Hei. Mulla on ensimmäistä kertaa narttu kissa niin ei ole kiimoista aiempaa kokemusta. Kissa on iältään vasta 5kk joten ei siksi vielä sterilisoitu (ell sanoi että vasta 6kk iässä). Ruokahalua ei oo ollenkaan ja pissailee sängylle, on hellyyden kipeämpi mut sitten saattaa kuitenkin näykkästä jos rapsuttaa? Voisko olla kiima alkamassa vai pitääkö tässä varata ell aika jos onki jotain muuta🤔
Kiima kissalla?
3
278
Vastaukset
- Anonyymi
"Naaraskissa voi tulla tiineeksi jo ensimmäisestä kiimastaan noin 3–4 kuukauden ikäisenä. Suositeltavaa olisi leikkauttaa kissa noin nelikuisena. Varhain leikatun naaraskissan riski saada maitorauhaskasvaimia on olemattoman pieni verrattuna leikkaamattomaan tai aikuisena leikattuun". Lainauksen lähde: Evidensia
Kannattaisi tutustua lemmikkieläimeen, sen hoitoon, tarpeisiin ym. paljon ennen sen hankkimista. Tietoa löytyy mm. kirjoista, netistä, lajia tuntevilta ja omistavilta täysipäisiltä ihmisiltä, sekä tietysti eläimen kasvattajalta ellei hän ole pentutehtailija tai muu epämääräinen tyyppi. - Anonyymi
Narttukissan voi steriloida vasta 9kk - 12 kk iässä.
Jos haluat kunnollisen lemmikin, et todellakaan vie sitä steriloitavaksi noin nuorena. Kissa oppii hiekkalaatikolle jo ennen luovutusikää eli heti kun se ensimmäisen kerran laatikolle laitetaan. Jos kissa pissailee minne sattuu, se kannattaa viedä piikille. Kissasi ei ole terve. - Anonyymi
Heti jos kissalla ei ruokahalua ole ensinkään, eläinlääkäriin. Yli vuorokauden syömättömyys tekee vahinkoa kissaeläimen maksalle.
Sängylle tms paikkoihin pissaaminen on merkki virtsatietulehduksesta.
Kiima oireilee nartulla niin, että se kurisee. Hieroutuu esim mattoihin, nostelee peräpäätään, kurisee, käyttäytyy oudosti ikäänkuin etsii "kaveria". Saattaa pissata jopa kuten kolli, suoraan suihkuttaen esim oveen tai seinään.
Leikkuutus pitäisi tehdä ennen ekaa kiimaa.
edellinen kissani oli narttu, sillä oli juuri kuvailemani kaltaista eka kiima. Leikkuutin kesken kiiman. Jäi melko äänekkääksi lopuksi iäkseen.
Sinun kissasi oireet eivät ole selvästi kiimaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032143
- 1341178
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34751ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46567- 10540