Matkustelen melko usein Turusta Tukholmaan Vikingin laivoilla, edullisuutensa vuoksi. Täytyy sanoa että uudempien laivojen myötä matkustusviihtyisyys on nolla.
Kun vielä Amorella ja Gabriella oli ruodussa, laivat oli selkeitä kulkea, oli viihtyisiä, niin ravintolat sekä kahvilat. Oli selkeät päivämatkustajien lepohuoneet, oli mukava henkilökunta. Allas saunaosastot oikein hyviä.
Sitten tuli Gracy. Kammottava tuulipurjelaiva, melkoista labyrinttia. Ei löydä hyttiin ei hytistä pois, ei löydä mistä pääsee sivukannelle, ravintola ei viihtyisä, paljon turhaa kävelyä.
Mutta sitten tuli Glory, ja Amorella lähti. Tuli itku.
Glory on järkyttävä laiva. Kaikki on ahdasta ja epämukavaa. Kahden vuoteen perushytti on pieni kuin koirankoppi. Kun matkakaukun laittaa lattialle niin pitää kävellä yli, kiertämään ei mahdu. Vessa/suihku todella pieni myös.
Laivan käytävillä on tuskaa löytää vessoja. Niitä on tosi vähän ja ne on piilossa, vaikea havaita, ja nekin ovat tosi pieniä.
Laivan kahvila ravintola on täysi floppi. Kassa/palvelutiski on siellä keskellä, pitää puikkelehtiä ahdasta kujaa päästäkseen sinne. kun on pöytiä molemmin puolin matkalla.
Palvelu/kassa olematon kombinaatio
On vain kaksi kassaa, ja kun ihmiset jonottaa hidasta palvelua, heidän ohitseen ei pääse kävelemään, ja laivan ihfo on saman käytävän varrella mutta vasta kassan jälkeen.
Tyhmä toimimaton ratkaisu. Infolle menevät joutuu pysähtymään kahvion kassan kohdalla kun ei mahdu kävelemään ohi.
Kavilaravintolan kassaneidit ovat siellä heitä ympäröivien lasivitriinien keskellä, missä ovat voileivät ja muut purtavat. Niitä ei voi ottaa itse kun vitriinit on suljettu asiakkaan puolelta.
Homma menee siis näin.
Jonotat kassalle, palvelu hidasta, sanot haluavasi voileivän, mutta et voi sanoa minkä niistä kun niitä ei ole numeroitu. Sitten lähdet näyttämään, kierrät jonon takaa toiselle puolen vitriiniä, osoitat haluamasi leivän, ja kierrät takaisin maksamaan. Tässä menee aikaa, jonossa hermoillaan.
Miksei ole kassahenkilöitä, miksi tämä on hölmöläisen hommaa, vähän kuin Speden vanha rautakauppasketsi.
Uusi laiva ja täysin toimimaton. En koskaan enää matkusta Gloryllä, pettymys oli niin suuri.
No ei ole Gracykään miellyttävä vaihtoehto, mutta jollain on mentävä.
Pakko sanoa kassaneitien puolesta ettei se heidän vikansa ole.
Hekin olivat sen näköisiä että vittu mä lopetan nää hommat just tähän.
Mikä idea oli tilata tällainen kelvoton romuläjä Kiinasta asti, kun Suomessa valmistetaan hyviä laivoja ammattitaidolla.
Siinä meni kymmeniätuhansia miestyötunteja maksettavaksi vieraalle valtiolle, kun samaan aikaan kotimaan laivanrakennus seisoo.
Hyvä hallitus kiitos järkevistä päätöksistä.
Menisin Tallink siljalla, mutta en selviytynyt niitten nettisivuista. En voinut ostaa lippua kun sivut jumitti. Päivämäärää ei voinut asettaa.
Hinta tuplat Vikingiin verrattuna.
Viking Line Turku-Tukholma
Anonyymi-ap
1
387
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1141956- 811244
- 421075
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri145874Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu69797Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri27772Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu22721Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan36702Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i49700Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56649