Onko joku huomannut että, kylä on täynnä tyhjiä liike-tiloja? Ja koko ajan tulee niitä lisää.
Lorun loppu?
Anonyymi-ap
161457
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Mahdatko ymmärtääEttä olet samassa korissa kaikkein rakkaimpien kanssa. Öitä.
Vastaukset 16
Vanhimmat
Siellä oikein nero.!Taitaa olla muuallakin sama ongelma.Verkkokaupat..muuttotappiot..
Onhan Sysmässä näitä vahvuuksia , niinkuin Pinxsinmäki ja Marina ja lisää tulee kun kunta ostaa viellä Talasniemen . Niin alkaa rahaa tulemaan oikein suokuokalla !
Nyt tulee silta Ohrasaareen.Vois melkein lyödä vetoa et ei mee putkeen.Onkohan yhtä korkea kuin vanha.Vai kierrettävä Kirkkolahden kautta?
Likipitäen 17 vuotta olen tällä kylällä asustellut ja tänä aikana on tänne rakennettu uusi 2000m2 Tokmannin myymälärakennus ja n. 2400m2 S-marketin liikekiinteistö. Rantaterassi rakennettiin sen pienen hirsimökin tilalle. Liikehuoneistoja on suurin piirtein saman verran tyhjillään ollut kaikki nämä vuodet. Muuttoliikettä on yrittäjillä ollut paikasta toiseen ja ainoa poistunut liikekiinteistö taitaa olla Napostella.
Mutta , kenen kannattaa tyhjiä liiketiloja ylläpitää jos niistä on vaan peklkkiä kuluja ? Kirpputoreja ei kannata tänne enempää perustaa , niitä on nyt jo liikaa !
Kirpputoreja on tietääkseni 2, olisi hyvä olla lisäksi sellainen mistä voisi vuokrata myyntipöydän, ei oikein kiinnosta olemassa olevat, on vain halppis tavaraa. Missä niitä tyhjiä liiketiloja nyt on?
Pitäisi ensin löytyä alvin maksaja myyntipöydälle.
Vanhan purkaminen maksaa maltaita, helpompaa jättää rapistumaan. Olen onneksi nähnyt sen kulta-ajan, jolloin oli sitä oikeaa elämää. Huoltosuhde taitaa olla aika korkea yhtä työssäkäyvää kohtaan. Siinä syy, miksi hiljenee niin palvelut kuin investoinnit. Erittäin surullista.
Joo jättää oman onnensa nojaan , niinkuin tohtorilakin kyllä nuoriso vandalisoi ja hajottaa !
Takatukan ja mummon aikakausi taitaa onneksi olla finaalissa. Onneksi toiselle maistuu halpa makkara. Nauttikaa!
Ei tosiaan,edessä päin.
Itseasiassa sulla taitaa olla b luokkaa kakkosessa.
Muilutus pitäs palauttaa lailla takasin.
Näin on, on hiukksen autio olo kun käyn Sysmän keskustassa, mutta muutoin paikkakunta ja kirkonkylä ovat idyllisiä ,aitoa itä-hämäläistä ilmapiiriä. Palveluita keskustassa tarvitaan että elinvoima säilyy, ja yrittäjyyttä. Pitää suosia aina sitä omaa siinä lähellä tarjolla. Mutta nuo nuoret jotka pörrää äänekkäillä mopoillaan yötä myöden on pantava kuriin , ja oikein kovalla määräyksellä. Ehkä heillä pitäis olla rata jolla ajaa iltaisin tiettyyn kellonaikaan asti ja sitten hiljaisuus.
Se on sitä rokotevastaisten touhua.
Olenko rokotevastainen jos olen ottanut kaikki tärkeät rokotteet mutta jättänyt turhat eli influenssa a ja b sekä covidi rokotteen ottamatta?Voitko kertoa oi suuri älykkäin oraakkeli?