Suomalaisetko köyhiä?

Anonyymi-ap

Pasanen ja Tapsa ilakoi jatkuvasti ajatuksella, kuinka köyhiä Suomessa asuvat suomalaiset on ja kuinka heillä ei ole varaa mihinkään.
Pitää toki paikkansa, mutta koskee vain kaikkein köyhintä kymmentä prosenttia tuo säästöjen ja ostovoiman puute.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fb55ed4a-6a27-4c03-a8bc-81e5ea2520f1

Suomalaisilla on säästöjä pelkästään talletuksina reilusti yli sata miljardia euroa. (100.000.000.000) Yli 80% noista rahoista on käyttötileillä.

Suomalaiset omistaa noin 3,2 miljoonaa asuntoa joista omakotitaloja on 1,2 miljoonaa. Näiden omistusten päälle maa-alueet, yrityskiinteistöt. liikehuoneistot, metsäpalstat, tontit, arvotaide, muu arvo-omaisuus kuten kulta, osakkeet, arvokkaat koneet, kauppatilat, pellot, maatalouden kiinteistöt jne.

Omaisuutta on siis monessa muodossa käteistalletuksien lisäksi. Kyllä matalapalkkainenkin suomalainen voi matkustella, jos vaan elelee sen mukaan ettei tuhlaa kaikkea Suomessa. Keskipalkkainen voi vaikka kerran vuodessa kiertää maapallon, taikka kahdesti, riippuen menoista.

250 000 suomalaista tienaa yli 5000 euroa kuukaudessa. Suurin palkansaajaryhmä sekä stadissa että muualla Suomessa tienaa
2 500-2 999 euroa ja heitä on palkansaajina 790 000 henkilöä.

Nämä työssäkäyvät ovat 48% koko Suomen väestöstä. Suurten ikäluokkien vuoksi eläkeläisten osuus kasvaa. Yhä pienenevä joukko elättää muut, mutta vielä on suomalaisilla sen verran että matkustella voi, jos niin haluaa.

19

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä vähän epäilen tuota 250 tuhatta, joka tienaa yli 5000 euroa kuukaudessa.

Kyllä niitä köyhiä pitää olla aika paljon jos kerran Kela maksaa mitä maksaa joissakin prosenteissa... Oli tuossa aikaisemmin... Taidat valehdella. Omaisuuden arvo on aika nolla, kun katsoo junttiloita.

• Anonyymi

Resupekka olen lopettanut jo vuosia katselemasta paljonko on palkkataso suomessa... minua kiinnostaa vain paljonko on eläketaso, ilmarinen juuri kertoi että heidän maksamat vanhuuseläkkeet on keskiarvoltaan alle 1500 euroa kuukaudessa, tästä jää pakollisten menojen jälkeen käteen noin 400 euroa kk... kannattaa muistaa että eläkekertymä on noin puolet palkkakertymästä,,, eli jos saat eläkettä noin 1500 euroa nettona, kuukaudessa olet pärjännyt hyvin elämässäsi.... varsinaiset ongelmat löytyvät takuueläkkeensaajista, ex-yrittäjistä... jotka ovat maksaneet liian pientä eläketurvaa itselleen,tätä on nykyaikainen köyhyys.

• Anonyymi

Saarijurri, miksi sinä olet huolissasi asioista jotka eivät kosketa sinua laisinkaan etkä pysty niihin vaikuttamaan? -Vastaukset jokaisen kohdan perässä.

-Thaimaan liikenne - Et voi vaikuttaa kuin omalta osaltasi ajokäyttäytymisellä.
        -Thaimaalaisten keskiansiot - Et voi vaikuttaa, etkä voi niitä mitenkään korottaa.
        -Suomalaisten keskimääräiset eläkkeet - Ne ei nouse eikä laske valittamalla.
        -Thaimaalaisten eläkkeet - Et voi vaikuttaa asiaan millään tavalla.
        -Yrittäjien eläketurva - Ei liity sinuun etkä voi vaikuttaa niihin mitenkään.
        -Toisten asumismuodot, kulkuneuvot, maksutavat ja lasten kieliopinnot eivät ole sinun huolesi eikä murheesi ja olet niistä väärä mies neuvomaan.

Yrittäjiä eläkeläisistä on pieni osa ja he eivät itse ole päättäneet YEL-prosenttia, vaan tietty prosentti maksetaan kulloisen voimassaolevan ohjeen ja yrittäjätulon mukaan. Jos palkka on jäänyt pieneksi, eläke jää pieneksi.

Tuskinpa monikaan tahallaan maksaa pientä palkkaa itselleen ja pienipalkkaiselle yrittäjälle kuuluu sama takuueläke jos YEL ja työeläke on jäänyt pieneksi kuin matalapalkkaisillekin.

Verojahan yrittäjä on maksanut moninkertaisesti elämänsä aikana kuin palkansaaja, mutta Suomi ei siitä ketään ole koskaan palkinnut.

Takuueläkettä saavat yrittäjät ovat marginaalissa, eivätkä ole merkittävä asia valtiontalouden kannalta. Kaikenlisäksi takuueläkeläiset ovat niin köyhiä, että se raha jää pyörimään Suomeen, palaa kiertoon ja muuttuu takaisin veroiksi.

Pitää muistaa myös se että yhtä kahta pieneläkeläistä yrittäjää kohti on aina olemassa yksi joka maksaa kovia veroja eläkkeistään ja on tuottanut valtiolle miljoonia verotuloja.

Jos jostakin pitää olla valtiontalouden ja moraalin kannalta huolissaan, on nuorena syrjäytyvät narkkarit, pummit, mielenterveysongelmaiset sairaseläkeläiset ja muut kommunistit jotka loisii koko elämänsä muiden kustannuksella.

Jos olet omasta pienestä eläkkeestäsi huolissasi, mieti voisitko säästää jossakin tai kenties tehdä jotakin sivukeikkaa sen verran että saat juustoa leivän päälle.

2010

• Anonyymi

Vain neljäsosa entisistä yrittäjistä on pieneläkeläisiä. Sen sijaan yrittäjillä on eniten talletuksia tileillään ja maksetut kämpät jossa pärjää pienemmälläkin eläkkeellä. Kannattaa katsoa nuo linkissä olevat taulukot ajatuksella läpi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saarijurri, miksi sinä olet huolissasi asioista jotka eivät kosketa sinua laisinkaan etkä pysty niihin vaikuttamaan? -Vastaukset jokaisen kohdan perässä.

-Thaimaalaisten keskiansiot - Et voi vaikuttaa, etkä voi niitä mitenkään korottaa.
        -Toisten asumismuodot, kulkuneuvot, maksutavat ja lasten kieliopinnot eivät ole sinun huolesi eikä murheesi ja olet niistä väärä mies neuvomaan.

Yrittäjiä eläkeläisistä on pieni osa ja he eivät itse ole päättäneet YEL-prosenttia, vaan tietty prosentti maksetaan kulloisen voimassaolevan ohjeen ja yrittäjätulon mukaan. Jos palkka on jäänyt pieneksi, eläke jää pieneksi.

Tuskinpa monikaan tahallaan maksaa pientä palkkaa itselleen ja pienipalkkaiselle yrittäjälle kuuluu sama takuueläke jos YEL ja työeläke on jäänyt pieneksi kuin matalapalkkaisillekin.

Verojahan yrittäjä on maksanut moninkertaisesti elämänsä aikana kuin palkansaaja, mutta Suomi ei siitä ketään ole koskaan palkinnut.

Takuueläkettä saavat yrittäjät ovat marginaalissa, eivätkä ole merkittävä asia valtiontalouden kannalta. Kaikenlisäksi takuueläkeläiset ovat niin köyhiä, että se raha jää pyörimään Suomeen, palaa kiertoon ja muuttuu takaisin veroiksi.

Pitää muistaa myös se että yhtä kahta pieneläkeläistä yrittäjää kohti on aina olemassa yksi joka maksaa kovia veroja eläkkeistään ja on tuottanut valtiolle miljoonia verotuloja.

Jos jostakin pitää olla valtiontalouden ja moraalin kannalta huolissaan, on nuorena syrjäytyvät narkkarit, pummit, mielenterveysongelmaiset sairaseläkeläiset ja muut kommunistit jotka loisii koko elämänsä muiden kustannuksella.

Jos olet omasta pienestä eläkkeestäsi huolissasi, mieti voisitko säästää jossakin tai kenties tehdä jotakin sivukeikkaa sen verran että saat juustoa leivän päälle.

2010

Miksi 2010 valitat suomen nykytilasta kun et voi vaikuttaa siihen?
        Muutenkin olet suunapäänä joka asiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi 2010 valitat suomen nykytilasta kun et voi vaikuttaa siihen?
        Muutenkin olet suunapäänä joka asiasta.

Missä kohdassa Kymppi on valittanut Suomen nykytilasta? Juurihan hän kertoi että on turha valittaa asioista joihin ei voi vaikuttaa ja varsinkin toisten asioista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä kohdassa Kymppi on valittanut Suomen nykytilasta? Juurihan hän kertoi että on turha valittaa asioista joihin ei voi vaikuttaa ja varsinkin toisten asioista.

Politiikkaa ja maininta että harkitsee jopa järjestää Suomilapsiensa muutto Thaimaahan, mikäli olot vielä muuttuu surkeammaksi.

Mikä muuten aiheuttaa sinulta kympin nuolennan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2010

Voi sinua resua totta kai tiedän etten voi asialle mitään, mutta ei se tarkoita sitä että ei asiaan voi mitenkään kiinnittää huomioita negatiiviset asiat pitääkin nostaa esille, jos sinisilmäisensä menet voi lähteä henki... varsinkin liiketeessä

On hieman kornia, että eläkeläiselle ei ole varaa maksaa 600 bahtin eläkettä kuukaudessa, kun joillakin on varaa maksaa 35 miljoonan bahtin auto, eräs yhteiskunnan arvo muodostuu siitä miten se hoitaa vanhuksiaan.

Suomessa on 200.000 köyhyysrajalla elävää yrittäjää...

Laki yrittäjäeläkkeistä muuttui tämän vuoden alusta, se on johtanut hyvin monet ulosottoon, koska eläketurvaa peritään liikevaihdon sekä keskiansiotason mukaan, arvio on laskennallinen, lisäksi maksettu eläke menee välittömästä maksuun eläkkeensaajalle, työeläke potti on rahastoitu 250 miljardia, yrittäjä eläkkeet 0 euroa säästössä tai rahastoitu.

Erityisesti minun ihmetyttää miksi sinä kiinnität huomioita, minun kirjoittamiin juttuihin, ethän sinä siitä millään muotoa mitä kukin tänne kirjoittaa.

En minä ole huolissani omasta toimeentulosta, vaan suomen talouden tilasta... ja suomen tulevaisuudesta.

-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi sinua resua totta kai tiedän etten voi asialle mitään, mutta ei se tarkoita sitä että ei asiaan voi mitenkään kiinnittää huomioita negatiiviset asiat pitääkin nostaa esille, jos sinisilmäisensä menet voi lähteä henki... varsinkin liiketeessä

On hieman kornia, että eläkeläiselle ei ole varaa maksaa 600 bahtin eläkettä kuukaudessa, kun joillakin on varaa maksaa 35 miljoonan bahtin auto, eräs yhteiskunnan arvo muodostuu siitä miten se hoitaa vanhuksiaan.

Suomessa on 200.000 köyhyysrajalla elävää yrittäjää...

Laki yrittäjäeläkkeistä muuttui tämän vuoden alusta, se on johtanut hyvin monet ulosottoon, koska eläketurvaa peritään liikevaihdon sekä keskiansiotason mukaan, arvio on laskennallinen, lisäksi maksettu eläke menee välittömästä maksuun eläkkeensaajalle, työeläke potti on rahastoitu 250 miljardia, yrittäjä eläkkeet 0 euroa säästössä tai rahastoitu.

Erityisesti minun ihmetyttää miksi sinä kiinnität huomioita, minun kirjoittamiin juttuihin, ethän sinä siitä millään muotoa mitä kukin tänne kirjoittaa.

En minä ole huolissani omasta toimeentulosta, vaan suomen talouden tilasta... ja suomen tulevaisuudesta.

-

Suinkaan yrittäjät eivät ole takuueläkkeen saajista vähemmistö, koska eläketurvamaksu on pakollinen maksaa, ja se perustuu arvioon, ei yrittäjän itse arvioimana, vaan eläkevakuutus yhtiö määrää eläketurvan tason, jopa 1000 euroa kuukaudessa, ja maksu on suoraan ulosottokelpoinen, jos jätät maksamatta sen luottotietosi menevät, huolestuttavaa että nämä eläketurva asiat eivät ole sinulle tuttuja, kuten eivät verotkaan... miten voit toimia yrittäjänä,

sinulla on hyvin mittavat vakuutusmaksut tulleet tai tulossa, joiden maksamiseen menee kymmeniä tuhansia euroja, etkä voi niihin itse vaikuttaa, mitenkään, ne menevät maksuun... siirtymäkausi on vuoteen 2025 asti.

By NumBall HHN 63v.
        ps. pitää tänään mennä lapraan, perjantaina on taas kontrollit, jos saisi nitroja hieman vähennettyä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suinkaan yrittäjät eivät ole takuueläkkeen saajista vähemmistö, koska eläketurvamaksu on pakollinen maksaa, ja se perustuu arvioon, ei yrittäjän itse arvioimana, vaan eläkevakuutus yhtiö määrää eläketurvan tason, jopa 1000 euroa kuukaudessa, ja maksu on suoraan ulosottokelpoinen, jos jätät maksamatta sen luottotietosi menevät, huolestuttavaa että nämä eläketurva asiat eivät ole sinulle tuttuja, kuten eivät verotkaan... miten voit toimia yrittäjänä,

sinulla on hyvin mittavat vakuutusmaksut tulleet tai tulossa, joiden maksamiseen menee kymmeniä tuhansia euroja, etkä voi niihin itse vaikuttaa, mitenkään, ne menevät maksuun... siirtymäkausi on vuoteen 2025 asti.

By NumBall HHN 63v.
        ps. pitää tänään mennä lapraan, perjantaina on taas kontrollit, jos saisi nitroja hieman vähennettyä...

Muuten noin huomiona, olet ainoa joka täällä on kertomansa mukaan pieniä lapsia, outoa että sinä et ole selvittänyt mitä tarkoittaa kaksikielinen perhe, on suorastaan järkyttävää että sinulla on kuvitelma että lapsesi ei tarvitse sinun äidinkieltäsi mihinkään, minun vanhin lapseni on 34 vuotias nuorin 31 vuotias, vaimonkin poika on sama ikäinen, jouduimme suomessa vaimoni pojalle ottamaan thaikielen koulutusta, eikä se ollut halpaa... vaimoni opettamana ei riittänyt...

Minulla ei ollut mitään osaamista asiaan, kun vaimoni poika tuli suomeen mutta minulla oli yksi etu, olin töissä yliopistolla, ja siellä oli kielenopettamisen asiantuntija....

Sinulla on täysin vastaava tilanne kuin vaimollani, mutta päin vastoin, vaimoni poika oli tarkoitus jäädä suomeen, joten hän tarvitsi thaimaan kielen opetusta, ihan kuin sinun lapset tarkoitus on jäädä thaimaahan, he tarvitsevat opetusta sinun äidinkielellä...

Sinulla se järjestäminen vaan on erittäin vaikeaa... jopa mahdotonta... selvitä asia... nopeasti...

• Anonyymi

Ilakoi jatkuvasti?????????

🚜 No miksi juntti valittaa 😩???

• Anonyymi

Aloittajan ainut itsetunto on valtion omaisuus ja siinä raukka joutuu elämään... Kärsii kovin.

• Anonyymi

"Miksi 2010 valitat suomen nykytilasta kun et voi vaikuttaa siihen?
      Muutenkin olet suunapäänä joka asiasta."

2010 on yksinäinen. Jos olisi rahaton asia olisi helpompi kestää mutta kun on rikas ja asiat ei ole Ok se on vaikea paikka... Muutamia siipiveikkoja Facessa ja ei muita.

Taktiikka on huono; "Vitt**len suosituksi!" tyyli ei toimi. Sen kun/jos joskus oppii asiat voisi olla paremmin.

• Anonyymi

Voisko jokua minua viisaampi kertoa mistä sitä omaisuutta on kertynyt, jos työajan eläkekertymä ei riitä edes takuueläke tasoiseen toimeentuloon... Tämä on minulle suuri mysteeri.

• Anonyymi

Eihän siinä puhuttu mitään 250 tuhannesta, millä tulot yli 5000 tuhatta kuussa. Muutenkin artikkeli oli kaivettu vuodelta 2019 ja paljon oli varmasti Venäläisten rahaa.

Älä usko kaikkia valheita . . . Laskenta tavalla myös valehdellaan ja aloittajan tarkoitus oli vain kohottaa omaa itsetuntoa. Sillä se parka yritti peitota omaa surkeaa tilaa ja kaikki me olemme nähneet, kuinka monta kaveria siellä asui äveriäästi. Puhdasta suomi-paskaa ja propagandaa, jolla tuetaan kulloistakin valtionhallinnon paskaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän siinä puhuttu mitään 250 tuhannesta, millä tulot yli 5000 tuhatta kuussa. Muutenkin artikkeli oli kaivettu vuodelta 2019 ja paljon oli varmasti Venäläisten rahaa.

Älä usko kaikkia valheita . . . Laskenta tavalla myös valehdellaan ja aloittajan tarkoitus oli vain kohottaa omaa itsetuntoa. Sillä se parka yritti peitota omaa surkeaa tilaa ja kaikki me olemme nähneet, kuinka monta kaveria siellä asui äveriäästi. Puhdasta suomi-paskaa ja propagandaa, jolla tuetaan kulloistakin valtionhallinnon paskaa.

Tosiasiassa keskiansiot suomessa miehillä noin 3600 ja naisilla hieman vähemmin, se on linjassa Ilmarisen ilmoituksen kanssa siitä että heidän maksaman vanhuuseläkkeet keskiarvo on alle 1500 euroa, josta pakollisten kulujen jälkeen jää noin 400 euroa käyttörahaa...

• Anonyymi kirjoitti:

Tosiasiassa keskiansiot suomessa miehillä noin 3600 ja naisilla hieman vähemmin, se on linjassa Ilmarisen ilmoituksen kanssa siitä että heidän maksaman vanhuuseläkkeet keskiarvo on alle 1500 euroa, josta pakollisten kulujen jälkeen jää noin 400 euroa käyttörahaa...

Kelassa akka sanoi mulle että sulla tulee lääkekatto täyteen.... sanoin sille pöljälle että mun huone on ainakin kaks ja puol metriä korkea että lääkkeitä mahtuu vielä vaikka kuin paljo lisää.... Otin samalla reissulla Bubrenorfiinia, Rivotrilia, Gabapentiiniä, Ketanestia... joitakin muitakin tuote merkkejä tarttui mukaan....
        Lorazepam Macure
        Lorazepam Orion
        Lyribastad
        Lyrica
        Medipam
        Midazolam Accord
        Midazolam Accordpharma
        Midazolam Hameln
        Midazolam Medical Valley
        Nimatek vet
        Nitrazepam Accord
        Norspan
        Nozelam
        Opamox
        Oxamin
        Ozalin
        Panacod
        Paramax-Cod
        Pentocur
        Phenoleptil vet
        Pregabalin 1A Farmaa otin kanssa.... oli aika tyttömäinen olo kun kurlasin nuo tuulensuojaan kiljulla.....

• Anonyymi

Kela pitää huolen myös lusmuista ja luusereista sekä elintasopakolaisista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2508
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      118
      1746
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1469
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      122
      1388
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1292
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1250
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      152
      1241
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1188
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1127
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      47
      1005
    Aihe