Oon 13w tyttö, ja mul on ollu täs viimeisen viikon iha saakelin kipee alavatsa. Mul tulee ruskeet juttuu mun .... enkö tiiä mitä teen ku en viitti sanoo kellekkää. Pitäskö vaa laittaa paperii tulpas vai hä? Vastatkaa pls nopee, ku ylihuomen on kouluu enkä viitti mennä sinne sillee.../:
Miten kerron mun vanhemmille, vai tarviiko ees??
Ja mitä 7lk terkkaris tehää? Osa sanoo et tutkitaan ... Ja osa sanoo et vaa pölpötetään. Rinnat alkanut kasvaa jo, ja karvoitusta löytyy jonkin verran.
APUA, MITÄ TEEN?!
3
347
Vastaukset
- Anonyymi
Voi tyttö pieni, sinulla on alkamassa kuukautiset. Ihan rohkeasti vaan kerrot Äidillesi, hän kyllä auttaa sinua ja ostaa siteitä yms. Sun ikäsenä on jo ihan normaalia että menkat alkaa, ja se "ruskea neste" On valkovuotoa mihin on jo sekoittunut verta. Joten älä säikähdä jos jonain aamuna alushousuistasi löytyy verta. Onnea sinusta on tullut nainen. Ei tatvitse huolehtia siitä kouluun menosta aivan normaali asia mikä tulee kaikille neideille. Ja jos yhtäkkisesti kuukautiset yllättää voit ensi hätään tukkia vuodon paperilla, mutta sano pikimmiten Äidillesi. Jos näin tapahtuu koulu aamuna etkä ehdi esim Äidillesi sanoa ja ostaa siteitä niin mene terveydenhoitajan luokse., hänellä varmasti on sinulle antaa. Terveydenhoitajasta puheen ollen 7lk ei muuta tehdä kuin pitää olla max 5min ilman paitaa ja sitten pitää täyttää kysely. Terveydenhoitaja kyselee sinulta esim kuukautisista ja ruokailuista. Sitä ei tarvitse pelätä ihan normaali se on. Onnea sinulle pieni nainennainen🙂
- Anonyymi
(tiiän oon myöhässä, mut jos joku muu haluu tietää) Mäki oon 13. Siel terkkarilla piti vaa olla just joku max 4min ilman paitaa, ja sillonki sai pitää rintsikat päällä. Ei siel muuta erikoista, ku normi jutut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2026296Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442867- 442327
- 942109
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382031Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311447- 781422
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3071414Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131346Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61286