Asuntosäätiön asumisoikeus vastike 2024

Anonyymi-ap

Tuli ilmoitus säätiöltä vastikkeen noususta ensi vuodelle. Tyrmistyneenä katsoin avainlukuja ja siellähän se oli. Yhtiön keskivastike on 13,75e/m2 ja "viihtyvyysremontteihin " on tarkoitus käyttää yli 100 miljoona ja tämä tarkoittaa vastikkeessa 8,5e/m2. Täysin käsittämätöntä ylikorjaamista ja rahojen tuhlaamista aikana, jolloin muutenkin kaikki kallistuu. Miksi sitten näin tehdään ? Vastaus löytyy yhtiön strategiasta. Jos ei ylikorjata, niin vastikkeita voisi alentaa. Se taas ei sovi suunnitelmaan. Jotenkin pitää asukkaiden rahavirta ohjata lähipiirille ja kun ARA vielä avustaa, niin miksi ei. Laitetaan naapuriyhtiön Renevo töihin, sovitaan voitonjako ja kaikki ovat tyytyväisiä paitsi maksajat eli asukkaat. Onnella on osoite ja sinne " onnelaan " uppoaa myäs asukkaiden rahat. - Miten te kehtaatte ja kyllä te kehtaatte!

12

1461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No huh.

    • Anonyymi

      Meilläkin nousi vastike turhan paljon ja takana on myös tämä karmea viihtyvyysremontti. Kaikki uusittiin, myös toimivat ja siistiti pinnat ja kalusteet. Mitä tuhlausta. Se siitä hiilijalanjäljestä. Eikö kukaan puutu näihin järjettömyyksiin.

    • Anonyymi

      Asumisoikeusasunnot ovatkin vuokra asuntoja.

      • Anonyymi

        onko noin, kerro lisää.....


    • Anonyymi

      TA:kin nosti. 2 euroa per neliö. Meinaa 80 e per kk ja jyvitys päälle. Ei enää niin edullista asumista..

    • Anonyymi

      "on tarkoitus käyttää yli 100 miljoona ja tämä tarkoittaa vastikkeessa 8,5e/m2."

      No ei kyllä tarkoita. Tarkistappas laskelmas.

      • Anonyymi

        Me saatiin säätiön esittämä v, 2024 budjetti kohteellemme, jossa myös kerrottu koko yhtiön tilanne. Yhtiön keskivastike 13,75e/m2 ja korjauksiin varattu 116.000.000e jonka osuus 8,47e/m2. Näin ovat budjettiin kirjanneet. Jos asut säätiön kohteessa ja saanut käyttöön budjetin, niin tarkistappa ihan ite


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me saatiin säätiön esittämä v, 2024 budjetti kohteellemme, jossa myös kerrottu koko yhtiön tilanne. Yhtiön keskivastike 13,75e/m2 ja korjauksiin varattu 116.000.000e jonka osuus 8,47e/m2. Näin ovat budjettiin kirjanneet. Jos asut säätiön kohteessa ja saanut käyttöön budjetin, niin tarkistappa ihan ite

        "vastikkeessa 8,5e/m2."
        Asuntosäätiöllä 116 miljoonan kulu ei voi olla vastikkeessa 8,47e/m2. Jos kaikki Asuntosäätiön asumisoikeuskohteet maksaisivat vastikkeessa tuon reilu 8 euroa niin 100 miljoonaa olisi maksettu jo vuodessa. Vai tarkoitatko, että joka vuosi varataan uusi sata miljoonaa, EN USKO.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vastikkeessa 8,5e/m2."
        Asuntosäätiöllä 116 miljoonan kulu ei voi olla vastikkeessa 8,47e/m2. Jos kaikki Asuntosäätiön asumisoikeuskohteet maksaisivat vastikkeessa tuon reilu 8 euroa niin 100 miljoonaa olisi maksettu jo vuodessa. Vai tarkoitatko, että joka vuosi varataan uusi sata miljoonaa, EN USKO.

        Vuoden 2024 budjetissa toi lukee 116milliä korjauksiin. Pyydä joltain budjetti niin näet.


    • Anonyymi

      Sossunelätiksi opetetulla vakioreaktio. Minun rahat on minun rahat ja kasvaneet kulut kuuluvat muille.

      Kun hinnat ovat nousussa, niin korjausten panttaaminen auttaa tasan yhtä hyvin kuin housuun kuseminen pakkasella.

      Mutta vuoraloisen ajatus ei tunnetusti kanna 2 viikkoa pidemmälle. Pitää maksimoida nyt kaljaa käytettävissä oleva rahamäärä. Mitä 2 viikon päästä tapahtuu, se on sitten sen ajan murhe.

    • Anonyymi

      Mikä on vuoraloinen? Katon vuorauksissa elelevä pieni hyönteinenkö?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      123
      1875
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      193
      1488
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1198
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      45
      1172
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      87
      1057
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      995
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      900
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      846
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      817
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      771
    Aihe