1.9.2023 uudet järjestysnumerot

Anonyymi-ap

Läpi meni. Tuli virheilmoituksia useaan kertaan. Kolme neljä kertaa. Lopulta pääsi sitten lomaketta täyttämään. Järjestysnumero alle sadan.

83

3114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oliko sillä merkitystä jonopaikkaan että oliko avannut kirjautumissivun jo hyvissä ajoin ennen klo 9?

      • Anonyymi

        Ei näytä olevan, sivu oli auki kahdella koneella jo eilisillasta lähtien mutta silti tänään saivat kummatkin koneet täysin eri paikan jonossa eli toinen meni läpi ja toinen ei.


    • Anonyymi

      Täällä alle 30. Täysin lottoamista, toinen kone ei ol vielä päässyt edes jonosta läpi mutta toinen sattui menemään aika nopeasti.

      • Anonyymi

        onneksi olkoon :)


    • Anonyymi

      Wau. Onneksi olkoon.

      Itsellä numero reilusti yli 1000

      • Anonyymi

        Sama, mutta onhan sekin hyvä.


    • Anonyymi

      Minä luulin jo toivon menneen kun koko ajan tuli virheilmoituksia. Lopulta pääsin sisään ja sain hyvän numeron (alle 50). Olin avannut kirjautumissivun jo hyvissä ajoin ennen klo 9.

      • Anonyymi

        onneksi olkoon :)


    • Anonyymi

      Nyt taitaa olla menossa jo numerot yli 5000:n.

      • Anonyymi

        Ei ole vaan 1600 paikkeilla mennään, ehkä jo nyt yli 1700...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vaan 1600 paikkeilla mennään, ehkä jo nyt yli 1700...?

        Ups ei kun 16400 eli yli kuusitoista tuhatta...apua..


    • Anonyymi

      Onpa palstan asiantuntijat napanneet kivat numerot.

    • Anonyymi

      Vähän päälle 6000, sain numeron kymmenen tienoilla.

    • Anonyymi

      Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka monta uutta numeroa jaetaan (esim tämän päivän aikana).

      • Anonyymi

        Ensimmäisen tunnin kuluessa yli 8000 hakijaa on saanut uuden aso-järjestysnumeron ja puoleen päivään mennessä noin 10 000


    • Anonyymi

      9:40 numero 4560

      • Anonyymi

        1. 9. Klo 10.10 tunnin jonotuksen jälkeen 9300+ !!!
        Ei huono?


    • Anonyymi

      Eli kun sain 5000+ numeron niin nyt kannattaa päivittää 200000+-numeroinen haso-hakemus vai miten nämä vertautuvat vanhoihin numeroihin?

      • Anonyymi

        Ei kannata, jos oikein ymmärrän. Vanhat on etusijalla vuoden loppuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata, jos oikein ymmärrän. Vanhat on etusijalla vuoden loppuun.

        Toki itsellä vanha numero on niin korkea että ei sillä saa mitään järkevää.


      • Anonyymi

        Vanha numero, vaikkapa 56390 voittaa jonossa uuden ara-numeron 3569. Jos muutat saman taloyhtiön sisällä, saat hakemasi asunnon ilman numeroa, vaikka toinen hakijoista olisi tarjoamassa numeroa 1, jos se on tulossa kyseisen taloyhtiön ulkopuolelta. Vuoden loppuun asti on siirtymäaika, joten nyt on kikkailijan markkinat. Sen jälkeen on kaikki hakijat tasaveroisia max 2 vuotta vanhalla ara-numerolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki itsellä vanha numero on niin korkea että ei sillä saa mitään järkevää.

        Se vanha numero on vuoden loppuun asti parempi kuin toisen hakijan uusi numero, vaikka sillä olisi numero 1. Vanhat numerot on etusijalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vanha numero on vuoden loppuun asti parempi kuin toisen hakijan uusi numero, vaikka sillä olisi numero 1. Vanhat numerot on etusijalla.

        Joo mutta niitä vanhoja parempia numeroita on niin paljon liikenteessä vielä niin ei minun numerolla saa mitään mitä toivoisin, ne paremmat vanhat numerot menee heittämällä ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata, jos oikein ymmärrän. Vanhat on etusijalla vuoden loppuun.

        Mikäs valtion joukkiollinen aktiiviitti täällä taas on meneillään,joka pysäyttää kansalaislaisten kehityksen sekä työn.?Hmm.Saanen tai kysyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs valtion joukkiollinen aktiiviitti täällä taas on meneillään,joka pysäyttää kansalaislaisten kehityksen sekä työn.?Hmm.Saanen tai kysyä?

        Edellä mainitussa osiossa on virhe.Pystytkö sen havaitsemaan sekä eliminoimaan,niin pääset jonossa sata numeroa eteenpäin......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha numero, vaikkapa 56390 voittaa jonossa uuden ara-numeron 3569. Jos muutat saman taloyhtiön sisällä, saat hakemasi asunnon ilman numeroa, vaikka toinen hakijoista olisi tarjoamassa numeroa 1, jos se on tulossa kyseisen taloyhtiön ulkopuolelta. Vuoden loppuun asti on siirtymäaika, joten nyt on kikkailijan markkinat. Sen jälkeen on kaikki hakijat tasaveroisia max 2 vuotta vanhalla ara-numerolla.

        Ei tuo saman yhtiön sisällä hakijan etuoikeus ole mihinkään 1.1.2024 poistumassa.

        Lueppa se aso laki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo saman yhtiön sisällä hakijan etuoikeus ole mihinkään 1.1.2024 poistumassa.

        Lueppa se aso laki.

        Samassa kohteessa ennestään asuvat jossa se haettava huoneisto eivät tarvitse numeroa, eikä keskenään vaihtajat. Varsinaisesti yhtiön sisäistä etuoikeutta ei käsittääkseni ole näissä tavallisissa tapauksissa.
        Tuosta tasavertaisuudesta, vanhat numerot poistuu ensi vuoden alusta, jonka jälkeen pelkästään uusia numerojärjestyksensä mukaisesti aina kulloisenkin voimassaolon loppuun, poislukien kuitenkin ne joille Ara myöntää jatkossa pidennystä.


    • Anonyymi

      Tuhannen luokkaa numero, kun heti ysiltä oli jonossa

      • Anonyymi

        Olet siis Hannu Hanhi! Eli tuhannen kieppeissä oleva nro on hyvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis Hannu Hanhi! Eli tuhannen kieppeissä oleva nro on hyvä!

        No ei kaikki jonota yhtä aikaa samoihin asuntoihin. Voi olla, että joku käyttää numeroon vasta muutaman vuoden päästä ja silloin 1000 voi olla tosi hyvä numero. Sehän ihan riippuu siitä, että ketkä kaikki samoja asuntoja hakee. Itse olen saanut asunnon ihan uudella numerolla uudiskohteesta, kun niistä ei kalliin hinnan takia ole niin kova kisa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kaikki jonota yhtä aikaa samoihin asuntoihin. Voi olla, että joku käyttää numeroon vasta muutaman vuoden päästä ja silloin 1000 voi olla tosi hyvä numero. Sehän ihan riippuu siitä, että ketkä kaikki samoja asuntoja hakee. Itse olen saanut asunnon ihan uudella numerolla uudiskohteesta, kun niistä ei kalliin hinnan takia ole niin kova kisa.

        Se numero on voimassa max 2 vuotta. Sen jälkeen pitää taas ottaa uusi.


    • Anonyymi

      täällä alle 15. uuh mikä lottokone

      • Anonyymi

        Onnea!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea!

        ^^^ Edellisiin todeten:
        Tässä vaiheessa sanotaan ja todetaan elibyoivotellaan ONNITTELUT, ...kun "onni on jo potksissut" - ei onnea tarvii toivotella!

        Onpa vaikeaa tää soome keel!


    • Anonyymi

      Asumisoikeusasunto on vuokra asunto, niinkuin muutkin vuokra asunnot.

      • Anonyymi

        Minä sain edellisestä asosta n. 4500 euroa enemmän mitä itse maksoin, ja asuin siinä alle 1,5 vuotta. Sopivaan aikaan raketoi rakennuskustannusindeksi. Paljonkohan läskin vuokralainen olisi saanut takuuvuokraan indeksitarkistusta, kun olisi muuttanut pois? Ei senttiäkään. Läski olisi löytänyt lattialta kuolleen kärpäsen ja pidättänyt takuuvuokran siivouskuluina.


      • Anonyymi

        Oletko vertaillut Haso:n hintoja Helsingissä vuokra-asuntojen vastikkeisiin. Et. Ero on luokkaa yli 40%. Tätä tilannetta ARA tutkii joka vuosi. ARA:n sivuilta löytyvät tilastot.

        Rasittavia nämä lukihäiriöiset, jotka eivät ole ottaneet asioista ollenkaan selvää.


    • Anonyymi

      Antaako valehtelu jotakin kiksejä?

    • Anonyymi

      Itseni kohdalla tämä meni läskiksi. Eka meni hyvin läpi ja sain maksettua, mutta en saanut numeroa, lagas siihen. Kun kirjauduin uudelleen palvelu oli alhaalla. Kun vihdoin pääsin uudestaan, niin järjestelmä näytti, ettei minulla ole numeroa, vaikka maksu oli mennyt läpi jsiitä tuli kuittaus sähköpostiin ja mobile payhin. Pääsin vihdoin jonoon ja maksoin uudelleen ja sain numeron, jolla ei varmaankaan tee pitkään aikaan yhtään mitään :( Vittu mitä paskaa suoraan sanottuna.

      • Anonyymi

        Mulla meni myös maksu, mutta numero ei koskaan tullut. Ja heti ysiltä olin linjoilla.


    • Anonyymi

      Paskasti sujui. Olin jonossa noin klo 9:03, jonottaessa meni 45 min. Sain nron joka on yli 6100.

      Tuolla numerolla ei ns. kuuhun mennä eikä saa siis mitään kaksista aso-asuntoa edes muuttotappiokunnista, tai no kämäisen homeisen remonttikypsän vanhan röttelön.

    • Anonyymi

      Linjoilla työkiireiden vuoksi vasta klo 12 ja numeroksi tuli 10 xxx. Onhan se vähän hassua, että moni kuitenkin on perjantaina klo 9 töissä, eikä mahdollisuutta jonotella linjoilla. Toisaalta, ainahan joku kellonaika ja päivä joku on töissä.

      • Anonyymi

        Otan osaa, numero on huono eikä sillä saa esim. ylimmän kerroksen asuntoa uudehkosta talosta ei millään. :-(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan osaa, numero on huono eikä sillä saa esim. ylimmän kerroksen asuntoa uudehkosta talosta ei millään. :-(

        Kannattaa ottaa haluamastaan talosta sen minkä saa. Sen jälkeen voi hakea samasta talosta vapautuvaa asuntoa ilman numeroa, ja se hakija menee jonossa niiden ohi, jotka asuvat hakuhetkellä muualla, ja joutuvat hakemaan numerolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ottaa haluamastaan talosta sen minkä saa. Sen jälkeen voi hakea samasta talosta vapautuvaa asuntoa ilman numeroa, ja se hakija menee jonossa niiden ohi, jotka asuvat hakuhetkellä muualla, ja joutuvat hakemaan numerolla.

        Totta. Tosin yhdellä pikku nyanssilla. Jos samaa kämppää hakee joku muukin samasta kohteesta, niin tällöin tarjoamisjärjestyksessä katsotaan jonotusnumeroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Tosin yhdellä pikku nyanssilla. Jos samaa kämppää hakee joku muukin samasta kohteesta, niin tällöin tarjoamisjärjestyksessä katsotaan jonotusnumeroa.

        ei vaan sitä kumpi on tehnyt asosopimuksen ensin


    • Anonyymi

      Jonossa heti samalla sekunnilla kun avautui ja sain numeroksi vähän alle 1000 puolen tunnin jonotuksen jälkeen. Itse tavoittelen Hason 4h+k perheasuntoa. mutta saapa nähdä riittääkö mihinkään asuntoon tämä numero. Täytyy vaan yrittää ja toivoa parasta.

      • Anonyymi

        Sama täällä, mutta silti numeroksi tuli melkein 2000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä, mutta silti numeroksi tuli melkein 2000.

        Sama, ja tuli 3500. Toki se ei ehkä ole niin huono kun ajattelen, kuitenkin valtakunnallinen.


      • Anonyymi

        Jonotus alkoi jo useampi päivä sitten, vaikka kirjautumaan pääsi vasta klo 9 tänään. Itse hieman kahdeksan jälkeen jonotussivulla ja jonossa odottelua yhdeksän alle minuutti, jonka jälkeen vielä reilu vartti kunnes sai numeron nettisivujen kaatuilun takia. Numeroksi reilusti alle 50.


    • Anonyymi

      Itse olin heti klo 9 jonossa, maksu meni, mutta numero jäi saamatta. En ymmärrä.

      • Anonyymi

        Voi ei... Tosi ikävää kyllä. Ei nämäkään arpajaiset millään tavalla reilut ole, jos järjestelmäkin sekoilee noi.


      • Anonyymi

        Saatte jälkikäteen lohtu numeroita ja RAHAT TAKAISin?!
        Korkojen kanssa!

        Kyllä Arassa taas selitellään ja voivotellaan kun systeemi on keskeneräinen mutta onhan siellä valtion suojatyövirastossa nyt kivaa "puuhaa" piitkäksi aikaa!

        Kyllä palstamunmokin varmaan raapii jotain, ainakin päätään ja selittää hakijat ovat tässä syyllisiä ja tyhmiä varsinkin muut kuin Hasoon jonottavat!? Muuthan on "paskasakkia"tietty ihan vuokralaisiin verrattavia tapauksia?!
        Ara is best!


      • Anonyymi

        Minulla kävi sama juttu. Oletin kuitenkin kun maksu meni, että numeron sain. Paskan marjat! Klo 12 kävin katsomassa sivua ja luki ”Ei numeroa”. Tällöin oli Aralta tullutkin jo info, että vaikka oli maksanut niin numeroa ei saanut. Kokeilin hakua uudelleen ja numeroksi sain sitten 11000. Että kiitos vaan. Pitäisi uusia koko arvontapäivä!!!


      • Anonyymi

        Itse olin myös heti jonossa kännykällä klo 9, jonotin puoli tuntia, maksu mobilepaylla ja numero 13xx


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olin myös heti jonossa kännykällä klo 9, jonotin puoli tuntia, maksu mobilepaylla ja numero 13xx

        Eipä näkynyt paytrailla nyt illalla mobilepayta vaihtoehtona edes


      • Anonyymi

        Sama täällä. Rahat kelpasi, mutta numeroa ei tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olin myös heti jonossa kännykällä klo 9, jonotin puoli tuntia, maksu mobilepaylla ja numero 13xx

        Ei herätä luottamusta.
        Saiko joku toinen (tuttu?) maksamani numeron?


    • Anonyymi

      Kahdella koneella hain numeroa. Toinen oli kiinteässä 1GB nettipiuhassa ja toinen wifissä. Wifi kone jäi jonotukseen puoleksi tunniksi, kun piuhallinen kone pääsi monen kerran epäonnistuneen sivun päivittämisen jälkeen maksamaan klo 9.20. Heti yhdeksältä pääsin kirjautumaan, mutta sitten lagas monta kertaa. Lopulta numero alle 70.

      • Anonyymi

        Yhdellä koneella liikenteessä. Kiinteä piuha. Muuten melkein samat tiedot. Tekstiviesti tuli klo 9.20. Ja numerokin alle 70. Monta kertaa tuli virheilmoituksiakin. Välillä refreshasin sivua. Mutta odotin rauhallisesti. Kannatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdellä koneella liikenteessä. Kiinteä piuha. Muuten melkein samat tiedot. Tekstiviesti tuli klo 9.20. Ja numerokin alle 70. Monta kertaa tuli virheilmoituksiakin. Välillä refreshasin sivua. Mutta odotin rauhallisesti. Kannatti.

        Älkää vielä nuolsisko".
        Voi olla koko ARA- "arvonta" suoritetaan uudelleen ja nyt 1.9. jaetut numerot mitätöidään!
        Tai jakoperusteet käännetäänkin päinvastaiseen suuntaan, isommists pienempiin! Ettei hillostajat taas koe oloaan liian onnistuneina!

        Haetaan asoa Kemijärveltä ja Muoniosta! Mitenköhän onnistaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää vielä nuolsisko".
        Voi olla koko ARA- "arvonta" suoritetaan uudelleen ja nyt 1.9. jaetut numerot mitätöidään!
        Tai jakoperusteet käännetäänkin päinvastaiseen suuntaan, isommists pienempiin! Ettei hillostajat taas koe oloaan liian onnistuneina!

        Haetaan asoa Kemijärveltä ja Muoniosta! Mitenköhän onnistaa?

        Huonosti onnistaa noilta paikkakunnilta. Taitaa Rovaniemi olla pohjoisin aso-paikkakunta.


    • Anonyymi

      Oli kyllä melkoista säätöä kun sivusto heti kaatuili ja temppuili. Tietysti olihan se odotettavissa.
      Itse avasin jonotussivun n. 8:20 ja numeron sain klo 9:20 varmaan kolmenkymmenen sivuston kaatumiskerran jälkeen, onneksi ei jonopaikka nollaantunut vaika nettisivutkaatuili jatkuvasti ja palvelimeen ei saanut yhteyttä.
      Numeroksi tuli alle 40, eli tyytyväinen voi olla.

      Jonotin myös puhelimella samaan aikaan n. 8:45 alkaen, kun oma numero oli tietokoneella saatu niin pirautin kaverille että kelpaako parempi jonopaikka, ja hänelle sain numeron 700 tietämiltä kello 9:25 aikoihin.

      • Anonyymi

        KIITOS NUMERO TIEDOISTANNE !
        MITEN NE VOI KAAPATA? Miettikää sekin.


      • Anonyymi

        Älä nyt satuile.


    • Anonyymi

      Arvonnassa tuli 3k. Sillä saa ehkä jotain jos muut on käyttäneet omat numeronsa 31.8.2025 mennessä?

    • Anonyymi

      21:30 ja numeroksi tuli 14 xxx

    • Anonyymi

      Minä olen onnekas! Oma numeroni 15xxx. Nyt sitten jännätään. Hyvältä näyttää👍

    • Anonyymi

      Minä olin valmiina ennen klo 9.. enkä onnistunut pääsemään sisään jonoon. Tai en tiedä olinko jonossa, koska sivu ei sitä näyttänyt. N. 9.20 pääsin jonotukseen ja sain jonotuskuvakkeen ruudulle ja sitten odotin kärsivällisesti. Sain numeron 258x johon olen kohtalaisen tyytyväinen. Tosin siinä on niin monta muuttujaa, ettei voi tietää, onko hyvä vai huono (huono olisi vuosikausien jonotus). Hän vain HASOn asuntoa.

    • Anonyymi

      Jatkoa edelliseen postaukseeni. Uusi nro 258x , Nyt mulla hakemukset mieluisalle alueelle Helsingissä vanhalla suurella numerolla 319458 ja haen vain HASOon. En tiedä, onko yhtään kannattavampaa pitää tuo vanha nro haku voimassa vuodenvaihteeseen asti (kun kaikki vanhat nrot ajaa uusien ohi siihen
      saakka) ja vaihtaa uusi nro hakemukseensa vasta sitten kun vain uudet nrot pelittää. Muuttujia on paljon. Vanha, ehkä liian suuri numeroni ei riitä jos vanhojen pienten numerojen jemmaajia on vielä runsaasti hakemassa asuntoja. Ja toisaalta jos uusia pienempiä numeroita olisikin runsaasti hakemassa samoista taloista, menisi vanha nro edelle. Aikaa tähän kilpailuun on enää 4kk... Joten sekin on auki että kuinka monta juuri itselleni sopivaa asuntoa vapautuisi tänä aikana haettavaksi. Hän varmaankin aika suosittua vaihtoehtoa, pientä kaksiota.

    • Anonyymi

      PS. Onko muilla samanlaista tilannetta kuin yllä kuvaamani? Miten menettelette? - olen seurannut Hason sivuilta, millaisilla suurimmilla numeroilla Hason asuntoja on tarjottu, niitä joita itse havittelee. Tähän mennessä numerot ovat aina olleet reilusti pienempiä ja vanhempia kuin oma vanha numeroni

    • Anonyymi

      Systeemi ajetaan alas. Harhainen ARA johtaja luulee, että kaikki jatkuu ennallaan. Kannattaa alkaa katsomaan halpaa vuokra-asuntoa, ennenkuin alkaa ryntäys. Lisäksi ihmevouhotus kaksi vuotta voimassaolevasta numerosta.

      • Anonyymi

        1.9. klo 9:15 aloitin jonotuksen, mutta koko härveli kaatui "meillä on ruuhkaa".
        UUsintayritys n. 9:25 ja n. klo 10 tärppäsi. Rahat meni.
        Arvelin, että numero varmaan tulee jälkijunassa enkä uskaltanut yrittää uudestaan, jos vaikka numero olisi jo valmiina. Kirjauduin myös Suomi.fi-palveluun eilen ja tänään, jos numero löytyisi sieltä.
        ARA:n etusivulta löytyneen ohjeen mukaisesti hain numeroa uudestaan tänään 2.9. myöhään iltapäivällä.
        V *"@#&"*mikä numero ja lisäksi täytyy jättää anomus ensimmäisen maksun palauttamiseksi!
        Nyt ARAlle uusintaharjoitus. Kaikki annetut numerot on peruttava. Muuten vaikuttaa vähintään korruptiolta.


      • Anonyymi

        Ihmevouhotus?

        Vuodenvaihteen jälkeen olen tässä valtakunnassa 40 kovimman numeron joukossa. Minun edellä ei montaa ole. Enkä usko että me kaikki 40 kovinta haemma samanlaista kämppää, samoista yhtiöistä samoilla parametreillä.

        Kyllä sillä jonkin kämpään saa varmasti Hälssinkissäkin ja HASSO yhtiöistä.


    • Anonyymi

      Aamulla avasin 6 minuuttia vaille 9.00 kahdelta koneelta istunnot. Täyttä sekoilua ja kaatumista...mutta en suostunut sulkemaan web-selainta. Viimen toiselta koneelta istunto meni läpi maksuun saakka. Maksoin.

      Ruutuun pärähti järjestysnumero alle 40.

      Huoh.

      Mutta ymmärrän jos systeemi saattaa vituttaa niitä joille kävi heikommin. Kuulemma klo 11 aikaan pistivät systeeminkin välillä alas.

      En tiedä oliko merkitystä, mutta käytin englanninkielistä käyttöliittymää rekisteröityessäni. Ajattelin, että se saattaa kuormittaa vähemmän. Vaikea sanoa kun en ole toteutukseen perehtynyt. Arvasin, ettei valtionhallinnon virkamiesten kasaama saitti kestä kovaa kuormaa.

    • Anonyymi

      9.00 alkaen kymmeniä kirjautumisyrityksiä, 9.17 pääsi lomakkeelle, 9.18 oli maksettu ja numero alle 20. Hypin ilosta 👍

      Puhdasta tuuria, että pääsi läpi noin aikaisin. En koe järjestelyjä onnistuneiksi tai reiluiksi.

      Missä numeroissa nyt mennään?

    • Anonyymi

      Ihmettelen muuten tuota, että numeroita haetaan, mutta ei muuteta 🫢. Onko se joku aso-muoti.

      • Anonyymi

        Tänään lauantaina klo 17 yli 16.000.


      • Anonyymi

        Haloo, eikö se numero nyt ole hyvä olla valmiina muuton suunnittelun tullessa ajankohtaiseksi. Eikä pelkkä numero riitä, mutta se pitää hankkia ihan alkuun, joten hyvä on ollut hankkia nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haloo, eikö se numero nyt ole hyvä olla valmiina muuton suunnittelun tullessa ajankohtaiseksi. Eikä pelkkä numero riitä, mutta se pitää hankkia ihan alkuun, joten hyvä on ollut hankkia nyt.

        Tässä on nyt jännää se että jos haluaa muuttaa toisen asoyhtiön taloon, niin mitenkähän käy jos ensisijaiseksi valintakriteeriksi otetaan saman talon asukkaat tai jopa saman asoyhtiön asukkaat? Käytännössä et pääsekkään muuttamaan työn perässä Vaasasta Jyväskylään tai Lahdesta Tampereelle , riippuen nyt siitä onko kyseisissä kaupungeissa tarjolla asotaloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on nyt jännää se että jos haluaa muuttaa toisen asoyhtiön taloon, niin mitenkähän käy jos ensisijaiseksi valintakriteeriksi otetaan saman talon asukkaat tai jopa saman asoyhtiön asukkaat? Käytännössä et pääsekkään muuttamaan työn perässä Vaasasta Jyväskylään tai Lahdesta Tampereelle , riippuen nyt siitä onko kyseisissä kaupungeissa tarjolla asotaloja.

        Sehän sotii kyllä alun perin sitä vastaan että työn perässä muutettaisiin, kuten oikeisto vaatii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on nyt jännää se että jos haluaa muuttaa toisen asoyhtiön taloon, niin mitenkähän käy jos ensisijaiseksi valintakriteeriksi otetaan saman talon asukkaat tai jopa saman asoyhtiön asukkaat? Käytännössä et pääsekkään muuttamaan työn perässä Vaasasta Jyväskylään tai Lahdesta Tampereelle , riippuen nyt siitä onko kyseisissä kaupungeissa tarjolla asotaloja.

        Jos jostain talosta vapautuu asunto niin silloin siitä talosta vapautuu asunto vaikka kaikki talossa jo asuvat vaihtaisivat asuntoa. Siinä vaiheessa kun kaikki talossa jo asuvat ovat käyttäneet sen etuilun niin yksi vapaa asunto olisi jäljellä ulkopuoliselle hakijalle.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      132
      2407
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      291
      2312
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      75
      1790
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1462
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1309
    6. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1308
    7. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      72
      1040
    8. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      1030
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      925
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      901
    Aihe