Kokemuksia Corolla Cross autosta?

Anonyymi-ap

Miten tyytyväisiä olette olleet? Onko liian meluisa? Entäs kulutus? Vaikuttaa kalliilta, joten olettaisi olevan jotenkin perus Tojoa parempi, mutta miten on?

52

7978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan perus Corollaa vastaa. Melua saman verran, mutta vähän enemmän kallistelee mutkissa.
      Hieman olen pettynyt.

    • Anonyymi

      Huono kiihtyvyys vastakkaisista lupauksista huolimatta. Myös kova melu yli 100 vauhdeilla. Ja kone ulvoo.

      • Anonyymi

        Mutta hei, sehän tuttua ja sitä me haluamme. Pieni kurjuus saa tuntemaan, että elää.


    • Anonyymi

      Lokakuu ja Trafi pistää taas tärinää pönttöön.

      • Anonyymi

        Onkohan VW Ag edellä Toyotaa jo yli 5000 autolla, se kyllä hieman jännittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan VW Ag edellä Toyotaa jo yli 5000 autolla, se kyllä hieman jännittää.

        Ei vielä, mutta edellä mennään. Viime vuonna 6527 edellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vielä, mutta edellä mennään. Viime vuonna 6527 edellä.

        Kuistenki Tesla myi eniten viime vuonna! Model Y mikä ei halpa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuistenki Tesla myi eniten viime vuonna! Model Y mikä ei halpa ole.

        Velaksi saa vaikka rolls-roycen


    • Anonyymi

      Nissanilla uusi e-power QQ ja Hondalla uusi e:Hev ZR-V. Molemmat Corollaa parempia hybriditekniikaltaan, varsinkin Honda joka ei mölyä täyskaasukiihdytyksessä. Vertailu kannattaa.

      • Anonyymi

        Kyllä Hondan tekniikka on hyvä. Vähemmän tehoa, enemmän kulutusta ja hitaampi kiihtyvyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Hondan tekniikka on hyvä. Vähemmän tehoa, enemmän kulutusta ja hitaampi kiihtyvyys.

        Moottorilehti 10/2024. Nissan 1, Honda 2. Toyota peräpäässä, kuten aina ennenkin.


    • Anonyymi

      Itse myin pois omani, kun oli niin persoonaton ajaa ja moottorin melu häiritsi.

      • Anonyymi

        Millä nopeudella moottorin melu häiritsi.


    • Anonyymi

      Kulkee vähällä polttoaineella. Keskikulutus 5,2

      • Anonyymi

        Minun karokki nielee vain 8-10 litraa plus öljyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun karokki nielee vain 8-10 litraa plus öljyt.

        Olet nolo poika.


      • Anonyymi

        Hihii, köyhä kulutusta kyttää.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Corollan nimi pitäisi vaihtaa. Ehdotan uudeksi nimeksi Toyota Melu. Ostajille pitäisi ainakin jakaa korvatulpat terveydellisistä syitä. Niin kammottavaa on tavallisen Corollan ja Crossin rengasmelu.

      • Anonyymi

        osta hankookin talvirenkaat niin melu loppuu---


    • Anonyymi

      Hox. Nyt Corolla-kauppaan. Kaupan päälle laatikko Tenoja.

      • Anonyymi

        Bilsom proput sopivat korviin paremmin.


    • Anonyymi

      Ainoa ero tavalliseen korkeampi maavara ja suolaisempi hinta. Kulutuksesta en osaa sanoa kun vain koeajon tein.
      Joku tykkää vaan korkeammasta maavarasta. Voisi kiinnostaa jos saisi nelivetoisena.

      • Anonyymi

        Saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa.

        Corolla Crossin neliveto on lähinnä liikkeellelähtö avustin. Parhaat takavetoiset autot on parempia etenemään. Sillä ei liukkaalla pääse edes Tampereen Lukonmäkeä ylös. Olen koeajanut myös Skoda Karoqin. Se on huomattavasti parempi etenemään pöpperöisellä tiellä. Se nousee kevyesti Lukonmäen ylös ja lähtee myös keskeltä mäkeä nousemaan liukkaallakin. Tämä ei onnistu Corolla Crossilla kuin kesällä kuivalla kelillä.


      • Anonyymi

        Tojotan neliveto on vitsi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotan neliveto on vitsi .

        Toyotan neliveto on parasta mitä tällä hetkellä saa. Se voittaa mennen tullen torsen nelivedolla olevat autot. Skodan Haldex nelivedolla ei tee mitään. Nelivetoinen Skoda Karoq on käytännössä aina vain etuvetoinen.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan neliveto on parasta mitä tällä hetkellä saa. Se voittaa mennen tullen torsen nelivedolla olevat autot. Skodan Haldex nelivedolla ei tee mitään. Nelivetoinen Skoda Karoq on käytännössä aina vain etuvetoinen.

        ainakin se haldex korjaus on kallis-2000e


    • Anonyymi

      Nyt viime aikoina Corollasta ollut testit niin AutoBild (Suomi) kuin TM. Molemmissa pahin Corollan kompastuskivi oli melu joka itsellekin liikaa koskien niin Cross kuin farkku.
      Mittarivirhe voi olla kanssa aika ikävä miina nyt kun tuli heinäkuussa voimaan pakollinen hälytin ylinopeudella ajosta joka siis tarkoittaa Corollassa että 95km/h laittaa systeemit piippamaan 100 km/h nopeusrajoituksilla.
      Nyt viimeistään pitäisi mr Toyon herätä ja laittaa loppu mittarivirheelle.

      • Anonyymi

        Itsellä ollut premiun AWD kohta vuoden. Heti alussa huomasin rengasmelun ja moottorin murinat. Poistui perusteellisella äänieristekäsittelyllä (alusta, pyöränkaaret, takakontti, kaikki ovet, lattia sisältä, konepelti). Alustaa lukuunottamatta tein itse muilta osin äänieristekäsittelt. Roikkuva pakoputki häiritsi, pudotti maavaran 13 cm:n (maahantuoja ei vastuuta ko. "ominaisuudesta"). Korjasin sen tekemällä uuden eritavalla muotoillen rosterista -> nyt hyvä, n. 17-19 cm maavara (tärkeää huomioida ympäritön tilan tarve ja vaimentimien toimivuus (4 kpl)). Erittäin tyytyväinen ollut muilta osin autoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä ollut premiun AWD kohta vuoden. Heti alussa huomasin rengasmelun ja moottorin murinat. Poistui perusteellisella äänieristekäsittelyllä (alusta, pyöränkaaret, takakontti, kaikki ovet, lattia sisältä, konepelti). Alustaa lukuunottamatta tein itse muilta osin äänieristekäsittelt. Roikkuva pakoputki häiritsi, pudotti maavaran 13 cm:n (maahantuoja ei vastuuta ko. "ominaisuudesta"). Korjasin sen tekemällä uuden eritavalla muotoillen rosterista -> nyt hyvä, n. 17-19 cm maavara (tärkeää huomioida ympäritön tilan tarve ja vaimentimien toimivuus (4 kpl)). Erittäin tyytyväinen ollut muilta osin autoon

        Se kyllä hienoa, että Corolla Crossin hintaisen autoon täytyy tehdä nuo parannukset ennen kuin autolla tulee edes jotenkuten toimeen. Miksi ei ostaisi autoa, jossa asiat on kerralla kunnossa eikä mitään ”eristettävää” rakennussarjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kyllä hienoa, että Corolla Crossin hintaisen autoon täytyy tehdä nuo parannukset ennen kuin autolla tulee edes jotenkuten toimeen. Miksi ei ostaisi autoa, jossa asiat on kerralla kunnossa eikä mitään ”eristettävää” rakennussarjaa.

        Meidän perheellä ei auton ostossa ykkösasiana ole raha. Paljon katseltiin erilaisia ja tämä oli silloin kaikilta osin paras ja ei näkemys ole muuttunut. Meillä ei autoa vaihdella katkerana parin vuoden välein (edellinen oli n. 20v). Ei mitään merkitystä onko se esim. 10-20 k€ kalliinpi, tärkeintä että on mieleinen (esim. mitat, ominaisuudet, käyttötarkoitus, jne.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän perheellä ei auton ostossa ykkösasiana ole raha. Paljon katseltiin erilaisia ja tämä oli silloin kaikilta osin paras ja ei näkemys ole muuttunut. Meillä ei autoa vaihdella katkerana parin vuoden välein (edellinen oli n. 20v). Ei mitään merkitystä onko se esim. 10-20 k€ kalliinpi, tärkeintä että on mieleinen (esim. mitat, ominaisuudet, käyttötarkoitus, jne.)

        Tuon verran enemmän maksamalla olisi saanut valmiikai hyvän auton, johon ei tarvitse itse mitään lisäillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon verran enemmän maksamalla olisi saanut valmiikai hyvän auton, johon ei tarvitse itse mitään lisäillä.

        Uusi Cupra Terramar 2,0 tsi 4drive olisi parempi!


    • Anonyymi

      Taas yksi Cross kuski tuli mäkeä alas takaperin vastaan kun lunta tuli.
      On ne surkeitä Tojotat nykyään.

    • Anonyymi

      On ollut jo viisi utta toyotaa. Ei nissä mitään vikaa ole hyviä autoja. Jos vikoja hakee hakemalla niin kuin palstalla on tapan toimia niin ei viatonta auto olekkaan. Nyt ajan jo kuudetta toyotaa corolla cross menossa.

      • Anonyymi

        Ei välttämättä keskustella vioista, vaan surkeista ominaisuuksista. Siinä on iso ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä keskustella vioista, vaan surkeista ominaisuuksista. Siinä on iso ero.

        Tärkeimpiä ominaisuuksia ovat: kestävyys, viattomuus ja pitkäikäisyys. Näissä ominaisuuksissa TOYOTA on täysin ylivoimaisesti paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeimpiä ominaisuuksia ovat: kestävyys, viattomuus ja pitkäikäisyys. Näissä ominaisuuksissa TOYOTA on täysin ylivoimaisesti paras.

        Minä vaihdan auton uuteen jo 10-vuotiana, alle 200tkm ajettuna. Siinä ovat sitikat, audit ja bemarit kestäneet samalla tavoin, ei ole tarvinnut vikojen vuoksi huollossa makuuttaa. Miksi pitäisi kärsiä melusta Toyotassa, en käsitä.


      • Anonyymi

        Hyviä valintoja. Itselläkin tämä Toyota Corolla Cross ollut kohta vuoden. Haasteellisissa keliolosuhteissa tulee hyvät lminaisuudet esille, esim. AWD. Hyvä valinta, kyllä kansa tietää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyviä valintoja. Itselläkin tämä Toyota Corolla Cross ollut kohta vuoden. Haasteellisissa keliolosuhteissa tulee hyvät lminaisuudet esille, esim. AWD. Hyvä valinta, kyllä kansa tietää...

        sulla on leluneliveto jolle nauraa naapurin mummotkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vaihdan auton uuteen jo 10-vuotiana, alle 200tkm ajettuna. Siinä ovat sitikat, audit ja bemarit kestäneet samalla tavoin, ei ole tarvinnut vikojen vuoksi huollossa makuuttaa. Miksi pitäisi kärsiä melusta Toyotassa, en käsitä.

        Voisit vaihtaa Toyotan kerran vuodessa kun sen arvo pysyy sinne asti samana mitä maksoit uutena!


    • Anonyymi

      Kilometrejä Cross 2,0 takana 20000 eikä mitään moitittavaa. On ärhäkkä vastaamaan kaasuun eli tehoja löytyy ihan eri tapaan kuin Corollasta yleensä. Ihmeellistä ovien alaosiin talvella kertyvä lumi. Ei sisälle tosin mutta mietin aiheuttaako ongelmia pohjoisempana kuin Tampereella asuvalle? Hiljaisempi kuin aiemmat Corollat. Mukava ajaa eikä toistaiseksi mitään vikoja. Äänentoisto vaihtelee lähteestä liittyen ja android auto ärsyttää, kun menee aina päälle automaattisesti. Talvella kulutus hiukan päälle viiden. Kaupungissa vähemmälläkin pääsee, jos auto on lämmin. Maantiellä menee kuin raiteilla, mutta kaistavahti joskus yllättää. Samoin kuin oikein liukkaila ja huonoilla teillä päältä pois putoileva vakionopeuden säädin. Palaa tosin aina toimintaan, kun auton heittely helpottaa.

      • Anonyymi

        En nyt sanoisi ärhäkäksi vastaamaan kaasuun kun mitään ei oikein kumminkaan tapahdu sen jälkeen edes siinä 2.0 hybridissä, ja suoraan ei kyllä kulje kun kokoajan pitää paimentaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt sanoisi ärhäkäksi vastaamaan kaasuun kun mitään ei oikein kumminkaan tapahdu sen jälkeen edes siinä 2.0 hybridissä, ja suoraan ei kyllä kulje kun kokoajan pitää paimentaa.

        Rekasta ohi silleen että 80-120 km/h n. 5,5 sek. Ihan peruspirteä kaara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekasta ohi silleen että 80-120 km/h n. 5,5 sek. Ihan peruspirteä kaara.

        Menee kumminkin noinkin ripeästi? perstuntumalta selvästi hitaampi,no taitaa olla e-cvt ominaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menee kumminkin noinkin ripeästi? perstuntumalta selvästi hitaampi,no taitaa olla e-cvt ominaisuus.

        Viime kesänä Moottori-lehdessä vertailussa mitattiin tuo 5,5 sek. ja ihan kotimaassa.


    • Anonyymi

      Huoleton, pienikulutuksellinen ja varma auto
      Cross Corolla on.

    • Anonyymi

      Kaamea kokemus oli istua tuollasessa liikkeen halli autossa. Penkki surkea ja kapea otti eukon olkapää kiinni että kipeetä teki.

      • Anonyymi

        Normaalipainoiselle lyhyehkölle ihmiselle toimii hyvin nuo corollan penkit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalipainoiselle lyhyehkölle ihmiselle toimii hyvin nuo corollan penkit.

        No entäs 145 kg/190 cm?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

      Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      256
      1852
    2. Olen niin kesken

      Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      15
      1378
    3. Tietääkö joku ylläpidosta?

      Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      210
      1259
    4. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

      Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1115
    5. Minkä ikäinen

      Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      65
      923
    6. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

      joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      923
    7. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

      Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      894
    8. Tunnisteita kaipaajille

      Onko jokin juttu mistä sun kaivattu tietää et viesti ois hälle? ☎️📝
      Ikävä
      51
      836
    9. Mä tuun aina rakastamaan sua J

      Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai
      Ikävä
      61
      803
    10. Martina ei mennyt naimisiin

      IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      800
    Aihe