Elikkäs, olen elänyt elämää jossa olen ollut lainkuuliainen kansalainen jopa mitättömistä asioista. Ensimäinen valtava rima oli tupakanpoltto, kun jäin kiinni siitä niin se pelon tunne mitä siitä kiinni jäämisestä oli katosi kuin sitä ei olisi koskaan ollutkaan... Tupakoinnista tuli aivan normaali asia. Sama pätee kaikkeen muuhunkin, kun sen kerran tekee niin siitä tulee helppoa tehdä se uudestaan koska pahin vaihe jää taakse.
Me yhteiskuntana luomme tämän riman mitä jokaisen pitäisi pelätä, mutta se sama rima riistetään ihmisiltä joille ei anneta muuta mahdollisuutta kuin ''syyllinen''.
Mitättömien pelotteiden ylittämisestä pitää antaa vakavempi peloite ettei ylitä sitä rimaa uudestaan. En tiedä kuinka moni ymmärtää mitä ajan tässä takaa, mutta jokaisella on se rima mitä ei pidä ylittää ja kun sen ylittää niin kaikki se pelko mitä sen riman ylitystä kohtaan koki katoaa pois.
Eli jos varastat, sinun rimasi on se että pelkäät jääväsi kiinni. Jos jäät kiinni, sinun pelote on se mitä tapahtuu seuraavaksi... Ja kun viimeinen vaihe tulee eli ''tuomio''... Huomaat sen jälkeen että eihän se maailmanloppu ollutkaan. Tätä rimaa ei saisi koskaan riistää ihmiseltä koska kun sitä pelotetta ei ole, niin ei ole mitään estettäkään. Sen takia antaaksi antaminen pitäisi olla ensimäinen vaihtoehto ennen kuin pakottaa toisen ylittämään pelote rimansa. Antaa toiselle mahdollisuus hyvittää tekonsa ennen kuin antaa tuomiota.
Riman ylittäminen tekee uhkarohkeaksi, rangaistuksia pitää pahentaa
Anonyymi-ap
1
126
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä torilla pieraisemisesta pitää sakottaa ankarasti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 12610416
- 525050
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html422241Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1052068- 271945
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131611Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411422Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta281073Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v311021Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54977