Suomalaiset ovat rekisteröineen jo 15.000 VW-konserninvalmistamaa autoa. Toyota kaukana takana

Anonyymi-ap

Tässä Trafin merkkikohtainen tilasto 1-8/2023

VW 5.917 +21
Skoda 5.614 +28
Audi 2.598 +36
Cupra 345
Seat 250
Porsche 137

Toyota 10334 +4
Lexus 301


Näistä luvuista valmistajakohtaisiksi luvuiksi saadaan
VW konserni: 14.861
Toyota Corporation: 10.635

Eipä mitää uutta auringon alla. VW kasvattaa kaulaa tasaisen varmasti ja kasvuluvut vuoden takaiseen ovat voluumimerkkien kohdalla massiiviset kun Toyota hädintuskin pääsee viimevuoden myyntilukuihin.

Merkillepantavaa on myös että VW-konseri nousee reilulla marginaalilla ykköseksi jos vertaillaan vain kahta eniten myytyä merkkiä:

VW 5.917
Skoda 5.614
Tot: 11.531

Toyota 10334
Lexus 301
Tot: 10.635

126

889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Skodako se on tuota Lexusta vastaava premium- ja luksusmerkki

      • Anonyymi

        Opettele lukemaan
        "vertaillaan vain kahta eniten myytyä merkkiä"


      • Anonyymi

        Tänä päivänä kaikkein tärkein asia automerkille on sähköautot ja ne määrittävät merkin teknisen kyvykkyyden.
        Skodan sähköautot hakkaavat Lexuksen vastaavat 100-0.


    • Anonyymi

      Ei oo volkkarista vastusta! Hihiii!

      • Anonyymi

        Näistä luvuista valmistajakohtaisiksi luvuiksi saadaan
        VW konserni: 14.861
        Toyota Corporation: 10.635


    • Anonyymi

      Wauh!
      VW Ag jo reilut 4000 edellä, hyvin menee!

      • Anonyymi

        Tuohan on loistava uutinen. Autokantamme paranee pikkuhiljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on loistava uutinen. Autokantamme paranee pikkuhiljaa.

        Autokanta paraanee korkeintaan Autokorjaamoiden mielestä! Menneellä viikolla vietiin Skodaa hinausauton lavalla Korjaamoon, Passatti seisoi hajonneena Linja-autopysäkillä. Että siitä se autokanta paranee..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autokanta paraanee korkeintaan Autokorjaamoiden mielestä! Menneellä viikolla vietiin Skodaa hinausauton lavalla Korjaamoon, Passatti seisoi hajonneena Linja-autopysäkillä. Että siitä se autokanta paranee..

        Tuollaisia satuja voi kirjoittaa kuka vaan, mutta näin kirjoitti TM Toyotan laadusta:

        TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        Tämä ei ole tyhjää nettihöpötystä vaan oikeaa asiaa.

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisia satuja voi kirjoittaa kuka vaan, mutta näin kirjoitti TM Toyotan laadusta:

        TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        Tämä ei ole tyhjää nettihöpötystä vaan oikeaa asiaa.

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

        Naapurissa oli Skoda, sillä ei voinut ajaa pakkasella, kun mittaritaulu loisti vikavaloja kirkkaana..pakkasella ajoiva työmatkat Tojotalla. Naapurissa ei ole enää Skodaa.. on Volvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisia satuja voi kirjoittaa kuka vaan, mutta näin kirjoitti TM Toyotan laadusta:

        TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        Tämä ei ole tyhjää nettihöpötystä vaan oikeaa asiaa.

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

        Nuo Toyotan jatkuvat laatuongelmat (Ajokielto pyöräongelman takia, nesteet pakoputkesta ulos, talvitesteistä pois hinurilla) näkyvät selvästi Trafin tilastoissa.

        Tässä myynnin muutos vuodessa:

        VW +21%
        Skoda +28%
        Audi +36%
        Toyota +4%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisia satuja voi kirjoittaa kuka vaan, mutta näin kirjoitti TM Toyotan laadusta:

        TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        Tämä ei ole tyhjää nettihöpötystä vaan oikeaa asiaa.

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

        Nyt on kyllä vaggihönöllä jääny levy päpäpäp päälle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on kyllä vaggihönöllä jääny levy päpäpäp päälle

        Joo, Vw- kauppias on aloittanut viikonlopun vieton jo, hän on ottanut muutaman napanterin, niin, ei kauheasti ota pattiin huonosti mennyt viikko autonmyynnin suhteen...Korjaamopuolella sensijaan kiirettä riittää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, Vw- kauppias on aloittanut viikonlopun vieton jo, hän on ottanut muutaman napanterin, niin, ei kauheasti ota pattiin huonosti mennyt viikko autonmyynnin suhteen...Korjaamopuolella sensijaan kiirettä riittää..

        Näistä luvuista valmistajakohtaisiksi luvuiksi saadaan
        VW konserni: 14.861
        Toyota Corporation: 10.635

        Ja kun katsoo myynnin kehittymistä merkeittäin niin tulos on.

        VW +21%
        Skoda +28%
        Audi +36%
        Toyota +4%

        Hyvin menee, mutta menköön :-)


    • Anonyymi

      Varastomiehet kuvittelevat itämaisine Toyotoineen kuuluvansa Suomen eliittiin. Eliitti ei vaan aja itämaisilla autoilla. Mitä klassikoita autoilun saralta on Kaukoitä pystynyt tuottamaan, esim. sellaisia mistä tehty elokuvia, kuten Mustang, Pontiac, Plymouth tai toyotistien vihaama Kupla?

      • Anonyymi

        Elokuva joka perustuisi Toyota Corollaan olisi varmasti kassamagneetti!😂😂


      • Anonyymi

        Elokuvilla ei mitata autojen hyvyyttä tai myyntimenestystä, sen tekee asiakkaat, jotka autoja ostavat.. Mutta MM-ralli on poikkeus, se on hyvää mainosta automerkeille.. ollut kautta rallihistorian.


    • Anonyymi

      Onpas vain tojo kaukana edellä !

      • Anonyymi

        Reilut 4000 etumatka ja kasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilut 4000 etumatka ja kasvaa.

        Kun myynti on kasvanut 20-30% ja tojo kamppailee pitääksen edes viimevuotisen myyntinsä niin tuo neljän tuhannen kaula on aika vähän.
        Ensi vuonna palataan koronaa edeltäneeseen aikaan kun VW konsernin myynti oli yli tuplat Toyotaan verrattuna


      • Anonyymi

        Toyotan myynti yli 10 000 kpl ja Klongswagen alle 6 000. Aika selvä ero !!!


    • Anonyymi

      Eikö ketään voi auttaa tojotan ylivoiman edessä ?

      • Anonyymi

        Tojota pärjää vain merkkikohtaisessa nappulaliigassa.
        Tojota on on valmistajatilstossa aivan pikkufisu.
        VW konserni: 14.861
        Toyota Corporation: 10.635


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojota pärjää vain merkkikohtaisessa nappulaliigassa.
        Tojota on on valmistajatilstossa aivan pikkufisu.
        VW konserni: 14.861
        Toyota Corporation: 10.635

        AW:llä on 15.000 myynnillä selkeä johtoasema ja huikeat kasvuluvut päämerkeillä.

        VW +21%
        Skoda +28%
        Audi +36%
        Toyota +4%


        Tojolle ei ole mitään mahdollisuutta kasvaa kun ei ole sähköautoja.


    • Anonyymi

      Aagee on kyllä hyvä. Vai mitä Tero.

    • Anonyymi

      Tunkekaa jo ne foliopelti-muovi- kyhäelmät vaikka pers...

    • Anonyymi

      onpa volk kari jääny tod. kauas taakke tojosta

      • Anonyymi

        AW:llä on 15.000 myynnillä selkeä johtoasema ja huikeat kasvuluvut päämerkeillä.

        VW +21%
        Skoda +28%
        Audi +36%
        Toyota +4%


        Tojolle ei ole mitään mahdollisuutta kasvaa kun ei ole sähköautoja.


    • Anonyymi

      Aivan sama, kunhan ei ole aasialainen.

    • Anonyymi

      Lenkkareita ostaessani katsoin valmistusmaata, niin kaikki olivat Aasiassa valmistettuja, niinpä ostin vastaavat Sievin jalkineet. Kannattakaa te lierot Aasian taloutta, toyotistit ym. muut Kian ostajat.

      • Anonyymi

        Kyllä suomalaiset ovat aina ymmärtäneet hyvän auton päälle. Siksi VW konsernin autot ovat aina olleet ostetuimpia Suomessa. Tänäkin vuonna jo kohta 15.000 kappaletta.


      • Anonyymi

        Sievin vaarijalkineet ja jalat pilalle, onnea.


    • Anonyymi

      Konserni jyrää pikkusintit.

      • Anonyymi

        Onko konsernissa muita kuin pikkusinttejä ja ynnämuut-merkkejä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko konsernissa muita kuin pikkusinttejä ja ynnämuut-merkkejä ?

        Eipä merkkikohtaisilla luvuilla ole mitään väliä kun konsernin myyntiluku on 15.000.
        Se on ainoa millä on väliä.

        Merkki- ja mallikohtaiset tilastot ovat nappulaliigaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä merkkikohtaisilla luvuilla ole mitään väliä kun konsernin myyntiluku on 15.000.
        Se on ainoa millä on väliä.

        Merkki- ja mallikohtaiset tilastot ovat nappulaliigaa.

        Kaksi miljoonaa edellä muita on luku jolla on jotain todellista merkitystä konsernitasolla tässä maailmassa! Kaikki muu on säälittävää näpertelyä!


    • Anonyymi

      Onpas volkkari vaan jäänyt kauas Toyotasta.

    • Anonyymi

      Tojota pärjää vain merkkikohtaisessa nappulaliigassa.
      Tojota on on valmistajatilstossa aivan pikkufisu.
      VW konserni: 14.861
      Toyota Corporation: 10.635

    • Anonyymi

      Tojo on pärjännyt yllättävän hyvin kun ottaa huomioon että sillä ei ole mallistossa käytännössä lainkaan ladattavia eikä sähköautoja.
      Laina-ajalla mennään ja romahdus tulee olemaan ruma.

      • Anonyymi

        Lohduttaneeko yhtään ennustajaeukkoa jos ei ennustus toteudukkaan? Rölli kristallipallon kanssa toiveiden tynnyrissä on kuin natsi kuutamolla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lohduttaneeko yhtään ennustajaeukkoa jos ei ennustus toteudukkaan? Rölli kristallipallon kanssa toiveiden tynnyrissä on kuin natsi kuutamolla!

        Turha saada itkupoturaivareita ja tarrautua menneisyyteen kun maailma on jo näyttänyt mihin se menee.
        Elokuun Trafin mallitilastossa kaksi kärkipaikkaa meni sähköautoille.
        Latauskelvottomille on vain yksi tie ja se menee alaspäin. Niinkuin Nokian Symbianille kävi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha saada itkupoturaivareita ja tarrautua menneisyyteen kun maailma on jo näyttänyt mihin se menee.
        Elokuun Trafin mallitilastossa kaksi kärkipaikkaa meni sähköautoille.
        Latauskelvottomille on vain yksi tie ja se menee alaspäin. Niinkuin Nokian Symbianille kävi.

        Tämän takia Tesla on arvoltaan moninkertainen yhtiö Toyotaan verrattuna. Sähköautot ovat olleet jo monta vuotta segmentti jolla raha tehdään. Jo nyt ja varsinkin tulevina vuosina.

        Suomessakin ladattavat autot ovat jo se markkinoita hallitseva segmentti uusmyynnistä ja latauskevottomat ovat vain syrjäseutujen auringonlaskun porukan valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän takia Tesla on arvoltaan moninkertainen yhtiö Toyotaan verrattuna. Sähköautot ovat olleet jo monta vuotta segmentti jolla raha tehdään. Jo nyt ja varsinkin tulevina vuosina.

        Suomessakin ladattavat autot ovat jo se markkinoita hallitseva segmentti uusmyynnistä ja latauskevottomat ovat vain syrjäseutujen auringonlaskun porukan valinta.

        Kaikki eivät ole tehneet rahaa sähköautoilla ja mm. Ford on jarruttanut Mussen tuotantoa.
        Alku maksaa ja kun tuotanto laajenee, niin kannattavuus nousee ja siksi Toyota on kusessa kun kehitys syö rahaa ja tuotantoa ei juurikaan ole ja kaikki pitää laittaa uusiin puihin.


    • Anonyymi

      Miksi vw on jäänyt niin paljon jälkeen tojosta, kysyn vaan?

      • Anonyymi

        Koska VW tekee autoja monella merkillä, mutta samaa tekniikkaa ja konsernia nekin on ja viimeisimmän Traficomin rekisteröinti tilaston mukaan VW:n autoja on meillä laitettu rekisteriin elokuun loppuun mennessä yli 4000 kpl enemmän kuin Toyotan autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska VW tekee autoja monella merkillä, mutta samaa tekniikkaa ja konsernia nekin on ja viimeisimmän Traficomin rekisteröinti tilaston mukaan VW:n autoja on meillä laitettu rekisteriin elokuun loppuun mennessä yli 4000 kpl enemmän kuin Toyotan autoja.

        Miksi siinäkin on ettei noista AG:n merkeistä yksikään pärjää Toyotalle? Miksei kelpaa? Röllikin laskee ne jo yhteen kun on hätä ja tuska. Kusettaa vaan itseään. Kuinka pöljä idiootti pitää olla että vertaa kuutta merkkiä kahteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi siinäkin on ettei noista AG:n merkeistä yksikään pärjää Toyotalle? Miksei kelpaa? Röllikin laskee ne jo yhteen kun on hätä ja tuska. Kusettaa vaan itseään. Kuinka pöljä idiootti pitää olla että vertaa kuutta merkkiä kahteen.

        Hihii, tuska jumittaa omapojan pään ja taas alkaa kiukuttelu suuren tappion tunnelmissa.
        4000


    • Anonyymi

      Alkaa kelit viilenemään eikä Tojot enää käynnisty.

    • Anonyymi

      Alkaa Tojo olemaan Suomessakin menneen talven lumia.

      • Anonyymi

        Haittaak se kun ei sun toiveesi toteudu eikä kristallipallo ennusta niinkuin toivoisit?


    • Anonyymi

      Toyota yli 10 000 ja Klongswagen alle 5 000.

      • Anonyymi

        Isojen poikien isoissa tilastoissa vilppivagen rämpii jossain parisen miljoonaa natsikuljetinta takamatkalla kun ykkösmerkki on mennyt menojaan.


    • Anonyymi

      Tässä Trafin merkkikohtainen tilasto 1-8/2023

      VW 5.917 +21
      Skoda 5.614 +28
      Audi 2.598 +36
      Cupra 345
      Seat 250
      Porsche 137

      Toyota 10334 +4
      Lexus 301


      Näistä luvuista valmistajakohtaisiksi luvuiksi saadaan
      VW konserni: 14.861
      Toyota Corporation: 10.635

    • Anonyymi

      Ei oo volkkarista vastusta Toyotalle! Lienee jo 6000 autoa jäljessä suvereeniä Toyotaa!

      • Anonyymi

        Onnea vaan tojolle merkkikohtaisesta voitosta. Se on kuitenkin vain nappulaliigaa.

        Näistä luvuista valmistajakohtaisiksi luvuiksi saadaan
        VW konserni: 14.861
        Toyota Corporation: 10.635


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea vaan tojolle merkkikohtaisesta voitosta. Se on kuitenkin vain nappulaliigaa.

        Näistä luvuista valmistajakohtaisiksi luvuiksi saadaan
        VW konserni: 14.861
        Toyota Corporation: 10.635

        Tällaista se rämpivän ja katkeran kansanautomyyjän elämä voi olla kun yli 2 miljoonaa autoa isojen poikien markkinoilla ollaan jo jälkijunassa takamatkalla Toyotan näyttäessä suunnan ja vauhdin. Haittaakse? Voiko siitä kansanautokonsernista enää kukaan muu olla kiinnostunut kuin syyttäjä ja viranomaiset kun historia ja tuomiot ovat tulleet tutuiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaista se rämpivän ja katkeran kansanautomyyjän elämä voi olla kun yli 2 miljoonaa autoa isojen poikien markkinoilla ollaan jo jälkijunassa takamatkalla Toyotan näyttäessä suunnan ja vauhdin. Haittaakse? Voiko siitä kansanautokonsernista enää kukaan muu olla kiinnostunut kuin syyttäjä ja viranomaiset kun historia ja tuomiot ovat tulleet tutuiksi?

        Tojo tuntuu olevan kuluttajaviranomaisen hampaissa ja myynti on jäänyt Suomessakin hirveästi Volkkarin konsernin myynnistä.


    • Anonyymi

      skodaa ei enää edes valmisteta
      ollut kopio vw vuodesta 91
      joten skodan voi pyyhkiä yli ja kirjoittaa todenmukaisesti volkswagen

    • Anonyymi

      Näistä luvuista valmistajakohtaisiksi luvuiksi saadaan
      VW konserni: 14.861
      Toyota Corporation: 10.635

    • Anonyymi

      toyotahan on päihittänyt joka ikisen onnettoman vag merkin mennen tullen!
      turha se on yhteis määriä laske 6 vastaan 2
      ja skoda ja seat ei oikeasti edes kuulu vag / volkswagen konserniin , eivät ole saksalaisis autoja vain pelkkiä kopio volkkareita
      toyota 1 niin kuin ennenkin ja sehän vag pellejä harmittaa
      yksikään merkki ei ole päässyt lähellekkään toyotaa ja se kertoo kaiken oleellisen !

      • Anonyymi

        Opettele kirjoittamaan ja yritä ymmärtää, mitä tarkoittaa autonvalmistaja. Toyota rämpii suossa VW -konserni jyrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele kirjoittamaan ja yritä ymmärtää, mitä tarkoittaa autonvalmistaja. Toyota rämpii suossa VW -konserni jyrää.

        kukakohan ei ymmärrä audin / volkswagenin
        eroa skodaan tai seattiin idiootti


    • Anonyymi

      Kadunvarsien autokannasta päätellen Suomi sijaitsee Aasiassa. Onko se joku ylpeilyn aihe?

      • Anonyymi

        mielummin kun neuvostoliiton / venäjän
        mitä näkee tarpeeks kaduilla kiitos kopio volkswagenin eli skodan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mielummin kun neuvostoliiton / venäjän
        mitä näkee tarpeeks kaduilla kiitos kopio volkswagenin eli skodan

        Toyota on itäauto.


      • Anonyymi

        "Kadunvarsien autokannasta päätellen Suomi sijaitsee Aasiassa."

        En käy slummeissa joten uskon sanaasi. Paremmilla alueilla on eri meininki.

        Mutta eikö Toyota ole ennenkaikkea maaseudun setämiesten auto? Ei siellä ole katuja.


    • Anonyymi

      Tojotistien mielestä kaukoidän Toyota ynnä muut koirankuonolaisten merkit ovat länsiautoja, ja Suomeakin lännempänä sijaitseva Tsekki on itämaa. No, eihän sitä muuten Toyotistiksi pääsisikään!

    • Anonyymi

      toyota on sentään vielä olemassa toisin kuin skoda
      että sinuna pitäisin mölyt mahassani ja ottaisin asioista selvää
      skodan valmistus on loppunut vuonna 1991 halusit tai et ja volkswagen eikä mikään muukaan vag merkki tule toyotaa päihittämään harmittaako tämä fakta

    • Anonyymi

      skoda seat ja joku naurettava cupra ei pysty valmistamaan yhtään autoa / mallia ilman volkswagenia . saati sitten kasaamaan toimivaa moottoria niihin

    • Anonyymi

      toyota on hyvämaineinen ja arvonsa pitävä auto edelleen
      toisin kun vag autot
      audi tiellejättimis / hinaus tilastoiden ykkönen
      seat sähkövikojen kuningas
      skoda huonomainen auto 91 vuodesta vw kopi halpamerkki
      vw päästöhuijauksien mestari ja öljynsyönti koneiden rakentaja / koko konserni käyttää vw koneita
      2 vuoden päästä halpamerkkien tuotanto loppuu eli se on moro seatille ja skodalle
      sitten rupee vw kukoistamaan 😀😆tuskin !

    • Anonyymi

      Konserni jyrää. Ei sillä ole mitään väliä saksmannille onko auton keulalla volsun tai Skodan logo.
      Suomalaiset ostavat eniten volsukonsernin autoja vuodesta toiseen. Kuningas on kuningas.

    • Anonyymi

      "ja volkswagen eikä mikään muukaan vag merkki tule toyotaa päihittämään harmittaako tämä fakta"

      Olen onnitellut tojoa säännöllisesti merkkitilaston ykköspaikasta. Se on hieno saavutus vaikka onkin vain junnuliiga.
      Kas kun aikuisten liigassa tilanne on tämä.

      • Anonyymi

        ok volkswagen siis jyrää
        skodalla seatilla ja pelle merkeillä ei osuutta siihen
        kaikissa pörrää volswagenin kone ja tekniikka


    • Anonyymi

      VW 5.917 +21

      Toyota 10334 +4

      aika paljon on kirimistä väänti tai käänti tän miten vaan ni toyota voittaa

    • Anonyymi

      1Toyota Corporation
      toyota 10334+4
      lexus 301
      = 10.635

      2 VAG
      vw 5.917+21
      audi 2.598+36
      porcshe 137
      = 8.709

      3 kopiot / halpamerkit
      skoda 5.614+28
      seat 250
      cupra345
      6.919

      • Anonyymi

        1Toyota Corporation
        toyota 10334+4
        lexus 301
        = 10.635

        2 VAG
        vw 5.917+21
        audi 2.598+36
        porcshe 137
        = 8.709

        3 kopiot / halpamerkit
        skoda 5.614+28
        seat 250
        cupra345
        6.919


      • Anonyymi

        Globaalien konsernien vertailussa pitää vertailla tietenkin konsernien koko tuotantoa koko maailmassa. Silloin vasta se todellinen pikkusintti paljastuu. Ikävä kyllä, se nyt vaan on se kansanautokonserni , yli 2 miljoonaa autoa jo jälkijunassa eikä sen kolhoosi ja konkurssimerkeista yksikään yllä Toyotan suosioon. Se nyt vaan on faktaa vaikka kuinka venkoiluttaa ja sapettaa! Sori siitä jos harmittaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Globaalien konsernien vertailussa pitää vertailla tietenkin konsernien koko tuotantoa koko maailmassa. Silloin vasta se todellinen pikkusintti paljastuu. Ikävä kyllä, se nyt vaan on se kansanautokonserni , yli 2 miljoonaa autoa jo jälkijunassa eikä sen kolhoosi ja konkurssimerkeista yksikään yllä Toyotan suosioon. Se nyt vaan on faktaa vaikka kuinka venkoiluttaa ja sapettaa! Sori siitä jos harmittaa!

        Tarkastellaan globaalisti. Toyota myy halppiksia kehitysmaihin. VW-konserni huomattavasti kalliimpia autoja sivistysmaihin. Siksi VW-konsernin liikevaihto on paljon suurempi kuin pikkusintti Toyotan. Mahtaa harmittaa.

        https://www.statista.com/statistics/232958/revenue-of-the-leading-car-manufacturers-worldwide/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1Toyota Corporation
        toyota 10334 4
        lexus 301
        = 10.635

        2 VAG
        vw 5.917 21
        audi 2.598 36
        porcshe 137
        = 8.709

        3 kopiot / halpamerkit
        skoda 5.614 28
        seat 250
        cupra345
        6.919

        Hihii, nythän omapoika yrittää laittaa mielikuvituksensa liikkeelle kun ahdistus ja pettymys jatkuu kuukaudesta toiseen ja vuodesta toiseen.
        Muista "yli 4000 kpl".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkastellaan globaalisti. Toyota myy halppiksia kehitysmaihin. VW-konserni huomattavasti kalliimpia autoja sivistysmaihin. Siksi VW-konsernin liikevaihto on paljon suurempi kuin pikkusintti Toyotan. Mahtaa harmittaa.

        https://www.statista.com/statistics/232958/revenue-of-the-leading-car-manufacturers-worldwide/

        Toyta kelpaa kaikkialla mutta skoda vain jonnekin itäeuroopan köyhille kommareille. Vilunkivagen kelpaa vain ajokieltoon sivistyneessä lännessä ja konsernipomo kalterien taakse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyta kelpaa kaikkialla mutta skoda vain jonnekin itäeuroopan köyhille kommareille. Vilunkivagen kelpaa vain ajokieltoon sivistyneessä lännessä ja konsernipomo kalterien taakse!

        Toyota myy Itä-Euroopan kommareille hyvin. Skoda myy Länsi-Euroopassa.

        Mutta ei hätää, onhan Toyota maailman velkaisin yhtiö, edes siinä ykkönen

        https://www.gfmag.com/global-data/economic-data/companies-largest-debt-world


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyta kelpaa kaikkialla mutta skoda vain jonnekin itäeuroopan köyhille kommareille. Vilunkivagen kelpaa vain ajokieltoon sivistyneessä lännessä ja konsernipomo kalterien taakse!

        Minä taas en aasialaiseen kulkineeseen istu. Länsimaalainen kun olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyta kelpaa kaikkialla mutta skoda vain jonnekin itäeuroopan köyhille kommareille. Vilunkivagen kelpaa vain ajokieltoon sivistyneessä lännessä ja konsernipomo kalterien taakse!

        Hihii, Toyotan pomo sai kenkää sukuyhtiöstään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas en aasialaiseen kulkineeseen istu. Länsimaalainen kun olen.

        Enkä minä. Olisi suuri häpeä ajaa Toyotan rutkuttimella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, Toyotan pomo sai kenkää sukuyhtiöstään!

        Lapsiko se siellä yrittää valehdella surkealla menestyksellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsiko se siellä yrittää valehdella surkealla menestyksellä?

        Älä lapsi itke vaikka tuhnu-pomo sai kenkää.


    • Anonyymi

      Näistä luvuista valmistajakohtaisiksi luvuiksi saadaan
      VW konserni: 14.861
      Toyota Corporation: 10.635

      Eipä mitää uutta auringon alla. VW kasvattaa kaulaa tasaisen varmasti ja kasvuluvut vuoden takaiseen ovat voluumimerkkien kohdalla massiiviset kun Toyota hädintuskin pääsee viimevuoden myyntilukuihin.

      Merkillepantavaa on myös että VW-konseri nousee reilulla marginaalilla ykköseksi jos vertaillaan vain kahta eniten myytyä merkkiä:

      VW 5.917
      Skoda 5.614
      Tot: 11.531

      Toyota 10334
      Lexus 301
      Tot: 10.635

      • Anonyymi

        Mihin tällä jutulla pyritään ja mitä sen pitäisi merkitä auton ostajalle?

        Pitäisikö auto ostaa
        - valmistajan myynnin mukaan jossain maassa
        - valmistajan globaalin myynnin mukaan
        - merkin myynnin mukaan jossain maassa
        - merkin globalin myynnin mukaan

        Vai pitäisikö se vain ostaa omien tarpeiden mukaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin tällä jutulla pyritään ja mitä sen pitäisi merkitä auton ostajalle?

        Pitäisikö auto ostaa
        - valmistajan myynnin mukaan jossain maassa
        - valmistajan globaalin myynnin mukaan
        - merkin myynnin mukaan jossain maassa
        - merkin globalin myynnin mukaan

        Vai pitäisikö se vain ostaa omien tarpeiden mukaan?

        Juurikin näin. Niinhän on jo yli kaksi miljoonaa ostajaa maailmassa tehnyt. Ostanut omiin tarpeisiinsa parhaiten sopivan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin tällä jutulla pyritään ja mitä sen pitäisi merkitä auton ostajalle?

        Pitäisikö auto ostaa
        - valmistajan myynnin mukaan jossain maassa
        - valmistajan globaalin myynnin mukaan
        - merkin myynnin mukaan jossain maassa
        - merkin globalin myynnin mukaan

        Vai pitäisikö se vain ostaa omien tarpeiden mukaan?

        Aika hölmö kommentti. Ei myyntilastot kerro mitään siitä mitä kenenkään pitäisi ostaa vaan sen mitä ihmiset ovat jo ostaneet.


    • Anonyymi

      Suomalaisten tarpeisiin on jo vuosikymmenet sopinut VW konsernin valmistama auto. Lompakkoäänestyksen perusteella.

      • Anonyymi

        Ei sen merkkistä autoa ole kuin vilunkivagenmyyjän kristallipallossa. Eikö se pikkusinttien ynnäily haittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sen merkkistä autoa ole kuin vilunkivagenmyyjän kristallipallossa. Eikö se pikkusinttien ynnäily haittaa?

        "VW konsernin valmistama auto". Missä kohdassa puhutaan merkistä? Kun liikevaihto on maailman suurin kannattaa autojakin valmistaa useammalla merkillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "VW konsernin valmistama auto". Missä kohdassa puhutaan merkistä? Kun liikevaihto on maailman suurin kannattaa autojakin valmistaa useammalla merkillä.

        Vaikka et sinä puhu niin ei se tarkoita etteikö muut puhuisi. Trafikin tilastoi merkkejä! Sitä, joka kansaa kiinnostaa. Ketä kiinnostaisi mikään muu? Venkoileva vikavagenmyyjä tuskin on kiinnostava?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka et sinä puhu niin ei se tarkoita etteikö muut puhuisi. Trafikin tilastoi merkkejä! Sitä, joka kansaa kiinnostaa. Ketä kiinnostaisi mikään muu? Venkoileva vikavagenmyyjä tuskin on kiinnostava?

        Kansa ostaa eniten VW-konsernin valmistamia autoja. Päästään höyrähtänyt Tojotan sardiinipurkkeihin ihastunut hölmöläinen ei ymmärrä noin yksinkertaista asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansa ostaa eniten VW-konsernin valmistamia autoja. Päästään höyrähtänyt Tojotan sardiinipurkkeihin ihastunut hölmöläinen ei ymmärrä noin yksinkertaista asiaa.

        Tuskin tuo sivistymätön ihmisten haukkuminen lisää muuta kuin lisää ongelmia vanhojen lisäksi. Tutkittu laatu myy! Vikavagen on nimensä ansainnut! Haittaase


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin tuo sivistymätön ihmisten haukkuminen lisää muuta kuin lisää ongelmia vanhojen lisäksi. Tutkittu laatu myy! Vikavagen on nimensä ansainnut! Haittaase

        Niin VW-konsernin valmistamia autoja myydään eniten Suomessa. Ei Vikatojotan valmistamia.


    • Anonyymi

      VW-konserni tekee hyviä autoja. Toyotan vikaisia testijumboja ei tulisi mieleenkään ostaa. Jättävät tutkitusti eniten tiellekin. Talvella eivät lähde käyntiin.

      • Anonyymi

        Suomalaisia kiinnostaa eniten pienempi keskiluokka, tuossa tulokset vm. 2019 osalta. Tuossa tulokset:

        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR


        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.


        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/


      • Anonyymi

        Ei se ole Toyotan vika jos vikaiset natsipriimiumit ovat vakuutusyhtiön mukaan yleisimpiä hinuriauton asiakkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole Toyotan vika jos vikaiset natsipriimiumit ovat vakuutusyhtiön mukaan yleisimpiä hinuriauton asiakkaita.

        Eihän se VW:n vika ole jos oikeissa tilastoissa, joissa otetaan huomioon autojen ikä ja ajokilometrit, harakiriTojotat ovat vikaisimpia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se VW:n vika ole jos oikeissa tilastoissa, joissa otetaan huomioon autojen ikä ja ajokilometrit, harakiriTojotat ovat vikaisimpia.

        "Oikeissa tilastoissa"? Vikavagen, vilppivagen, vilunkivagen, poksvagen, klonksvagen, Hitlerinkosto ja harmi! Ansaitusti!
        Kansa kyllä tietää! Haittaakse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Oikeissa tilastoissa"? Vikavagen, vilppivagen, vilunkivagen, poksvagen, klonksvagen, Hitlerinkosto ja harmi! Ansaitusti!
        Kansa kyllä tietää! Haittaakse?

        Sinun keksimiä nimityksiä. Tuhnu, Tohjoloota, ruosteen kemiallinen merkki, ikijumbo, siinä Tojotan nimityksiä. Suomalaiset tietävät ja ostavat eniten VW-konsernin valmistamia autoja. Tuntuu harmittavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun keksimiä nimityksiä. Tuhnu, Tohjoloota, ruosteen kemiallinen merkki, ikijumbo, siinä Tojotan nimityksiä. Suomalaiset tietävät ja ostavat eniten VW-konsernin valmistamia autoja. Tuntuu harmittavan.

        Tulipas nyt tuskainen tölväisy ja täysin omasta päästä. Kyllä kansan suusta kuulee totuuden.


    • Anonyymi

      Näin tojotan paskalaadusta ja törkeistä huijauksista kirjoitetaan lehdissä. Ei ihme että suomalaiset ostavat vuosikymmenestä toiseen eniten vw konsernin valmistamia autoja.


      "mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.

      Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.

      Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

      TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

      https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/


      "Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa. Moottori kertoi asiasta ensimmäisen kerran runsas kuukausi sitten. Tämän jälkeen Moottorin toimitukseen on myös tullut paljon yhteydenottoja Toyota Corolla -merkkisten autojen omistajilta."

      https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/

      "Toyota ja sen omistama Daihatsu-brändi ovat toimittaneet Lähi-idässä, joissakin Aasian maissa ja Meksikossa tehtyihin kolaritesteihin autoja, joiden törmäysturvallisuus on muutettu paremmaksi kuin mitä se on asiakkaille toimitettavissa autoissa.

      – Konsernimme on näillä toimillaan pettänyt asiakkaiden luottamuksen sellaisella tavalla, joka ei missään oloissa voi hyväksyä. Turvallisuudesta tinkiminen on anteeksi antamatonta. Lupaan, että tapaus tutkitaan juuriaan myöten, eikä tällainen tule toistumaan, totesi Akio Toyoda."

      https://www.ksml.fi/teemat/5899760

      "Japanissa on nyt menossa vastaava skandaali, tosin paljon pienimuotoisempana. Siellä liikenneministeriö on tehnyt tutkinnan Toyota Motor Corporationiin kuuluvan Hino Motorsin pääkonttoriin. Syynä oli, että Hinon oli todettu antaneen väärää tietoa päästötodistuksen perustana olevassa informaatiossa.

      AINAKIN PÖRSSI reagoi asiaan nopeasti, sillä yhtiön kurssi lähti rajuun pudotukseen. Hino keskeytti kolmen moottorinsa sekä niillä varustettujen autojen myynnin Japanissa. Kaiken kaikkiaan yli sadassa tuhannessa autossa on Toyotan mukaan tutkimuksen kohteena oleva moottori. Konserni tutkii, millainen vaikutus tällä on sen taloudelliseen tulokseen."

      https://tekniikanmaailma.fi/toyota-konserni-on-joutunut-japanissa-oman-dieselgatensa-kohteeksi-konserniin-kuuluva-hino-motors-on-kaunistellut-paastolukemiaan/

    • Anonyymi

      Onhan se Toyotan omapojalle isoharmi joka jatkuu läpi elämän kun VW dominoi Suomen autokauppaa. Tälläkin hetkellä mennään reilusti yli 4000 auton etumatkalla tänä vuonna.

      • Anonyymi

        Noinkin pitkä vuodatus on näköjään mahdollista kun kuun vaihde lähestyy ja Toyotan etumatka raivostuttaa pientä mieltä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinkin pitkä vuodatus on näköjään mahdollista kun kuun vaihde lähestyy ja Toyotan etumatka raivostuttaa pientä mieltä!

        VW-,konsernin etumatka vain kasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinkin pitkä vuodatus on näköjään mahdollista kun kuun vaihde lähestyy ja Toyotan etumatka raivostuttaa pientä mieltä!

        Sinä olet sitkeä ja tyhmä kun vänkäät vuodesta toiseen vastoin faktoja. Tuohon ei kykene kuin sairas ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet sitkeä ja tyhmä kun vänkäät vuodesta toiseen vastoin faktoja. Tuohon ei kykene kuin sairas ihminen.

        Eihän omapoika ole ollut terve vuosikymmeniin.


    • Anonyymi

      Tojon myynti Euroopassa hyytyy.

    • Anonyymi

      Toyota pärjää Suomessa vain merkkikohtaisessa tilastossa joka on vain nappulaliiga. Onnea menestyksestä tojolle.

      VW konserni on hallinnut valmistajakohtaisia tilastoa jo vuosikymmenet.
      Niin myös tänä vuonna.

      • Anonyymi

        Kuinka idiootti pitää olla että ei ymmärrä kokonaisuutta ja höpöttää jostain Suomen kioskimyynnistä laskemalla eri merkkejä yhteen joista ei yksikään pärjää Toyotalle. 4000 kpl pikkusinttejä yhteenlaskettuna on kuin hitlerin pissa itämeressä kun maailmanmarkkinoilla on kuitenkin yli 2 miljoonan vuosittaisella takamatkalla. Ei ymmärrä rölli isoja lukuja ja vielä vähemmän niiden merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka idiootti pitää olla että ei ymmärrä kokonaisuutta ja höpöttää jostain Suomen kioskimyynnistä laskemalla eri merkkejä yhteen joista ei yksikään pärjää Toyotalle. 4000 kpl pikkusinttejä yhteenlaskettuna on kuin hitlerin pissa itämeressä kun maailmanmarkkinoilla on kuitenkin yli 2 miljoonan vuosittaisella takamatkalla. Ei ymmärrä rölli isoja lukuja ja vielä vähemmän niiden merkitystä.

        Kuinka idiootti pitää olla, että ei ymmärrä mikä on autonvalmistaja? Toyota tulee kaukana VW-konsernin perässä Suomen myynnissä. Maailmanmarkkinoilla VW-konserni liikevaihdoltaan selkeä ykkönen. Ei ymmärrä omapoika, että Tojo tekee halpakuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka idiootti pitää olla, että ei ymmärrä mikä on autonvalmistaja? Toyota tulee kaukana VW-konsernin perässä Suomen myynnissä. Maailmanmarkkinoilla VW-konserni liikevaihdoltaan selkeä ykkönen. Ei ymmärrä omapoika, että Tojo tekee halpakuraa.

        Kuinka idiotti pitää olla että sotkee jo tuskassaan liikevaihdonkin mukaan kun ei röttelöitä osteta. Liikevaihdolla kun ei mitata kannattavuutta eikä luotettavuutta. Rajut huijauskulut sensijaan näkyvät liikevaihdossakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka idiotti pitää olla että sotkee jo tuskassaan liikevaihdonkin mukaan kun ei röttelöitä osteta. Liikevaihdolla kun ei mitata kannattavuutta eikä luotettavuutta. Rajut huijauskulut sensijaan näkyvät liikevaihdossakin.

        Liikevaihto määrää firman suuruuden. Tojo kyhää halppiksia kehitysmaihin. Lisääkö Tojo dieseleidensä huijauskulut liikevaihtoon? Miten? Entäs kolaritesteihin huijausvahvistetut korit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikevaihto määrää firman suuruuden. Tojo kyhää halppiksia kehitysmaihin. Lisääkö Tojo dieseleidensä huijauskulut liikevaihtoon? Miten? Entäs kolaritesteihin huijausvahvistetut korit?

        Pitääkö olla vielä noin lapsellinenkin vaikka paniikki on päällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö olla vielä noin lapsellinenkin vaikka paniikki on päällä?

        Vain omapojalla on paniikki päällä. Ei kestä sitä, että VW-konserni vie Tojoa kuin litran mittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain omapojalla on paniikki päällä. Ei kestä sitä, että VW-konserni vie Tojoa kuin litran mittaa.

        Ei sellainen konserni vie mitään minnekkään kun on jo yli 2 miljoonaa autoa vuosittain jälkijunassa ja takamatkalla. Sori siitä jos ottaa koville!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sellainen konserni vie mitään minnekkään kun on jo yli 2 miljoonaa autoa vuosittain jälkijunassa ja takamatkalla. Sori siitä jos ottaa koville!

        Miksi ottaisi koville, että Tojo tekee halppiksia alikehittyneisiin maihin, ja on liikevaihdossa kymmeniä miljardeja takana? Sitäpaitsi ihan sama paljonko mikäkin valmistaja myy, tai paljonko on liikevaihto. Minä ostan saksalaisen premiumin, en tuollaista itämaan räppänää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ottaisi koville, että Tojo tekee halppiksia alikehittyneisiin maihin, ja on liikevaihdossa kymmeniä miljardeja takana? Sitäpaitsi ihan sama paljonko mikäkin valmistaja myy, tai paljonko on liikevaihto. Minä ostan saksalaisen premiumin, en tuollaista itämaan räppänää.

        Aivan sama, mitä sinä ostat. Kiinnostaako ketään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan sama, mitä sinä ostat. Kiinnostaako ketään?

        Täällä ainakin kiinnostaa ja Toyotan omapojat itkevät itsensä uneen kun muut menee edellä kaikessa.


    • Anonyymi

      Ei taida teitä karvattomia paljon tytöt kiinnostaa, kun joku automerkki noin kuumaksi saa? Kysyy Ukki vuosimallia 1959

      • Anonyymi

        Ukkia kiinnostaa mummot, mutta ei vaan enää muista miksi.


    • Anonyymi

      Euroopassa Tojon markkinaosuus vain tippuu.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2762
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      93
      2069
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      883
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe