Lukion jälkeinen opiskelu

Anonyymi-ap

Juuri lukion viimeinen vuosi menossa ja alkaa tulevaisuuden opintojen kannalta stressata. Ylioppilastodistuksen perusteella olen aika varma, että en tule pääsemään yliopistoon ja pääsykokeistakaan en ole toivoisa. Lähiaikoina myös alkanut kiinnostamaan mm. juristin/asianajajan/lakimiehen työ, nämä olisivat vielä täydelliset, koska en pystyisi tekemään fyysisiä töitä terveydellisistä syistä.

Pystyisikö mainittuihin ammatteihin opiskelemaan AMK:ssa vai ei, koska jos olen ymmärtänyt oikein niin AMK:ssa ei oikein pysty opiskelemaan lakia? Muita ammatteja en ole myöskään miettinyt oikein nyt.

7

376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juristit, asianajajat ja lakimiehet ovat taustaltaan oikeustieteen maistereita. Opinnot yliopistossa kestävät 5-6 vuotta. Maistereita valmistuu vain yliopistoista.

Tungos yliopistojen oikeustieteelliseen on kova. Ylioppilastodistuksen on oltava hyvä tai sitten on luettava ja osallistuttava pääsykokeeseen. Siinä on menestyttävä hyvin, mutta täydellisyyttä ei sentään vaadita.

Ahkera ja yritteliäs voi päästä yliopistoon ns. avoimen väylän kautta. Parissa vuodessa voi avoimessa yliopistossa työn ohessa saada kokoon sen verran oikeustieteen opintoja, että ovet oikeustieteelliseen avautuvat.

AMK:sta ei juristeja tule, mutta tradenomin opinnoissa voi olla jonkin verran kauppaoikeutta.

• Anonyymi

Nyt kun katselin tuota oikeustradenomin tutkintoa, niin mitä vaihtoehtoja/uramahdollisuuksia sitten tulevaisuudessa vanhempana olisi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt kun katselin tuota oikeustradenomin tutkintoa, niin mitä vaihtoehtoja/uramahdollisuuksia sitten tulevaisuudessa vanhempana olisi?

Samat mahdollisuudet kuin kenellä tahansa liiketalouden tradenomilla. Virallisesti ei ole olemassa OIKEUStradenomin tutkintoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samat mahdollisuudet kuin kenellä tahansa liiketalouden tradenomilla. Virallisesti ei ole olemassa OIKEUStradenomin tutkintoa.

En nyt oikein ole perehtynyt tradenomin tutkintoon. Mitkä ne mahdollisuudet mm. on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En nyt oikein ole perehtynyt tradenomin tutkintoon. Mitkä ne mahdollisuudet mm. on?

Netti on tietoa tulvillaan. Ala ottaa selvää!

Sikäli kuin minä mitään tiedän, mahdollisuudet on kaupan kassalta pienen yrityksen johtoon. Riippuu ihan itsestä. Tradenomeja on valtavasti ja taso vaihteleva. Mutta selvitä itse lisää! Kaupan alan tutkinnosta on kyse.

• Anonyymi

Ei ole lähelläkään oikeustieteen maisterin tutkintoa. Oikeustradenomi voi päästä lakitoimistoon sihteeriksi, mutta lakiasioiden asiantuntija oikeustradenomi ei ole missään tapauksessa. Oikeustradenomi ei ole juristi eikä voi olla asianajaja.

Oikeustradenomi on puhekielen sana, virallisesti nämä oikeustradenomit ovat tradenomeja eli tutkinto on virallisesti tradenomin tutkinto liiketalouden linjalla. Tutkintoon voi sisällyttää noin 60 op lakiopintoja. Sillä ei pitkälle pötkitä lakiasioissa eikä esiinnytä juristina missään.

Mainonta lupaa liikaa!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      54
      3048
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      61
      2871
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      47
      2412
    4. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      42
      2401
    5. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      63
      2167
    6. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      55
      2055
    7. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      1025
    8. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      115
      966
    9. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      929
    10. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      38
      914
    Aihe