Testamentin teko itse.

Anonyymi-ap

Voiko testamentin tehdä itse ja lähettää asianajajalle tarkistettavaksi että on muodollisesti oikein? Tämä siksi kun olen nähnyt sisällöllisesti outoja testamentteja lakimiesten toimesta tehtynä. Syynä lienee ollut asianajajien keskittymiskyvyn puute tehtävää työtä kohden tai asiakkaat ei ole kyenneet ilmaisemaan tahtoaan loogisesti.
Puhuin jo puhelimessa alustavasti asianajajan kanssa testamentista mutta vaikutti että nuorimies ei oikein jaksanut perehtyä asiaan. Siksi tekisin itse että tulee toiveen mukainen eikä mitä toinen jaksaa kirjoittaa. Vai onko tässä viisaampaa etsiä kokeneempi tekijä.
Itse testamentti tulisi olemaan aika yksinkertainen ja suoraviivainen.

12

418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Syynä lienee ollut asianajajien keskittymiskyvyn puute tehtävää työtä..."

Kiitos pajon, tykkäsin kovasti tuosta. 😆 Sen takia juuri kannattaa tehdä itse, koska asianajajat eivät kykene keskittymään. En ole tuota ennen kyllä kuullut.

Siis jos osaat, tee ihmeessä itse, ja muistat vain muotomääräykset. Muu on täyttä diiba-daabaa eli oman tahtosi ilmausta. Tee asiasi ymmärretyksi. Asia on yksi helpoimmista ja netissä on ohjeet.

Kolme tärkeää asiaa: muoto, muoto ja muoto.

• Anonyymi

Juuri näin. Ymmärsit täydellisesti. 👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin. Ymmärsit täydellisesti. 👍

...mutta et siis vastannut kysymykseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...mutta et siis vastannut kysymykseen.

Vastaus kysymykseen. Ei voi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastaus kysymykseen. Ei voi.

Haluatko perustella miksi? Varmaan moni on haluton tarkistamaan koska haluavat vedättää mieluummin tunteja. Tai ovat taiteilijasieluja ja haluavat rakennella oman näköisiään monumentteja.
        Tai vaan laiskoja. Vetää jonkun oman pohjan ja täyttää siihen asiakastiedot eikä kiinnosta enempää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haluatko perustella miksi? Varmaan moni on haluton tarkistamaan koska haluavat vedättää mieluummin tunteja. Tai ovat taiteilijasieluja ja haluavat rakennella oman näköisiään monumentteja.
        Tai vaan laiskoja. Vetää jonkun oman pohjan ja täyttää siihen asiakastiedot eikä kiinnosta enempää?

Juuri näin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin.

Väärin. Esim. Lexly tarkastaa itse tehdyn testamentin hintaan 50€.

• Anonyymi

Tein viime syksynä testamentin itse. Selvitin ensin muotosäännöt netistä. Kutsuin pari naapuria todistajiksi ja tarjosin heille viinaryypyn palkkioksi. Allekirjoitusten jälkeen piilotin testamentin muiden tärkeiden asiakirjojen joukkoon enkä kertonut asiasta kenellekään. Hinnaksi tuli muutama euro, kopiokulut kirjastossa 1€ ja vähän kossua kului. Jos testamentti ei kaikesta huolimatta täytä muotovaatimuksia niin ei se ole sitten enää minun murhe.

• Anonyymi

Kyllä paprun olemassaolosta jo(i)llekin olisi hyvä mainita...

• Anonyymi

Ei tämä rshakysymyskään ole. Maksan mielelläni jos tehdään mitä sanotaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5592
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4207
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      152
      2170
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1896
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      124
      1718
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      968
    Aihe