Hullu ajatus?

häät suunnitteilla

Voiko kutsuun laittaa pienellä alareunaan:

"Lahjatoiveita voi halutessaan udella morsiamen äidiltä."

Ja siis nimenomaan halutessaan... kun tiedän, että jotkut ottavat lahjan hankkimisesta kamalan stressin.

Vai voiko joku pitää tuotakin tökerönä? Mitenkähän tuo sitten luurissa toimii? Luetteleeko äitini mieleemme juolahtaneet toiveet ja soittaja arastelee valita sen huokeimman vaihtoehdon? Mikä olisi vähiten kiusallinen tapa kaikille osapuolille?

11

1968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaimo -03

      Itse laittaisin kutsun loppuun tekstin, morsiamen äidiltä saatte halutessanne lahjavinkkejä. Laitatte sitten hänelle listan tavaroista mitä haluatte ja äitisi voi kertoa mitä haluatte. Jos ette välttämättä halua kenenkään tuovan itse keksimää lahjaa...Onnea teille=)

      • häät suunnitteilla

        Joka ikinen itse keksitty lahja on hyvin tervetullut. Ne muutaman lahjavinkit ovat olemassa lähinnä heitä varten, jotka eivät millään keksi ja ottavat asiasta kamalan päänvaivan.

        Kiitoksia vinkistä!


    • ddhm

      Minusta tuo on korrektein mahdollinen tapa hoitaa lahjaprobleema! Ei pakoteta ketään mihinkään tai vaadita lahjoja, mutta helpotetaan niiden tuskaa, jotka eivät meinaa mitään keksiä. Laita vaan kutsuun. Äitisi voisi ehkä tosiaan luetella ainakin muutaman eri hintaisen vaihtoehdon ja sen verran vieraalla saa olla munaa, että kehtaa sanoa minkä aikoo ostaa :)

      • Yksi vieras

        Jep. Ei kai se noloa sanoa minkä ostaa. Hääparihan on toivonut sitä lahjaa, joten varmaan on mieleinen! Jos se on tyhmä tai liian halpa lahja niin sehän on hääparin murhe kun itse ovats en listaan laittaneet.


        Kutsuun vaan. Mulle viimeks tulleessa kutsussa oli mainittu mistä voi kysellä lahjatoiveista. En muista sanamuotoa. Olikohan jotain, että lahjatoiveissa voitte kääntyä kaason "Titta Timpurin" puoleen ja siinä oli puhelinnumero ja sähköpostiosoite.


      • Yksi vieras
        Yksi vieras kirjoitti:

        Jep. Ei kai se noloa sanoa minkä ostaa. Hääparihan on toivonut sitä lahjaa, joten varmaan on mieleinen! Jos se on tyhmä tai liian halpa lahja niin sehän on hääparin murhe kun itse ovats en listaan laittaneet.


        Kutsuun vaan. Mulle viimeks tulleessa kutsussa oli mainittu mistä voi kysellä lahjatoiveista. En muista sanamuotoa. Olikohan jotain, että lahjatoiveissa voitte kääntyä kaason "Titta Timpurin" puoleen ja siinä oli puhelinnumero ja sähköpostiosoite.

        Ei kun siis "lahja-asioissa" ei toiveissa...


    • lehti

      kaikki eivät jaksa alkaa soittelemaan ja kyselemään tai voi olla että kaikki soittelevat ja äitisi saa olla puhelimessa kertomassa lahjalistaa koko ajan. Myös puhelimen välityksellä kaikkien lahjojen kertominen voi olla vaikeampaa/ voi tulla väärin kuultuna eri lahja mitä oli tarkoitettu.

    • veitikka

      tai sitten, jos kutsussa on v.p. ja joidenkin puhelin nrot, voi ilmoitusten vastaanottajille kertoa lahjatoiveista, jotka sitten valaisevat asiaa vieraille, jos he kysyvät lahjatoiveista. Ja esimerkiksi, jos haluatte jotain tiettyä sarjaa, on mielestäni täysin ok, jos sanoo, että keräämme vaikkapa Pentikin Inkivääriä ja Elegia-aterimia, mutta kahvikupit kaikki on jo. Näin ollen. Jos tulee sata lautasta, useimmissa Pentikin myymälöissä lautaset voi vaihtaa vaikkapa siihen tarjoilukulhoon, joka jäi saamatta. En siis kannata listaamista siihen tyyliin, että: 6kpl syviä lautasia, 12 kpl matalia, 12 haarukkaa...

    • Lady

      Juuri noin lahja-toiveet saa hoidettua hyvällä maulla. Valitaan henkilö (ei morsiuspari itse), joka välittää parin lahjatoiveita niitä haluaville.

      Samalla äitisi voi kertoa, että lahjan antaja saa ilman tunnontuskia käyttää myös omaa mielikuvitustaan lahjan valinnassa.

    • Vieraan tuskin haluavat soittaa äidillesi, että nyt minä ostin sen kahvinkeittimen, älä vinkkaa enää sitä. Voit siis tällä tavalla antaa vain sellaisia lahjavinkkejä, joita voi huoletta saada lahjaksi vaikka kuinka monta.

      Varsin käytännöllista on tehdä lahjalista esim. Sokokselle (niitä on ympäri maata). Tällöin listalta häviävät ne lahjat, jotka joku on jo ostanut. Äitisi voi halutessanne antaa joitain vinkkejä puhelimessa, mutta koko rumban koordinoiminen voi olla aika hankalaa. Hän voisi kuitenkin esimerkiksi mainita kysyttäessä, että Sokoksella on lista, jota voi käyttää apuna ideoimisessa. Tapoja on monia, pitää valita itselle sopiva, mutta kannattaa miettiä myös, mikä toimii hyvin käytännössä.

      • veitikka

        ainakin "puhelinperiaate" toimi moitteetta, vaikka vieraita olikin 150.


      • häät suunnitteilla

        Henkilökohtaisesti pidän kauppojen lahjalistoja toimivana ideana, mutta miehestäni idea on tökerö ja suurin osa suvusta, varsinkin sen iäkkäänpi osa, on varmaan samaa mieltä. Joten tyydymme tähän puhelinrumbaan =) Tuskin sitä jokaiselle vieraalle tarvitsee vinkkejä antaa, ja vinkkien kysyjät osaavat osa ehkä jo saman puhelun aikana kertoa minkä toiveistamme ajattelivat toteuttaa.

        Kiitoksia vastauksestasi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe