Beretta 686 silver pigeon lady

Anonyymi-ap

Näin uutena metsästyksen aloittaneena mietin...Millä tavoin tämän aseen laukaisu pitäisi toimia? Varmistimesta valitaan ala tai yläpiippu ja ase ei laukea kahdesti peräkkäin jos ei piippua valitse uudelleen toiseksi ensimmäisen laukauksen jälkeen. Vai pitäisikö aseen laueta kahdesti ilman toista piipun valintaa eli jos valitset alapiipun ensin niin laukaisee myös yläpiipun kun liipaisimesta painaa uudestaan. Tai toisin päin.

Minulla tälläinen ase ja pääsääntöisesti toimii niin että molemmat piiput pitää valita erikseen ja sitten laukaisu. Tosin muutamia kertoja klikkipaukkuja napsuttaessa olen pystynyt laukaisemaan molemmat piiput ilman että vaihdan piipun valintaa toiseen. Ja nyt ihan testimielessä tuota napsuttelu tehnyt klikkipaukuilla kun ajattelin että en vaan muista vaihtaneeni piippuvalitsinta niin kyllä se antaa laukaista välillä harvakseltaan kahdesti.

Ase on juuri ostettu ja minusta on outoa että se toimii välillä myös niin että laukeaa kahdesti ilman piipun valintaa. Vai kuuluuko sen toimiakin?

Näin aloittelevana metsästäjänä ja aseenkäsittelijänä tälläinen laukeaako kerran vai kahdesti epätietoisuus tuo epävarmuuttakin ammuntaan.

Onkohan kellään tietoa? Kiitos jo etukäteen vastauksista.

18

725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uuteen aseeseen kuuluu ohjekirja, jossa on aseen toiminnan kuvaus.

      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🔞 ­­N­­­y­­­m­f­­o­m­­a­­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      KVG

      "Jos haulikossa on yksiliipaisinkoneisto laukaisee liipaisin ensin päällekkäispiippuisissa alemman ja rinnakkaispiippuisissa oikean piipun.
      Jos haulikossa on piipunvalitsijalla varustettu yksiliipaisinkoneisto laukaisee liipaisin ensin piipunvalitsijan osoittaman piipun:
      (piipunvalitsija vasemmalla) = päällekkäispiippuisissa alempi ja rinnakkaispiippuisissa oikea piippu, kuva 4.
      (piipunvalitsija oikealla) = päällekkäispiippuisissa ylempi ja rinnakkaispiippuisissa vasen piippu, kuva 6."

      • Anonyymi

         Anna liipaisimen palautua ensimmäisen laukauksen jälkeen kunnolla eteen. Piipunvalitsija toimii automaattisesti, joten sen siirtäminen ei ole ennen seuraavaa laukausta tarpeen.
         Toinen piippu ampuu, kun puristat liipaisinta uudelleen/puristat toista liipaisinta.

        Radalle mars harjoittelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

         Anna liipaisimen palautua ensimmäisen laukauksen jälkeen kunnolla eteen. Piipunvalitsija toimii automaattisesti, joten sen siirtäminen ei ole ennen seuraavaa laukausta tarpeen.
         Toinen piippu ampuu, kun puristat liipaisinta uudelleen/puristat toista liipaisinta.

        Radalle mars harjoittelemaan.

        Kiitos kommentista. Olen mielestäni odottanut aika pitkään ensimmäisen laukauksen jälkeen mutta ei laukaise ennen kuin vaihdan piipunvalitsimen toiseen. Silloin kun klikkejä napsuttelin niin en edes odottanut niin pitkään vaan sain laukastua toisenkin, mutta harvoin. Täytyypä tutkia ja olla liikkeeseen yhteydessä tai näyttää asetta jollekin joka ymmärtää paremmin kuin minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentista. Olen mielestäni odottanut aika pitkään ensimmäisen laukauksen jälkeen mutta ei laukaise ennen kuin vaihdan piipunvalitsimen toiseen. Silloin kun klikkejä napsuttelin niin en edes odottanut niin pitkään vaan sain laukastua toisenkin, mutta harvoin. Täytyypä tutkia ja olla liikkeeseen yhteydessä tai näyttää asetta jollekin joka ymmärtää paremmin kuin minä.

        Paukut piippuun ja laukaisu, resetti ja perään heti toinen liipasu. Jos ei lähde, niin kiikuta liikkeeseen tarkastettavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paukut piippuun ja laukaisu, resetti ja perään heti toinen liipasu. Jos ei lähde, niin kiikuta liikkeeseen tarkastettavaksi.

        Voisko olla että tekee klikeillä tuota vaan ettei laukase molempia. Tätä asetta en ole vielä oikeilla paukuilla ampunut. Tarkoitatko mitä tuolla resetillä🙈


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisko olla että tekee klikeillä tuota vaan ettei laukase molempia. Tätä asetta en ole vielä oikeilla paukuilla ampunut. Tarkoitatko mitä tuolla resetillä🙈

        Reset = löysäät/hölläät laukaisun jälkeen liipaisinta, niin reset tapahtuu, yleensä ammuttaessa rekyyli/potku hoitaa asian "ihan itsestään".
        Joissain haulikoissa on ns. Rekyylivaihdin joka antaa toisen piipun laueta vain jos eka paukku on lauennut, klikkipaukuillahan tuota rekyyliä ei tietenkään tapahdu, voit kysyä asiaa ase-liikkeestäsi tai voit kokeilla vaikkapa kotona seuraavaa : Lataa haulikkosi näillä klikkipaukuilla, varmistin pois päältä, naksautat toisen piipun, NYT annat kaikkien "hallintalaitteiden" olla em. asennoissa JA lyöt kämmenellä lujahkon iskun aseesi perään jos nyt haulikkosi laukeaa liipaisinta painamalla on aseessasi tuo em. rekyylivaihdin, eli asia on kunnossa, jos tunnet yleensäkään jostain asiasta epävarmuutta, kysy reippaasti asiaa aseliikkeestä(si)
        Oikeastaan on hyvä, että tutustut pyssyysi jo ennen oikeilla paukuilla ampumista.
        Joku suositteli harjoittelua radalla oikeilla paukuilla, sitä suosittelen minäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reset = löysäät/hölläät laukaisun jälkeen liipaisinta, niin reset tapahtuu, yleensä ammuttaessa rekyyli/potku hoitaa asian "ihan itsestään".
        Joissain haulikoissa on ns. Rekyylivaihdin joka antaa toisen piipun laueta vain jos eka paukku on lauennut, klikkipaukuillahan tuota rekyyliä ei tietenkään tapahdu, voit kysyä asiaa ase-liikkeestäsi tai voit kokeilla vaikkapa kotona seuraavaa : Lataa haulikkosi näillä klikkipaukuilla, varmistin pois päältä, naksautat toisen piipun, NYT annat kaikkien "hallintalaitteiden" olla em. asennoissa JA lyöt kämmenellä lujahkon iskun aseesi perään jos nyt haulikkosi laukeaa liipaisinta painamalla on aseessasi tuo em. rekyylivaihdin, eli asia on kunnossa, jos tunnet yleensäkään jostain asiasta epävarmuutta, kysy reippaasti asiaa aseliikkeestä(si)
        Oikeastaan on hyvä, että tutustut pyssyysi jo ennen oikeilla paukuilla ampumista.
        Joku suositteli harjoittelua radalla oikeilla paukuilla, sitä suosittelen minäkin.

        Kiitos oikein hyvästä vastauksesta. Kiva, että jaksoit kertoa noin tarkkaan. Luinkin jo muualta tuosta rekyylinvaihtimesta ja mietin että voisiko olla syynä. Minä kokeilen tuon vielä. Juuri sen takia tutustun aseen toimintaan etukäteen ettei tarvitse radalla säätää. Mukavaa syksyä!


    • Anonyymi

      Ei tullut mukana, mutta netistä löytyi kyllä. Ei puhuta kuin piipun valitsimesta ja että yksi merkki on alapiippu ja kaksi merkkiä yläpiippu.. Ja että kummasta haluaa laukaista niin sen mukaan valinta.

    • Anonyymi

      Olisikohan parempi jättää ase kaappiin lukkojen taakse jos kysymykset tuota luokkaa.

      • Anonyymi

        Voishan se olla, mutta sit kyl ei opikkaan. Jostain se on aloitettava. 🤷🏻‍♀️ Tyhmiä kysymyksiä jonkun mielestä, mutta yhtälailla voi olla tyhmiä vastauksia.


    • Anonyymi

      Jokainen päällekkäispiippuinen haulikko jolla olen ampunut toimii juuri siten että varmistin pois päältä ja saat ampua kummankin piipun tyhjäksi riippumatta kummanko piipun olet valinnut joka lähtee ensin. Aseessasi on nähtävästi vikaa, joten ei muuta kuin aseen ja kuitin kanssa liikkeeseen mistä olet aseen ostanut, niin lähettävät korjattavaksi.

      • Anonyymi

        Että sellaisilla haulikoilla olet itse ampunut ja muunlaisia haulikoita ei sitten voi olla, vai ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että sellaisilla haulikoilla olet itse ampunut ja muunlaisia haulikoita ei sitten voi olla, vai ?

        Kaikki nykyaikaiset haulikot toimivat kyseisellä tavalla, jos ovat kunnossa. Muita ei ole olemassa. Antiikkipelit ovat sitten asia erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki nykyaikaiset haulikot toimivat kyseisellä tavalla, jos ovat kunnossa. Muita ei ole olemassa. Antiikkipelit ovat sitten asia erikseen.

        Eikö rekyylivaihtimisia haulikoita ole muuten kuin "antiikipeleissä", miten määrittelet antiikin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö rekyylivaihtimisia haulikoita ole muuten kuin "antiikipeleissä", miten määrittelet antiikin ?

        Jos kysyjä kertoo haulikossa olevan piipunvalitsimen, yhden liipaisimen ym. niin kaikki nykyaikaiset haulikot vaihtavat auomaattisesti toisen piipun ensimmäisen tyhjentyessä. Ymmärrätkö vai haluatko tahallasi ymmärtää väärin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kysyjä kertoo haulikossa olevan piipunvalitsimen, yhden liipaisimen ym. niin kaikki nykyaikaiset haulikot vaihtavat auomaattisesti toisen piipun ensimmäisen tyhjentyessä. Ymmärrätkö vai haluatko tahallasi ymmärtää väärin?

        Se ettet sinä tiedä jotain asiaa kunnolla, ei tarkoita että toinen keskustelija tahallaan ymmärtäisi väärin.
        Aloittajan nimeämään haulikkoon en ota kantaa, mutta ainakin 1980-2000 luvuilla valmistettiin runsaasti 2-piippu haulikoita, joissa oli/on vain yksi liipaisin, piipunvalitsin ja sitten se REKYYLIVAIHDIN, se miksi sellaisia tehtiin on minulle(kin) arvoitus, mitään hyötyä en siinä systeemissä näe, mutta niitä on ollut ja on ehkä vieläkin.
        Itse siirryin "pumppariin" 1993 , silloin meni vaihdossa se viimeinenkin päällekkäispiippuinen haulikkoni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe