Esa Kuokka-Kylmästi Paras-Collico

Anonyymi-ap

Todella isoilla toimijoilla ei mene näköjään hyvin. Kun Tehojakelu Oy oli parhaimmillaan 1990 luvulla niin kalustoa oli 120. Kun Esa Kuokka jatkoi niin autoja oli 120 ja ne näkyivät todella vahvasti pääkaupunkiseudulla. Sitten hommaa jatkoi tämä Kylmästi Paras yhtiö tällainen sijoitusyhtiö ja kalustoa oli heinäkuussa 2023 60 kpl ja hyvin harvakseltaan on niitä näkynyt liikenteessä (tiedot perustuvat heidän omaan ilmoitukseen sivustoillaan kaluston määrästä). Mihin hemmettiin ne 60 autoa Esa Kuokan jälkeen on hävinneet. Ja nyt ( en yhtään ihmettele) he myivät kuljetustoiminnan Collico Oy:lle elokuun alusta alkaen. Nettisivulla johtajat kättelevät kuvassa ja antavat kuvan tosi kovasta firmasta joka on kylmä-ja pakastekuljetuksien suurin toimija Suomessa vailla vertaa. Tällainen hämmentää pitkänlinjan kuskia joka on yli 40 vuotta sivusta seurannut kuljetusalaa varsinkin kylmäkuljetuksien osalta. Itse en ole koskaan mieltänyt kyseistä yritystä mitenkään ylivoimasen suureksi saati menestyneeksi ? Kylmästi Paras/Collico kuskit kertokaa rehellinen mielipide , nyt kun homma on alkanut jälleen uudestaan niin onko nyt hyvä fiilis, palkat kohdillaan ja tekemisen meininki ,kuten kuuluu kuuluu sanoa " iso vaihde on kytketty päälle". Eli miten on asian laita. Asiallisia kommentteja Kiitos!

29

3661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kylmästi paras Oy siirtyi Collico Oy:lle ja johtajat olivat yhteiskuvassa (kylmästi Paras oy:n sivustolla) Lipevää yhteiskuvaa vaikka ei hyvin mene oikeasti. He yhdessä väittävät ,että Suomen suurin johtava Kylmä- pakastekuljetus yritys. Ihan täyttä
      puppua. ihmettelen ,että tällaista potaskaa edes halutaan levittää mediaan.

      • Anonyymi

        Nyt tuoreet Collico Oy.n kuskit ,kommenttia peliin ..... mikä muuttui työssänne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tuoreet Collico Oy.n kuskit ,kommenttia peliin ..... mikä muuttui työssänne?

        Opettele nyt pelle ensin lukemaan autojen kyljistä uuden omistajan nimi ,se on ColligX eikä mikään Collico Oy. ColligX on laadukas yksi Suomen merkittävimmistä kylmä- ja pakastekuljetuksiin erikoistuneista yrityksistä . Yrityksen takana on Heino Group Oy jonka kaikki tuntevat aiemmin upeasta menestyksestä HoReCa - puolella pikatukkuna. Suka Oy on myös merkittävä toimia konsultoinnissa. Näillä eväillä vain taivas on rajana kun Suomen kylmä/pakastekuljetukset laitetaan uusille urille. Matka on vasta aluillaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele nyt pelle ensin lukemaan autojen kyljistä uuden omistajan nimi ,se on ColligX eikä mikään Collico Oy. ColligX on laadukas yksi Suomen merkittävimmistä kylmä- ja pakastekuljetuksiin erikoistuneista yrityksistä . Yrityksen takana on Heino Group Oy jonka kaikki tuntevat aiemmin upeasta menestyksestä HoReCa - puolella pikatukkuna. Suka Oy on myös merkittävä toimia konsultoinnissa. Näillä eväillä vain taivas on rajana kun Suomen kylmä/pakastekuljetukset laitetaan uusille urille. Matka on vasta aluillaan,

        Vitsiä vitsin perään. Heino menestynyt HoReCa tukkuliike, miksi sitten myi koko homman Valiolle joka antoi omalle lapsukselle naurettavan nimen "Aimo" olisi antanut nimen Jorma niin olisi ollut edes jotain munaa. Niin pakko oli päästä eroon tukkuliike toiminnasta,koska se oli ollut jo vuosi tolkulla todella tappiollista toimintaa ja konkurssi uhkasi. Nähtäväksi jää miten Heino Group pelittää tosi karulla kuljetusalalla ihan nyt aikuisten oikeasti,kun vastassa on tosi kovat kaiken nähneet kuljetusalan perheyritykset ja pitkänlinjan muut toimijat.
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitsiä vitsin perään. Heino menestynyt HoReCa tukkuliike, miksi sitten myi koko homman Valiolle joka antoi omalle lapsukselle naurettavan nimen "Aimo" olisi antanut nimen Jorma niin olisi ollut edes jotain munaa. Niin pakko oli päästä eroon tukkuliike toiminnasta,koska se oli ollut jo vuosi tolkulla todella tappiollista toimintaa ja konkurssi uhkasi. Nähtäväksi jää miten Heino Group pelittää tosi karulla kuljetusalalla ihan nyt aikuisten oikeasti,kun vastassa on tosi kovat kaiken nähneet kuljetusalan perheyritykset ja pitkänlinjan muut toimijat.
        .

        Kuljetusala on mennyt aivan järjettömään suuntaukseen Suomessa viimeisen 20 vuoden aikana. Ei luoteta omaan osaamiseen perinteisenä kuljetusyrityksenä joka tarjoaa vain kuljetuspalveluita asiakkaille. Osunko oikeaan ,että Tuoretie oy 30 vuotta sitten oli ensimmäisiä tällaisia kuljetusyrityksien yhdessä rakentamia härdellejä , jossa Saarioisten ja monen muun elintarvikealan yrityksien tuotteet kuljetettiin keskitetysti asiakkaille. Nyt on trendi varsinkin lämpösäädellyissä kuljetuksissa kuljetusyrityksien valtava into perustaa terminaaleja sinne ja tänne varsinkin Etelä-Suomen alueella Helsinki-Turku-Tampere.
        Aina ihmetellään miksi kuljetusala ei kiinnosta nuoria, niin ei se kiinnosta kun sellaiset yritykset jotka ovat valmiita palkkaamaan myös nuoria kuljettajien alkuja ovat täysin kasvottomia( ei ole selkeää työnantajaa) työnjohto on täysin leipääntynyt ja hällä väliä asenne( ei paljon kiinnosta) Jos nuori haluaisi pitää työautonsa kunnossa niin yövuoroon tuleva työkaveri sen kyllä rikkoo. Ja jos siitä puhuu niin ,kommentit on heh heh sellaista elämä on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuljetusala on mennyt aivan järjettömään suuntaukseen Suomessa viimeisen 20 vuoden aikana. Ei luoteta omaan osaamiseen perinteisenä kuljetusyrityksenä joka tarjoaa vain kuljetuspalveluita asiakkaille. Osunko oikeaan ,että Tuoretie oy 30 vuotta sitten oli ensimmäisiä tällaisia kuljetusyrityksien yhdessä rakentamia härdellejä , jossa Saarioisten ja monen muun elintarvikealan yrityksien tuotteet kuljetettiin keskitetysti asiakkaille. Nyt on trendi varsinkin lämpösäädellyissä kuljetuksissa kuljetusyrityksien valtava into perustaa terminaaleja sinne ja tänne varsinkin Etelä-Suomen alueella Helsinki-Turku-Tampere.
        Aina ihmetellään miksi kuljetusala ei kiinnosta nuoria, niin ei se kiinnosta kun sellaiset yritykset jotka ovat valmiita palkkaamaan myös nuoria kuljettajien alkuja ovat täysin kasvottomia( ei ole selkeää työnantajaa) työnjohto on täysin leipääntynyt ja hällä väliä asenne( ei paljon kiinnosta) Jos nuori haluaisi pitää työautonsa kunnossa niin yövuoroon tuleva työkaveri sen kyllä rikkoo. Ja jos siitä puhuu niin ,kommentit on heh heh sellaista elämä on!

        Näin se menee . Ikävä kyllä. Ja kun isäpappa pitkänlinjan kuski näitä epäkohta juttuja illalla ruokapöydässä kertoo jälkikasvulle niin jälkikasvu ymmärtää yskän ja hakeutuu täysin muille aloille töihin tai jopa ottavat kopin ja opiskelevat innolla hyvän arvostetun ammatin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele nyt pelle ensin lukemaan autojen kyljistä uuden omistajan nimi ,se on ColligX eikä mikään Collico Oy. ColligX on laadukas yksi Suomen merkittävimmistä kylmä- ja pakastekuljetuksiin erikoistuneista yrityksistä . Yrityksen takana on Heino Group Oy jonka kaikki tuntevat aiemmin upeasta menestyksestä HoReCa - puolella pikatukkuna. Suka Oy on myös merkittävä toimia konsultoinnissa. Näillä eväillä vain taivas on rajana kun Suomen kylmä/pakastekuljetukset laitetaan uusille urille. Matka on vasta aluillaan,

        Taloustietojen perusteella ei todellakaan mene kovin hyvin.Nämä tiedot on ihan kaikkien nähtävillä,jos osaa katsoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taloustietojen perusteella ei todellakaan mene kovin hyvin.Nämä tiedot on ihan kaikkien nähtävillä,jos osaa katsoa.

        Éi tällainen sekamelska voi toimia. Liian suuri organisaatio ja monta kuluerää, sekä rahan kerääjää. Ensin päällimmäinen raapii pinkan päältä omansa ja taas seuraava omansa jne. loput menee kuluihin. Investoinnit ja muut hankinnat joudutaan jatkuvasti tekee velkarahalla ja kun mitään ei jää tilille niin velkavuori vaan kasvaa. Yksinkertaista jos olisi omistaja ja hänen ympärillään toimisi ainoastaan tarvittava henkilökunta, eli toimisto ja kuljettajat, eli tavarat autoon ja toimitus, sekä rahat tilille.


    • Anonyymi

      Kuokka kaasi tehojakelun, eli tosi hyvin meni

      • Anonyymi

        Taas on tietämys ja factat kohdillaan. Esa Kuokka tuo pitkänlinjan kuljetusalan veteraanikonkari jo 1970 luvulta Norrgård kuljetusyrityksessä( pakaste ja Norjan lohien kuljetuksiin erikoistunut yritys)Vaalean sinisillä raidoilla varustettuja Mersuja. Esa teki merkittävän uran Tehojakelussa . Tehojakelu Oy:llä oli suuruuden hulluja unelmia mm. pääkaupunkiseudun Valion jakelutyön ottaminen hoitaakseen joka päättyi todella surkeasti , Tehojakelun konkurssin jälkeen Esa otti hommat hoidettavaksi ja takasi työpaikat meille duunareille( se on se tärkein asia näin työntekijän kannalta) Mutta me kaikki vanhenemme ja niin myös Esa Kuokka jäi eläkkeelle . Kun homma siirtyi sijoitusyhtiölle niin siitä se alamäki alkoi, ainakin jos kuuntelee vanhoja konkareita, niin siis kuunteli, sillä he kaikki ovat lähteneet pois yrityksestä tai jääneet eläkkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas on tietämys ja factat kohdillaan. Esa Kuokka tuo pitkänlinjan kuljetusalan veteraanikonkari jo 1970 luvulta Norrgård kuljetusyrityksessä( pakaste ja Norjan lohien kuljetuksiin erikoistunut yritys)Vaalean sinisillä raidoilla varustettuja Mersuja. Esa teki merkittävän uran Tehojakelussa . Tehojakelu Oy:llä oli suuruuden hulluja unelmia mm. pääkaupunkiseudun Valion jakelutyön ottaminen hoitaakseen joka päättyi todella surkeasti , Tehojakelun konkurssin jälkeen Esa otti hommat hoidettavaksi ja takasi työpaikat meille duunareille( se on se tärkein asia näin työntekijän kannalta) Mutta me kaikki vanhenemme ja niin myös Esa Kuokka jäi eläkkeelle . Kun homma siirtyi sijoitusyhtiölle niin siitä se alamäki alkoi, ainakin jos kuuntelee vanhoja konkareita, niin siis kuunteli, sillä he kaikki ovat lähteneet pois yrityksestä tai jääneet eläkkeelle.

        Niin se kertoo paljon " ovat lähteneet pois tai jääneet eläkkeelle" , kyllä kyllä ei siinä puulaakissa ole yhtään enää näitä tosi kuskeja 1980- luvulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se kertoo paljon " ovat lähteneet pois tai jääneet eläkkeelle" , kyllä kyllä ei siinä puulaakissa ole yhtään enää näitä tosi kuskeja 1980- luvulta.

        Tehojakelun aikaan tienasi kunnolla,päivän kylmäjakelukuorma bonka suoritti kahdeksaan tuntiin ja palkka nykyeuroissa yli 5 tonnia//kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehojakelun aikaan tienasi kunnolla,päivän kylmäjakelukuorma bonka suoritti kahdeksaan tuntiin ja palkka nykyeuroissa yli 5 tonnia//kk.

        1980 luvulla olikin sanonta :Tehojakelu - autot stadin surkeimmat,mutta palkat stadin parhaimmat. Vanhan isännän aikana palkat todella oli kohdillaan, tekijämies teki todella hyvän tilin joka kuukausi. Meno muuttui totaalisesti kun seuraava sukupolvi astui areenalle ja otti firman hoitaakseen. Siitä se alamäki sitten alkoi.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas on tietämys ja factat kohdillaan. Esa Kuokka tuo pitkänlinjan kuljetusalan veteraanikonkari jo 1970 luvulta Norrgård kuljetusyrityksessä( pakaste ja Norjan lohien kuljetuksiin erikoistunut yritys)Vaalean sinisillä raidoilla varustettuja Mersuja. Esa teki merkittävän uran Tehojakelussa . Tehojakelu Oy:llä oli suuruuden hulluja unelmia mm. pääkaupunkiseudun Valion jakelutyön ottaminen hoitaakseen joka päättyi todella surkeasti , Tehojakelun konkurssin jälkeen Esa otti hommat hoidettavaksi ja takasi työpaikat meille duunareille( se on se tärkein asia näin työntekijän kannalta) Mutta me kaikki vanhenemme ja niin myös Esa Kuokka jäi eläkkeelle . Kun homma siirtyi sijoitusyhtiölle niin siitä se alamäki alkoi, ainakin jos kuuntelee vanhoja konkareita, niin siis kuunteli, sillä he kaikki ovat lähteneet pois yrityksestä tai jääneet eläkkeelle.

        Kun homma siirtyi sijoitusyhtiölle niin siitä se alamäki alkoi, ainakin jos kuuntelee vanhoja konkareita, niin siis kuunteli, sillä he kaikki ovat lähteneet pois yrityksestä tai jääneet eläkkeelle.
        Tähän on pakko kommentoida,Kylmästi paras heitti melkein kaikki yli 50 vuotiaat pihalle muutama vuosi sitten.
        Oli muka töiden vähyyttä ja puhuttiin koronasta.
        Paskapuhetta mutta saatiinpahan yt aikaiseksi ja kuskeja pihalle urakalla. Ei ole vieläkään muuten työtodistusta kuulunut firmasta eikä ole ilmaantunut irtisanotuille työkavereillekaan.Pistettiin vaan vanhat pihalle että saatiin "värikästä" uutta kuskia tilalle. Täysin laiton irtisanominen mutta siksi sitä työtodistusta ei kuulukkaan.


      • Anonyymi

        Nimimerkille Kuokka kaasi Tehojakelun, ei se nyt ihan niin mennyt. Pappa Iivosen pojat
        olivat suuruuden hulluja visionäärejä asenteella kaikki on mahdollista ja saivat jopa Valion ansaan, lupaamalla hoitaa koko pääkaupunkiseudun jakelun perustivat terminaalin Varistoon. Kun ahneita olivat haalivat siihen vielä monien firmojen tavaroita ja kaiken kukkuraksi Ingman jäätelöjakelun. Kun koulut alkoivat syksyllä ja toimitukset piti hoitaa niin tämä koko surkea karuselli hajosi täysin. Tehojakelu ( Nordnetlogistic) meni täysin jumiin, Ingmannin jäätelöt jäi terminaaliin moneksi viikoksi. Hauskinta oli asiassa ,että Valion johtaja pyysi YLE:llä radiossa anteeksi sitä ,että heidän tuotteiden toimitus asiakkaille ei toimi. Kyllä tuli tosi kiire järjestää Ingmannillakin jakelutoiminnot uudestaan omille autoille. Näin se nyt meni tämä tarina.
        Esa Kuokka on minulle tuttu mies, jakeluesimiehenä tilasin usein autoja häneltä. Homma toimi ja tiedän ,että Esa Kuokkaa tehojakelun jälkeen kuskit arvostivat hyvänä työnantajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimimerkille Kuokka kaasi Tehojakelun, ei se nyt ihan niin mennyt. Pappa Iivosen pojat
        olivat suuruuden hulluja visionäärejä asenteella kaikki on mahdollista ja saivat jopa Valion ansaan, lupaamalla hoitaa koko pääkaupunkiseudun jakelun perustivat terminaalin Varistoon. Kun ahneita olivat haalivat siihen vielä monien firmojen tavaroita ja kaiken kukkuraksi Ingman jäätelöjakelun. Kun koulut alkoivat syksyllä ja toimitukset piti hoitaa niin tämä koko surkea karuselli hajosi täysin. Tehojakelu ( Nordnetlogistic) meni täysin jumiin, Ingmannin jäätelöt jäi terminaaliin moneksi viikoksi. Hauskinta oli asiassa ,että Valion johtaja pyysi YLE:llä radiossa anteeksi sitä ,että heidän tuotteiden toimitus asiakkaille ei toimi. Kyllä tuli tosi kiire järjestää Ingmannillakin jakelutoiminnot uudestaan omille autoille. Näin se nyt meni tämä tarina.
        Esa Kuokka on minulle tuttu mies, jakeluesimiehenä tilasin usein autoja häneltä. Homma toimi ja tiedän ,että Esa Kuokkaa tehojakelun jälkeen kuskit arvostivat hyvänä työnantajana.

        Muistan tuon ajan ja sekavuuden. Kuokka jakoi sitten noita ingmannin pakasteita muiden pakkasten ohessa.


    • Anonyymi

      Ajoin jo ennen Tehojakelua kun firma oli nimellä Kyytipoika ja Kylmäkyyti, töitä sai tehdä paljon mutta maksettiin hyvin noilla ajoilla rakennutin itselleni omakotitalon helsinkiin.

      • Anonyymi

        Kyllä hyvin arvostettu ekonomi Ilmo Iivonen kääntyisi haudassaan , jos tietäisi mihin tilaan hänen perustama ja huolella rakennettu yritys on ajettu nykymaailmassa . Kaikki meni pilalle , kun suuruuden hullut lapset lähtivät "kasvattamaan" yritystä perustajansa jälkeen unelmillaan mm. pääkaupunkiseudun Valio tuotteiden jakelusta. Tästä kaikesta syntyi täysi pannukakku eli paska loppu Nordnet- logistic eli the end. Entiselle tosi hyvälle työnantajalle surkea loppu. Ja seniorit kiittää.................


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hyvin arvostettu ekonomi Ilmo Iivonen kääntyisi haudassaan , jos tietäisi mihin tilaan hänen perustama ja huolella rakennettu yritys on ajettu nykymaailmassa . Kaikki meni pilalle , kun suuruuden hullut lapset lähtivät "kasvattamaan" yritystä perustajansa jälkeen unelmillaan mm. pääkaupunkiseudun Valio tuotteiden jakelusta. Tästä kaikesta syntyi täysi pannukakku eli paska loppu Nordnet- logistic eli the end. Entiselle tosi hyvälle työnantajalle surkea loppu. Ja seniorit kiittää.................

        Näin se varmaan meni,Kyytipojan aikaan oli aika paska kalusto mutta auton sai kotiin ja jos jaksoi ajaa niin palkka oli hyvä.
        Ajoin maitoa valiolla oli raskas duuni mutta tilipäivä lämmitti,pääsin sitten lihan ja makkaran eli läskin ajoon samassa yrityksessä ja autokin tuli uusi Mersu 1313 ja ajopiiri hki-hanko välillä ja liksaa tuli.
        Tehojakelun nimissä ajoin monen eri yrityksen ajoja kunnes muutoksen tuulet rupesivat lepamattamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se varmaan meni,Kyytipojan aikaan oli aika paska kalusto mutta auton sai kotiin ja jos jaksoi ajaa niin palkka oli hyvä.
        Ajoin maitoa valiolla oli raskas duuni mutta tilipäivä lämmitti,pääsin sitten lihan ja makkaran eli läskin ajoon samassa yrityksessä ja autokin tuli uusi Mersu 1313 ja ajopiiri hki-hanko välillä ja liksaa tuli.
        Tehojakelun nimissä ajoin monen eri yrityksen ajoja kunnes muutoksen tuulet rupesivat lepamattamaan.

        Vanha juttu osui kohdalle selatessa tätä, Totta kyytipojan aikoihin palkat olivat hyviä Petterit ok nuorelle lopille talvella Alenin Teukka näytti taitonsa pilotilla käymään nahtava nakutus koneessa pakokaasuakin oli kuin Sirolan liikenteen talleilla . Suvanto ja Iivonen olivat parhainpia työnantajia 70 luvun alusta ,kunnes pojat jatkoivat ainakin itse tulin toimeen Jukan ja Riston kanssa tuuratessa vuosien varrella Tehojakejussa. Kuokka oli ihan eri kasteessa luvista vastaavana . Närhi oli aivan nöösi kun pääsi maidon ajoon Valiolle Korkeakosken luovuttua siitä 15 piiristä. Siitä alkoi ylämäki kun Kuokka pokasi se jotenkin ja lopun alku alkoi ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha juttu osui kohdalle selatessa tätä, Totta kyytipojan aikoihin palkat olivat hyviä Petterit ok nuorelle lopille talvella Alenin Teukka näytti taitonsa pilotilla käymään nahtava nakutus koneessa pakokaasuakin oli kuin Sirolan liikenteen talleilla . Suvanto ja Iivonen olivat parhainpia työnantajia 70 luvun alusta ,kunnes pojat jatkoivat ainakin itse tulin toimeen Jukan ja Riston kanssa tuuratessa vuosien varrella Tehojakejussa. Kuokka oli ihan eri kasteessa luvista vastaavana . Närhi oli aivan nöösi kun pääsi maidon ajoon Valiolle Korkeakosken luovuttua siitä 15 piiristä. Siitä alkoi ylämäki kun Kuokka pokasi se jotenkin ja lopun alku alkoi ,

        Hyviä muisteloita,ajoin siellä mimäkin vähän aikaa,muistaakseni Leppäsen Raimo entinen kuski oli nokkamiehenä.Valion maidon ajo oli tappohommaa ja jos pakkasta aamulla 2 astetta joutui Bedfordin pilottisuihkeella käynnistämään ja auton sai kotiin.
        Kaupan rullakkojakelussa oli paremmat hommat kuin maidonjaossa.
        Palkka oli hyvä kun jaksoi tehdä pitkää päivää ja nuorena oli kova kunto,tosin aika moni kuljettaja oli jo nuorempana joutunut selkäleikkaukseen kun kalusto ja työergonomia oli mitä oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyviä muisteloita,ajoin siellä mimäkin vähän aikaa,muistaakseni Leppäsen Raimo entinen kuski oli nokkamiehenä.Valion maidon ajo oli tappohommaa ja jos pakkasta aamulla 2 astetta joutui Bedfordin pilottisuihkeella käynnistämään ja auton sai kotiin.
        Kaupan rullakkojakelussa oli paremmat hommat kuin maidonjaossa.
        Palkka oli hyvä kun jaksoi tehdä pitkää päivää ja nuorena oli kova kunto,tosin aika moni kuljettaja oli jo nuorempana joutunut selkäleikkaukseen kun kalusto ja työergonomia oli mitä oli.

        Raikku taisi olla kuski kuin muutkin siihen aikaan vielä Korhosen Masa ainakin ajoi kolmeen mieheen Betfordilla maitoa lakon aikana Suvanto Iivonen Korhonen samassa hytissä tämä on tosi juttu, Leppänen oli silloin portilla uhoamassa Pitskussa ,myöhemmin sitten muuttui aktivistista vastuu duuniin mikä jatkui varmaan historian loppuun asti.
        Itse olen ajellut kaiken näkoisiä vehkeitä v73 asti kun kortin sain 2v ensin apumiehnä H E Eklundin ja Katilan Taunolla Valiolla, vieäkin ajan autot vain on niin paljon muuttuneet ja kasvaneet 406 vai oliko 407 mb siitä sitten Petterit 55 scania volvo 84 nyt linkkiä tpv ja pp yhdistelmiä.
        Terveiset vanhoille kuljettajille Kyytipoka/Kylmäkyyti/Maitopyörä ajalta ja Iivosen Veljeksille. Aamen ja siunausta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raikku taisi olla kuski kuin muutkin siihen aikaan vielä Korhosen Masa ainakin ajoi kolmeen mieheen Betfordilla maitoa lakon aikana Suvanto Iivonen Korhonen samassa hytissä tämä on tosi juttu, Leppänen oli silloin portilla uhoamassa Pitskussa ,myöhemmin sitten muuttui aktivistista vastuu duuniin mikä jatkui varmaan historian loppuun asti.
        Itse olen ajellut kaiken näkoisiä vehkeitä v73 asti kun kortin sain 2v ensin apumiehnä H E Eklundin ja Katilan Taunolla Valiolla, vieäkin ajan autot vain on niin paljon muuttuneet ja kasvaneet 406 vai oliko 407 mb siitä sitten Petterit 55 scania volvo 84 nyt linkkiä tpv ja pp yhdistelmiä.
        Terveiset vanhoille kuljettajille Kyytipoka/Kylmäkyyti/Maitopyörä ajalta ja Iivosen Veljeksille. Aamen ja siunausta

        Sinulle ystäväni joka kirjoitit tälle foorumille , niin vanha ystävämme Pertti "Pera" Ekman nukkui haudanlepoon juuri tässä viime viikolla.Teki päivätyönsä maaliin ja jatkoi eläkkeellä Arlalla vapaaehtoistyötä lasten ja nuorten hyväksi toimittamalla Helsingin NMKY:lle välipala tuotteita lasten iltapäivä kerhoihin ja urheilutoimintaan nuorisolle . Todella tärkeää työtä näinä vaikeina aikoina kun raha on tiukassa. Olisi suonut raittiille ja tupakoimattomalle miehelle pidemmän elämän kuin 74 vuotta, mutta tämä asia ei ole meidän päätettävissä.Surullisin mielin kirjoitan tätä läheisen työkaverin lähtöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raikku taisi olla kuski kuin muutkin siihen aikaan vielä Korhosen Masa ainakin ajoi kolmeen mieheen Betfordilla maitoa lakon aikana Suvanto Iivonen Korhonen samassa hytissä tämä on tosi juttu, Leppänen oli silloin portilla uhoamassa Pitskussa ,myöhemmin sitten muuttui aktivistista vastuu duuniin mikä jatkui varmaan historian loppuun asti.
        Itse olen ajellut kaiken näkoisiä vehkeitä v73 asti kun kortin sain 2v ensin apumiehnä H E Eklundin ja Katilan Taunolla Valiolla, vieäkin ajan autot vain on niin paljon muuttuneet ja kasvaneet 406 vai oliko 407 mb siitä sitten Petterit 55 scania volvo 84 nyt linkkiä tpv ja pp yhdistelmiä.
        Terveiset vanhoille kuljettajille Kyytipoka/Kylmäkyyti/Maitopyörä ajalta ja Iivosen Veljeksille. Aamen ja siunausta

        Moro,ajoin aikoinaan mm.Sukkelan autoa ja Eerolan se oli jännää,aamulla ajoin maitopiin ja sen jälkeen ajoin lokautoa iltamyöhään asti,rahaa tuli ovista ja ikkunoista.
        Nuori mies olin ja elettiin 70 lukua tuota hienoa aikaa kun Lasse juoksi 4 olympiakultaa ym.
        80 luvulla menin Victor Ekille ajoin ensin muuttoja ja sen jälkeen puoliperää ja täysperää satamaajoja ja ruotsin keikkoja.Victor Ek oli hieno talo homma pelasi ja kaikki tunnit maksettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moro,ajoin aikoinaan mm.Sukkelan autoa ja Eerolan se oli jännää,aamulla ajoin maitopiin ja sen jälkeen ajoin lokautoa iltamyöhään asti,rahaa tuli ovista ja ikkunoista.
        Nuori mies olin ja elettiin 70 lukua tuota hienoa aikaa kun Lasse juoksi 4 olympiakultaa ym.
        80 luvulla menin Victor Ekille ajoin ensin muuttoja ja sen jälkeen puoliperää ja täysperää satamaajoja ja ruotsin keikkoja.Victor Ek oli hieno talo homma pelasi ja kaikki tunnit maksettiin.

        Onko tämä sama Karpaasi joka pilasi Tehojakelu Oy:n viestiketjun juuri tässä muutama päivä sitten utopistisilla jutuillaan jossa ajeltiin siellä ja täällä vähän niinkuin puolukka p....ssa. Rahoitu nyt hyvä mies, pitkän päivätyön tehnyt rahtari "henkeen ja vereen"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä sama Karpaasi joka pilasi Tehojakelu Oy:n viestiketjun juuri tässä muutama päivä sitten utopistisilla jutuillaan jossa ajeltiin siellä ja täällä vähän niinkuin puolukka p....ssa. Rahoitu nyt hyvä mies, pitkän päivätyön tehnyt rahtari "henkeen ja vereen"

        En ole sama heppu mutta pitkän päivätyön tehnyt raataja kyllä.
        Rahoitu en enää kun eläkettä saan toki kunnon eläkettä kun pitkää päivää tehnyt .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moro,ajoin aikoinaan mm.Sukkelan autoa ja Eerolan se oli jännää,aamulla ajoin maitopiin ja sen jälkeen ajoin lokautoa iltamyöhään asti,rahaa tuli ovista ja ikkunoista.
        Nuori mies olin ja elettiin 70 lukua tuota hienoa aikaa kun Lasse juoksi 4 olympiakultaa ym.
        80 luvulla menin Victor Ekille ajoin ensin muuttoja ja sen jälkeen puoliperää ja täysperää satamaajoja ja ruotsin keikkoja.Victor Ek oli hieno talo homma pelasi ja kaikki tunnit maksettiin.

        Ajoin Grundellin muuttoautoja kahdeksan vuotta siihen aikaan oli paljon ulkomaan muuttoja ja hyvät päivärahat ja laivalla ryypättiin kukaan ei kytännyt.
        Vaihdoin sitten Victor Ekille rekan ajoon,oltiin varmaan samoihin aikoihin 80 luvulla?
        Victor Ekillä ajoin paljon Nokian renkaiden ajoja ja huolintakeskuksen konttihommia.
        Oli kyllä mukavaa aikaa ja reilu talo.
        T Pitkä Masa.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista tarinaa. Itse oon ollu ihan eri suunnalla mutta kehitys sama. Vaihtoehdoksi jäi yrittäminen.
      Enkä todellakaan torppariksi!

    • Anonyymi

      KWH n pakkasia Kuokka kuljetti.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      159
      6359
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      116
      5856
    3. Olen miettinyt kauan

      miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5347
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3435
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      58
      3058
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

      Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2661
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2360
    8. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      25
      2340
    9. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      2050
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1921
    Aihe