilalle , kun suuruuden hullut lapset lähtivät "kasvattamaan" yritystä perustajansa jälkeen unelmillaan mm. pääkaupunkiseudun Valio tuotteiden jakelusta. Tästä kaikesta syntyi täysi pannukakku eli paska loppu Nordnet- logistic eli the end. Entiselle tosi hyvälle työnantajalle surkea loppu. Ja seniorit kiittää.................
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä hyvin arvostettu ekonomi Ilmo Iivonen kääntyisi haudassaan , jos tietäisi mihin tilaan hänen perustama ja huolella rakennettu yritys on ajettu nykymaailmassa . Kaikki meni pilalle , kun suuruuden hullut lapset lähtivät "kasvattamaan" yritystä perustajansa jälkeen unelmillaan mm. pääkaupunkiseudun Valio tuotteiden jakelusta. Tästä kaikesta syntyi täysi pannukakku eli paska loppu Nordnet- logistic eli the end. Entiselle tosi hyvälle työnantajalle surkea loppu. Ja seniorit kiittää.................
Näin se varmaan meni,Kyytipojan aikaan oli aika paska kalusto mutta auton sai kotiin ja jos jaksoi ajaa niin palkka oli hyvä.
Ajoin maitoa valiolla oli raskas duuni mutta tilipäivä lämmitti,pääsin sitten lihan ja makkaran eli läskin ajoon samassa yrityksessä ja autokin tuli uusi Mersu 1313 ja ajopiiri hki-hanko välillä ja liksaa tuli.
Tehojakelun nimissä ajoin monen eri yrityksen ajoja kunnes muutoksen tuulet rupesivat lepamattamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin se varmaan meni,Kyytipojan aikaan oli aika paska kalusto mutta auton sai kotiin ja jos jaksoi ajaa niin palkka oli hyvä.
Ajoin maitoa valiolla oli raskas duuni mutta tilipäivä lämmitti,pääsin sitten lihan ja makkaran eli läskin ajoon samassa yrityksessä ja autokin tuli uusi Mersu 1313 ja ajopiiri hki-hanko välillä ja liksaa tuli.
Tehojakelun nimissä ajoin monen eri yrityksen ajoja kunnes muutoksen tuulet rupesivat lepamattamaan.Vanha juttu osui kohdalle selatessa tätä, Totta kyytipojan aikoihin palkat olivat hyviä Petterit ok nuorelle lopille talvella Alenin Teukka näytti taitonsa pilotilla käymään nahtava nakutus koneessa pakokaasuakin oli kuin Sirolan liikenteen talleilla . Suvanto ja Iivonen olivat parhainpia työnantajia 70 luvun alusta ,kunnes pojat jatkoivat ainakin itse tulin toimeen Jukan ja Riston kanssa tuuratessa vuosien varrella Tehojakejussa. Kuokka oli ihan eri kasteessa luvista vastaavana . Närhi oli aivan nöösi kun pääsi maidon ajoon Valiolle Korkeakosken luovuttua siitä 15 piiristä. Siitä alkoi ylämäki kun Kuokka pokasi se jotenkin ja lopun alku alkoi ,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha juttu osui kohdalle selatessa tätä, Totta kyytipojan aikoihin palkat olivat hyviä Petterit ok nuorelle lopille talvella Alenin Teukka näytti taitonsa pilotilla käymään nahtava nakutus koneessa pakokaasuakin oli kuin Sirolan liikenteen talleilla . Suvanto ja Iivonen olivat parhainpia työnantajia 70 luvun alusta ,kunnes pojat jatkoivat ainakin itse tulin toimeen Jukan ja Riston kanssa tuuratessa vuosien varrella Tehojakejussa. Kuokka oli ihan eri kasteessa luvista vastaavana . Närhi oli aivan nöösi kun pääsi maidon ajoon Valiolle Korkeakosken luovuttua siitä 15 piiristä. Siitä alkoi ylämäki kun Kuokka pokasi se jotenkin ja lopun alku alkoi ,
Hyviä muisteloita,ajoin siellä mimäkin vähän aikaa,muistaakseni Leppäsen Raimo entinen kuski oli nokkamiehenä.Valion maidon ajo oli tappohommaa ja jos pakkasta aamulla 2 astetta joutui Bedfordin pilottisuihkeella käynnistämään ja auton sai kotiin.
Kaupan rullakkojakelussa oli paremmat hommat kuin maidonjaossa.
Palkka oli hyvä kun jaksoi tehdä pitkää päivää ja nuorena oli kova kunto,tosin aika moni kuljettaja oli jo nuorempana joutunut selkäleikkaukseen kun kalusto ja työergonomia oli mitä oli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyviä muisteloita,ajoin siellä mimäkin vähän aikaa,muistaakseni Leppäsen Raimo entinen kuski oli nokkamiehenä.Valion maidon ajo oli tappohommaa ja jos pakkasta aamulla 2 astetta joutui Bedfordin pilottisuihkeella käynnistämään ja auton sai kotiin.
Kaupan rullakkojakelussa oli paremmat hommat kuin maidonjaossa.
Palkka oli hyvä kun jaksoi tehdä pitkää päivää ja nuorena oli kova kunto,tosin aika moni kuljettaja oli jo nuorempana joutunut selkäleikkaukseen kun kalusto ja työergonomia oli mitä oli.Raikku taisi olla kuski kuin muutkin siihen aikaan vielä Korhosen Masa ainakin ajoi kolmeen mieheen Betfordilla maitoa lakon aikana Suvanto Iivonen Korhonen samassa hytissä tämä on tosi juttu, Leppänen oli silloin portilla uhoamassa Pitskussa ,myöhemmin sitten muuttui aktivistista vastuu duuniin mikä jatkui varmaan historian loppuun asti.
Itse olen ajellut kaiken näkoisiä vehkeitä v73 asti kun kortin sain 2v ensin apumiehnä H E Eklundin ja Katilan Taunolla Valiolla, vieäkin ajan autot vain on niin paljon muuttuneet ja kasvaneet 406 vai oliko 407 mb siitä sitten Petterit 55 scania volvo 84 nyt linkkiä tpv ja pp yhdistelmiä.
Terveiset vanhoille kuljettajille Kyytipoka/Kylmäkyyti/Maitopyörä ajalta ja Iivosen Veljeksille. Aamen ja siunausta
- Anonyymi
Mielenkiintoista tarinaa. Itse oon ollu ihan eri suunnalla mutta kehitys sama. Vaihtoehdoksi jäi yrittäminen.
Enkä todellakaan torppariksi!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1867783Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.354963Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1262973- 862356
- 941656
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la2201566Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731161Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202171114- 481029
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2261002