Vasta jälkeenpäin hitaana hämäläisenä tulin ihmetelleeksi, miksi kännykkäkaupan myyjä kysyi henkkareitani, mutisi jotain ja meni katsomaan Telian sivuilta tilitietojani. Miten se edes on mahdollista? Hän kysyi myös puhelinnumeroni; sitäkään hän ei tarvinnut. Minä hölmö annoin kaikki tiedot, mitä hän keksi kysyä, enkä itse edes kysynyt miten ja miksi. Voiko tosiaan myyjä noin vain mennä katsomaan ihmisen puhelinliittymän tietoja? Ei siitä minulle mitään hyötyä ollut. Jos olisin asiaa yhtään ajatellut, en olisi antanut tietojani.
Pitäisikö olla huolissaan?
Miksi kännykän myyjä meni palveluntarjoajani sivulle, tietoihini?
5
198
Vastaukset
- Anonyymi
Heidän pitää varmistaa että liittymän todellinen haltija on kyseessä jos ollaan tekemässä muutoksia liittymään. Muutenhan kuka tahansa voisi tilata henkilö X:llä uuden liittymän.
- Anonyymi
Siis en tilannut uutta liittymää, vaan uuden kännykän. Aion laittaa vanhan SIM-kortin uuteen puhelimeen. Joten en edelleenkään näe mitään syytä urkinnalle. Ei mitään asiallista syytä.
Ja miten toinen ihminen edes voi mennä katsomaan liittymäni tietoja noin vain, ilman edes kysymättä lupaani? Poika oli niin 'mukava ja kohtelias', että en laittanut aivojani toimintaan siinä paikassa.
- Anonyymi
Ostitko osamaksulla?
- Anonyymi
Käteisellä ostin. Totta kai olisi nimi ja osoite otettu ylös ja henkkarit tarkastettu, jos en olisi heti maksanut. Nyt en näe mitään muuta syytä asialle kuin tietojenkeruu ja -myynti sekä alati paheneva valvonta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984