Olen niin yksin, mitä tehdä?

Anonyymi-ap

Moi!

Olen neljännen vuoden amk-opiskelija, alana tekniikan ala. Puolessa välissä opiskeluja sain siirron toiseen kaupunkiin opiskelemaan. Ennen siirtoa minulla oli enemmän opintopisteitä, kuin mitä olisi tarvinnut eli olin edellä. Siirron jälkeen tapahtui kuitenkin muutos, ja kahtena viimeisimpänä lukuvuotena olen saanut kasaan vain säälittävät 50op. Olen pahasti jäljessä, ystäviä ei ole koska koronan takia kaikki luennot oli etänä aluksi. En tunne yhtäkään luokkalaista. Monet oppiaineet jota käyn ovat eri vuosikurssien aineita, eli minulla ei ole omaa ”luokkaa”. Ryhmätyöt olen koittanut väkertää yksin. Yrityksistä ja kyselyistä huolimatta en ole päässyt ryhmiin tekemään ryhmätöitä. Tunnen itseni ja olen varmaan myös aika tyhmä, koska en osaa tehdä kotitehtäviä, harjoitustehtäviä ja ryhmätöitä. Vaikka luen tehtävien kysymykset useaan otteeseen, en ymmärrä.

Olen päässyt nyt jo tekemään kolmena kesänä alani tehtäviä, tänäkesänä täysin omatoimisesti ja olen suoriutunut työtehtävistä hyvin. Yritys, jossa olen ollut töissä on luvannut minulle vakipaikan firmasta heti kun valmistun. Työ on minulle luontevaa, mukavaa ja helppoa. Kynnys on vain tuo koulu. Koulu ahdistaa niin paljon, että tekisi vain mieli lopettaa se ja mennä töihin. Jälleen kerran koitan tehdä näitä mahdottomia ryhmätöitä joista en ymmärrä yhtikäs mitään.

Onko täällä kohtalontovereita ja miten te olette selvittäneet nämä asiat? Tuntuisi kuin eläisi vankilassa, ja koulun lopettaminen olisi avain onnellisuuteen. Toki koulun lopettaminen johtaisi hyväpalkkaisen työn menetykseen..

4

450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä luovuta ! Tsemppiä !
      Pahemminkin voisi olla, vaikkei se lohduta. Olet nuori ja elämä edessä.
      Vaikkei sekään lohduta.....
      Löytäisitkö jostain harrastuksesta kavereita ?

• Anonyymi

Mistä opiskelija yleensä apua/tukea opintoihinsa ? Laita lappu jonnekin ilmoitustaululle,
      että haluat ohjausta etenemiseen, ehkä joku vapaaehtoinen haluaa auttaa.

• Anonyymi

" Yrityksistä ja kyselyistä huolimatta en ole päässyt ryhmiin tekemään ryhmätöitä."

Miksei pääse ?

• Anonyymi

Tätä tämä on "akateeminen vapaus".

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      113
      3765
    2. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      45
      3270
    3. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      25
      2590
    4. Miksi eristäydyt?

Onko jokin syy kun vetäydyt omiin oloihin?
      Ikävä
      198
      2432
    5. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      22
      2369
    6. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?

Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu
      Tv-sarjat
      35
      1596
    7. Kuvaile kaivattuasi kolmella emojilla.

:) 😛😆😱
      Ikävä
      103
      1379
    8. Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa

Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      1290
    9. Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!

Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1270
    10. Jos elämäsi ihminen

on osoittanut kiinnostuksensa, niin kannattaa vastata edes jotain vaikka mikä olisi. Toista mahdollisuutta ei välttämätt
      Ikävä
      71
      1128
    Aihe