https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009862184.html
Olisiko jo aika laittaa läppärit pois myös lukiossa ja digi-yo-koe pois ja paperinen takaisin?
Vai tarvitaanko yo-koetta ollenkaan?
Liikaa digipöhinää
4
309
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä digitaalinen yo-koe on kätevämpi ja korjaajillekin vähätöisempi kuin paperille kirjoitettu. Itse oppimiseen tietokoneilla ei ole paljon merkitystä. Asian selkeä ja looginen esittäminen sekä opiskelijan itsensä harjoitteleminen ja asian käytäntöön soveltaminen ovat ainoa tie.
On samantekevää esitetäänkö vaikkapa saksan kielen relatiivipronominit tietokoneella vai paperilla. Opiskelijan on asia ensin tajuttava ja sitten harjoiteltava pronominien käyttöä itse. Sillä kirjoittaako hän niitä tietokoneeseen vai paperille ei ole oppimisen kannalta mitään merkitystä.
Ikävää tietysti on, jos aikaa kuluu esimerkiksi tietokoneen saamiseksi toimintakuntoon. Kun kirjan tai vihon avaa, toimintakunnossa ei ole ongelmia.- Anonyymi
Oppimisen kannalta EI ole sama, kirjoittaako tietokoneelle vai käsin paperille!
- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18018608G
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
"Vai tarvitaanko yo-koetta ollenkaan?"
Jos se poistettaisiin, erittäin monien Suomen lukioiden oppilaiden päästötodistusten keskiarvot alkaisivat nousta. Päästötodistusten numeroita nimittäin käytettäisiin oppilasvalinnoissa korkeakouluihin yo-arvosanojen asemesta. Kaikki lukiot haluaisivat tietysti olla "hyviä" eli ne jakaisivat niin korkeita arvosanoja kuin suinkin kehtaisivat, että saisivat uusia oppilaita peruskouluista.
Kaikkihan toki haluaisivat mennä "hyvään" lukioon, josta mahdollisimman moni oppilas pääsee jatkokoulutukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen825948Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2905261Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk453304Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään102786Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1052713Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t41655Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.151585Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211460Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät301439Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei1771048