Shakki on kuulemani mukaan hyvin vanha strategia-peli.
Ihmettelen tätä nykypäivää shakki-laudankin ääressä, kun tavan sotilaastakin
tulee kuningatar, sotilaan päästessä laudan toiseen päähän asti.
Jos tämä maailma ei sitten millään hyväksy sukupuolen korjausta ja aina vain hakataan ja ränkytetään vastaan. Niin ehkä shakissa, kuin ihmsten elämässä voitaisiin sitten alkaa kutsumaan laudan toiseen päähän edenneitä sotilaita ja sukupuolen korjaajia monisukupuolisiksi? Vai olisiko vielä parempi, että molemmissa saisi siirtymävaiheessa oleva itse päättää, tuleeko hänestä kuningatar vai monisukupuolinen? Elämä on valintoja, joita pitäisi olla jokaisen mahdollista toteuttaa. Ehkä muutan ainakin kotona shakin sääntöjä. Niin että monisukupuolinen liikkuu kuin kuningas ja kuningatar (Vaikka niinhän se tekee nyky-shakissakin. Onkohan shakin säännöistä unohdettu se suvaitsevaisuutta erilaisuutta kohtaan edistävä osa ajan saatossa...). Sitä ei saa matittaa, koska silloinhan peli on hävitty...
Shakki pulmia
1
365
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1992094
- 1341168
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21815- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34741ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46557- 9532