Rupesin ihmettelemään että mikä on kun en saa mitään yhteyttä turku energian asiakaspalveluun (sähköpostiin eikä chattiin vastata mitään). Aloin selvittämään yhtiön taustoja ja ilmeni että kyseessä on joku aivan pilipali yritys joka ei noudata kuluttajariitalautakunnan ohjeistuksia.
"Kuluttajariitalautakunnan mukaan sähköyhtiöiden tulee kohtuullistaa kalliita määräaikaisia sähkösopimuksia. Turku Energia ei aio noudattaa linjausta."
Mikäli siis yritys tekee virheen eikä sitä korjaa taikka päättää muuten vain kusta silmään joudut viemään yhtiön oikeuteen yksityishenkilönä joten pysykää kaukana tästä yrityksestä.
Turku energia kokemukseni
7
3280
Vastaukset
- Anonyymi
Tossijaan, kunnan omistama yritys joka ei ymmärrä kilpailusta vapailla markkinoilla hölkäsen pöläystä.
Siirtohan tuolta on pakko monen ottaa mutta tuskin ketään täysvaltainen sähköään tuolta ostaa. - Anonyymi
Miltei koko sähkömyyjien toimiala kieltäytyy noudattamasta kuluttajariita-lautakunnan linjausta. Ylelle kieltäytymisestä kertoo ainakin 10 yhtiötä
- Anonyymi
Haaskalinnut saalistaa
- Anonyymi
Sähkönmyynnin osalta homma on simppeli ja markkinavoimat tekevät tehtävänä tämänkaltaisille kusiyrityksille.
Mutta voi taivahan jumalan vallat jos asut turku energian sähköverkon alueella. Itse tahdoin sähkölaskuuni oikaisua koska se oli virheellinen ja turku energia tämän virheen myös itse totesi 3kk jälkeen alkuperäisestä yhteydenotosta. Luulisi että tämä olisi tarinan loppu vaan kun ei ole. He lupasivat hyvittää liikamaksun tililleni 2 viikon sisällä eipä kuulunut eikä vastannut turku energia enää sähköposteihini. Asia kuluttaja-asiamiehelle=> eivät noudata päätöksiä=> käräjäoikeus=> sain rahat tilille korkoineen 2 vuoden ja 3kk:n kuluttua. He kyllä voittivat todellisuudessa koska tämä laukauisi stressireaktion ja minun oli pakko muuttaa pois kotipaikkakunnalta tämän yrityksen takia jotta pääsen oikean sähkönsiirtoverkon alueelle.
On aivan epätodellista että tälläinen yritys saa toimia suomen maassa. Valtion pitäisi pakkolunastaa tämän yrityksen sähköverkot ja järjestää kilpailutus oikean sähkönsiirtoyritysten välillä niiden ostosta. - Anonyymi
On kyllä yritys täynä sellaista turun kunnan johtajiston serkunpoikaa että oksat pois. Onneksi valtio on ruvennu pistämään sähkönsiirtoyhtiöitä kuriin juuri turun energian kaltaisten esimerkkitapausten takia. Eipä onnistu enää pelkkä rahankeräys ja työpaikkojen täyttö rappiosukulaisilla vaan jotain vastinetta on annettava kuluttajalle rahasta.
- Anonyymi
Kun sähkösopimus menee syksyllä katkolle niin samalla Turku energia saa ikuisen bännin minulta eli ei ikinä enää tähän talouteen... toivottavasti mahdollisimman moni myös äänestää jaloillaan.
- Anonyymi
Eipä saa edelleenkään yhteyttä, puoli tuntia olin puh.jonossa, 20 min chattiin.Luovutin !
1.8.2024
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356