Tässä Trafin merkkikohtainen tilasto 1-8/2023
VW 5.917 +21
Skoda 5.614 +28
Audi 2.598 +36
Cupra 345
Seat 250
Porsche 137
Toyota 10334 +4
Lexus 301
Näistä luvuista valmistajakohtaisiksi luvuiksi saadaan
VW konserni: 14.861
Toyota Corporation: 10.635
Eipä mitää uutta auringon alla. VW kasvattaa kaulaa tasaisen varmasti ja kasvuluvut vuoden takaiseen ovat voluumimerkkien kohdalla massiiviset kun Toyota hädintuskin pääsee viimevuoden myyntilukuihin.
Merkillepantavaa on myös että VW-konseri nousee reilulla marginaalilla ykköseksi jos vertaillaan vain kahta eniten myytyä merkkiä:
VW 5.917
Skoda 5.614
Tot: 11.531
Toyota 10334
Lexus 301
Tot: 10.635
Suomalaiset ovat rekisteröineen jo 15.000 VW-konserninvalmistamaa autoa. Toyota kaukana takana
126
889
Vastaukset
- Anonyymi
Skodako se on tuota Lexusta vastaava premium- ja luksusmerkki
- Anonyymi
Opettele lukemaan
"vertaillaan vain kahta eniten myytyä merkkiä" - Anonyymi
Tänä päivänä kaikkein tärkein asia automerkille on sähköautot ja ne määrittävät merkin teknisen kyvykkyyden.
Skodan sähköautot hakkaavat Lexuksen vastaavat 100-0.
- Anonyymi
Ei oo volkkarista vastusta! Hihiii!
- Anonyymi
Näistä luvuista valmistajakohtaisiksi luvuiksi saadaan
VW konserni: 14.861
Toyota Corporation: 10.635
- Anonyymi
Wauh!
VW Ag jo reilut 4000 edellä, hyvin menee!- Anonyymi
Tuohan on loistava uutinen. Autokantamme paranee pikkuhiljaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan on loistava uutinen. Autokantamme paranee pikkuhiljaa.
Autokanta paraanee korkeintaan Autokorjaamoiden mielestä! Menneellä viikolla vietiin Skodaa hinausauton lavalla Korjaamoon, Passatti seisoi hajonneena Linja-autopysäkillä. Että siitä se autokanta paranee..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autokanta paraanee korkeintaan Autokorjaamoiden mielestä! Menneellä viikolla vietiin Skodaa hinausauton lavalla Korjaamoon, Passatti seisoi hajonneena Linja-autopysäkillä. Että siitä se autokanta paranee..
Tuollaisia satuja voi kirjoittaa kuka vaan, mutta näin kirjoitti TM Toyotan laadusta:
TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."
Tämä ei ole tyhjää nettihöpötystä vaan oikeaa asiaa.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisia satuja voi kirjoittaa kuka vaan, mutta näin kirjoitti TM Toyotan laadusta:
TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."
Tämä ei ole tyhjää nettihöpötystä vaan oikeaa asiaa.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/Naapurissa oli Skoda, sillä ei voinut ajaa pakkasella, kun mittaritaulu loisti vikavaloja kirkkaana..pakkasella ajoiva työmatkat Tojotalla. Naapurissa ei ole enää Skodaa.. on Volvo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisia satuja voi kirjoittaa kuka vaan, mutta näin kirjoitti TM Toyotan laadusta:
TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."
Tämä ei ole tyhjää nettihöpötystä vaan oikeaa asiaa.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/Nuo Toyotan jatkuvat laatuongelmat (Ajokielto pyöräongelman takia, nesteet pakoputkesta ulos, talvitesteistä pois hinurilla) näkyvät selvästi Trafin tilastoissa.
Tässä myynnin muutos vuodessa:
VW +21%
Skoda +28%
Audi +36%
Toyota +4% - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisia satuja voi kirjoittaa kuka vaan, mutta näin kirjoitti TM Toyotan laadusta:
TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."
Tämä ei ole tyhjää nettihöpötystä vaan oikeaa asiaa.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/Nyt on kyllä vaggihönöllä jääny levy päpäpäp päälle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on kyllä vaggihönöllä jääny levy päpäpäp päälle
Joo, Vw- kauppias on aloittanut viikonlopun vieton jo, hän on ottanut muutaman napanterin, niin, ei kauheasti ota pattiin huonosti mennyt viikko autonmyynnin suhteen...Korjaamopuolella sensijaan kiirettä riittää..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, Vw- kauppias on aloittanut viikonlopun vieton jo, hän on ottanut muutaman napanterin, niin, ei kauheasti ota pattiin huonosti mennyt viikko autonmyynnin suhteen...Korjaamopuolella sensijaan kiirettä riittää..
Näistä luvuista valmistajakohtaisiksi luvuiksi saadaan
VW konserni: 14.861
Toyota Corporation: 10.635
Ja kun katsoo myynnin kehittymistä merkeittäin niin tulos on.
VW +21%
Skoda +28%
Audi +36%
Toyota +4%
Hyvin menee, mutta menköön :-)
- Anonyymi
Varastomiehet kuvittelevat itämaisine Toyotoineen kuuluvansa Suomen eliittiin. Eliitti ei vaan aja itämaisilla autoilla. Mitä klassikoita autoilun saralta on Kaukoitä pystynyt tuottamaan, esim. sellaisia mistä tehty elokuvia, kuten Mustang, Pontiac, Plymouth tai toyotistien vihaama Kupla?
- Anonyymi
Elokuva joka perustuisi Toyota Corollaan olisi varmasti kassamagneetti!😂😂
- Anonyymi
Elokuvilla ei mitata autojen hyvyyttä tai myyntimenestystä, sen tekee asiakkaat, jotka autoja ostavat.. Mutta MM-ralli on poikkeus, se on hyvää mainosta automerkeille.. ollut kautta rallihistorian.
- Anonyymi
Onpas vain tojo kaukana edellä !
- Anonyymi
Reilut 4000 etumatka ja kasvaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reilut 4000 etumatka ja kasvaa.
Kun myynti on kasvanut 20-30% ja tojo kamppailee pitääksen edes viimevuotisen myyntinsä niin tuo neljän tuhannen kaula on aika vähän.
Ensi vuonna palataan koronaa edeltäneeseen aikaan kun VW konsernin myynti oli yli tuplat Toyotaan verrattuna - Anonyymi
Toyotan myynti yli 10 000 kpl ja Klongswagen alle 6 000. Aika selvä ero !!!
- Anonyymi
Eikö ketään voi auttaa tojotan ylivoiman edessä ?
- Anonyymi
Tojota pärjää vain merkkikohtaisessa nappulaliigassa.
Tojota on on valmistajatilstossa aivan pikkufisu.
VW konserni: 14.861
Toyota Corporation: 10.635 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojota pärjää vain merkkikohtaisessa nappulaliigassa.
Tojota on on valmistajatilstossa aivan pikkufisu.
VW konserni: 14.861
Toyota Corporation: 10.635AW:llä on 15.000 myynnillä selkeä johtoasema ja huikeat kasvuluvut päämerkeillä.
VW +21%
Skoda +28%
Audi +36%
Toyota +4%
Tojolle ei ole mitään mahdollisuutta kasvaa kun ei ole sähköautoja.
- Anonyymi
Aagee on kyllä hyvä. Vai mitä Tero.
- Anonyymi
Tunkekaa jo ne foliopelti-muovi- kyhäelmät vaikka pers...
- Anonyymi
onpa volk kari jääny tod. kauas taakke tojosta
- Anonyymi
AW:llä on 15.000 myynnillä selkeä johtoasema ja huikeat kasvuluvut päämerkeillä.
VW +21%
Skoda +28%
Audi +36%
Toyota +4%
Tojolle ei ole mitään mahdollisuutta kasvaa kun ei ole sähköautoja.
- Anonyymi
Aivan sama, kunhan ei ole aasialainen.
- Anonyymi
Lenkkareita ostaessani katsoin valmistusmaata, niin kaikki olivat Aasiassa valmistettuja, niinpä ostin vastaavat Sievin jalkineet. Kannattakaa te lierot Aasian taloutta, toyotistit ym. muut Kian ostajat.
- Anonyymi
Kyllä suomalaiset ovat aina ymmärtäneet hyvän auton päälle. Siksi VW konsernin autot ovat aina olleet ostetuimpia Suomessa. Tänäkin vuonna jo kohta 15.000 kappaletta.
- Anonyymi
Sievin vaarijalkineet ja jalat pilalle, onnea.
- Anonyymi
Konserni jyrää pikkusintit.
- Anonyymi
Onko konsernissa muita kuin pikkusinttejä ja ynnämuut-merkkejä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko konsernissa muita kuin pikkusinttejä ja ynnämuut-merkkejä ?
Eipä merkkikohtaisilla luvuilla ole mitään väliä kun konsernin myyntiluku on 15.000.
Se on ainoa millä on väliä.
Merkki- ja mallikohtaiset tilastot ovat nappulaliigaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä merkkikohtaisilla luvuilla ole mitään väliä kun konsernin myyntiluku on 15.000.
Se on ainoa millä on väliä.
Merkki- ja mallikohtaiset tilastot ovat nappulaliigaa.Kaksi miljoonaa edellä muita on luku jolla on jotain todellista merkitystä konsernitasolla tässä maailmassa! Kaikki muu on säälittävää näpertelyä!
- Anonyymi
Onpas volkkari vaan jäänyt kauas Toyotasta.
- Anonyymi
Tojota pärjää vain merkkikohtaisessa nappulaliigassa.
Tojota on on valmistajatilstossa aivan pikkufisu.
VW konserni: 14.861
Toyota Corporation: 10.635 - Anonyymi
Tojo on pärjännyt yllättävän hyvin kun ottaa huomioon että sillä ei ole mallistossa käytännössä lainkaan ladattavia eikä sähköautoja.
Laina-ajalla mennään ja romahdus tulee olemaan ruma.- Anonyymi
Lohduttaneeko yhtään ennustajaeukkoa jos ei ennustus toteudukkaan? Rölli kristallipallon kanssa toiveiden tynnyrissä on kuin natsi kuutamolla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lohduttaneeko yhtään ennustajaeukkoa jos ei ennustus toteudukkaan? Rölli kristallipallon kanssa toiveiden tynnyrissä on kuin natsi kuutamolla!
Turha saada itkupoturaivareita ja tarrautua menneisyyteen kun maailma on jo näyttänyt mihin se menee.
Elokuun Trafin mallitilastossa kaksi kärkipaikkaa meni sähköautoille.
Latauskelvottomille on vain yksi tie ja se menee alaspäin. Niinkuin Nokian Symbianille kävi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha saada itkupoturaivareita ja tarrautua menneisyyteen kun maailma on jo näyttänyt mihin se menee.
Elokuun Trafin mallitilastossa kaksi kärkipaikkaa meni sähköautoille.
Latauskelvottomille on vain yksi tie ja se menee alaspäin. Niinkuin Nokian Symbianille kävi.Tämän takia Tesla on arvoltaan moninkertainen yhtiö Toyotaan verrattuna. Sähköautot ovat olleet jo monta vuotta segmentti jolla raha tehdään. Jo nyt ja varsinkin tulevina vuosina.
Suomessakin ladattavat autot ovat jo se markkinoita hallitseva segmentti uusmyynnistä ja latauskevottomat ovat vain syrjäseutujen auringonlaskun porukan valinta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän takia Tesla on arvoltaan moninkertainen yhtiö Toyotaan verrattuna. Sähköautot ovat olleet jo monta vuotta segmentti jolla raha tehdään. Jo nyt ja varsinkin tulevina vuosina.
Suomessakin ladattavat autot ovat jo se markkinoita hallitseva segmentti uusmyynnistä ja latauskevottomat ovat vain syrjäseutujen auringonlaskun porukan valinta.Kaikki eivät ole tehneet rahaa sähköautoilla ja mm. Ford on jarruttanut Mussen tuotantoa.
Alku maksaa ja kun tuotanto laajenee, niin kannattavuus nousee ja siksi Toyota on kusessa kun kehitys syö rahaa ja tuotantoa ei juurikaan ole ja kaikki pitää laittaa uusiin puihin.
- Anonyymi
Miksi vw on jäänyt niin paljon jälkeen tojosta, kysyn vaan?
- Anonyymi
Koska VW tekee autoja monella merkillä, mutta samaa tekniikkaa ja konsernia nekin on ja viimeisimmän Traficomin rekisteröinti tilaston mukaan VW:n autoja on meillä laitettu rekisteriin elokuun loppuun mennessä yli 4000 kpl enemmän kuin Toyotan autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska VW tekee autoja monella merkillä, mutta samaa tekniikkaa ja konsernia nekin on ja viimeisimmän Traficomin rekisteröinti tilaston mukaan VW:n autoja on meillä laitettu rekisteriin elokuun loppuun mennessä yli 4000 kpl enemmän kuin Toyotan autoja.
Miksi siinäkin on ettei noista AG:n merkeistä yksikään pärjää Toyotalle? Miksei kelpaa? Röllikin laskee ne jo yhteen kun on hätä ja tuska. Kusettaa vaan itseään. Kuinka pöljä idiootti pitää olla että vertaa kuutta merkkiä kahteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi siinäkin on ettei noista AG:n merkeistä yksikään pärjää Toyotalle? Miksei kelpaa? Röllikin laskee ne jo yhteen kun on hätä ja tuska. Kusettaa vaan itseään. Kuinka pöljä idiootti pitää olla että vertaa kuutta merkkiä kahteen.
Hihii, tuska jumittaa omapojan pään ja taas alkaa kiukuttelu suuren tappion tunnelmissa.
4000
- Anonyymi
Alkaa kelit viilenemään eikä Tojot enää käynnisty.
- Anonyymi
Alkaa Tojo olemaan Suomessakin menneen talven lumia.
- Anonyymi
Haittaak se kun ei sun toiveesi toteudu eikä kristallipallo ennusta niinkuin toivoisit?
- Anonyymi
Toyota yli 10 000 ja Klongswagen alle 5 000.
- Anonyymi
Isojen poikien isoissa tilastoissa vilppivagen rämpii jossain parisen miljoonaa natsikuljetinta takamatkalla kun ykkösmerkki on mennyt menojaan.
- Anonyymi
Tässä Trafin merkkikohtainen tilasto 1-8/2023
VW 5.917 +21
Skoda 5.614 +28
Audi 2.598 +36
Cupra 345
Seat 250
Porsche 137
Toyota 10334 +4
Lexus 301
Näistä luvuista valmistajakohtaisiksi luvuiksi saadaan
VW konserni: 14.861
Toyota Corporation: 10.635 - Anonyymi
Ei oo volkkarista vastusta Toyotalle! Lienee jo 6000 autoa jäljessä suvereeniä Toyotaa!
- Anonyymi
Onnea vaan tojolle merkkikohtaisesta voitosta. Se on kuitenkin vain nappulaliigaa.
Näistä luvuista valmistajakohtaisiksi luvuiksi saadaan
VW konserni: 14.861
Toyota Corporation: 10.635 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnea vaan tojolle merkkikohtaisesta voitosta. Se on kuitenkin vain nappulaliigaa.
Näistä luvuista valmistajakohtaisiksi luvuiksi saadaan
VW konserni: 14.861
Toyota Corporation: 10.635Tällaista se rämpivän ja katkeran kansanautomyyjän elämä voi olla kun yli 2 miljoonaa autoa isojen poikien markkinoilla ollaan jo jälkijunassa takamatkalla Toyotan näyttäessä suunnan ja vauhdin. Haittaakse? Voiko siitä kansanautokonsernista enää kukaan muu olla kiinnostunut kuin syyttäjä ja viranomaiset kun historia ja tuomiot ovat tulleet tutuiksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällaista se rämpivän ja katkeran kansanautomyyjän elämä voi olla kun yli 2 miljoonaa autoa isojen poikien markkinoilla ollaan jo jälkijunassa takamatkalla Toyotan näyttäessä suunnan ja vauhdin. Haittaakse? Voiko siitä kansanautokonsernista enää kukaan muu olla kiinnostunut kuin syyttäjä ja viranomaiset kun historia ja tuomiot ovat tulleet tutuiksi?
Tojo tuntuu olevan kuluttajaviranomaisen hampaissa ja myynti on jäänyt Suomessakin hirveästi Volkkarin konsernin myynnistä.
- Anonyymi
skodaa ei enää edes valmisteta
ollut kopio vw vuodesta 91
joten skodan voi pyyhkiä yli ja kirjoittaa todenmukaisesti volkswagen - Anonyymi
Näistä luvuista valmistajakohtaisiksi luvuiksi saadaan
VW konserni: 14.861
Toyota Corporation: 10.635 - Anonyymi
toyotahan on päihittänyt joka ikisen onnettoman vag merkin mennen tullen!
turha se on yhteis määriä laske 6 vastaan 2
ja skoda ja seat ei oikeasti edes kuulu vag / volkswagen konserniin , eivät ole saksalaisis autoja vain pelkkiä kopio volkkareita
toyota 1 niin kuin ennenkin ja sehän vag pellejä harmittaa
yksikään merkki ei ole päässyt lähellekkään toyotaa ja se kertoo kaiken oleellisen !- Anonyymi
Opettele kirjoittamaan ja yritä ymmärtää, mitä tarkoittaa autonvalmistaja. Toyota rämpii suossa VW -konserni jyrää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele kirjoittamaan ja yritä ymmärtää, mitä tarkoittaa autonvalmistaja. Toyota rämpii suossa VW -konserni jyrää.
kukakohan ei ymmärrä audin / volkswagenin
eroa skodaan tai seattiin idiootti
- Anonyymi
Kadunvarsien autokannasta päätellen Suomi sijaitsee Aasiassa. Onko se joku ylpeilyn aihe?
- Anonyymi
mielummin kun neuvostoliiton / venäjän
mitä näkee tarpeeks kaduilla kiitos kopio volkswagenin eli skodan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mielummin kun neuvostoliiton / venäjän
mitä näkee tarpeeks kaduilla kiitos kopio volkswagenin eli skodanToyota on itäauto.
- Anonyymi
"Kadunvarsien autokannasta päätellen Suomi sijaitsee Aasiassa."
En käy slummeissa joten uskon sanaasi. Paremmilla alueilla on eri meininki.
Mutta eikö Toyota ole ennenkaikkea maaseudun setämiesten auto? Ei siellä ole katuja.
- Anonyymi
Tojotistien mielestä kaukoidän Toyota ynnä muut koirankuonolaisten merkit ovat länsiautoja, ja Suomeakin lännempänä sijaitseva Tsekki on itämaa. No, eihän sitä muuten Toyotistiksi pääsisikään!
- Anonyymi
toyota on sentään vielä olemassa toisin kuin skoda
että sinuna pitäisin mölyt mahassani ja ottaisin asioista selvää
skodan valmistus on loppunut vuonna 1991 halusit tai et ja volkswagen eikä mikään muukaan vag merkki tule toyotaa päihittämään harmittaako tämä fakta - Anonyymi
skoda seat ja joku naurettava cupra ei pysty valmistamaan yhtään autoa / mallia ilman volkswagenia . saati sitten kasaamaan toimivaa moottoria niihin
- Anonyymi
toyota on hyvämaineinen ja arvonsa pitävä auto edelleen
toisin kun vag autot
audi tiellejättimis / hinaus tilastoiden ykkönen
seat sähkövikojen kuningas
skoda huonomainen auto 91 vuodesta vw kopi halpamerkki
vw päästöhuijauksien mestari ja öljynsyönti koneiden rakentaja / koko konserni käyttää vw koneita
2 vuoden päästä halpamerkkien tuotanto loppuu eli se on moro seatille ja skodalle
sitten rupee vw kukoistamaan 😀😆tuskin ! - Anonyymi
Konserni jyrää. Ei sillä ole mitään väliä saksmannille onko auton keulalla volsun tai Skodan logo.
Suomalaiset ostavat eniten volsukonsernin autoja vuodesta toiseen. Kuningas on kuningas. - Anonyymi
"ja volkswagen eikä mikään muukaan vag merkki tule toyotaa päihittämään harmittaako tämä fakta"
Olen onnitellut tojoa säännöllisesti merkkitilaston ykköspaikasta. Se on hieno saavutus vaikka onkin vain junnuliiga.
Kas kun aikuisten liigassa tilanne on tämä.- Anonyymi
ok volkswagen siis jyrää
skodalla seatilla ja pelle merkeillä ei osuutta siihen
kaikissa pörrää volswagenin kone ja tekniikka
- Anonyymi
VW 5.917 +21
Toyota 10334 +4
aika paljon on kirimistä väänti tai käänti tän miten vaan ni toyota voittaa - Anonyymi
1Toyota Corporation
toyota 10334+4
lexus 301
= 10.635
2 VAG
vw 5.917+21
audi 2.598+36
porcshe 137
= 8.709
3 kopiot / halpamerkit
skoda 5.614+28
seat 250
cupra345
6.919- Anonyymi
1Toyota Corporation
toyota 10334+4
lexus 301
= 10.635
2 VAG
vw 5.917+21
audi 2.598+36
porcshe 137
= 8.709
3 kopiot / halpamerkit
skoda 5.614+28
seat 250
cupra345
6.919 - Anonyymi
Globaalien konsernien vertailussa pitää vertailla tietenkin konsernien koko tuotantoa koko maailmassa. Silloin vasta se todellinen pikkusintti paljastuu. Ikävä kyllä, se nyt vaan on se kansanautokonserni , yli 2 miljoonaa autoa jo jälkijunassa eikä sen kolhoosi ja konkurssimerkeista yksikään yllä Toyotan suosioon. Se nyt vaan on faktaa vaikka kuinka venkoiluttaa ja sapettaa! Sori siitä jos harmittaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Globaalien konsernien vertailussa pitää vertailla tietenkin konsernien koko tuotantoa koko maailmassa. Silloin vasta se todellinen pikkusintti paljastuu. Ikävä kyllä, se nyt vaan on se kansanautokonserni , yli 2 miljoonaa autoa jo jälkijunassa eikä sen kolhoosi ja konkurssimerkeista yksikään yllä Toyotan suosioon. Se nyt vaan on faktaa vaikka kuinka venkoiluttaa ja sapettaa! Sori siitä jos harmittaa!
Tarkastellaan globaalisti. Toyota myy halppiksia kehitysmaihin. VW-konserni huomattavasti kalliimpia autoja sivistysmaihin. Siksi VW-konsernin liikevaihto on paljon suurempi kuin pikkusintti Toyotan. Mahtaa harmittaa.
https://www.statista.com/statistics/232958/revenue-of-the-leading-car-manufacturers-worldwide/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1Toyota Corporation
toyota 10334 4
lexus 301
= 10.635
2 VAG
vw 5.917 21
audi 2.598 36
porcshe 137
= 8.709
3 kopiot / halpamerkit
skoda 5.614 28
seat 250
cupra345
6.919Hihii, nythän omapoika yrittää laittaa mielikuvituksensa liikkeelle kun ahdistus ja pettymys jatkuu kuukaudesta toiseen ja vuodesta toiseen.
Muista "yli 4000 kpl". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkastellaan globaalisti. Toyota myy halppiksia kehitysmaihin. VW-konserni huomattavasti kalliimpia autoja sivistysmaihin. Siksi VW-konsernin liikevaihto on paljon suurempi kuin pikkusintti Toyotan. Mahtaa harmittaa.
https://www.statista.com/statistics/232958/revenue-of-the-leading-car-manufacturers-worldwide/Toyta kelpaa kaikkialla mutta skoda vain jonnekin itäeuroopan köyhille kommareille. Vilunkivagen kelpaa vain ajokieltoon sivistyneessä lännessä ja konsernipomo kalterien taakse!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyta kelpaa kaikkialla mutta skoda vain jonnekin itäeuroopan köyhille kommareille. Vilunkivagen kelpaa vain ajokieltoon sivistyneessä lännessä ja konsernipomo kalterien taakse!
Toyota myy Itä-Euroopan kommareille hyvin. Skoda myy Länsi-Euroopassa.
Mutta ei hätää, onhan Toyota maailman velkaisin yhtiö, edes siinä ykkönen
https://www.gfmag.com/global-data/economic-data/companies-largest-debt-world - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyta kelpaa kaikkialla mutta skoda vain jonnekin itäeuroopan köyhille kommareille. Vilunkivagen kelpaa vain ajokieltoon sivistyneessä lännessä ja konsernipomo kalterien taakse!
Minä taas en aasialaiseen kulkineeseen istu. Länsimaalainen kun olen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyta kelpaa kaikkialla mutta skoda vain jonnekin itäeuroopan köyhille kommareille. Vilunkivagen kelpaa vain ajokieltoon sivistyneessä lännessä ja konsernipomo kalterien taakse!
Hihii, Toyotan pomo sai kenkää sukuyhtiöstään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä taas en aasialaiseen kulkineeseen istu. Länsimaalainen kun olen.
Enkä minä. Olisi suuri häpeä ajaa Toyotan rutkuttimella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, Toyotan pomo sai kenkää sukuyhtiöstään!
Lapsiko se siellä yrittää valehdella surkealla menestyksellä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsiko se siellä yrittää valehdella surkealla menestyksellä?
Älä lapsi itke vaikka tuhnu-pomo sai kenkää.
- Anonyymi
Näistä luvuista valmistajakohtaisiksi luvuiksi saadaan
VW konserni: 14.861
Toyota Corporation: 10.635
Eipä mitää uutta auringon alla. VW kasvattaa kaulaa tasaisen varmasti ja kasvuluvut vuoden takaiseen ovat voluumimerkkien kohdalla massiiviset kun Toyota hädintuskin pääsee viimevuoden myyntilukuihin.
Merkillepantavaa on myös että VW-konseri nousee reilulla marginaalilla ykköseksi jos vertaillaan vain kahta eniten myytyä merkkiä:
VW 5.917
Skoda 5.614
Tot: 11.531
Toyota 10334
Lexus 301
Tot: 10.635- Anonyymi
Mihin tällä jutulla pyritään ja mitä sen pitäisi merkitä auton ostajalle?
Pitäisikö auto ostaa
- valmistajan myynnin mukaan jossain maassa
- valmistajan globaalin myynnin mukaan
- merkin myynnin mukaan jossain maassa
- merkin globalin myynnin mukaan
Vai pitäisikö se vain ostaa omien tarpeiden mukaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin tällä jutulla pyritään ja mitä sen pitäisi merkitä auton ostajalle?
Pitäisikö auto ostaa
- valmistajan myynnin mukaan jossain maassa
- valmistajan globaalin myynnin mukaan
- merkin myynnin mukaan jossain maassa
- merkin globalin myynnin mukaan
Vai pitäisikö se vain ostaa omien tarpeiden mukaan?Juurikin näin. Niinhän on jo yli kaksi miljoonaa ostajaa maailmassa tehnyt. Ostanut omiin tarpeisiinsa parhaiten sopivan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin tällä jutulla pyritään ja mitä sen pitäisi merkitä auton ostajalle?
Pitäisikö auto ostaa
- valmistajan myynnin mukaan jossain maassa
- valmistajan globaalin myynnin mukaan
- merkin myynnin mukaan jossain maassa
- merkin globalin myynnin mukaan
Vai pitäisikö se vain ostaa omien tarpeiden mukaan?Aika hölmö kommentti. Ei myyntilastot kerro mitään siitä mitä kenenkään pitäisi ostaa vaan sen mitä ihmiset ovat jo ostaneet.
- Anonyymi
Suomalaisten tarpeisiin on jo vuosikymmenet sopinut VW konsernin valmistama auto. Lompakkoäänestyksen perusteella.
- Anonyymi
Ei sen merkkistä autoa ole kuin vilunkivagenmyyjän kristallipallossa. Eikö se pikkusinttien ynnäily haittaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sen merkkistä autoa ole kuin vilunkivagenmyyjän kristallipallossa. Eikö se pikkusinttien ynnäily haittaa?
"VW konsernin valmistama auto". Missä kohdassa puhutaan merkistä? Kun liikevaihto on maailman suurin kannattaa autojakin valmistaa useammalla merkillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"VW konsernin valmistama auto". Missä kohdassa puhutaan merkistä? Kun liikevaihto on maailman suurin kannattaa autojakin valmistaa useammalla merkillä.
Vaikka et sinä puhu niin ei se tarkoita etteikö muut puhuisi. Trafikin tilastoi merkkejä! Sitä, joka kansaa kiinnostaa. Ketä kiinnostaisi mikään muu? Venkoileva vikavagenmyyjä tuskin on kiinnostava?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka et sinä puhu niin ei se tarkoita etteikö muut puhuisi. Trafikin tilastoi merkkejä! Sitä, joka kansaa kiinnostaa. Ketä kiinnostaisi mikään muu? Venkoileva vikavagenmyyjä tuskin on kiinnostava?
Kansa ostaa eniten VW-konsernin valmistamia autoja. Päästään höyrähtänyt Tojotan sardiinipurkkeihin ihastunut hölmöläinen ei ymmärrä noin yksinkertaista asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kansa ostaa eniten VW-konsernin valmistamia autoja. Päästään höyrähtänyt Tojotan sardiinipurkkeihin ihastunut hölmöläinen ei ymmärrä noin yksinkertaista asiaa.
Tuskin tuo sivistymätön ihmisten haukkuminen lisää muuta kuin lisää ongelmia vanhojen lisäksi. Tutkittu laatu myy! Vikavagen on nimensä ansainnut! Haittaase
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin tuo sivistymätön ihmisten haukkuminen lisää muuta kuin lisää ongelmia vanhojen lisäksi. Tutkittu laatu myy! Vikavagen on nimensä ansainnut! Haittaase
Niin VW-konsernin valmistamia autoja myydään eniten Suomessa. Ei Vikatojotan valmistamia.
- Anonyymi
VW-konserni tekee hyviä autoja. Toyotan vikaisia testijumboja ei tulisi mieleenkään ostaa. Jättävät tutkitusti eniten tiellekin. Talvella eivät lähde käyntiin.
- Anonyymi
Suomalaisia kiinnostaa eniten pienempi keskiluokka, tuossa tulokset vm. 2019 osalta. Tuossa tulokset:
1 .Mitsubishi ASX
2. Volvo XC40
3. BMW 2-sarja
4. BMW X1
5. Audi A3
6. BMW X2
7. VW T-Roc
8. Mitsubishi Eclipse Cross
9. BMW 1-sarja
10. Seat Ateca
11. Mazda CX-5
12. VW Golf
13. Audi Q2
14. Audi Q3
15 Mercedes Benz GLA
16. Seat Leon
17. Mercedes Benz A-sarja
18. Renault Kajar
19. VW Tiguan
20. Hyundai Tucson
21. Skoda Karoq
22. VW Caddy
23. Mercedes Benz B-sarja
24. Mercedes Benz CLA
25. Kia Ceed
26. Ford Tourneo/Transit Connect
27. Peugeot 3008
28. Peugeot 308
29. Ford C MAX
30. Fiat Tipo
31. Dacia Duster
32. Hyundai i30
33. Kia Sportage
34. VW Touran
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/ - Anonyymi
Ei se ole Toyotan vika jos vikaiset natsipriimiumit ovat vakuutusyhtiön mukaan yleisimpiä hinuriauton asiakkaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole Toyotan vika jos vikaiset natsipriimiumit ovat vakuutusyhtiön mukaan yleisimpiä hinuriauton asiakkaita.
Eihän se VW:n vika ole jos oikeissa tilastoissa, joissa otetaan huomioon autojen ikä ja ajokilometrit, harakiriTojotat ovat vikaisimpia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se VW:n vika ole jos oikeissa tilastoissa, joissa otetaan huomioon autojen ikä ja ajokilometrit, harakiriTojotat ovat vikaisimpia.
"Oikeissa tilastoissa"? Vikavagen, vilppivagen, vilunkivagen, poksvagen, klonksvagen, Hitlerinkosto ja harmi! Ansaitusti!
Kansa kyllä tietää! Haittaakse? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oikeissa tilastoissa"? Vikavagen, vilppivagen, vilunkivagen, poksvagen, klonksvagen, Hitlerinkosto ja harmi! Ansaitusti!
Kansa kyllä tietää! Haittaakse?Sinun keksimiä nimityksiä. Tuhnu, Tohjoloota, ruosteen kemiallinen merkki, ikijumbo, siinä Tojotan nimityksiä. Suomalaiset tietävät ja ostavat eniten VW-konsernin valmistamia autoja. Tuntuu harmittavan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun keksimiä nimityksiä. Tuhnu, Tohjoloota, ruosteen kemiallinen merkki, ikijumbo, siinä Tojotan nimityksiä. Suomalaiset tietävät ja ostavat eniten VW-konsernin valmistamia autoja. Tuntuu harmittavan.
Tulipas nyt tuskainen tölväisy ja täysin omasta päästä. Kyllä kansan suusta kuulee totuuden.
- Anonyymi
Näin tojotan paskalaadusta ja törkeistä huijauksista kirjoitetaan lehdissä. Ei ihme että suomalaiset ostavat vuosikymmenestä toiseen eniten vw konsernin valmistamia autoja.
"mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.
Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.
Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.
TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/
"Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa. Moottori kertoi asiasta ensimmäisen kerran runsas kuukausi sitten. Tämän jälkeen Moottorin toimitukseen on myös tullut paljon yhteydenottoja Toyota Corolla -merkkisten autojen omistajilta."
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/
"Toyota ja sen omistama Daihatsu-brändi ovat toimittaneet Lähi-idässä, joissakin Aasian maissa ja Meksikossa tehtyihin kolaritesteihin autoja, joiden törmäysturvallisuus on muutettu paremmaksi kuin mitä se on asiakkaille toimitettavissa autoissa.
– Konsernimme on näillä toimillaan pettänyt asiakkaiden luottamuksen sellaisella tavalla, joka ei missään oloissa voi hyväksyä. Turvallisuudesta tinkiminen on anteeksi antamatonta. Lupaan, että tapaus tutkitaan juuriaan myöten, eikä tällainen tule toistumaan, totesi Akio Toyoda."
https://www.ksml.fi/teemat/5899760
"Japanissa on nyt menossa vastaava skandaali, tosin paljon pienimuotoisempana. Siellä liikenneministeriö on tehnyt tutkinnan Toyota Motor Corporationiin kuuluvan Hino Motorsin pääkonttoriin. Syynä oli, että Hinon oli todettu antaneen väärää tietoa päästötodistuksen perustana olevassa informaatiossa.
AINAKIN PÖRSSI reagoi asiaan nopeasti, sillä yhtiön kurssi lähti rajuun pudotukseen. Hino keskeytti kolmen moottorinsa sekä niillä varustettujen autojen myynnin Japanissa. Kaiken kaikkiaan yli sadassa tuhannessa autossa on Toyotan mukaan tutkimuksen kohteena oleva moottori. Konserni tutkii, millainen vaikutus tällä on sen taloudelliseen tulokseen."
https://tekniikanmaailma.fi/toyota-konserni-on-joutunut-japanissa-oman-dieselgatensa-kohteeksi-konserniin-kuuluva-hino-motors-on-kaunistellut-paastolukemiaan/ - Anonyymi
Onhan se Toyotan omapojalle isoharmi joka jatkuu läpi elämän kun VW dominoi Suomen autokauppaa. Tälläkin hetkellä mennään reilusti yli 4000 auton etumatkalla tänä vuonna.
- Anonyymi
Noinkin pitkä vuodatus on näköjään mahdollista kun kuun vaihde lähestyy ja Toyotan etumatka raivostuttaa pientä mieltä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinkin pitkä vuodatus on näköjään mahdollista kun kuun vaihde lähestyy ja Toyotan etumatka raivostuttaa pientä mieltä!
VW-,konsernin etumatka vain kasvaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinkin pitkä vuodatus on näköjään mahdollista kun kuun vaihde lähestyy ja Toyotan etumatka raivostuttaa pientä mieltä!
Sinä olet sitkeä ja tyhmä kun vänkäät vuodesta toiseen vastoin faktoja. Tuohon ei kykene kuin sairas ihminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet sitkeä ja tyhmä kun vänkäät vuodesta toiseen vastoin faktoja. Tuohon ei kykene kuin sairas ihminen.
Eihän omapoika ole ollut terve vuosikymmeniin.
- Anonyymi
Tojon myynti Euroopassa hyytyy.
- Anonyymi
Toyota pärjää Suomessa vain merkkikohtaisessa tilastossa joka on vain nappulaliiga. Onnea menestyksestä tojolle.
VW konserni on hallinnut valmistajakohtaisia tilastoa jo vuosikymmenet.
Niin myös tänä vuonna.- Anonyymi
Kuinka idiootti pitää olla että ei ymmärrä kokonaisuutta ja höpöttää jostain Suomen kioskimyynnistä laskemalla eri merkkejä yhteen joista ei yksikään pärjää Toyotalle. 4000 kpl pikkusinttejä yhteenlaskettuna on kuin hitlerin pissa itämeressä kun maailmanmarkkinoilla on kuitenkin yli 2 miljoonan vuosittaisella takamatkalla. Ei ymmärrä rölli isoja lukuja ja vielä vähemmän niiden merkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka idiootti pitää olla että ei ymmärrä kokonaisuutta ja höpöttää jostain Suomen kioskimyynnistä laskemalla eri merkkejä yhteen joista ei yksikään pärjää Toyotalle. 4000 kpl pikkusinttejä yhteenlaskettuna on kuin hitlerin pissa itämeressä kun maailmanmarkkinoilla on kuitenkin yli 2 miljoonan vuosittaisella takamatkalla. Ei ymmärrä rölli isoja lukuja ja vielä vähemmän niiden merkitystä.
Kuinka idiootti pitää olla, että ei ymmärrä mikä on autonvalmistaja? Toyota tulee kaukana VW-konsernin perässä Suomen myynnissä. Maailmanmarkkinoilla VW-konserni liikevaihdoltaan selkeä ykkönen. Ei ymmärrä omapoika, että Tojo tekee halpakuraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka idiootti pitää olla, että ei ymmärrä mikä on autonvalmistaja? Toyota tulee kaukana VW-konsernin perässä Suomen myynnissä. Maailmanmarkkinoilla VW-konserni liikevaihdoltaan selkeä ykkönen. Ei ymmärrä omapoika, että Tojo tekee halpakuraa.
Kuinka idiotti pitää olla että sotkee jo tuskassaan liikevaihdonkin mukaan kun ei röttelöitä osteta. Liikevaihdolla kun ei mitata kannattavuutta eikä luotettavuutta. Rajut huijauskulut sensijaan näkyvät liikevaihdossakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka idiotti pitää olla että sotkee jo tuskassaan liikevaihdonkin mukaan kun ei röttelöitä osteta. Liikevaihdolla kun ei mitata kannattavuutta eikä luotettavuutta. Rajut huijauskulut sensijaan näkyvät liikevaihdossakin.
Liikevaihto määrää firman suuruuden. Tojo kyhää halppiksia kehitysmaihin. Lisääkö Tojo dieseleidensä huijauskulut liikevaihtoon? Miten? Entäs kolaritesteihin huijausvahvistetut korit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikevaihto määrää firman suuruuden. Tojo kyhää halppiksia kehitysmaihin. Lisääkö Tojo dieseleidensä huijauskulut liikevaihtoon? Miten? Entäs kolaritesteihin huijausvahvistetut korit?
Pitääkö olla vielä noin lapsellinenkin vaikka paniikki on päällä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö olla vielä noin lapsellinenkin vaikka paniikki on päällä?
Vain omapojalla on paniikki päällä. Ei kestä sitä, että VW-konserni vie Tojoa kuin litran mittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain omapojalla on paniikki päällä. Ei kestä sitä, että VW-konserni vie Tojoa kuin litran mittaa.
Ei sellainen konserni vie mitään minnekkään kun on jo yli 2 miljoonaa autoa vuosittain jälkijunassa ja takamatkalla. Sori siitä jos ottaa koville!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sellainen konserni vie mitään minnekkään kun on jo yli 2 miljoonaa autoa vuosittain jälkijunassa ja takamatkalla. Sori siitä jos ottaa koville!
Miksi ottaisi koville, että Tojo tekee halppiksia alikehittyneisiin maihin, ja on liikevaihdossa kymmeniä miljardeja takana? Sitäpaitsi ihan sama paljonko mikäkin valmistaja myy, tai paljonko on liikevaihto. Minä ostan saksalaisen premiumin, en tuollaista itämaan räppänää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ottaisi koville, että Tojo tekee halppiksia alikehittyneisiin maihin, ja on liikevaihdossa kymmeniä miljardeja takana? Sitäpaitsi ihan sama paljonko mikäkin valmistaja myy, tai paljonko on liikevaihto. Minä ostan saksalaisen premiumin, en tuollaista itämaan räppänää.
Aivan sama, mitä sinä ostat. Kiinnostaako ketään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan sama, mitä sinä ostat. Kiinnostaako ketään?
Täällä ainakin kiinnostaa ja Toyotan omapojat itkevät itsensä uneen kun muut menee edellä kaikessa.
- Anonyymi
Ei taida teitä karvattomia paljon tytöt kiinnostaa, kun joku automerkki noin kuumaksi saa? Kysyy Ukki vuosimallia 1959
- Anonyymi
Ukkia kiinnostaa mummot, mutta ei vaan enää muista miksi.
- Anonyymi
Euroopassa Tojon markkinaosuus vain tippuu.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"
Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota3272762Vernu Vasunta
On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?932069En kelpaa sinulle
Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v1201610Taidat vanhempi nainen
Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin731144- 711022
- 61983
Voi nainen...
Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi41940Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa
Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.143883Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle
Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj290832- 40744