Voiko testamentin tehdä itse ja lähettää asianajajalle tarkistettavaksi että on muodollisesti oikein? Tämä siksi kun olen nähnyt sisällöllisesti outoja testamentteja lakimiesten toimesta tehtynä. Syynä lienee ollut asianajajien keskittymiskyvyn puute tehtävää työtä kohden tai asiakkaat ei ole kyenneet ilmaisemaan tahtoaan loogisesti.
Puhuin jo puhelimessa alustavasti asianajajan kanssa testamentista mutta vaikutti että nuorimies ei oikein jaksanut perehtyä asiaan. Siksi tekisin itse että tulee toiveen mukainen eikä mitä toinen jaksaa kirjoittaa. Vai onko tässä viisaampaa etsiä kokeneempi tekijä.
Itse testamentti tulisi olemaan aika yksinkertainen ja suoraviivainen.
Testamentin teko itse.
12
355
Vastaukset
- Anonyymi
"Syynä lienee ollut asianajajien keskittymiskyvyn puute tehtävää työtä..."
Kiitos pajon, tykkäsin kovasti tuosta. 😆 Sen takia juuri kannattaa tehdä itse, koska asianajajat eivät kykene keskittymään. En ole tuota ennen kyllä kuullut.
Siis jos osaat, tee ihmeessä itse, ja muistat vain muotomääräykset. Muu on täyttä diiba-daabaa eli oman tahtosi ilmausta. Tee asiasi ymmärretyksi. Asia on yksi helpoimmista ja netissä on ohjeet.
Kolme tärkeää asiaa: muoto, muoto ja muoto.- Anonyymi
Juuri näin. Ymmärsit täydellisesti. 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Ymmärsit täydellisesti. 👍
...mutta et siis vastannut kysymykseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...mutta et siis vastannut kysymykseen.
Vastaus kysymykseen. Ei voi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaus kysymykseen. Ei voi.
Haluatko perustella miksi? Varmaan moni on haluton tarkistamaan koska haluavat vedättää mieluummin tunteja. Tai ovat taiteilijasieluja ja haluavat rakennella oman näköisiään monumentteja.
Tai vaan laiskoja. Vetää jonkun oman pohjan ja täyttää siihen asiakastiedot eikä kiinnosta enempää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluatko perustella miksi? Varmaan moni on haluton tarkistamaan koska haluavat vedättää mieluummin tunteja. Tai ovat taiteilijasieluja ja haluavat rakennella oman näköisiään monumentteja.
Tai vaan laiskoja. Vetää jonkun oman pohjan ja täyttää siihen asiakastiedot eikä kiinnosta enempää?Juuri näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin.
Väärin. Esim. Lexly tarkastaa itse tehdyn testamentin hintaan 50€.
- Anonyymi
Tein viime syksynä testamentin itse. Selvitin ensin muotosäännöt netistä. Kutsuin pari naapuria todistajiksi ja tarjosin heille viinaryypyn palkkioksi. Allekirjoitusten jälkeen piilotin testamentin muiden tärkeiden asiakirjojen joukkoon enkä kertonut asiasta kenellekään. Hinnaksi tuli muutama euro, kopiokulut kirjastossa 1€ ja vähän kossua kului. Jos testamentti ei kaikesta huolimatta täytä muotovaatimuksia niin ei se ole sitten enää minun murhe.
- Anonyymi
Kyllä paprun olemassaolosta jo(i)llekin olisi hyvä mainita...
Löytyi hyvä (ilmainen) linkki
https://www.suomi.fi/kansalaiselle/talouden-hoitaminen/oman-talouden-suunnittelu/opas/testamentti/testamentin-tekeminen
eipä nuo asianajajien kulut ole kovinkaan
kalliita ainakaan hinnoston mukaan?
Itse tein aikoinaan perunkirjoituksen ja siihen
riitti kun kävi pankissa luetuttamassa sen.
Tosin pankit oli silloin auki.
Nykyään asiat on toisin,- Anonyymi
Ei tämä rshakysymyskään ole. Maksan mielelläni jos tehdään mitä sanotaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983