vaippojen tarve? M44

Anonyymi-ap

Olen 44v mies. Kahvi, alkoholijuomat aiheuttavat pidätysongelmia. Kun nestemäärät ovat suuria, vahinko voi käydä helposti. Vahinkoja käy n 1-3krt viikossa. Olen perusterve, mutta runsas ylipaino. Olen käyttänyt satunnaisesti teippi- ja housuvaippoja, niissä tunnen oloni varmaksi ja turvalliseksi. Onko liioittelua alkaa käyttää säännöllisesti vaippoja, miten kokeneemmat tarvitsenko vaipat?

37

1371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletko ajatellut vähentää alkoholin käyttöä, ja ehkä kahvinkin ?
      Jospa siitä olisi apua ongelmaan.

• Anonyymi

Niinpä, melko lailla pitää "ryypätä", että muuten perusterveellä käy noin. Ehkä on lantionpohjanlihasten heikoutta (ei vain naisten juttu), kun kerran suuri maha painaa alaspäin, ja tuo on kai ylipainoisilla muutenkin yleisempää, kun ne ei juuri kuntoile ja lihakset on mitä on. Parempi tietty olis saada mahaa pois ja punttisalille rautaa kiskoon sekä lisäksi muutama täsmäharjoite just lantionpohjalle. Tuttu juttu myös itselle, mutta eri syyt enkä juo noin.

Monisairas

• Anonyymi

Mene vaivastasi lääkäriin että saat avun, olet liian nuori vielä että pitäisi olla vaipat , samalla ymmärtää että on hyvä laittaa varalle kun menee jonnekkin jos sattuisi vahinko
        Lääkärinkin tutkii niin voi olla ihan vaan pieni vika . Toivottavasti et kuulu niihin jotka tykkäävät että on piinallista mennä näistä asioista lääkäriin .
        Sillä heillä on näitä potilaita joka päivä et ole ainoa tämän vaivan kanssa . Joten ota itseäsi niskasta kiinni ja tilaa aika lääkäriin . Ja lopeta se viinan juonti myös ja jos tunnet että olet ylipainoinen niin ala ottamaan joka päivä kävelylenkki ja ajattele myös mitä syöt. Niin. Kun teet itsellesi nämä palvelut niin tulet olemaan kun uusi ihminen

• Anonyymi

Käy ostamassa mopon pensaletkua, teet siitä katetrin johonkin muovipulloon, jonka kiinnität lahkeeseen jeesusteipillä.

• Anonyymi

Kannattaa pyrkiä terveelliseen kohtuullisuuteen kahvin ja alkoholin käytön suhteen sekä mahdollisuuksien mukaan pyrkiä pudottamaan, laihduttamaan ja kohtuullistamaan painoa.

Satunnaiselle tai jatkuvalle, tarpeidesi mukaiselle ja itsellesi elämääsi sopivalle, vaippojen käytölle ei tietenkään ole mitään esteitä. Voit aivan huoletta ja rohkeasti käyttää teippi- ja housuvaippoja, kun sinusta siltä tuntuu - ei ilman tarvitse koittaa sinnitellä. Se on vain myönteinen ja hyvä asia kannaltasi, hyvinvointisi, elämänlaatusi ja elämänhallinnan kannalta, että olet saanut vaipoista apua sekä koet olosi niiden kanssa varmaksi ja turvalliseksi.

Taidat jo itse tietää vastauksen kysymykseesi, kun kerrot jo satunnaisesta käytöstä myönteisine ja positiivisine puolineen ja kerta vahinkoja käy jo 1-3 krt viikossa, niin kyllähän vaipat alkavat kuulostaa ajankohtaiselta eikä sitä tarvitse hävetä tai arkailla, se on aivan ymmärrettävää, hyväksyttävää ja täysin ok. :)

• Anonyymi

Olen nyt käyttänyt housuvaipooja säännöllisen epäsäännällisesti. Välillä tuntuu ettei imuteho ja olo on epävarma. Mikä tähän voisi olla avuksi. Entä onko hölmö nolostella vaippojen ostoa esim Prismasta, Tokmannilts kun niitä tarvitsee. T M44

• Anonyymi

Vaippojen ostoa ja käyttöä ei pidä nolostella. Ne ovat monelle tärkeä ja hyvä apu.

Mutta kun virstanpidätysongelma johtuu runsaasta juomisesta ja lihavuudesta, puuttuisin kyllä näihin syihin.

• Anonyymi

Eikö muuten lääkärissä ole tullut käytyä tästä vaivasta . Usein miehet on kummallisia kun eivät tilaa aikaa lääkäriin vaan haluavat mielummin elää vaivansa kanssa
        Pelätäänkö jotenkin lääkäriä .
        Itse ottaisin heti yhteyttä terveyskeskukseen Jos minulla olisi sellainen vaiva
        Ei se niin mukavaa ole vaippojen kanssakaan

• Anonyymi

Tänään join aamupäivällä päiväkahvit. Join myös vettä joka toimii painonpudotuksen tukena. n . puolisen litraa. N. tunti kahvinjuonnin jälkeen kastuin rajusti. Onneksi minulla oli suoja, mutta se kastui kokonaan ja vaipan väleistä ja alushousujen välistä vuosi virtsaa housuille. Millaiset vaipat sopivat minun tilanteeseen ja millaisia alushousuja ootte käyttänyt et vaippa pysyis paikallaan ? T M 44

• Anonyymi

Itse käytän teippivaippoja ja napakoita pikkareita esim naisten nylon/ lycra muotoilevia alushousuja

• Anonyymi

Teippivaipat olis hyvä ratkaisu, pantsit ei tahdo riittää isompaan kasteluu, saatika yökasteluun

• Anonyymi

Terveysisar voi auttaa näissä vaippa asioissa ja saat oikean kokoisia vaippoja .

• Anonyymi

Kyllä kannattaa teippareita alkaa käyttää, ne imee hyvin ja vahingot ei haittaa.., tuleeko yövahinkoja?

• Anonyymi

Öisin ei ole tullut vahinkoja eikä enää päivisinkään moneen päivään. Mietin uskaltaisinko luopua vaipoista kokonaan. Haluaisin pärjätä kokonaan ilman. Jos nyt päivien ajan ollut kuiva niin aion luopua vaipoista kokonaan. T M 44

• Anonyymi

Miten niin kannattaa.
        Ensin kyllä kannattaa käydä lääkärissä voi olla että vika on korjattavissa

• Anonyymi

Teippivaippa ollut itsellä jo monta vuotta käytössä. Imukykyisempi silloin kuin ei pääse vaihtamaan helposti. Suoja housut päällä ja illanvietossa jos tulee otettua niin pidempilahkeiset tässäkin kokemuksen kautta viisastuneena.

• Anonyymi

Lisätäys edelliseen. Yöllä en uskaltanut nukkua kuin koiranunta jos tuli otettua mutta n 10v sitten ajattelin kun vaippa kumminkin niin ei haittaa vaikka menee kummatkin silloin alle.
      Suojahousut päällä niin eipä ohivuotoja.

• Anonyymi

Itse kanssa laitan teipparit jos olutta otan, ei tarvii väkisin pidätellä, saa vapaasti laskee housuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse kanssa laitan teipparit jos olutta otan, ei tarvii väkisin pidätellä, saa vapaasti laskee housuu

Voi olla munuaisissa jotain vikaa myös kun on usein mentävä vessaan
        Sellaiset asiat on tutkittava

• Anonyymi

menikös molemmat alle?

• No sanotaan näin, että jos nyt olet käyttänyt teippivaippoja , ja todennut ne hyväksi jalassa. Miksi sitten lopettaisit käyttämiset, koska vaipat tuovat sinulle turvaa .

• Anonyymi

No eiköhän pääsisi vaipoista eroon kun menis lääkäriin .
        Vai haluaako olla sairaana. Mielummin

• Hei. Itse kärsinyt virtsasairautta syntymästä asti , ja käyttänyt vaippoja. Ja tässä armeijan käymisen jälkeen kävin juttelemassa asiasta lääkärille tästä asiasta. No sain leikkaavalle lääkärille toimenpide ajan. Kyseinen leikkaus kesti 45 min . Mutta sitten leikkauksen jälkeen lääkäri käski juoda kaksi lasia vettä. Että tullaan näkemään leikkaus tulos. Mutta valitettavasti kyseinen toimenpide ei ollut onnistunut . Ja nyt siitä asti joutuu teippi vaippoja käyttämään. Ja kyseistä leikkausta ei voi enää mitenkään uusia.

• Anonyymi

Miten pärjäsit armeijan?

• Anonyymi

Oletko minkä ikäinen? Milloin kävit armeijan?

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko minkä ikäinen? Milloin kävit armeijan?

- 82 vuonna

• Anonyymi

Ihmiset ovat erilaisia ja jotkut tarvitsee apuvälineitä arjen sujumiseen edes jotenkin normaalisti.
        Itselläni on inkontinenssi ollut jo pitkään mutta oikeasti pärjään vaippoissa ihan hyvin

• Anonyymi kirjoitti:

Ihmiset ovat erilaisia ja jotkut tarvitsee apuvälineitä arjen sujumiseen edes jotenkin normaalisti.
        Itselläni on inkontinenssi ollut jo pitkään mutta oikeasti pärjään vaippoissa ihan hyvin

Moro. Missä päin sinä asustelet , minkä ikäinen olet , ja onko sinulla haluja tapamiselle

• Anonyymi
        Vaippa62 kirjoitti:

Moro. Missä päin sinä asustelet , minkä ikäinen olet , ja onko sinulla haluja tapamiselle

Länsi-uudenmaan alueella 60 v

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voin keskustella ja tavata

• Anonyymi
        Vaippa62 kirjoitti:

60v länsi-uudenmaan alueella ja mahdollisesti voin tavata

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvää iltaa . Anteeksi että vastailen nyt vasta sinun viesteihin . Millaisia teippi vaippoja sinä itse käytät . Millainen tunne sinulle tulee , kun olet suorittamassa vaippojen vaihtamista . Onko sinulla myös teippi vaipan päällä jotkut muovihousut . Itsellä on käytössä tämmöiset muovinepparihousut . Mutta nyt on vain käytössä vauvojen Libero 8 vaipat. Tarkoitus on taas myöhemmin ostaa Care2Play kaupasta näitä Crincklz teippi vaippoja . Jännittääkö sinua yleensä toisen tapaaminen , kun on vaippa housuissa . Ja mitä sinulla olisi mielessä, kun tapaaminen joskus sopisi .

• Anonyymi kirjoitti:

Okei . Miltä tuntui , kun sain minulta viestiä

• Anonyymi kirjoitti:

Hei. Yritetään jossakin vaiheessa katsella sopivaa hetkeä

• Anonyymi

Tehdään niin. Itse olen sinkku niin ei mitään esteitä sen suhteen.

• Anonyymi

Hyvä homma. Nähdään siellä missä sovittiin. Minulla päällä saappaat ja kurahousut.

• Täällä olisi yksi vailla kaveria vailla

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      7063
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4836
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      56
      2711
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      2208
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1168
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      182
      1147
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1043
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      246
      872
    9. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      866
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      179
      803
    Aihe