Aika mitätön asia joillekkin. Mutta on aika merkillistä kun joidenkin OK talojen ja R-talon ruohoija leikataan lauantaisin ja sunnuntaisin ruhonleikkureilla ja trimmerit käytössä. Luulisi että naapureita huomioitaisiin kun he kuitenkin ovat työssään viikot ja ehkä haluaisivat olla ja nauttia vkl rauhassa, olen pannut merkille meidän asuin alueella juurikin että eläkeläiset "innostuuvat" käyttään ruohokoneitaan aktiivisesti vaikka heillä aikaa viikolla alueittensa nurmet koneella ajaa. Ajatuksena minulla että naapureita kunnioittaen pitäisi meidän kaikkien toimia EIKÖ VAIN
RUOHONLEIKKURIT KÄYTTÖ VIIKONLOPPUISIN
48
819
Vastaukset
- Anonyymi
Ruoho leikataan kun pitkäksi kasvaa arkena ja lauantaina klo 07.00-22.00. Sunnuntai metelit kieltäisin.
- Anonyymi
Ruhonleikkuri pitää kieltämättä aika kovaa meteliä.
- Anonyymi
Oletko uskovainen vai miksi?
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18015922J
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Eläkeläisenä minä leikkaan ruohot taloni pihasta silloin kun tiedän naapurin olevan kotona. Sunnuntai on hyvä päivä leikkaamiseen.
- Anonyymi
Ja kohta pääsee tulittamaan lehtipuhaltimella joka päivä kun puista lehdet tippuilevat. Ruohon leikkaus sitten vielä siihen päälle niin saa siistin tontin ainakin yhdeksi päiväksi. Lehdet puhallan aina aikaisin aamulla ma-su ja kun ruohikko on puhalluksen jälkeen hiukan kuivunut niin iltapäivisin sitten ruohikon leikkaus.
- Anonyymi
Ketä oikeasti häiritsee naapurin ruohonleikkaus? Kannattaa varmaan mennä peilin eteen suorittamaan itsetutkiskelua, mikä vikana
- Anonyymi
Hitto kuinka huonot eristeet joidenkin taloissa on, minä kuulen ainoastaan silloinkun ulos menen vaikka viisikin leikkuria samaan aikaan päristää. Mutta ei sekään häiritse.
- Anonyymi
Kannattaa ensin ottaa selvää ja jakaa sitten neuvoja. Ruoho leikataan kun se on leikkuupitkää ja ei sada. Leikkuuta ei säätele viikonpäivät mutta saattaapi olla liian vaikea ymmärtää.
- Anonyymi
Niinpä niin. Naapurin huomioiminen ei näköjään kuulu mitenkään käytöstapoihin. Onneksi et ole naapurini.
- Anonyymi
Täällä Nuppolan alueella on kyllä enemmän semmosia mitkä ei leikkaa edes sunnuntaina ruohikkoa saati sitten muuta. Onko se nyt sitten hienoo et puskat rehottaa mut se hyvä puoli ettei naapurit häiriinny melusta .
- Anonyymi
Eipä sitä tarvi leikata antaa kasvaa vaan minkä kasvaa ja kohta talvi hoitaa pois.
- Anonyymi
Jos haluaa asua rauhallisella ja hiljaisella alueella, niin ei pidä muuttaa omakotialueelle. Varsinkin vuorotyöläisille omakotialue ei sovi alkuunkaan,mieluummin rivari tai rauhallinen keskustan kerrostalo.
- Anonyymi
Kyllä votuttaa se pihamekkala aamusta iltaan. Varsinkin kesällä vedellääm puoleen yöhön kaljaa pihalla ja räkätetään ja mölytään. Koirat haukkuu ja ulvoo koko yön. Aamulla joku aloittaa ruohonleikkuulla ja aamusta iltaan jossain trampoliinilla on aivan infernaalinen kiljunta. Ei nämä nykyajan vieriviereen rakennetut talot ole mitään omakotitaloja. Eroonkaan ei talosta enää pääse. Tai pääsee mutta karmealla tappiolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä votuttaa se pihamekkala aamusta iltaan. Varsinkin kesällä vedellääm puoleen yöhön kaljaa pihalla ja räkätetään ja mölytään. Koirat haukkuu ja ulvoo koko yön. Aamulla joku aloittaa ruohonleikkuulla ja aamusta iltaan jossain trampoliinilla on aivan infernaalinen kiljunta. Ei nämä nykyajan vieriviereen rakennetut talot ole mitään omakotitaloja. Eroonkaan ei talosta enää pääse. Tai pääsee mutta karmealla tappiolla.
Sulle on käynyt hauskasti
- Anonyymi
Leikkaan nurmikon silloin kun ehdin. Aivan sama sopiiko se naapurille vai ei. En kai mä nyt joka helvetin kerta lähde jotain lupaa kyselemään 6 eri naapurilta
- Anonyymi
Sama. Kun on aikaa ja ruoho pitkää ei märkää.
- Anonyymi
Kyllä itseänikin veetutti kesällä kun väsyneenä töistä pääsin himaan ja istahdin oman pihan terassille, niin tuntemani eläkeläisnaapurit alkoivat ruohonleikkuun.
Ostinkin sitten kesämökin naapurikunnasta ja avot mikä rauha siellä on. Harvemmin kuuluu ihmisen meteliä. Ei voisi parempaa paikkaa olla ja naapuritonteilla peltoa ja metsää. Ei rakennusoikeutta. Jep. - Anonyymi
Naapureita ymmärtääkseni pitäisi kunnioittaa sanon minä, työssäkäyvät äijä ja muijat ja toimettomat eläkeläiset makoilee viikot ja kas kummaa vkl:a kin pitäisi olla sillain tauhallista ja nauttia perheen kanssa yhdessäolista, eikö mitä ruohokoneet käyntiin ja trimmerit, kyrsii meitä useita eikä vaan siksi että votkut sen tekeevät tahallaan ja kiusallaan. Meidän yhtiössä ei tuota sallita ja siitä olemme sopineet kaikkien kanssa, naapureitamme kunnioitamme ja heidän rauhansa vkl:a
- Anonyymi
Siis useita teitä kyrsii se silti vaikka se on kielletty ja sitä ei tapahdu?
- Anonyymi
No miks sitten kaupat saa olla sunnuntaina auki, jos ei kerran mitään saa sunnuntaina tehdä. Sama laki se pitää kaikille olla.
- Anonyymi
Viikonloppuisin aika monella on se viikon ainut vapaahetki siihen ruohonleikkaushommaan.
Enemmän vituttaa eläkeläiset, jotka kyttäävät toisten tekemisiä.
Pysykää omilla tonteillanne tai muuttakaa metsään.
Tästä maasta löytyy helposti ja halvalla asuinpaikkoja myös niille, jotka vaativat ympärilleen ihmisperäisistä äänistä vapaata ympäristöä.
Täydellistä hiljaisuutta haluaville on tarjolla ainoastaan puu- tai pahvirakenteisia yksiöitä kahden ja puolen metrin syvyydessä.- Anonyymi
Leikkasin juuri aamulla ruohon. Toivottavasti kukaan ei herännyt.
- Anonyymi
Minä leikkaan myös aamulla ruohon, kiva seurata kun naapurien verhot alkaa heilua.
- Anonyymi
Naapuri on leikannut ruohonleikkurilla aiempina vuosina, ja siitä metelistä olen saanut kehitettyä monia mojovia rähinöitä.
Nyt se piru on hankkinut akkutoimisen leikkurin, mistä ei lähde oikein mitään ääntä. Joutuu oikein kunnolla vahtimaan että näkee koska se leikkaa, että pääsee laittamaan vastatoimet peliin. - Anonyymi
Leikkaan kun on ruoho pitkää kuivaa ja aikaa. Jos ei sovi naapureille niin muuttakaa pois,
- Anonyymi
Pistän aina sunnuntaiaamuisin kaikki pihakoneet, kuten ruohonleikkurin ja lehtipuhaltimen huutamaan itsekseen samalla kun itse pärisytän moottorisahaa ja lastenlapsi saa leikkiä puutarhatraktorilla (on kova soittamaan merkinantotorvea). Talvisin pöhötän lumilingolla naapurin ikkunoihin.
- Anonyymi
En tiennytkään, että naapureita haittaa ruohonleikkurit ja muut ääntä päästävät koneet. Meidän kadulle on muodostunut traditio, että polttopuut sahataan pitkänäperjantaina ja siitä alkaa muidenkin koneiden pärinä loppuen pukkujoulukauteen. Kivampi urakoida vapaapäivänä ja saunoa päälle.
- Anonyymi
Omokoti- ja Rivitalojen asukkaatkin käyvät töissä viikkoisin, viikonloppuna on hyvää aikaa ajaa nurmikot ja leikata pensasaidat.
- Anonyymi
Jos naapurilla iso piha, niin välimatkat pitkiä, eikä ääni kuulu voimakkaana kauas. Jos naapurilla pieni piha, niin leikkaamiseen ei mene kauaa. Jos naapurin normaalit pihatyöt häiritsevät, saatat olla lomamatkan tai terapian tarpeessa. Tai sitten voit kysyä heiltä ennalta milloin leikkaavat, niin osaat olla eri puuhissa tai muualla.
- Anonyymi
Ruoho on pitkää pihalla, mutta odotan ensi sunnuntaita että voin leikata sen. Harmittaa että tulee talvi eikä pääse leikkaan ruohoa, mutta käyttää leikkuria voi.
- Anonyymi
Ostat lumillingon, äänenvaimennin putkesta pois ja pärryyttelet menemään
- Anonyymi
Polttomoottorilehtipuhaltimelle hommia moneksi sunnuntaiksi tiedossa, ah ihanaa luontoääntä.
- Anonyymi
Kello 10 koneet käyntiin.
- Anonyymi
Aloitin klo 7.50. En ole unikeko.
- Anonyymi
Naapureiden kunnioitus rauhalliseen vkl:si ei kuulu näemmä sivistykseenne, viikot ärvelletään muuten vaan ja velttoillaan vaikka nurmen voisi ajaa viikollakin jos viittisi, kaiketi on pienessä hönössä hienoa ajella naapurien kiusaksi jotka haluaisi rauhallisesti viettää vkl. Voin vain todeta että laiskat ihmiset ajattelee vai itseään ei muita.
- Anonyymi
Periaatehan on se, että jos valitat nurmen leikkuusta: Seuraavana sunnuntaina on vähintään viisi naapuria nurmea leikkaamassa. Ei kuulu sivistykseen valittaa nurmen leikkaamisesta vaan leikata se silloin kun itselle sopii parhaiten. Muutenhan se olisi laissa kielto, ettei jonakin tiettynä aikana saa leikata. Ja hyvä onkin leikata sunnuntaina aamupäivänä kun kukaan ei häiriinny kun kaikki ovat kumminkin kirkossa!
- Anonyymi
Sitten kun lehtisouvi on loppu tältä vuodelta, niin polttisoksahakkurille riittää myös viikonloppuja.
- Anonyymi
Naapurit kai puhuu selän takana että mun kahvakuulatreenit joka aamu pihalla on kamalaa kuunneltavaa. Ähkin ja ärjyn kuulemma niin että koko kortteli herää. Mutta mua ei kiinnosta mitä mieltä te naapurin läskit ootte. Rasva palaa parhaiten aamulla kun ei oo syönyt vielä mitään.
- Anonyymi
Rrrkkele. Nurmi jo jäässä aamuisin.
Starttaan silti leikkurini isolla iskutilavuudella ensi sunnuntaina, kun olen saanut aamukahvet vedettyä. Eli noin 5:25.
Meikä ei luovuta.- Anonyymi
Ruohot on leikattu niin eikös ala se stnan nakuttelu. Pitää laittaa aidat ja vajat talvikuntoon nii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruohot on leikattu niin eikös ala se stnan nakuttelu. Pitää laittaa aidat ja vajat talvikuntoon nii.
Tarvitsee rouheaääninen lumilinko suojavajan myös.
- Anonyymi
Lauantaina täytyy leikata ruoho, toivotaan että lumi sulaa ennen sitä.
- Anonyymi
Naapurit tuijotti kun joka aamu poistin pihasta puhaltimella irtolehdet kadulle. Ne vaan sunnuntaina vähän haravoi. Sitten tulikin lumi. Tadaa. Niitten pihat mätänee nyt lumen alla täynnä lehtiä mullapas ei.
- Anonyymi
Minä ajan ruohonleikkurilla lehdet silpuksi ruohon päälle, on kuulemma hyvää ravinnetta. Voi kun lumi sulaisi niin saisi huomenna ajella ruohonleikkurilla loputkin lehdet silpuksi. Sitten sunnuntaiaamuna jatketaan jos keli sallii.
- Anonyymi
Aloittajalla ei leikkaa.
- Anonyymi
Koneet ovat apuvälineitä. Ihminen on ne kehittänyt arjen avuksi. Miksipä en käyttäisi niitä silloin kun tarvitsen kyselemättä lupia siihen keneltäkään?
- Anonyymi
koita kestää tai muuta erämaahan
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581331Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18986Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875