Vasta jälkeenpäin hitaana hämäläisenä tulin ihmetelleeksi, miksi kännykkäkaupan myyjä kysyi henkkareitani, mutisi jotain ja meni katsomaan Telian sivuilta tilitietojani. Miten se edes on mahdollista? Hän kysyi myös puhelinnumeroni; sitäkään hän ei tarvinnut. Minä hölmö annoin kaikki tiedot, mitä hän keksi kysyä, enkä itse edes kysynyt miten ja miksi. Voiko tosiaan myyjä noin vain mennä katsomaan ihmisen puhelinliittymän tietoja? Ei siitä minulle mitään hyötyä ollut. Jos olisin asiaa yhtään ajatellut, en olisi antanut tietojani.
Pitäisikö olla huolissaan?
Miksi kännykän myyjä meni palveluntarjoajani sivulle, tietoihini?
5
200
Vastaukset
- Anonyymi
Heidän pitää varmistaa että liittymän todellinen haltija on kyseessä jos ollaan tekemässä muutoksia liittymään. Muutenhan kuka tahansa voisi tilata henkilö X:llä uuden liittymän.
- Anonyymi
Siis en tilannut uutta liittymää, vaan uuden kännykän. Aion laittaa vanhan SIM-kortin uuteen puhelimeen. Joten en edelleenkään näe mitään syytä urkinnalle. Ei mitään asiallista syytä.
Ja miten toinen ihminen edes voi mennä katsomaan liittymäni tietoja noin vain, ilman edes kysymättä lupaani? Poika oli niin 'mukava ja kohtelias', että en laittanut aivojani toimintaan siinä paikassa.
- Anonyymi
Ostitko osamaksulla?
- Anonyymi
Käteisellä ostin. Totta kai olisi nimi ja osoite otettu ylös ja henkkarit tarkastettu, jos en olisi heti maksanut. Nyt en näe mitään muuta syytä asialle kuin tietojenkeruu ja -myynti sekä alati paheneva valvonta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061082- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161026Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949