Shakki on kuulemani mukaan hyvin vanha strategia-peli.
Ihmettelen tätä nykypäivää shakki-laudankin ääressä, kun tavan sotilaastakin
tulee kuningatar, sotilaan päästessä laudan toiseen päähän asti.
Jos tämä maailma ei sitten millään hyväksy sukupuolen korjausta ja aina vain hakataan ja ränkytetään vastaan. Niin ehkä shakissa, kuin ihmsten elämässä voitaisiin sitten alkaa kutsumaan laudan toiseen päähän edenneitä sotilaita ja sukupuolen korjaajia monisukupuolisiksi? Vai olisiko vielä parempi, että molemmissa saisi siirtymävaiheessa oleva itse päättää, tuleeko hänestä kuningatar vai monisukupuolinen? Elämä on valintoja, joita pitäisi olla jokaisen mahdollista toteuttaa. Ehkä muutan ainakin kotona shakin sääntöjä. Niin että monisukupuolinen liikkuu kuin kuningas ja kuningatar (Vaikka niinhän se tekee nyky-shakissakin. Onkohan shakin säännöistä unohdettu se suvaitsevaisuutta erilaisuutta kohtaan edistävä osa ajan saatossa...). Sitä ei saa matittaa, koska silloinhan peli on hävitty...
Shakki pulmia
1
304
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202730Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3462366Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä262162Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o312101Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581748Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121282Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181279- 551130
- 661125
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?41085