Silja Linen satama Tukholmassa

Mamma

Olen lähdössä nelihenkisen perheeni kanssa ruotsinristeilylle kesäkuun ensimmäisenä viikonloppuna Silja Linen laivalla.
Emme ole aikaisemmin matkustaneet Silja Linella, ainoastaan Vikingillä ja Tallinkilla, joten tuo Siljan Tukholman terminaali on ihan vieras paikka.
Ajattelinkin kysellä, että millaiset yhteydet Siljan terminaalista (Tukholmassa) esim. Gamla Staniin ja keskustaan? Lähteekö läheltä terminaalia lauttoja Djur Gårdeniin?

Kiitos tiedoista!

11

12440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jopa kävellä

En nyt muista kummallako puolella "jokea" Siljan terminaali olikaan, mutta joka tapauksessa Vikingin ja Siljan terminaaleilta on mielestäni ihan sopiva kävelymatka keskustaan ja vanhaan kaupunkiin. Takseilla on satamassa kiinteät ja mielestäni matkaan nähden kohtuuttomat hinnat. Toki maanalaista voi käyttää myös, katsoo netistä vaikka asemat etukäteen.

• Alma

Värtanin satamasta kannattaa ottaa Siljan bussi keskustaan, cityterminaleniin. Maksaa 25 SEK/suunta (olisko 3€) ja takaisinpäinkin pääsee. Laivan infosta saa aikatauluja. Mielestäni kätevä yhteys satamasta keskustaan ja takaisin!

• terminaali

Niin, siljan terminaali on ihan eri suunnassa kuin viikkarin, ja kävelymatka on melkoinen, olisko 5-10 km tai jotain. Bussi tosiaan hyvä vaihtoehto, kysy vaikka laivan infosta lisää, sieltä saa myös lippuja.

• Ciampino
        terminaali kirjoitti:

Niin, siljan terminaali on ihan eri suunnassa kuin viikkarin, ja kävelymatka on melkoinen, olisko 5-10 km tai jotain. Bussi tosiaan hyvä vaihtoehto, kysy vaikka laivan infosta lisää, sieltä saa myös lippuja.

Siljan terminaalista kävelee parissa kymmenessä minuutissa Skanssenille (Junibacken yms.), Viikkarilta kestää kolme varttia. Molemmista satamista on puolen tunnin kävely keskustaan (T-centralen).

• reissaaja
        Ciampino kirjoitti:

Siljan terminaalista kävelee parissa kymmenessä minuutissa Skanssenille (Junibacken yms.), Viikkarilta kestää kolme varttia. Molemmista satamista on puolen tunnin kävely keskustaan (T-centralen).

Skanssenelille 20 minuutissa, lähes 10 km ? huh taidat harrastaa kävelyä, minulla menee pöyrälläkin kauemmin.

• treelta
        Ciampino kirjoitti:

Me kävelimme vanhasta kaupungista helteellä (todella hitaasti:)) Värtanin satamaan, vei vajaan tunnin. Eli matkaa on vain 3,5km, ei paha rasti.

• myyrä

Metrolla pääsee hyvin keskustaan ja vaikka Gamla Staniin. Slussenin lähistöltä,tai Skeppsbrolta(muistaakseni) pääsee lautalla Djurgårdeniin. Laivan infossa varmaan tiedetään.

Metroasema löytyy muutaman sadan metrin päästä terminaalista.
      Terminaalissa on viitoitus metroon. Kävellään ylikulkusiltaa terminaalista, pienen puistikon läpi ja kadun yli. Lähdetään katua oikealle ja (muistaakseni) seuraavasta kadunkulmasta vasemmalle ylämäkeen. Metroasema on alle sadan metrin päässä em. kadunkulmasta kadun oikealla puolella.
      "Kaikki" muutkin menevät sinne, perässä vain.
      Tukholmassa metrolippu ostetaan lipunmyyntikojusta ja samalla kerrotaan asema mihin ollaan menossa.

• teemu

Metroa olen melkein aina käyttänyt.

Keskusta ja vielä tuo Siljan terminaalia lähinnä oleva Gärdetin asema on samaa matkavyöhykettä. En tiedä lasten hinnoittelusta, mutta aikuinen maksaa yhden vyöhykkeen sisällä liikkumisesta 2 leimaa, joten keskustaan menemisen hinnaksi tulee yksittäisillä lipuilla 2*15 SEK = 30 SEK.

Jos on useampi matkustaja (tai on menossa kauemmaksi), kannattaa ostaa etukäteen useamman leiman lippu. Helpoiten ostat lipun Siljan laivan infosta (hintakin on sama kuin maissa): 10 leiman lippu maksaa 80 SEK ja 20 leiman lippu 145 SEK.

Hintaesimerkki
      Jos kaksi aikuista menee satamasta keskustaan ja tulee illalla takaisin:
      - Yksittäisillä lipuilla hinnaksi tulee 8*15 SEK = 120 SEK.
      - 10 leiman lipulla hinnaksi tulee vain 80 SEK ja lippuun jää vielä kaksi leiman paikkaa jemmaan.

Vielä sellainen asia, että kukin leima on voimassa tunnin leimauksesta, joten tuon ajat voit ajella matkavyöhykkeen sisällä vaikka huvikseen, ristiin rastiin, jos siltä tuntuu. Jos tuon tunnin voimassaoloaikana päätät vaihtaakin linja-autoon, niin silloin kai veloitetaan yhden leiman verran lisää (en ole tästä asiasta varma).

Siellä Siljan laivan infossa osaavat varmaan kertoa teille edullisimman tavan matkustaa.

• pappa9854

teemu voisitko selittää tarkempi siitä lipun ostosta

• Kirta

Tukholman keskusasemalta metroon, pois pysäkillä nimeltä Gärdet. Sieltä on sitten opasteet Silja Linen terminaaliin.

• Kirta

Jos olette menossa terminaalista kaupunkiin päin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8627
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4788
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4248
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3817
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3226
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3000
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2686
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2359
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2223
    Aihe