Omavalmentaja

Anonyymi-ap

Tapaamisessa keskustelemme sinulle sopivista työ-,koulutus- ja kuntoutusvaihtoehdoista sosiaalitoimen työntekijänkanssa ja laadimme yhdessä aktivointisuunnitelman työllistymisesiedistämiseksi.

Kokemuksia?

35

750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pelkkä työttömyys ei sosiaalitantalle oikeutta sekaantua työttömän elämään

      • Anonyymi

        Kun joku alla olevista ehdoista täyttyy, niin
        mukaan astuu sosiaalitantta, joka kirjaa tiedot omiin rekistereihinsä seuraavaksi 30 vuodeksi. Kannattaa siis miettiä huolella mitä satuilee.

        "Tätä lakia sovelletaan aktivointisuunnitelman laatimiseen ja kuntouttavan työtoiminnan järjestämiseen työttömälle alle 25-vuotiaalle työmarkkinatukeen oikeutetulle tai toimeentulotukea saavalle:

        1) jolle on laadittu julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain (916/2012) 2 luvun 12 §:ssä tarkoitettu työllistymissuunnitelma ja joka on työttömyyden perusteella saanut työmarkkinatukea vähintään 180 päivältä viimeisen 12 kalenterikuukauden aikana;

        2) jolle on laadittu julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 2 luvun 12 §:ssä tarkoitettu työllistymissuunnitelma ja joka on saanut työttömyysturvalain 6 luvun 7 §:n mukaisen työttömyyspäivärahakauden ajan työttömyyspäivärahaa; taikka

        3) jolle on järjestetty julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 2 luvun 6 §:n 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettu työnhakukeskustelu ja jonka pääasiallinen toimeentulo on viimeisen neljän kuukauden aikana perustunut työttömyyden johdosta maksettuun toimeentulotukeen."

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010189


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun joku alla olevista ehdoista täyttyy, niin
        mukaan astuu sosiaalitantta, joka kirjaa tiedot omiin rekistereihinsä seuraavaksi 30 vuodeksi. Kannattaa siis miettiä huolella mitä satuilee.

        "Tätä lakia sovelletaan aktivointisuunnitelman laatimiseen ja kuntouttavan työtoiminnan järjestämiseen työttömälle alle 25-vuotiaalle työmarkkinatukeen oikeutetulle tai toimeentulotukea saavalle:

        1) jolle on laadittu julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain (916/2012) 2 luvun 12 §:ssä tarkoitettu työllistymissuunnitelma ja joka on työttömyyden perusteella saanut työmarkkinatukea vähintään 180 päivältä viimeisen 12 kalenterikuukauden aikana;

        2) jolle on laadittu julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 2 luvun 12 §:ssä tarkoitettu työllistymissuunnitelma ja joka on saanut työttömyysturvalain 6 luvun 7 §:n mukaisen työttömyyspäivärahakauden ajan työttömyyspäivärahaa; taikka

        3) jolle on järjestetty julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 2 luvun 6 §:n 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettu työnhakukeskustelu ja jonka pääasiallinen toimeentulo on viimeisen neljän kuukauden aikana perustunut työttömyyden johdosta maksettuun toimeentulotukeen."

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010189

        ") jolle on järjestetty julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 2 luvun 6 §:n 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettu työnhakukeskustelu ja jonka pääasiallinen toimeentulo on viimeisen neljän kuukauden aikana perustunut työttömyyden johdosta maksettuun toimeentulotukeen.""


        Siinäpä heti esimerkki lainvastaisesta laista.

        Kuten tuossa kommentointiinkin, työttömyysaika ei ole mikään peruste tehdä päätelmiä työttömän olemisesta esim. sosiaaliongelmainen. Sama asia koskee myös toimeentulotukea, eli toimeentulotuen saaminen ei myöskään tarkoita sitä että olisi tarvetta sosiaalipalveluille.

        Suomessa nämä palvelut on järjestelmällisesti muutettu vihamieliseksi toiminnaksi, eli siinä missä ne on aiemmin olleet oikeus kansalaiselle, niistä on alettu tekemään velvollisuuksia ja rankaisemisen perusteita.

        Täysin järjestelmällisesti vedetty lain tarkoitukset vessanpöntöstä alas. Suomeen rakennellaan fasismia, jota tämä em. kaltainen viranomaistoiminta huonojen ja lainvastaisten "palvelujen" avulla toimeenpanee elinkeinoelämän mielihalujen mukaisesti.

        Hölmöjä kansanedustajia Suomessa jos eivät tätä tajua, saati sitten korjaa takaisin lainmukaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ") jolle on järjestetty julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 2 luvun 6 §:n 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettu työnhakukeskustelu ja jonka pääasiallinen toimeentulo on viimeisen neljän kuukauden aikana perustunut työttömyyden johdosta maksettuun toimeentulotukeen.""


        Siinäpä heti esimerkki lainvastaisesta laista.

        Kuten tuossa kommentointiinkin, työttömyysaika ei ole mikään peruste tehdä päätelmiä työttömän olemisesta esim. sosiaaliongelmainen. Sama asia koskee myös toimeentulotukea, eli toimeentulotuen saaminen ei myöskään tarkoita sitä että olisi tarvetta sosiaalipalveluille.

        Suomessa nämä palvelut on järjestelmällisesti muutettu vihamieliseksi toiminnaksi, eli siinä missä ne on aiemmin olleet oikeus kansalaiselle, niistä on alettu tekemään velvollisuuksia ja rankaisemisen perusteita.

        Täysin järjestelmällisesti vedetty lain tarkoitukset vessanpöntöstä alas. Suomeen rakennellaan fasismia, jota tämä em. kaltainen viranomaistoiminta huonojen ja lainvastaisten "palvelujen" avulla toimeenpanee elinkeinoelämän mielihalujen mukaisesti.

        Hölmöjä kansanedustajia Suomessa jos eivät tätä tajua, saati sitten korjaa takaisin lainmukaiseksi.

        "Kuten tuossa kommentointiinkin, työttömyysaika ei ole mikään peruste tehdä päätelmiä työttömän olemisesta esim. sosiaaliongelmainen."

        Onko tässä taas taustalla henkilökohtainen katkeruutesi, kun valitsit muutama vuosi sitten oikean
        työn sijaan seurakunnan järjestämän kuntouttavan työtoiminnan?

        Sosiaalitantan läsnäolon tarkoitus on selvittää, onko tantalla jotain tarjottavaa työttömälle. Saattaa olla tai sitten ei. Ja vasta sen jälkeen on aika tehdä päätelmiä mahdollisista sosiaaliongelmista.

        Vähän sama asia kun käyt hammaslääkärissä tarkistuttamassa hampaittesi kunnon - Hammaslääkäri tekee päätelmät mahdollisesta hoidosta vasta tarkastettuaan hampaiden sekä ienten kunnon.


    • Anonyymi

      Tapaamiseen ei tarvitse suostua, voi hoitaa puhelimen kautta.

      • Anonyymi

        Hölynpölyä. Yksi(ensimmäinen ja asiakkaan etu jos viimeinen) tapaaminen on paikan päälle mentävä, luurikontaktin mahdollisuus ilmaantuu sen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölynpölyä. Yksi(ensimmäinen ja asiakkaan etu jos viimeinen) tapaaminen on paikan päälle mentävä, luurikontaktin mahdollisuus ilmaantuu sen jälkeen.

        Kirjoita tähän laki joka määrää että tapaaminen on muka pakollinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoita tähän laki joka määrää että tapaaminen on muka pakollinen

        En kirjoita mutta kirjeessä uhattiin ihan selkeästi jos et saavu tapaamiseen tai perut sen ilman heidän kannaltaan hyväksyttävää syytä pykälän sen ja sen mukaan laiminlyönti voi vaikuttaa työttömyysetuuteesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kirjoita mutta kirjeessä uhattiin ihan selkeästi jos et saavu tapaamiseen tai perut sen ilman heidän kannaltaan hyväksyttävää syytä pykälän sen ja sen mukaan laiminlyönti voi vaikuttaa työttömyysetuuteesi.

        Voit aikaistaa tai siirtää tapaamisaikaa myöhemmäksi vähintään kerran ja esim. työhaastattelu on hyväksyttävä syy uudelle ajalle.

        Entäpä minkä asioimistapan valitsit? Sähköiset kanavat vai paikan päällä
        tapahtuvan:

        "Alkuhaastattelussa sovit myös asiointitavasta ja yhteydenpidosta TE-toimiston tai kuntakokeilun kanssa."

        https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/tyonhaku/tyonhakijan-asiakaspalvelumalli/alkuhaastattelu-ja-tyonhakukeskustelut


    • Anonyymi

      Mulle te-tantta virmamafia rikollinen väitti että ei nykyään voi keskustella sähköpostitse, vaikka itse koko ajan mulle mailasi. Ei noihin kannata mennä, sielhän vaan huijataan ja kiristetään.

      • Anonyymi

        Te-tantta aikoinaan tivasi minulta puhelinnumeroa keskustelua varten, viestittely tapahtui siis sähköpostitse.

        Sanoin, että voimme hoitaa asian sähköpostitsekin, enkä voi antaa puhelinnumeroani.

        Ei ollut tyytyväinen, halusi kovasti keskustella.

        Ehdotin sitten että tulen paikan päälle keskustelemaan, sovitaan tapaaminen siis.

        Yllättäin alkoi sähköpostinkin käyttö kelpaamaan saman tien, eli te-tantta ei sitten loppujenlopuksi halunnutkaan keskustella vaikka olisin voinut ihan käydä paikan päällä keskustelemassa.


    • Anonyymi

      S**kelin makaronipula.

    • Anonyymi

      Enpä ole koskaan sosiaalitoimen asiakkaaksi ryhtynyt, miksi ihmeessä alkaisin sosiaalitoimen kanssa asiasta mitään sopimaan tai suunnittelemaan koska sosiaaliongelmia ei ole?

      Kansaa vain huijataan em. systeemillä siirrettäväksi sosiaaliongelmaisten kastiin, vaikka mitään perustetta sellaiselle ei edes ole olemassa.

      • Anonyymi

        Jos sosiaaliturvalle ei ole tarvetta, niin jätå korvaukset nostamatta ja päätå asiakkuutesi
        TE-palveluitten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sosiaaliturvalle ei ole tarvetta, niin jätå korvaukset nostamatta ja päätå asiakkuutesi
        TE-palveluitten kanssa.

        Sosiaalitoimen asiakkuus ja sosiaaliturva ovat kaksi täysin eri asiaa.

        Sosiaaliturvassa on kyse rahasta ja ihmisarvoisen elämän turvaamisesta.

        Sosiaalitoimessa on kyse palveluista, joita useimmat sosiaaliturvaa käyttävät eivät tarvitse.


    • Anonyymi

      Työttömyys ei anna sosiaalitoimelle mitään oikeutta sekaantua työttömän elämään

      • Anonyymi

        "Tätä lakia sovelletaan aktivointisuunnitelman laatimiseen ja kuntouttavan työtoiminnan järjestämiseen työttömälle alle 25-vuotiaalle työmarkkinatukeen oikeutetulle tai toimeentulotukea saavalle:

        1) jolle on laadittu julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain (916/2012) 2 luvun 12 §:ssä tarkoitettu työllistymissuunnitelma ja joka on työttömyyden perusteella saanut työmarkkinatukea vähintään 180 päivältä viimeisen 12 kalenterikuukauden aikana;

        2) jolle on laadittu julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 2 luvun 12 §:ssä tarkoitettu työllistymissuunnitelma ja joka on saanut työttömyysturvalain 6 luvun 7 §:n mukaisen työttömyyspäivärahakauden ajan työttömyyspäivärahaa; taikka

        3) jolle on järjestetty julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 2 luvun 6 §:n 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettu työnhakukeskustelu ja jonka pääasiallinen toimeentulo on viimeisen neljän kuukauden aikana perustunut työttömyyden johdosta maksettuun toimeentulotukeen."

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010189


    • Anonyymi

      Työttömyys ei anna sosiaalitoimelle oikeutta sekaantua asioihin

      • Anonyymi

        "Tätä lakia sovelletaan aktivointisuunnitelman laatimiseen ja kuntouttavan työtoiminnan järjestämiseen työttömälle alle 25-vuotiaalle työmarkkinatukeen oikeutetulle tai toimeentulotukea saavalle:

        1) jolle on laadittu julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain (916/2012) 2 luvun 12 §:ssä tarkoitettu työllistymissuunnitelma ja joka on työttömyyden perusteella saanut työmarkkinatukea vähintään 180 päivältä viimeisen 12 kalenterikuukauden aikana;

        2) jolle on laadittu julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 2 luvun 12 §:ssä tarkoitettu työllistymissuunnitelma ja joka on saanut työttömyysturvalain 6 luvun 7 §:n mukaisen työttömyyspäivärahakauden ajan työttömyyspäivärahaa; taikka

        3) jolle on järjestetty julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 2 luvun 6 §:n 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettu työnhakukeskustelu ja jonka pääasiallinen toimeentulo on viimeisen neljän kuukauden aikana perustunut työttömyyden johdosta maksettuun toimeentulotukeen."

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010189


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tätä lakia sovelletaan aktivointisuunnitelman laatimiseen ja kuntouttavan työtoiminnan järjestämiseen työttömälle alle 25-vuotiaalle työmarkkinatukeen oikeutetulle tai toimeentulotukea saavalle:

        1) jolle on laadittu julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain (916/2012) 2 luvun 12 §:ssä tarkoitettu työllistymissuunnitelma ja joka on työttömyyden perusteella saanut työmarkkinatukea vähintään 180 päivältä viimeisen 12 kalenterikuukauden aikana;

        2) jolle on laadittu julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 2 luvun 12 §:ssä tarkoitettu työllistymissuunnitelma ja joka on saanut työttömyysturvalain 6 luvun 7 §:n mukaisen työttömyyspäivärahakauden ajan työttömyyspäivärahaa; taikka

        3) jolle on järjestetty julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 2 luvun 6 §:n 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettu työnhakukeskustelu ja jonka pääasiallinen toimeentulo on viimeisen neljän kuukauden aikana perustunut työttömyyden johdosta maksettuun toimeentulotukeen."

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010189

        Edelleenkin, em. lait eivät anna viranomaiselle oikeutta tehdä tulkintoja alle 25-vuotiaan työttömän olemisesta työkyvytön tai elämänhallintaongelmainen.

        Pelkkää roskaa nuo lait, pitäkää huolta siitä että työvoimaviranomainen esittää myös tarkat perustelunsa sille, MIKSI aktivointisuunnitelmaa tehdään, pelkkä lakipykälä ei riitä vastaukseksi, vaan pitää löytyä ne yksilöidyt perustelut miksi olet mukamas elämänhallintaongelmainen tai työkyvytön.

        Ei varmasti kannata ainakaan itse oma-aloitteisesti lähteä allekirjoittelemaan yhtään mitään paperia tai suunnitelmia jossa lähtökohtana on perusteeton väitös elämänhallintaongelmista.

        Mikäli viranomainen vie pakolla suunnitelmaansa eteenpäin, tehkää kantelu oikeuslaitokselle ja jos on levitelty (suunnitelman muodossa) väitteitä elämänhallintaongelmista, lisäksi oikeuslaitokselle pyyntö myös rangaistuksesta em. väitteitä levittäneille virkamiehille.


        Alle 25-vuotias ei ehkä saa työttömyyskorvausta, mutta se ei poista häneltäkään oikeutta saada perustuslailla taattua perustoimeentulontukea. Myöskään mitään oikeutta ei hallinnolla ole esittää alle 25-vuotiaiden työttömien olevan millään tavoin viallisia, vaan virkamiesten on oikeasti esitettävä kunnolliset ja painavat perusteet väitteillensä.

        Kiistäkää perättömät väitteet aina, jo ennenkuin niihin liittyviä suunnitelmia edes tehdään, lisäksi pyydätte myös väitteille selvitykset jotta voitte harkita jatkotoimet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin, em. lait eivät anna viranomaiselle oikeutta tehdä tulkintoja alle 25-vuotiaan työttömän olemisesta työkyvytön tai elämänhallintaongelmainen.

        Pelkkää roskaa nuo lait, pitäkää huolta siitä että työvoimaviranomainen esittää myös tarkat perustelunsa sille, MIKSI aktivointisuunnitelmaa tehdään, pelkkä lakipykälä ei riitä vastaukseksi, vaan pitää löytyä ne yksilöidyt perustelut miksi olet mukamas elämänhallintaongelmainen tai työkyvytön.

        Ei varmasti kannata ainakaan itse oma-aloitteisesti lähteä allekirjoittelemaan yhtään mitään paperia tai suunnitelmia jossa lähtökohtana on perusteeton väitös elämänhallintaongelmista.

        Mikäli viranomainen vie pakolla suunnitelmaansa eteenpäin, tehkää kantelu oikeuslaitokselle ja jos on levitelty (suunnitelman muodossa) väitteitä elämänhallintaongelmista, lisäksi oikeuslaitokselle pyyntö myös rangaistuksesta em. väitteitä levittäneille virkamiehille.


        Alle 25-vuotias ei ehkä saa työttömyyskorvausta, mutta se ei poista häneltäkään oikeutta saada perustuslailla taattua perustoimeentulontukea. Myöskään mitään oikeutta ei hallinnolla ole esittää alle 25-vuotiaiden työttömien olevan millään tavoin viallisia, vaan virkamiesten on oikeasti esitettävä kunnolliset ja painavat perusteet väitteillensä.

        Kiistäkää perättömät väitteet aina, jo ennenkuin niihin liittyviä suunnitelmia edes tehdään, lisäksi pyydätte myös väitteille selvitykset jotta voitte harkita jatkotoimet.

        "MIKSI aktivointisuunnitelmaa tehdään, pelkkä lakipykälä ei riitä vastaukseksi, vaan pitää löytyä ne yksilöidyt perustelut miksi olet mukamas elämänhallintaongelmainen tai työkyvytön."

        Aktivointisuunnitelma laaditaan kaikille tarpeeksi pitkään työttömänä olleille, koska laissa niin sanotaan.

        Suunnitelman laatimisen tarkoitus on mm. selvittää löytyisikö työttömälle sosiaalipalveluita, jotka edesauttaisivat työllistymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "MIKSI aktivointisuunnitelmaa tehdään, pelkkä lakipykälä ei riitä vastaukseksi, vaan pitää löytyä ne yksilöidyt perustelut miksi olet mukamas elämänhallintaongelmainen tai työkyvytön."

        Aktivointisuunnitelma laaditaan kaikille tarpeeksi pitkään työttömänä olleille, koska laissa niin sanotaan.

        Suunnitelman laatimisen tarkoitus on mm. selvittää löytyisikö työttömälle sosiaalipalveluita, jotka edesauttaisivat työllistymistä.

        "Aktivointisuunnitelma laaditaan kaikille tarpeeksi pitkään työttömänä olleille, koska laissa niin sanotaan. "

        Väärin meni.

        Aktivointisuunnitelmalle on oltava olemassa perusteet. Pelkkä laki ei ole peruste.

        Viranomainen voi toki selvitellä itse itselleen, onko perustetta tai ei, mutta asiakkaalla ei ole lakiin perustuvaa velvollisuutta leimata itseään millään tavoin sellaiseksi, mitä aktivointisuunnitelmalla lähdettäisiin "parantamaan".


    • Anonyymi

      Sanoin tantalle että sovitaan mistä vaan, mutta ensin pitää saada vastaukset kysymyksiin koskien lakia ja pakkosopimusta, sen jälkeen voin allekirjoittaa jos laki pakottaa. Ei vastannut tantta mitään ja hävisi jonnekin, taitaa se taas myöhemmin häiritä. Kysyin myös että eikö niillä muuta tekemistä siellä ole kuin kiusata työttömiä, siihenkään ei vastattu mitään, jaari jaaria vaan tulee suusta ihan robottimaisesti, niil on varmaan joku mantra mitä ne opettelee siellä päivittäin. Mihinkään kysymyksiin ei tuu vastausta ikinä.

      • Anonyymi

        Ihan sama juttu perutuslakimiehellä kirjoittaa ummet lammet sanomatta oikeastaan mitään. Pyrokraatin ainesta.


    • Anonyymi

      "Te-tantta aikoinaan tivasi minulta puhelinnumeroa keskustelua varten, viestittely tapahtui siis sähköpostitse."

      Joo ne haluu live keskustelun, jotta ois helpompi manipuloida asiakasta suostumaan epäedullisiin ehtoihin, tarvitaan vaan pieni suostumus johonkin ja asia selvä, sähköpostitse on hankala manipuloida kun asiakas saa rauhassa miettiä vastauksiaan ja oikeuksiaan, kun ei ole häiriötekijöitä ympärillä.

      Mutta mitä järkeä tässä suostumuksessa on, jos kerran voit päivittää tietosi välittömästi
      suostumuksen jälkeen esim. kirjaamon kuittauksella varustettuna, ei tarvita siis
      rikollis tantan kuittausta.

      • Anonyymi

        Kerran on pyydetty käymään täti ehdotti yhtä työpaikkaa no mikäpä siinä 6kk tes alaista palkkaa ja nyt ollaan taas liitonrahoilla


      • Anonyymi

        Et lukenut koko viestiä.

        Viestissä selvästi sanottiin, että työnhakija ei halunnut antaa puhelinnumeroaan, mutta voi käydä paikan päällä te-toimistossa - te-toimiston virkailijalla muuttui mieli tämän jälkeen eli yhtäkkiä kelpasikin sähköposti.

        Oikeasti halusi vain puhelinnumeroa, jotta voisi alkaa pommittamaan siihen tarpeettomia viestejä ja käyttää niitä sen jälkeen verukkeena karensseille yms.

        Kun käy te-toimistossa paikanpäällä, siinä on helppo nauhoittaa koko tilaisuus, sen voi tehdä aivan avoimesti viranomaisen nähden, eikä ole kiellettyä nauhoittaa tilaisuus myös salassa kun kyse on kuitenkin vain omien asioiden käsittelystä ja te-toimiston toiminnan on kestettävä päivänvaloa.


    • Anonyymi

      Työttömyys ei anna sosiaalitoimelle mitään syytä tehdä sosiaalipalvelujen tarpeesta tulkintoja.

      Työttömyys ei anna myöskään te-toimistolle minkäänlaista oikeutta tehdä tulkintoja työ- tai toimintakyvyttömyydestä.


      Lähde, eduskunnan oikeusasiamies.


      Suomeksi: työttömyys voi olla myös seurausta siitä, että ei ole suostuttu maksamaan työstä sellaista rahaa, joka miellyttäisi niin paljon että voisi sellaisen hyväpalkkaisen työn vapaaehtoisesti valita omaksi työkseen.

      Työn vapaa valinta on lakiin perustuva oikeus.

      • Anonyymi

        "Työttömyys ei anna sosiaalitoimelle mitään syytä tehdä sosiaalipalvelujen tarpeesta tulkintoja.

        Työttömyys ei anna myöskään te-toimistolle minkäänlaista oikeutta tehdä tulkintoja työ- tai toimintakyvyttömyydestä."

        Sosiaalipalvelujen tarvetta kartoitetaan Aktivointisuunnitelman yhteydessä.

        Kyseinen suunnitelma laaditaan kaikille työttömille, joiden työttömyys on kestänyt tietyn aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Työttömyys ei anna sosiaalitoimelle mitään syytä tehdä sosiaalipalvelujen tarpeesta tulkintoja.

        Työttömyys ei anna myöskään te-toimistolle minkäänlaista oikeutta tehdä tulkintoja työ- tai toimintakyvyttömyydestä."

        Sosiaalipalvelujen tarvetta kartoitetaan Aktivointisuunnitelman yhteydessä.

        Kyseinen suunnitelma laaditaan kaikille työttömille, joiden työttömyys on kestänyt tietyn aikaa.

        Edelleenkin, pitkäkään työttömyysaika ei anna te-toimistolle tai sosiaalitoimistolle minkäänlaista oikeutta tehdä päätelmiä työ- tai toimintakyvyttömiiksistä.

        Suunnitelma laaditaan vasta sitten, kun näyttö asiasta löytyy, pelkkä lakiin merkitty aika aktivointisuunnitelman laatimisesta ei em. oikeutta viranomaiselle anna.

        Viranomainen siis hoitaa ensin ne päätelmänsä kuntoon ja selvittää itselleen elämänhallintaongelmaisuudet, ennenkuin alkaa väittämään työtöntä elämänhallintaongelmaiseksi, esim. kutsu aktivointisuunnitelman tekoon on selkeä näyttö siitä että viranomainen on tehnyt em. lainvastaisen päätelmän.

        Se riittää, kun työtön sanoo että ei tarvitse sellaisia palveluja, siinä kaikki. Jos viranomainen on eri mieltä ja haluaa tehdä erilaisen päätelmän, sitten vain selvittämään asiaa, mutta työttömän tehtävä ei ole leimata itseään vialliseksi millän tavoin.

        Jos olet viranomainen, älä työttömille valita, mene valittamaan eduskunnalle miksi tekevät sinulle niin huonoja lakeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin, pitkäkään työttömyysaika ei anna te-toimistolle tai sosiaalitoimistolle minkäänlaista oikeutta tehdä päätelmiä työ- tai toimintakyvyttömiiksistä.

        Suunnitelma laaditaan vasta sitten, kun näyttö asiasta löytyy, pelkkä lakiin merkitty aika aktivointisuunnitelman laatimisesta ei em. oikeutta viranomaiselle anna.

        Viranomainen siis hoitaa ensin ne päätelmänsä kuntoon ja selvittää itselleen elämänhallintaongelmaisuudet, ennenkuin alkaa väittämään työtöntä elämänhallintaongelmaiseksi, esim. kutsu aktivointisuunnitelman tekoon on selkeä näyttö siitä että viranomainen on tehnyt em. lainvastaisen päätelmän.

        Se riittää, kun työtön sanoo että ei tarvitse sellaisia palveluja, siinä kaikki. Jos viranomainen on eri mieltä ja haluaa tehdä erilaisen päätelmän, sitten vain selvittämään asiaa, mutta työttömän tehtävä ei ole leimata itseään vialliseksi millän tavoin.

        Jos olet viranomainen, älä työttömille valita, mene valittamaan eduskunnalle miksi tekevät sinulle niin huonoja lakeja.

        "Jos olet viranomainen, älä työttömille valita, mene valittamaan eduskunnalle miksi tekevät sinulle niin huonoja lakeja."

        Toki monien viranomaisten kohdalla syy ongelmiin on yksinkertaisesti typeryys, eli jos viranomainen ottaa lain tekstit niinkuin hänelle olisi annettu jokin oikeus alkaa leimaamaan työttömiä kunniaa loukkaavasti, on tietenkin ihan viranomaisen omasta päänsisäisestä toiminnasta tai toiminnan puutteesta kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos olet viranomainen, älä työttömille valita, mene valittamaan eduskunnalle miksi tekevät sinulle niin huonoja lakeja."

        Toki monien viranomaisten kohdalla syy ongelmiin on yksinkertaisesti typeryys, eli jos viranomainen ottaa lain tekstit niinkuin hänelle olisi annettu jokin oikeus alkaa leimaamaan työttömiä kunniaa loukkaavasti, on tietenkin ihan viranomaisen omasta päänsisäisestä toiminnasta tai toiminnan puutteesta kysymys.

        Mitä kunniaa sinulla novelleja palstalle kirjoittavalla perutusdorkalla muka on?


    • Anonyymi

      Suomessa monialainen yhteistyö on te-toimiston päätösten seurauksena laitettu täysin päälaelleen.

      Alunperin lain tarkoitus on ollut mahdollistaa sosiaalipalveluja tarvitsevien ihmisten pääsy sosiaalipalveluihin, ja teoriassa ajatus on ollutkin hyvä. Käytännössä kuitenkaan ei.

      Te-toimisto tänä päivänä tuomaroi kaikki työttömät sosiaaliongelmaisiksi ilman mitään yksilöllistä perustetta. Riittää että on tullut 180 päivää työttömyyttä täyteen ja työttömyytesi syy on tällöin automaattisesti jokin sosiaaliongelma, jota aletaan ratkomaan siten että käynnistetään työttömän siirto sosiaalipalveluihin kutsumalla tekemään työllistymissuunnitelman sijasta sosiaalipalveluihin johtava aktivointisuunnitelma. Näin työttömistä aletaan levittelemään hallinnossa lainvastaisia kunniaa loukkaavia valheita,

      Riihimäellä on onnistuttu viemään tilanne jopa niin pitkälle että pitkäaikaistyötöntä on lähdetty hakemaan holhottavaksi, kaikki vain siksi, että hän ei ole voinut vapaasti valita työtään, johon hänelläkin on lakiin perustuva oikeus.

      Työtä ei tietenkään voida valita, jos työn valintaan tarvittavat valintakriteerit puuttuu, esim. mukava palkkaus ja mieluisa kohtelu ovat täysin valideja valintakriteerejä, kun työtä valitaan vapaasti aivan kuten laki sen oikeuden jokaiselle kansalaiselle takaa.

      Missään vaiheessa te-toimisto ei myönnä sitä tosiasiaa, että työttömyyden tärkein syy Suomessa on se, että lakiin perustuvaa vapaata valintaa työstä ei ole muodostunut, ei ennen em. 180 päivän aika rajaa eikä sen jälkeenkään, jos työtön on edelleen työtön.

      Sosiaaliongelmaisia on tosiasiallisesti joukossa hyvin vähän, systeemiä vain käytetään täysin järjestelmälliseen työttömien lakiin perustuvien oikeuksien polkemiseen, ja lisäksi tilanteessa tehdään helposti hallinnon toimesta eräänlainen käänteinen vakuutuspetos, kun työttömältä poistetaan työttömyyden varalta vakuutukseen perustuvaa sosiaaliturvaa vaikka mitään perustetta sille ei ole edes esitetty.

      Jokaisen joka tähän myllytykseen joutuu, on syytä kannella asiasta suoraan oikeuslaitokselle. Syy tähän on siinä, että vain lainvalvojalla on toimivaltaa puuttua viranomaisen lainvastaiseen toimintaan, esim. Kelalle ja Samulle valittaminen on ihan turhaa, koska heiltä em. toimivalta puuttuu te-toimiston toimien lainmukaisuuden selvittämiseen (ja sen vastauksissaan myös sanovat).

      Tätä on jatkettu erittäin pitkään, ja tällä systeemillä on aiheutettu Suomelle ja suomalaisille erittäin mittavat euromääräiset vahingot, kaikki vain siksi, että kansalle kuuluvaa oikeutta päättää asioista ei suostuta noudattamaan.

      • Anonyymi

        "Missään vaiheessa te-toimisto ei myönnä sitä tosiasiaa, että työttömyyden tärkein syy Suomessa on se, että lakiin perustuvaa vapaata valintaa työstä ei ole muodostunut, ei ennen em. 180 päivän aika rajaa eikä sen jälkeenkään, jos työtön on edelleen työtön."

        Tarkoitatko että sinulla ei ole perustuslaillista oikeutta valita omaa työtäsi? Entäpä asuinpaikkaasi?

        Valitse työsi ja päätä työnhakusi TE-palveluissa, äläkä alistu virkailijoitten mielivaltaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Missään vaiheessa te-toimisto ei myönnä sitä tosiasiaa, että työttömyyden tärkein syy Suomessa on se, että lakiin perustuvaa vapaata valintaa työstä ei ole muodostunut, ei ennen em. 180 päivän aika rajaa eikä sen jälkeenkään, jos työtön on edelleen työtön."

        Tarkoitatko että sinulla ei ole perustuslaillista oikeutta valita omaa työtäsi? Entäpä asuinpaikkaasi?

        Valitse työsi ja päätä työnhakusi TE-palveluissa, äläkä alistu virkailijoitten mielivaltaan.

        Ei ole valinnan mukaista työpaikkaa tarjolla.

        Ei te-toimisto eikä hallituskaan voi mitenkään alkaa sanelemaan sitä valikoimaa mistä valitaan, syy tähän tietenkin ilmeinen, jos noin voisi tehdä, silloinhan valikoimassa olisi vain ne työpaikat jotka hallitus haluaa määrätä.

        Rahaa pöytään niin sittenhän tämäkin keskustelu voisi edetä, ilman rahaa se ei kuitenkaan etene.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

      Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

      Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

      "Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

      Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

      kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

      Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

      Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

      Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

      Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

      Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe