Kambodzan vapaaherra puhuu mitä tietää ja on itse nähnyt.

Anonyymi-ap

Ei tällä palstalla ole montaa, jotka asuu Thaimaassa tai Kambodzassa. Minä asun Kambodzassa jo 5 vuotta ja olen siellä Pattayalla ollut yhteensä kaikkineen noin 4 vuotta. Olen ollut siellä myös lasten kanssa... olen käynyt monessa paikassa Thaimaassa myös.

Aasian maita/kaupunkeja seuraavasti: Jakartta, Singapore, Kuala Lumpur, Phuket, Bangkok, Buri ram, Roi et, Surin, Ubon Ratchathani, Kanchanaburi, Pattaya ja siitä eteenpäin aina Koh Changille. Ostelin jalokiviä Kanchanaburista mm. Lao Vientiane, Mukhadan Mekonilla ja pohjoisessa Kultainen kolmio eli Chiang Mai ja Chiang Rai valkoinen temppeleineen ja kuumine lähteineen. Pitkä kaula kylää unohtamatta. Vietnam Hanoista etelään ja Saigon/Hoi Chi Minh City... Kiinaa Hong Kongia myöten noin 10 kertaa. Huh huh .. jäi kait jotain pois.

Nyt täällä Kambodzassa Kampotissa ja olin aiemmin Siem Reappissa.

Se mitä olen nähnyt, niin kerron mitä olen nähnyt. En ole Obelix enkä muutenkaan mikään piirrossarja. Monet palstalla ei oikein tajua mistään mitään. .. No, en ole täällä Pum Pum baareja enkä Go hi hui baareja katselemassa. Onhan se hyvä, että on mielikuvitusta ja valehdellaan niin, että korvat heiluu. Moniko palstalla yleensä kykenee matkustamaan yksin?

Kyllä se minullekin oli tervan juontia opetella englantia ja mutta minä päätin ja olen, kait nyt jotain oppinut. Aina kyllä nytkin katselen uusia sanoja ja painan mieleen uusia ilmaisuja. Thaimaata opiskelin kanssa. Jonkin verran olen opetellut myös Khmerin kieltä. Numerot nyt ainakin on tärkeitä.

Älä viitsi pelotella raukkoja, sillä eiköhän Suomessa ole ihan tarpeeksi pelättävää. Enemmän minä siellä pelkään, kuin täällä. Ethän sinä voi siellä edes pankkiin mennä ilman pelkoa. Ajappa tai käveleppä siellä, niin kyllä kytätään ja varastetaan. Monta ihmistä on kuollut siellä viranomaisten toimesta... eikö tuo viimeinen ollut Espoossa.

Jos jotain hyvää saat siellä, niin pidä suu supussa.
En minäkään kertonut kenellekään mitä olin tekemässä ja ilmoitin, kun homma oli ohi... jotta kosto ja pahuus ei olisi sotkenut asioita. Muutin Aasiaan. Olin ensin Thaimaassa... voin mennä myös Filippiineille ja Vietnamiin... katsotaan. Katsotaan mitä elämä tuo ja kiitetään Jumalaa Jeesusta Kristusta jokaisesta päivästä.

Kysykää mitä mieltä vaivaa... tiedän, että tällä palstalla on valehtelijoita... Ne pelkää minua myös, koska tiedän ja korjaan valheen jos menevät asia ja yksityiskohta tietoihin. He eivät pysty, kun eivät ole nähneet ja eivät ole kokeneet...

10

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      https://youtu.be/8TNWupGhLrM?si=3YHWdMTOeSRmjprC

      Tuossa valitetaan, että täällä on paljon vanhoja miehiä ja on täällä Kampotissa myös vanhoja naisia. Mutta juuri siksi minä tänne olen mieltynyt, koska tämä on vanhojen Patujen paikka ja Tekno ei soi. Kampot on kivan rauhallinen ja sopii todella 50 - 60 vuotiaille. Eikä tänne tarvitse tulla mitään nuorisoa ja ongelmia.

      Tämä on eläkeläisten kaupunki ja siksi juuri kiva.

      • Anonyymi

        Kertoo kaiken koulutuksestasi ja elämästäsi Suomessa, kun et edes englantia osannut tuohon ikään mennessä. Silloin kun sinä menit kouluun, Suomessa opetettiin englantia alkaen kolmannelta luokalta ja se jatkuu aina ammattikoulun tai lukion loppuun saakka.
        Et siis ole käynyt koulua?

        Sitten kehuskelet jollakin vilpillä, jonka olet tehnyt Suomessa päästäksesi ennen aikojaan eläkkeelle, kun sinusta ei ole ollut työelämäänkään. Kummallinen kehuskelunaihe on myös yksinään matkustelu. Tykkäät siis olla kielitaidottomana erakkona lähes persauki kehitysmaassa tekemättä mitään. Päiväohjelmasi on aamulla voileipiä, päivällä hortoilua ja illalla kännit. Eipä tuossa mitään kummallista ole, mutta älä viitsi aikuinen mies kuvitella olevasi tuolla elämäntyylillä jokin roolimalli kellekään ja tuossa ei ole mitään kehuskeltavaa. Et ole kenenkään yläpuolella, vaikka niin tunnut kuvittelevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoo kaiken koulutuksestasi ja elämästäsi Suomessa, kun et edes englantia osannut tuohon ikään mennessä. Silloin kun sinä menit kouluun, Suomessa opetettiin englantia alkaen kolmannelta luokalta ja se jatkuu aina ammattikoulun tai lukion loppuun saakka.
        Et siis ole käynyt koulua?

        Sitten kehuskelet jollakin vilpillä, jonka olet tehnyt Suomessa päästäksesi ennen aikojaan eläkkeelle, kun sinusta ei ole ollut työelämäänkään. Kummallinen kehuskelunaihe on myös yksinään matkustelu. Tykkäät siis olla kielitaidottomana erakkona lähes persauki kehitysmaassa tekemättä mitään. Päiväohjelmasi on aamulla voileipiä, päivällä hortoilua ja illalla kännit. Eipä tuossa mitään kummallista ole, mutta älä viitsi aikuinen mies kuvitella olevasi tuolla elämäntyylillä jokin roolimalli kellekään ja tuossa ei ole mitään kehuskeltavaa. Et ole kenenkään yläpuolella, vaikka niin tunnut kuvittelevan.

        Kerroinko minä, että minulla on 5 lasta ja niistä 3 on ruotsin kielisiä ja 2 ranskan. Toki se vaatii enemmän tehdä businesstä, kuin matkustaa turistina.

        Business on aina, aina rahan ajattelua. En todellakaan tiedä ensimmäistäkään, joka talouselämässä ajattelee jotakin valtiota... kyllä olen käynyt Kauppaopiston. Voin taata ja alleviivata, että koulu englanti ei ihan riitä kenelläkään ilman todellista käytäntöä. Vain, puhumalla oppii kieliä. Ääntäminen saattaa olla vaikeaa kouluenglannilla. En ole väittänyt, että olisin ollut kympin oppilas. Markkinoinnissa ja kauppa matematiikka oli kyllä kiitettävä. Kaupallinen ajattelu oli kyllä hyvä ja on edelleen... siksi huomaan asioita, jotka ei ihan täsmää. Siksi kyllä pärjäsin ja tein rahaa.

        Parhaiten pärjää, kun ajattelee, että valtio on vihollinen. Se auttaa asennoitumaan oikein. Uskon kautta sitä ei myöskään pidä palvoa. . . Jos vieläkin jäi epäselväksi. Valtio nyt on vain Raamatussa nimetty pedoksi. Näin se myös on ja sen kautta, kaikki pahuus maailmassa tapahtuu.

        Olen toki siinä mielessä yläpuolella, että pystyn asumaan paremmassa ja edulisemmassa maassa kohtuu hyvällä tulotasolla. Siinä mielessä olen sinun yläpuolella. Väitätkö, että pystyt saamaan rahalle yhtä paljon vastinetta, kuin minä täällä Kambodzassa. . .ehei ehei poika... kyllä elo siellä on kovempaa ja ankeampaa.


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😋 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18014091x

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Vastenmielisin asia ihmisessä mitä tiedän, on se että hän puhuu itsestään kolmannessa persoonassa ikäänkuin ulkopuolisena ihailijana. Tätä harrastaa yksikkökaksikko sekä Tapsa.

      Vapaaherraksi itsensä kutsuminen on Tapsan tapauksessa varsin koomista. Irtolainen on paremmin kuvaava termi.

      Tyttären kanssa kaupoilla tänään ja kahvilla. Khanom Krok pannarit on hänen herkkuaan. Kysyin montako laitetaan? Hän sanoi leikillään kahdeksan.
      https://ibb.co/g7k2JpJ

      Toin hänelle 8 kpl ja hän kysyi onko pakko syödä ne kaikki? Vietiin siitä kotiin sitten tuliaisiksi viisi kpl.

      2010

      • Anonyymi

        Etkö koe vastenmieliseksi että sinulla on Laiffin kaltainen mielisairas faninasi antamassa sinulle vertaistukea, vaikka et ole edes tyyppiä tavannut etkä siten tunne häntä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö koe vastenmieliseksi että sinulla on Laiffin kaltainen mielisairas faninasi antamassa sinulle vertaistukea, vaikka et ole edes tyyppiä tavannut etkä siten tunne häntä?

        Etkö koe vastenmieliseksi että sinulla on senssun kaltainen mielisairas faninasi antamassa sinulle vertaistukea, vaikka et ole edes tyyppiä tavannut etkä siten tunne häntä?


    • Anonyymi

      Jos kerran kouluenglannilla pärjää, niin miksi Pattayalla on niin paljon huonon englannin taitajia... onko sitten kaikki vajakit vain Suomessa ja huutavat pakolaisille suomea, kun muuta eivät osaa.

      • Anonyymi

        Olipa kehno vertaus. Pitäisikö suomalaisten opetella kurdin kieli, jotta voisi sanoa asiansa irakilaisille? Suomalaiset osaa kyllä englantia, paitsi kaltaisesi vajakit ja kaikkien irakilaisten tulisi painua hevonhelvettiin Suomesta.


    • Anonyymi

      Hullut kinaa kumpi on hullumpi.... ja kumpi on tehnyt suuremman talous rikoksen!

      Tasapeli, sanoisin :-)

      PS. 2010 - jätä viaton likkasi pois netistä. Aika älyvapaata boostata omaa "imagoa" viattomalla lapsella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      283
      2968
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1562
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1330
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1011
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe