Mikäli haen omaishoidon tukea, mitä tapahtuu vähän yli tuhannen euron kuukaudessa eläkkeelleni?

Anonyymi-ap

Toinen asia, jos haen omaishoidon tukea eli omaishoitajaksi, niin onko mahdollisuus saada myös esimerkiksi pesuapua kerran pari viikossa vanhukselle? Myöskin kerran viikossa pitäisi saada joku lähihoitaja käymään vanhuksen kotona, vaikka olenkin täällä 24/7.
Olen nimittäin kuullut etteivät hyvinvointialueet suhtaudu suotuisasti antamaan apua tuolloin kotiin vanhukselle, jos hänellä on omaishoitaja siellä kotona kaiken aikaa.

9

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Omaishoidon tuki ei vaikuta eläkkeeseen, mutta verotus voi koventua, kun eläke ja omaishoidon tuki lasketaan yhteen.

      Lisäapu, kuten pesuapu ja muu sellainen, katsotaan tapauskohtaisest tarpeen mukaan. Omaishoitajalle kuuluu myös vapaapäivät, jolloin hoidettava on yleensä jossain kodin ulkopuolella hoidettavana.

      Minä kylläkin olen sitä mieltä, että omaishoitaja ei itse saisi olla kovin sairas eikä heikoissa voimissa eikä yli 70-vuotias, sillä omaishoito voi olla todella raskasta ja lujaa kuntoa vaativaa työtä. Meillä täytyisi olla enemmän laitoshoitopaikkoja niille, jotka ovat jatkuvan huolenpidon tarpeessa.

      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        😍 ­­N­y­­­m­f­­o­­­m­­a­­­a­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Omaishoitotuki tulisi lopettaa Kaupunkeista ja Kunnista. Tämä omaishoitotuki tulisi käyttää Huume ja Onkelmalasten parempaan hoitoon. Nyt näitä HUUME ja Päihtyneitä hoidetaan :PULLOJEN PALAUTUKSIN pullonautomaatien keräilypisteissä. Näillä Eläkeläisillä on ansaittu.eläke,mitä näillä nuorilla jotka ovat mikä mistäkin syystä ajautuneet,yhteiskunnan toimesta epätoivoiseen tilaan.
      Suomalainen yhteiskunta ajaa vain parempiosaisten etua,mitkä tahot huolehtii näistä
      yhteiskunnanna vähempiosaisista?.Päätäjien tulisi ajatella Valtio ja Kunta tasolla pikkaisen enempi tehdesään päätöksiä.

      • Anonyymi

        Eläke on ansaittu työllä. Eläke on silti monella, varsinkin naisella, pieni.

        Vähempiosaiset juoppolallit ovat itse tehneet valintansa. Mitä he ovat ikinä antaneet yhteiskunnalle? Mistä heitä pitäisi palkita?

        Vanha viisaus: kuka ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläke on ansaittu työllä. Eläke on silti monella, varsinkin naisella, pieni.

        Vähempiosaiset juoppolallit ovat itse tehneet valintansa. Mitä he ovat ikinä antaneet yhteiskunnalle? Mistä heitä pitäisi palkita?

        Vanha viisaus: kuka ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä.

        Ajattele ketkä päätäjät ovat olleet ajamassa ,näitä nimemääsi "Juoppolallia" heidän nykytilanteeseen,olisko heidän eläneistä vanhemmistakin jotain syytä tapahtumiseen.
        Viisaus sanoo myös: Älä himoitse lähimmäisesi omaisuutta,karjaa tai...................................
        osaat varmasti loputkin käskyt.!Maaseudulle on luotu eläke myös perhettä kotonahoitavalle ,koskaan palkkatyössä olleelle.Heidän tullessaan eläkeikään.
        Ovat saaneet raataa yli 40 vuotta ilman palkkaa,kasvattaen lapsia(Veronmaksajia ) palkatta.
        Viisaus sanoo myös :Hikipäässä sinun tulee syödä,rankaisematta.rankaiskaa sitä joka ei näin tee.!


      • Anonyymi

        Vasemistolaiset tarvitsee kurjuutta ja köyhyyttä pysyäkseen vallassa, ja hölmöt näitä äänestää.
        Oletko koskaan nähnyt että ökyrikkaat demarit olisi köyhien asemaa parantaneet?
        Omaishoidon tuki kuuluu omaishoitajille ja piste.
        Missä näitten ongelmalasten vanhemmat on, heille kuuluu huolehtia lapsistaan.


      • Anonyymi

        Kaikki omaishoitajat eivät suinkaan ole eläkeikäisiä. Itse jäin hoitamaan vanhempaani ja olin vielä työikäinen. Aluksi minulle ei maksettu mitään, viimeisiltä vuosilta sitten sain muutaman satasen kuussa. Kyllä tässä erittäin pienellä palkalla töitä tehtiin. Omituista olisi ollut, jos siitä ei olisi mitään maksettu. Mikä ihmeen parempiosainen? Voisi ajatella mitä sitä kirjoittaa.


    • Anonyymi

      Omaishoitajien ja Hoidettavien kannattaa muuttaa Suomessa oleviin halpoihin Vero-kuntiin.Suomen halvin on Kauniaisissa.

    • Anonyymi

      Omaishoitajille maksettava palkkio josta menee lähes 50%vero jota maksetaan kunnista riipue kahdessa /kolmessa eiri suurusluokassa.Suurin oleessa alle 879€/kk
      Omaishoitotyötä saa tehdä 7/24 h viikko. 672/h kuukaudessa.
      Laskekaanpa tuntipalkka Omaishoitajalle!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Olisiko Suomalaisissa valituissa valttaa pitävissä jotain vikaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1134
    Aihe