Hei. Mulla on ensimmäistä kertaa narttu kissa niin ei ole kiimoista aiempaa kokemusta. Kissa on iältään vasta 5kk joten ei siksi vielä sterilisoitu (ell sanoi että vasta 6kk iässä). Ruokahalua ei oo ollenkaan ja pissailee sängylle, on hellyyden kipeämpi mut sitten saattaa kuitenkin näykkästä jos rapsuttaa? Voisko olla kiima alkamassa vai pitääkö tässä varata ell aika jos onki jotain muuta🤔
Kiima kissalla?
3
138
Vastaukset
- Anonyymi
"Naaraskissa voi tulla tiineeksi jo ensimmäisestä kiimastaan noin 3–4 kuukauden ikäisenä. Suositeltavaa olisi leikkauttaa kissa noin nelikuisena. Varhain leikatun naaraskissan riski saada maitorauhaskasvaimia on olemattoman pieni verrattuna leikkaamattomaan tai aikuisena leikattuun". Lainauksen lähde: Evidensia
Kannattaisi tutustua lemmikkieläimeen, sen hoitoon, tarpeisiin ym. paljon ennen sen hankkimista. Tietoa löytyy mm. kirjoista, netistä, lajia tuntevilta ja omistavilta täysipäisiltä ihmisiltä, sekä tietysti eläimen kasvattajalta ellei hän ole pentutehtailija tai muu epämääräinen tyyppi. - Anonyymi
Narttukissan voi steriloida vasta 9kk - 12 kk iässä.
Jos haluat kunnollisen lemmikin, et todellakaan vie sitä steriloitavaksi noin nuorena. Kissa oppii hiekkalaatikolle jo ennen luovutusikää eli heti kun se ensimmäisen kerran laatikolle laitetaan. Jos kissa pissailee minne sattuu, se kannattaa viedä piikille. Kissasi ei ole terve. - Anonyymi
Heti jos kissalla ei ruokahalua ole ensinkään, eläinlääkäriin. Yli vuorokauden syömättömyys tekee vahinkoa kissaeläimen maksalle.
Sängylle tms paikkoihin pissaaminen on merkki virtsatietulehduksesta.
Kiima oireilee nartulla niin, että se kurisee. Hieroutuu esim mattoihin, nostelee peräpäätään, kurisee, käyttäytyy oudosti ikäänkuin etsii "kaveria". Saattaa pissata jopa kuten kolli, suoraan suihkuttaen esim oveen tai seinään.
Leikkuutus pitäisi tehdä ennen ekaa kiimaa.
edellinen kissani oli narttu, sillä oli juuri kuvailemani kaltaista eka kiima. Leikkuutin kesken kiiman. Jäi melko äänekkääksi lopuksi iäkseen.
Sinun kissasi oireet eivät ole selvästi kiimaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1384770Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.1092454- 651578
- 581310
Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k101226Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E1581201- 2611177
Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast34887Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49886Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.41829