terve. kysyn teiltä että voiko briksstrattonin sytytyslaitteisto( 4 heppainen joka nurkista löytyvä moottori) joka pyörii myötäpäivään niin sen syttyvehkeet asentaa vastapäivään pyörivään moottoriin ja antaa vielä kipinän?
eli yamahan 80 luvun cdi sivuventtiilikone pyörii vastapäivään ja siitä on mennyt rikki sähkölaitteisto ja maksaa muuten maltaita jos löytää, nyt asensin briksin vauhtipyörän tilalle mutta vauhtipyörän kulkusuunta briksissä on oikelle, eli jos puolankin asennan niin tuleeko kipinä jos se pyörii "väärään suuntaan" vaikka yamaha pyörii vasemmalle, oli vaikeasti selitetty mutta puolan kiinnitystä vaille on valmista.
tietty vauhtipyörän ilmasiivekkeet on väärinpäin jos se toimisikin.
kuka tietää asiasta?
cdi sytytys myötäpäivästä vastapäivään?
22
480
Vastaukset
- Anonyymi
Eiköhän kipinä tule molemiin suuntiin kun moottorin saa takperinkin käymään.
- Anonyymi
ok, kiitos rohkaisusta, minä en hirveästi tiedä sähköstä mutta mekaanisesti kyllä osaan nämä hommat tehdä.
näitä brigs stratton virtavehkeitä on maailma pullollaan mutta yamahan ei.
tuossa jamahassa on vielä erillinen trigger anturi sekä 2 puolaa magneeton sisällä ja itse iso puolamöykky ulkopuolella johon ne magneetolta tulevat johdot menee ja siitä tulppaan, nyt korvataan yhdellä puolalla, ja vauhtipyörällä koko härdelli. - Anonyymi
Sytytyksestä viis. Tärkeämpi olisi nelitahtikoneessa venttiilien ajastus. Kaksitahtisessa se ei ole
tarpeellista, siinä on vain sytytyksen ajoittaminen.
Briggs and Stratton moottorit ovat muutenkin täysiä rojuja. - Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
🍑 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Luulen että ei toimi, magneettikentän muutos puolalle ei satu oikeaan aikaan.
Ainakin mopon puolan asema magneettinapaan sytytyksessä on määritelty termillä "kentän jättöväli 7-11mm".- Anonyymi
no voi prkules, mitäkähän nyt sit keksii jos tuo briksin cdi vastapäivään toimikkaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no voi prkules, mitäkähän nyt sit keksii jos tuo briksin cdi vastapäivään toimikkaan?
Etsit uudet kohdat puolalle suhteessa kenttään, ja sille triggeri-anturille kohdan missä kipinän pitäisi tulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etsit uudet kohdat puolalle suhteessa kenttään, ja sille triggeri-anturille kohdan missä kipinän pitäisi tulla.
meinaatko että se toimii vastapäivään jos vaan etsin kiilauralla/puolan paikalla oikean kohdan tuolta vauhtipyörän reunalta? vaikuttaako väärinpäin kulkevat magneetit jotenkin toimivuuteen ???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
meinaatko että se toimii vastapäivään jos vaan etsin kiilauralla/puolan paikalla oikean kohdan tuolta vauhtipyörän reunalta? vaikuttaako väärinpäin kulkevat magneetit jotenkin toimivuuteen ???
triggeri on brigsin puolassa samassa paketissa joten puolan siirtyessä triggerikin siirtyy, jammmun omassa sytkässä on "irrallinen" triggeri....en tiedä kerronko nyt sekavasti näitä mutta toivottavasti ymmärrät😃
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
meinaatko että se toimii vastapäivään jos vaan etsin kiilauralla/puolan paikalla oikean kohdan tuolta vauhtipyörän reunalta? vaikuttaako väärinpäin kulkevat magneetit jotenkin toimivuuteen ???
Se miten päin mgneetti on ei vaikuta, sähkö on vain erinapaista kärjellisessä systeemissä. Elektroniikkaboksilla voi olla eri juttu.
Akkusytytys on selkeämpi tapaus kuin magneetolla toimiva, varsinkin jos ei ole perinteinen kärjellinen sytytys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se miten päin mgneetti on ei vaikuta, sähkö on vain erinapaista kärjellisessä systeemissä. Elektroniikkaboksilla voi olla eri juttu.
Akkusytytys on selkeämpi tapaus kuin magneetolla toimiva, varsinkin jos ei ole perinteinen kärjellinen sytytys.Kiitos tiedosta! Opimme uutta😃
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
meinaatko että se toimii vastapäivään jos vaan etsin kiilauralla/puolan paikalla oikean kohdan tuolta vauhtipyörän reunalta? vaikuttaako väärinpäin kulkevat magneetit jotenkin toimivuuteen ???
Virta puolassa on suurimmillaan kun puolaan vaikuttava magneettikenttä muuttuu voimakkaimmin, sillä hetkellä katkaistu virta saa aikaan voimakkaimman kipinän. Se että vaihtuuko kenttä N>S vai S>N vaikuttaa ehkä puolan virran +/- napaisuuteen.
Jos vaihdetaan pelkkä vauhtipyörä, magneettinapojen on tietenkin osuttava puolan suhteen oikein sytytyshetken kanssa. Se että kun napojen tulosuunta puolalle muuttuu, ja jos pulssin napaisuus myös muuttuu, on arvoitus miten kärjetön sytytys siihen reagoi.
- Anonyymi
laitoin sittenkin tecumsetin valurautaisen vauhtipyörän koska on alkuperäisen painoinen vs brigsin erityisen kevyt alumiinivauhtipyörä joka voi potkia takaisin, ja lisäksi tecun magneetti on niitillä kiinnitetty jonka voi tarvittaessa kääntää ja puolan myös jolloin kulkusuunta tulee oikeaksi vaikka vastapäivään pyöriikin, briksin magneetit on valettu joita ei voi kääntää kuin rälläkällä.
- Anonyymi
Ei se ruohonleikkurissakaan toimi jos ei ole terä paikoillaan lisäpainona.
- Anonyymi
vauhtipyörän suunnanmuutoksen seurauksena on puola käännettävä toisinpäin jotta kipinää tulee, en tiedä miksi mutta ei toimi ns. oikeinpäin jos pyörimissuunta on ns.väärä.
vauhtipyörän magneetit sen sijaan voi olla omilla paikoillaan.
eli jos pyörität konetta vääräänsuuntaan on puola käännettävä jotta toimii.- Anonyymi
Eihän sytyshetki ole männän yläkuolokohdassa, kaipa myös puolan paikkaakin on hienosäädettävä jos moottorin kiertosuunta vaihtuu. Tai sitten magneetit on on siirrettävä vastaavasti.
- Anonyymi
Kondensaattori/tyristori-sytytys ehkäpä helpoin tuohon. Laturi toiminee ja
ennakkoa muutetaan kierrosten mukaan kaasukahvasta. Hal-anturi
liikkuvaan levyyn. - Anonyymi
nyt on testattu tällä kokoonpanolla ja kiilauria piti tehdä yksi lisää jotta sytytyksen kohta saatiin oikeaksi. jotenkin tuntuu siltä että aluksi oli sytytys liian aikaisella vaikka ajoituksen otin tismalleen ruohonleikkurista josta nuo syttyvehkeet ovat, eli männän asento verrattuna puolan ja magneettien kohtaan ja siitä apinoimalla yamahaan, ei toiminut juurikaan, mutta uuden kiilauran kun tein" myöhäisemmälle" kone käy jopa tyhjäkäynnin 😃.
mutta tässähän piti puola pyöräyttää ympäri,sekö lie vaikutti tuohon sytyn "ennakkoon" - Anonyymi
Onko muuten mitään merkitystä, jos vaihtaa alunperin 6V sytytyspuolalle ja laturille 12V latauskelan AC tai 12V tasasuunnatun DC-kelan. Kyse on moottoripyörästä, luulisin kipinän paranevan ja 6V sytytyspuolan kestävän.
- Anonyymi
Luulisi 6 V sytytyspuolan palavan 12 V puolan perässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulisi 6 V sytytyspuolan palavan 12 V puolan perässä.
Samaa epäilen ja ulostulojännitekin kun kaksinkertaistuu niin läpikin voi lyödä
- Tuo kysymyksen asettelu on kyllä hieman tulkinnanvarainen ja vois tulkita niinkin että 6V systeemiin laitetaankin 12V :lle tarkoitettu puola jolloin kyllä kestää, mutta kipinä heikkenisi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 372401
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla362336- 951721
Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511280Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?841246Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51165Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?266989- 52966
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi36737- 27710