Ara tiedottaa 1.9.: Jos olet maksanut järjestysnumeron, mutta et ole saanut numeroa, toimi näin:

Anonyymi-ap

Asumisoikeusasunnon järjestysnumerohaku muuttui
Aso-asunnon hakemiseen tarvittavan järjestysnumeron saa 1.9.2023 alkaen ARAsta. Tutustu hakuohjeisiin ARAn ohjesivustollaAvautuu uuteen ikkunaan.

Hae järjestysnumeroa (hakija.aso.fi)Avautuu uuteen ikkunaan.

Jos et voi hakea numeroa verkossa, katso ohje, miten voit hakea numeron paperilomakkeella.

TILANNE 1.9. klo 16.30: Järjestysnumeron maksamisessa on ollut perjantaina ongelmia. Asiakaspalvelumme on ruuhkautunut. Puramme sähköposti- ja puhelujonoa mahdollisimman nopeasti.

Jos olet maksanut järjestysnumeron, mutta et ole saanut numeroa, toimi näin:
1. Hae uudestaan numeroa ja maksa se uudestaan.
2 Lähetä sähköposti ylimääräisestä maksusta osoitteeseen [email protected].

ARA palauttaa ylimääräiset veloitukset.

Aso-asioiden asiakaspalvelu päivystää myös viikonloppuna 2.-3. syyskuuta. Puhelin- ja sähköpostipalvelun yhteystiedot

Usein kysyttyä järjestysnumerosta

15

837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei pidä käyttää MobilePayta.

    • Anonyymi

      Totean jonotin myös ( päivystämättä) ja tämä systeemi Aralla on uutta, voi jokottaa ilmsn että kytyää monesko olen siinä jonossa jne. Kone jonottaa me voimme keskittyä muuhun samalla.
      Olin luovuttaa tunnin jälkeen mutta päätin kokeilla onnistunko ja vainnpuhelimella, josta opin näin uuttakin. Kirjauduin vaiheittain ja siirryin pankin sivulle ja maksoin nogmaalilla tk-menettelystä tutulla tavalla avainlukulistalla edeten.
      En edes käytä MobilePayta.! Ja onnistuin kolmannella yrittämällä maksu tuli hyväksytyksi !
      Tämä oli eka kerta laskun makdu puhelimesta, siis netin kautta!
      Onnistuu siis ok ilman ko. Pay -systeemiäkin. Yhtä turvallisesti luulen kuten muullakin tavoin?
      Järjestys numero tuli vaikka en kiirehtinyt enkä valjastunut koko sukua päivystämään eri koneilla!

      • Anonyymi

        Sorry txt näppäinvirheet / puhelin "olen puolisokea"!
        :((


    • Anonyymi

      Maksu meni hyväksytysti läpi perjantaina n. klo 10, mutta numeroa ei tullut.
      Mitä ittua kukaan tekee maanantaina jälkikäteen haettavalla numerolla jotain 200.000? Lisäksi ylimääräistä maksua joutuu anomaan takaisin.

      • Anonyymi

        Alkaa vaikuttaa poliisiasialta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkaa vaikuttaa poliisiasialta.

        Peli seis, annetut numerot on mitätöitävä ja ARAn on alettava jakaa numeroita uudelleen maksujen kellonaikojen mukaisessa järjestyksessä.
        Vai varastaako henkilökunta?


    • Anonyymi

      Minulle kävi tämä sama. Kun systeemi kusi näkn perusteellisesti, pitäisi kaikki annetut numerot mitätöidä ja järjestää uusi arvonta. Mihin voi valittaa? Joukossa on voimaa, meitä taitaa olla jonkin verran.

    • Anonyymi

      Olette oikeassa tämä oli täysin ala-arvoinen kokeilu uuden asian ympärillä!
      Heillä mm. ARASSA olisi ollut hyvin aikaa testsra systeemin toimkntaa vaikka suppealla koe-kirjautumisten avulla jo kuukausia!
      Mutta tämä tuskin muuttuu jos koko Ara systeemi on henkitoreissaan!
      Valtion tukemaa asuntojen rakentamista kuten ado-tuotantoa tullaan muuttamaan eli vähentämään radikaalisti!

      Näinhän jo "pitkäotsainen" kokoomus ministeri kiirehti ilmoittamaan jo ennen kuin edes oli päässyt sisään ministeriön tapoihin kiinni!
      Ministeriöön (Ymp. ministeriö) on ehkä turha valittaa tässä asiassa?
      Mutta jotain tarttis tehrä!

      • Anonyymi

        Kokoomuksen kuutiopää kadehtii kotikatunsa ASO-asukkaita, joilla on työsuhdeautoina Mersut ja Polestarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokoomuksen kuutiopää kadehtii kotikatunsa ASO-asukkaita, joilla on työsuhdeautoina Mersut ja Polestarit.

        Kaikkien päähän ei mahdu, että niillä työsuhdeautoilla ajetaan pitkää matkaa, myyntiä, ym. Paaree, ettei jokin auton kottero sammu keskellä korpea, varsinkaan talvipakkasella.


    • Anonyymi

      Turha sitä nyt on enää ottaa, koska numerot alkaa olla jo sadoissa tuhansissa. 2 vuoden kuluttua ottaa päivän ennen uusien numeroiden vanhenemista numeron, niin seuraavassa hakuprosessissa sinulla on uudempi numero kuin kenelläkään 1.9.2023 numeonsa saaneella.

      • Anonyymi

        Järjestelmä sallii numerosta luopumisen ja uuden hakemisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järjestelmä sallii numerosta luopumisen ja uuden hakemisen.

        Vanha numero mitätöityy kun hakee uuden. Nyt asonumeroita voi olla hallussaan vain 1kpl kerrallaan. Minullakin vanhoja hilloja varmaan 10 kpl eri asoalueille. Ne jää käyttämättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha numero mitätöityy kun hakee uuden. Nyt asonumeroita voi olla hallussaan vain 1kpl kerrallaan. Minullakin vanhoja hilloja varmaan 10 kpl eri asoalueille. Ne jää käyttämättä.

        Paljon jää hyviä vanhoja numeroita hukkaan, mutta tämä numeroiden uusimismahdollisuus vaikuttaa siihen todennäköisyyteen että kuinka monella nyt uuden hakeneella on se enää kahden vuoden tai vuodenkaan kuluttua voimassa, järjestelmää käyttävät sen kaiketi näkevät, mutta josko kerrotaan muualle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      573
      3806
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3288
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2709
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2104
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2061
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1887
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1760
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1719
    Aihe