KESKUSTELUA VANHUSPALVELVELUSTA !

Anonyymi-ap

Kun vanhus sairastuu
eikä jaksa enään yksin lääkäriin eikä juosta kaikenmaailman laporatorioissa ja kokeissa sun muissa röngenkuvissa, mangneettikuvissa,
mikä neuvoksi, mistä apu ja minkälainen,
tietenki maksaa i t s e kaikki kulut,

nythän ei ampulanssa vältämättä tule ollenkaan katsomaan kuinka vanhus voi
vaan puhelimesta kuuluu,
" hakeudu päivystykseen, "
mutta ku ongelma on just siinä
ettei vanhus jaksa enään yksin lähteä päivystykseen eikä minnekkää apua hakemaan,,,
mikä neuvoksi ?????

100

823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saako kotiin sairaanhoitaja palvelut ?

    • Anonyymi

      Olen n70v ja minua harmittaa että verikokeissa käynti on tehty niin vaikeaksi meille jotka joudumme käyttämään taksia joka asiaan. Finlab on väärä päätös ei toimi.
      Kotiin pitäisi saada näytteen ottaja tavallisimmista kokeista.
      Tai pitäisi voida mennä näytteen ottoon milloin tahansa kun jaksaa aamulla. Niin ole ennen ja toimi. Jos on aika eikö nuku herää liian aikaisin niin vaikeat lähteä ja sitten taksi tilattava ennakkoon,olen itsemaksava ja matka n2km terv.kesk.
      Joten en ole käynyt verikokeissa vuosiin. Oli huonomkokemjs viimeksi ja sitten tuli vale flunssa tauko kaikessa. Esitettiin pääsy kaikkeen.

      • Anonyymi

        Pääkaupunkiseudulla on loistava palvelu, yksityinen firma, joka käy ottamassa kotona labrat ja vie ne labraan saakka. Halvempi kuin taksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääkaupunkiseudulla on loistava palvelu, yksityinen firma, joka käy ottamassa kotona labrat ja vie ne labraan saakka. Halvempi kuin taksi.

        JAAAA;

        onkohan semmonen palvelu muaalla pohjoissuomessaki ????
        sehän pelastaisi monen vanhuksen suurilta vaivoilta kun vanhuksilla on jokatapauksessa voimat vähissä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JAAAA;

        onkohan semmonen palvelu muaalla pohjoissuomessaki ????
        sehän pelastaisi monen vanhuksen suurilta vaivoilta kun vanhuksilla on jokatapauksessa voimat vähissä,

        Siinä olisi jollekin labrahoitajalle hyvä yritysidea. Tekee sopimuksen vain paikallisen/kunnallisen labran kanssa. Kaikki hyötyy.


    • Anonyymi

      Noin 40 vuotta sitten oli suomessa moitetton kotipalvelu,
      esm. olin itse työelämässä, mutta hankin omille vanhemmilleni kotipavelun
      siivooja kävi silloin kun vanhempani niin halusi, ja sairaanhoitaja kävi vakituisesti kerran viikossa äitiäni katsomassa ja mittamaassa verenpaineita seurasi syd.n toimintaa, koska hänellä oli sdy;ssä jokin vika,

      eikä ollu mitään vaikeusia saada vanhemmileni kotipalvelua
      siihenaikaan kuin he tarvitsi,
      siihen aikaan pidettiin vanhuksista viimesen pääle huolat se oli muistaaksen Kekkosen aikakautta siihen aikaan,

      nykyisin on kaikki toisi,
      kaikki vanhuspalvelut on vaikeutuneet
      jopa tuntuu että suorastaan estyneet,
      lääkärikäynnit ovat muuttuneet turhiksia terveyskeskuksissa, otataan verikokeita mutta siihen sitten kaikki hoito jääki,

      vanhukset jää tavallaan heitteille
      yksi sairauksineen ihmettelemään kuinka tästä nyt selviää seuraavaan päivään,
      ja mistä saisi vaivoihinsa edes jonkilaista helpotusta
      hoitojahan ei vanhuksille enään anneta

      Kekkosen aikakudella vanhukset sai hoitojaki,

      kyllä suomen sisäinen politiikka muuttunu, heittäny suorastaa kuperkeikaa meneisyyteen verrattuna,

    • Anonyymi

      Niimpä
      Kekkonenhan teki suomesta rikkaan valtion, kaikilla oli töitä ja kaiksista pidettiin myös huolta,
      se olis itä lintukoto aikaa,
      rikollistta ei ollu juurikaa kaikki puhalti yhteen hiileen,
      sittemmin sdp pääsi valtaa ja suomen siäinen politiikka heittä KUPERKEIKKAA
      hetkessä tuli miljoona vakituista työtöntä
      syrjintää työpaikoille,
      se oli ja ON sitä ihmeelista demokratiaa jota sdp mainostaa nytki joka käänteessä,

      • Anonyymi

        Kuka enää siis kaipaa ankeaa 1970-lukua, jolloin Kekkonen oli vallassa ?? Suomi oli täysin rähmällään itänaapuriin päin, mitään ei uskallettu sanoa, jotta itänaapuri ei olisi ärähtänyt! Ja muutenkin köyhää oli se vuosikymmen.
        Nyt olemme osa läntistä, demokraattista, yhteisöä. EU ja USA ovat turvaamassa meitä. Ja vihdoin uskallamme myös avoimesti arvostella Venäjää.
        Kekkosen ajan ihailijat, muuttakaa vaikka sinne itään, jos vanhoja aikoja kaipaatte...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka enää siis kaipaa ankeaa 1970-lukua, jolloin Kekkonen oli vallassa ?? Suomi oli täysin rähmällään itänaapuriin päin, mitään ei uskallettu sanoa, jotta itänaapuri ei olisi ärähtänyt! Ja muutenkin köyhää oli se vuosikymmen.
        Nyt olemme osa läntistä, demokraattista, yhteisöä. EU ja USA ovat turvaamassa meitä. Ja vihdoin uskallamme myös avoimesti arvostella Venäjää.
        Kekkosen ajan ihailijat, muuttakaa vaikka sinne itään, jos vanhoja aikoja kaipaatte...

        ÄLÄ HORISE jatkuvasti sekoja ja valheitasi,
        kyllä Kekkosenki aikakudella suomalaiset uskalti olla ihan omaa mieltään venäläisistä
        isäniki oli sodan käyny upseeri nipinanapin henhissä palai kotiin sodasta
        isäni teki meille lapsille selväkai
        " venäläiset on venäläisiä veikka voissa paistais miinin ei voi IKINÄ luottaa "

        ontodellaki mummallista että sinun kaltaisisia sekoja on suomessa haukkumassa Kekkosen aikakautta,
        kun KEKKONEN osasi hoitaa politiikan niin hyvin että suomi SÄILYTTI ITSENÄISYYDEN hullujen venäläisten vauhkotessa tuossa naapurissa, ja sitäpaitsi
        KEKKONEN oli suuresti ARVOSTETTU ja kunnioitettu YMPÄRI MAAILMAA
        sen koko kaikki suomen kansaliset jotka matkusteli maailmalla, ympäri maailmaa SUOMEN PASSIA kanatavia ihmisiä kunnioitetiin heti TULLISSA passitarkasuksessa viittä vaille ettei kumarrettu kuin kunikaalisia siihen aikaan suomalisille,
        joten LOPETA KEKKOSEN PARJAAMINEN
        mikähä sutki sinä itse olet ollu niihin aikoihin, hah,
        et ainakaa oikea itsenäisen suomen kannataja, olet joku huhaaa PYRKYRI oman eduntavoittelija , niitä sdp:n kähmijöitä jaotka ohjaili miljaardeja paratiisisaarille vorottajata kähmittyjä miljoonia piloon,
        pyh sanon sinulle
        et ainakaa ole OIKEA suomalainen,,
        suomen ja suomalaisten petturi , tiesvaikka olisi veläisten kätyri itse,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄLÄ HORISE jatkuvasti sekoja ja valheitasi,
        kyllä Kekkosenki aikakudella suomalaiset uskalti olla ihan omaa mieltään venäläisistä
        isäniki oli sodan käyny upseeri nipinanapin henhissä palai kotiin sodasta
        isäni teki meille lapsille selväkai
        " venäläiset on venäläisiä veikka voissa paistais miinin ei voi IKINÄ luottaa "

        ontodellaki mummallista että sinun kaltaisisia sekoja on suomessa haukkumassa Kekkosen aikakautta,
        kun KEKKONEN osasi hoitaa politiikan niin hyvin että suomi SÄILYTTI ITSENÄISYYDEN hullujen venäläisten vauhkotessa tuossa naapurissa, ja sitäpaitsi
        KEKKONEN oli suuresti ARVOSTETTU ja kunnioitettu YMPÄRI MAAILMAA
        sen koko kaikki suomen kansaliset jotka matkusteli maailmalla, ympäri maailmaa SUOMEN PASSIA kanatavia ihmisiä kunnioitetiin heti TULLISSA passitarkasuksessa viittä vaille ettei kumarrettu kuin kunikaalisia siihen aikaan suomalisille,
        joten LOPETA KEKKOSEN PARJAAMINEN
        mikähä sutki sinä itse olet ollu niihin aikoihin, hah,
        et ainakaa oikea itsenäisen suomen kannataja, olet joku huhaaa PYRKYRI oman eduntavoittelija , niitä sdp:n kähmijöitä jaotka ohjaili miljaardeja paratiisisaarille vorottajata kähmittyjä miljoonia piloon,
        pyh sanon sinulle
        et ainakaa ole OIKEA suomalainen,,
        suomen ja suomalaisten petturi , tiesvaikka olisi veläisten kätyri itse,

        Kyllä se Kekkonen oli itänaapuriin päin kallellaan, ihan turha sitä kieltää. Mutta se oli sen ajan politiikkaa ja meillä oli YYA- sopimus, joka velvoitti. No, onneksi nyt ajat ovat muuttuneet.
        Väyrynen on kyllä selvästi Venäjä-mielinen kun haluaa normaalit välit Venäjään pian, siis hyökkäys sodan aloittavan maahan huh..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se Kekkonen oli itänaapuriin päin kallellaan, ihan turha sitä kieltää. Mutta se oli sen ajan politiikkaa ja meillä oli YYA- sopimus, joka velvoitti. No, onneksi nyt ajat ovat muuttuneet.
        Väyrynen on kyllä selvästi Venäjä-mielinen kun haluaa normaalit välit Venäjään pian, siis hyökkäys sodan aloittavan maahan huh..

        ÄLÄ HORISE,
        se on YKSIN sinun näkemys asioista,
        mutta ME oikeat suomalaiset tiedämme tasan tarkaan mikä on TOTUUS
        KEKKOSEN AIKAKAUDESTA

        Kekkonen EI ollay htään enemmpää venäjälle kallelaan kuin ME OKO kansa
        ME olimme OIKEA suomi

        Kekkonen oli ja ON edeleen suomen paras presidentti
        OSASI käyttäytyä sivistyneesti MYÖS halkalan naapurin kanssa,

        katsos kun HULUNNKI kanssa pitää osata neuvotella että se HULLU pikkuhiljaa järkiintyy ja alkaa käyttäytyä normaalisti,

        joten sinä korjaa suusi
        katso TOTUUTTA
        TOTUUS EI PALA TULESSAKAA,

        ja lopeta Kekkosen mollaus jutut, sillä ITSE ole enmmän viallinen noissa aioissa,
        kuin ME oikeat suomalaiset,
        KEKKONEN EDUSTI REHELLISTÄ SUOMEN KANSAA !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se Kekkonen oli itänaapuriin päin kallellaan, ihan turha sitä kieltää. Mutta se oli sen ajan politiikkaa ja meillä oli YYA- sopimus, joka velvoitti. No, onneksi nyt ajat ovat muuttuneet.
        Väyrynen on kyllä selvästi Venäjä-mielinen kun haluaa normaalit välit Venäjään pian, siis hyökkäys sodan aloittavan maahan huh..

        Kekkonen oli ja on edeleen kautta-aikain suomen paras presidentti,
        Kekkonen ehti nähdä mitä saatanan tunarit olivat tekemässä suomelle,
        ehti vain varottaa suomalaisia tulevasta kähminnästä,
        Kekkonen oli jo vakavasti sairas ja kuoli, ei ehtiny estää tulevien aikojen valtion omaisuuden laillistetua rosvousta,
        sdp on suomen surkein puolue ollu kautta aikain,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄLÄ HORISE,
        se on YKSIN sinun näkemys asioista,
        mutta ME oikeat suomalaiset tiedämme tasan tarkaan mikä on TOTUUS
        KEKKOSEN AIKAKAUDESTA

        Kekkonen EI ollay htään enemmpää venäjälle kallelaan kuin ME OKO kansa
        ME olimme OIKEA suomi

        Kekkonen oli ja ON edeleen suomen paras presidentti
        OSASI käyttäytyä sivistyneesti MYÖS halkalan naapurin kanssa,

        katsos kun HULUNNKI kanssa pitää osata neuvotella että se HULLU pikkuhiljaa järkiintyy ja alkaa käyttäytyä normaalisti,

        joten sinä korjaa suusi
        katso TOTUUTTA
        TOTUUS EI PALA TULESSAKAA,

        ja lopeta Kekkosen mollaus jutut, sillä ITSE ole enmmän viallinen noissa aioissa,
        kuin ME oikeat suomalaiset,
        KEKKONEN EDUSTI REHELLISTÄ SUOMEN KANSAA !

        Eikös ne Kekkonen ja Breznev juoneet vodkaa yhdessä, ja hauskaa näytti olevan. Olihan se rauhallista aikaa, tähän nykytilaa verrattuna


      • Anonyymi

        Muisti toimii valikoidusti.
        Kekkosen aikana maaltapako ajoi kymmeniä tuhansia maajusseja kaupunkeihin, ja 400 000 muutti Ruotsiin työn perässä.
        Ihailu ja palvonta ohittaa tällaiset asiat. Suomettuminen piti kansalaisten suut supussa.
        Tosiasioiden suodattaminen on edelleen käytössänne


    • Anonyymi

      Kelataksillakin voi mennä päivystykseen. Eikö Kela-taksikuljettaja hae
      vaikka sisältä ja lykkää pyörätuolilla autoon ja päivystykseen tai labraan
      tai lääkärille.
      Tavallinen taksi on yksi mahdollisuus, jos kunto riittää.

    • Anonyymi

      Tänä aamuna en päässy itse sängystä ylös,
      ensimmäisenkerran
      oli pakko huutaa viereisestä huoneesta apua ,
      hän nosti minut seisaalleen
      ja pikkuhiljaa pysyin pystyssä
      otin seinistä tukea ja pääsin keittiöön aamu toimilleni
      kahvin keittoon ja aamupalan ja lääkkeitten ottamiseen,,

      kokoajan olen kipee selästä ja mahasta,
      tukiliivillä tuen nyt taas vartaloa jotenkuten pystyn liikkumaan tukiliivien avulla,

      onkohan minulla jokin lihas sairaus kun lihakset ei enään tue mun liikumista, eikä luustoa,
      mistä sen tietäis ,, onko jokin lihas sairaus ehkä sukuvika peritty menneisyydestä,
      muista kun isäni aikoinaan kertoi oman äitinsä kuolleen niin että häneltä meni liikuntakyky ei päässy sängystä,
      isäni kertoi että hän kantoi äitinsä saunaanki ja pesi ja kylvetti äitinsä, hänen äitinsä ei enään pytyny itse liikumaan oli kipee,
      hänen äitinsä oli minun MUMMONI joten olisinko periny häneltä jonun liha sairauden olisko se mahdollista,,, ????

      • Anonyymi

        Asutko jo hoivakodissa jos apua nostamiseen sait?
        Vähän turvatonta tietysti ehkä yksin asua jos ei pääse sängystä ylös enää. Sellaistahan tämä on.


      • Anonyymi

        Kai sinulla on mahdollisuus keskustella terveyskeskuksessa lääkärin tai terv,hoitajan kanssa.
        Miksi ihmiset eivät hae ammattiapua vaivoihinsa?
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai sinulla on mahdollisuus keskustella terveyskeskuksessa lääkärin tai terv,hoitajan kanssa.
        Miksi ihmiset eivät hae ammattiapua vaivoihinsa?
        Mkr.

        Hyvä kysymys,,,

        ihminen tulee vanhana jotenki araksi,
        eikehtaa mennä valittamaan vaivojaan,
        kun tiedämme paremmin kuin hyvin, olemme " kuluerä yhteiskunnalle "
        ja kun olemme hirmu kipeitä,
        tutkimukset työläitä kalliita,
        ja onko edes varmuutta että vanhus saa edes avun vaivoihinsa

        nyt itse koitan murtaa omaa arkuuttani, jos kehtais tai uskaltais lähteä kyseleen voidaanko minua enään mitenkää auttaa tai lievittää näitä vaivoja,
        NYT en menekkää yksin, minulla on " suojelus-enkeli " mukana
        ikioma lapsen lapsi, hän on lupautunu tulemaan lääkärireissulle mukaan ihan sinne vastaanotolle, koska itse en enään osaa kertoa tai selittää vaivojani niin että lääkäri edes ymmärtäisi,
        jos saan itseni rohkaistua ja lähden lääkäriin,
        hän tulee mukaan, kertoo kaiken näkemyksensä kuinka kuntoni rapistunu ja muutenki oman näkemyksen kokonaisuutena mummostaan,
        hänellä on hiukan taustatietoa kaikista asioista, ja opiskelee tälläki hetkellä lisää ihminen fysiologista,
        että on hiven toivoa josko saisin itseni kasaan ja uskaltaisin hakeuta kenties avun piiriin,,,
        tällähetkellä jääääää kyllä vielä mietintään,
        jos huomen aamuna en itse pääse sängystä ylös niin harkitsen taas ehkä lääkäriin menoa,

        voi olla että mieluummin kuolen vaivoihini kuin hakeudun lääkäriin, niin vaikeaksi on persoonallisuuteni muuttunu,

        saman teki akoinaan äitini, ei suostunu lähtemään lääkäriin niin hän kuosahti yks-kask lattialle pölyluutu , hän oli alkanu pyyhkimään pölyjä, niin noutaja tuliki hänet hakemaan ikuisuuteen, niin todennäköisesti käy minullekki,
        lääkäriin meno kynnys on noussu niin korkeaksi, sitä on vaikea ylittää,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys,,,

        ihminen tulee vanhana jotenki araksi,
        eikehtaa mennä valittamaan vaivojaan,
        kun tiedämme paremmin kuin hyvin, olemme " kuluerä yhteiskunnalle "
        ja kun olemme hirmu kipeitä,
        tutkimukset työläitä kalliita,
        ja onko edes varmuutta että vanhus saa edes avun vaivoihinsa

        nyt itse koitan murtaa omaa arkuuttani, jos kehtais tai uskaltais lähteä kyseleen voidaanko minua enään mitenkää auttaa tai lievittää näitä vaivoja,
        NYT en menekkää yksin, minulla on " suojelus-enkeli " mukana
        ikioma lapsen lapsi, hän on lupautunu tulemaan lääkärireissulle mukaan ihan sinne vastaanotolle, koska itse en enään osaa kertoa tai selittää vaivojani niin että lääkäri edes ymmärtäisi,
        jos saan itseni rohkaistua ja lähden lääkäriin,
        hän tulee mukaan, kertoo kaiken näkemyksensä kuinka kuntoni rapistunu ja muutenki oman näkemyksen kokonaisuutena mummostaan,
        hänellä on hiukan taustatietoa kaikista asioista, ja opiskelee tälläki hetkellä lisää ihminen fysiologista,
        että on hiven toivoa josko saisin itseni kasaan ja uskaltaisin hakeuta kenties avun piiriin,,,
        tällähetkellä jääääää kyllä vielä mietintään,
        jos huomen aamuna en itse pääse sängystä ylös niin harkitsen taas ehkä lääkäriin menoa,

        voi olla että mieluummin kuolen vaivoihini kuin hakeudun lääkäriin, niin vaikeaksi on persoonallisuuteni muuttunu,

        saman teki akoinaan äitini, ei suostunu lähtemään lääkäriin niin hän kuosahti yks-kask lattialle pölyluutu , hän oli alkanu pyyhkimään pölyjä, niin noutaja tuliki hänet hakemaan ikuisuuteen, niin todennäköisesti käy minullekki,
        lääkäriin meno kynnys on noussu niin korkeaksi, sitä on vaikea ylittää,

        olen varmaan huonossa kunnossa kun kokonaisia sanoja sää tekstistä pois,
        siis,,,, äitini kupsahti yks-kaks lattialle pöyluutu kädessään,,,,,, sori,,,
        jos humenna olisi parempi päivä,,, toivotaan ainaki,,
        vai katoaako sanastovarasto lopullisesti mummolta, huii,,kauheeta,,

        vain luoja tietää, hakis vanhan jo pois,, kitumasta,,


      • Anonyymi

        Ei voi millään tietää, vaatisi lääkäriä.
        Osteoporoosi aiheuttaa kipua, kun se pahaksi menee ja jo aikaisemminkin,
        mutta se on siis luissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys,,,

        ihminen tulee vanhana jotenki araksi,
        eikehtaa mennä valittamaan vaivojaan,
        kun tiedämme paremmin kuin hyvin, olemme " kuluerä yhteiskunnalle "
        ja kun olemme hirmu kipeitä,
        tutkimukset työläitä kalliita,
        ja onko edes varmuutta että vanhus saa edes avun vaivoihinsa

        nyt itse koitan murtaa omaa arkuuttani, jos kehtais tai uskaltais lähteä kyseleen voidaanko minua enään mitenkää auttaa tai lievittää näitä vaivoja,
        NYT en menekkää yksin, minulla on " suojelus-enkeli " mukana
        ikioma lapsen lapsi, hän on lupautunu tulemaan lääkärireissulle mukaan ihan sinne vastaanotolle, koska itse en enään osaa kertoa tai selittää vaivojani niin että lääkäri edes ymmärtäisi,
        jos saan itseni rohkaistua ja lähden lääkäriin,
        hän tulee mukaan, kertoo kaiken näkemyksensä kuinka kuntoni rapistunu ja muutenki oman näkemyksen kokonaisuutena mummostaan,
        hänellä on hiukan taustatietoa kaikista asioista, ja opiskelee tälläki hetkellä lisää ihminen fysiologista,
        että on hiven toivoa josko saisin itseni kasaan ja uskaltaisin hakeuta kenties avun piiriin,,,
        tällähetkellä jääääää kyllä vielä mietintään,
        jos huomen aamuna en itse pääse sängystä ylös niin harkitsen taas ehkä lääkäriin menoa,

        voi olla että mieluummin kuolen vaivoihini kuin hakeudun lääkäriin, niin vaikeaksi on persoonallisuuteni muuttunu,

        saman teki akoinaan äitini, ei suostunu lähtemään lääkäriin niin hän kuosahti yks-kask lattialle pölyluutu , hän oli alkanu pyyhkimään pölyjä, niin noutaja tuliki hänet hakemaan ikuisuuteen, niin todennäköisesti käy minullekki,
        lääkäriin meno kynnys on noussu niin korkeaksi, sitä on vaikea ylittää,

        Hyvä, että lapsenlapsi auttaa sinua ja tulee mukaan lääkärille.
        Mene ihmeessä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olen varmaan huonossa kunnossa kun kokonaisia sanoja sää tekstistä pois,
        siis,,,, äitini kupsahti yks-kaks lattialle pöyluutu kädessään,,,,,, sori,,,
        jos humenna olisi parempi päivä,,, toivotaan ainaki,,
        vai katoaako sanastovarasto lopullisesti mummolta, huii,,kauheeta,,

        vain luoja tietää, hakis vanhan jo pois,, kitumasta,,

        Toivotaan, että huomenna on parempi päivä !!! Ota yhteyttä lapsenlapseesi,
        joka on luvannut lähteä kanssasi lääkäriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivotaan, että huomenna on parempi päivä !!! Ota yhteyttä lapsenlapseesi,
        joka on luvannut lähteä kanssasi lääkäriin.

        Kyllä meillä ON jokapäivä juttua asiasta,
        hän KYLLÄ huolehtii minusta ,,,
        TULEE kaveriksi lääkäriin, tulee jopa vastaanotolle keskustelemaan omat näkemyksensä lääkärille,
        itse en enään kykene yksin lääkäriin,

        ON vain minusta ITSESTÄNI kiinni
        jaksano,,,, saanko kootua itseni kasaan että kykenen hänen kanssaan lähtemään lääkäriin,,


        sillä lääkärissä kynti ON RASKAS REISSU


        itse maksan lääkärilaskut, jos yleensä jaksan lähteä ,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä meillä ON jokapäivä juttua asiasta,
        hän KYLLÄ huolehtii minusta ,,,
        TULEE kaveriksi lääkäriin, tulee jopa vastaanotolle keskustelemaan omat näkemyksensä lääkärille,
        itse en enään kykene yksin lääkäriin,

        ON vain minusta ITSESTÄNI kiinni
        jaksano,,,, saanko kootua itseni kasaan että kykenen hänen kanssaan lähtemään lääkäriin,,


        sillä lääkärissä kynti ON RASKAS REISSU


        itse maksan lääkärilaskut, jos yleensä jaksan lähteä ,,,

        Koita kerätä voimasi hyvä ystävä, kun apuakin saat !
        Kyllä sinä selviydyt siitä, kun rauhassa saat mennä tukijan kanssa.
        Se ei ole kylläkään helppoa kivulloisena ja väsyneenä,
        tiedän omasta kokemuksesta.
        Se on voimainkoetus. Moni parempikuntoinen ei usko,
        mikä voimainkoetus se on "rahdata" itsensä lääkärille.
        Onko sinulla tiedossa ehkä ennestään tuttu ja hyvä lääkäri ?
        Toivotan sinulle levollisia yöunia !
        Kirjoittelemisiin jos Luoja meille suo.
        Rukoilen sinulle voimia mennä lääkäriin.
        Soita "enkelillesi", josta kerroit !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita kerätä voimasi hyvä ystävä, kun apuakin saat !
        Kyllä sinä selviydyt siitä, kun rauhassa saat mennä tukijan kanssa.
        Se ei ole kylläkään helppoa kivulloisena ja väsyneenä,
        tiedän omasta kokemuksesta.
        Se on voimainkoetus. Moni parempikuntoinen ei usko,
        mikä voimainkoetus se on "rahdata" itsensä lääkärille.
        Onko sinulla tiedossa ehkä ennestään tuttu ja hyvä lääkäri ?
        Toivotan sinulle levollisia yöunia !
        Kirjoittelemisiin jos Luoja meille suo.
        Rukoilen sinulle voimia mennä lääkäriin.
        Soita "enkelillesi", josta kerroit !

        Hyvää huomentaaaa! Miten voit ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää huomentaaaa! Miten voit ?

        Hyvin voin, hiukan naurattaa tämä oma omituinen vanhuus,
        tänä aamuna oli kävely- sauvat sängynvieressä
        niitten tukemana pääsin jotenkuten sängystä ylös ,

        aivan hassua tämä vanhuus,
        nyt pitää harrastaa kotonaki sauvakävelyä,
        niistä on apua,
        selkään ei käy yhtä kipeetä kuin käy ilman sauvoja,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin voin, hiukan naurattaa tämä oma omituinen vanhuus,
        tänä aamuna oli kävely- sauvat sängynvieressä
        niitten tukemana pääsin jotenkuten sängystä ylös ,

        aivan hassua tämä vanhuus,
        nyt pitää harrastaa kotonaki sauvakävelyä,
        niistä on apua,
        selkään ei käy yhtä kipeetä kuin käy ilman sauvoja,

        No hyvä, että menee vähän paremmin tänään !
        Nythän sinä saattaisit olla lääkärillemenokunnossa. ..... ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä, että menee vähän paremmin tänään !
        Nythän sinä saattaisit olla lääkärillemenokunnossa. ..... ?

        en jaksa,

        hirvittää pelottaa ei kehtaa mennä ruikuttamaan vaivojaan,

        olen liian vanha,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en jaksa,

        hirvittää pelottaa ei kehtaa mennä ruikuttamaan vaivojaan,

        olen liian vanha,

        huippaa jo ajatuski lääkäriin menosta,,,

        onneksi minulla on oma suojelus enkeli, hän pitää minusta huolen,
        tänä aamu uhkai että nyt mennään lääkäriin,
        mutt minä sanoin en kehtaa, mee ite,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        huippaa jo ajatuski lääkäriin menosta,,,

        onneksi minulla on oma suojelus enkeli, hän pitää minusta huolen,
        tänä aamu uhkai että nyt mennään lääkäriin,
        mutt minä sanoin en kehtaa, mee ite,,,

        Asuuko tuo ystäväsi luonasi ? Tosi hienoa jos näin on, hän voi tarvittaessa toimittaa sinut lääkäriin, jos pahasti käy.
        Mukavaa torstaita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys,,,

        ihminen tulee vanhana jotenki araksi,
        eikehtaa mennä valittamaan vaivojaan,
        kun tiedämme paremmin kuin hyvin, olemme " kuluerä yhteiskunnalle "
        ja kun olemme hirmu kipeitä,
        tutkimukset työläitä kalliita,
        ja onko edes varmuutta että vanhus saa edes avun vaivoihinsa

        nyt itse koitan murtaa omaa arkuuttani, jos kehtais tai uskaltais lähteä kyseleen voidaanko minua enään mitenkää auttaa tai lievittää näitä vaivoja,
        NYT en menekkää yksin, minulla on " suojelus-enkeli " mukana
        ikioma lapsen lapsi, hän on lupautunu tulemaan lääkärireissulle mukaan ihan sinne vastaanotolle, koska itse en enään osaa kertoa tai selittää vaivojani niin että lääkäri edes ymmärtäisi,
        jos saan itseni rohkaistua ja lähden lääkäriin,
        hän tulee mukaan, kertoo kaiken näkemyksensä kuinka kuntoni rapistunu ja muutenki oman näkemyksen kokonaisuutena mummostaan,
        hänellä on hiukan taustatietoa kaikista asioista, ja opiskelee tälläki hetkellä lisää ihminen fysiologista,
        että on hiven toivoa josko saisin itseni kasaan ja uskaltaisin hakeuta kenties avun piiriin,,,
        tällähetkellä jääääää kyllä vielä mietintään,
        jos huomen aamuna en itse pääse sängystä ylös niin harkitsen taas ehkä lääkäriin menoa,

        voi olla että mieluummin kuolen vaivoihini kuin hakeudun lääkäriin, niin vaikeaksi on persoonallisuuteni muuttunu,

        saman teki akoinaan äitini, ei suostunu lähtemään lääkäriin niin hän kuosahti yks-kask lattialle pölyluutu , hän oli alkanu pyyhkimään pölyjä, niin noutaja tuliki hänet hakemaan ikuisuuteen, niin todennäköisesti käy minullekki,
        lääkäriin meno kynnys on noussu niin korkeaksi, sitä on vaikea ylittää,

        Onko koskaan tehty tutkimusta, mistä lääkäripelko johtuu?
        Hoitamattomat sairaudet tulevat aikaa myöten kalliiksi yhteiskunnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko koskaan tehty tutkimusta, mistä lääkäripelko johtuu?
        Hoitamattomat sairaudet tulevat aikaa myöten kalliiksi yhteiskunnalle.

        Samasta syystä kuin kaikki muutkin ihmisten pelot; tyhmyydestä.


    • On todella vaikeaa päästä lääkäriin kotikunnassamme. Lääkäreitä ei ole, tai hyvällä onnella yksi joka hoitaa päivystyksen.
      Hoitaja ottaa vastaan ja hoitaa lääkärin hommat.
      Toivotonta kamppailua jos menee terkkarille.
      Olen vielä onnekas, ajan autoa joten en tarvitse kyytiä, koskaan ei tiedä kuinka kauan.
      Kiitollinen olen elämälle että saan viettää vanhuuttani kohtalaisessa kunnossa.
      Tänään kävin vuotta nuoremman veljeni luona, sanoin että vietämme elämämme parasta aikaa.
      Nyt ei ole velvollisuuksia, saa elää itsellleen, hän oli vaimonsa kanssa samaa mieltä.
      Vaikka vaimolla on muistisairaus ja veljellä monia sairauksia niin ovat sili onnellisia yhdessä, sen vaistosi käydessäni.
      Olen joskus miettinyt että kuuluuko kivut automaattisesti korkeaan ikään. Jalkakivut ovat välillä lähes sietämättömät. Päivällä eivät niinkään haittaa mutta uni ei tahdo tulla millään kun särkylääkkeetkään ei auta.

      • Anonyymi

        Kai ne kivut kuuluu vanhuuteen,
        vaikka kylläki puolisoni sairasti azhaimeria
        kysyin kerra häneltä sairaalassa onko sinulla kipuja,
        hän vastai ei ole,
        ihmettelin suuresti
        kun itsellä on paljon kipuja koka paikassa
        nykyisin jopa lihakset rampaa, se vasta kippeesti käyki,
        ääneen vohkaisen vältä pitää ennetn kiroile, aivan kauheeta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai ne kivut kuuluu vanhuuteen,
        vaikka kylläki puolisoni sairasti azhaimeria
        kysyin kerra häneltä sairaalassa onko sinulla kipuja,
        hän vastai ei ole,
        ihmettelin suuresti
        kun itsellä on paljon kipuja koka paikassa
        nykyisin jopa lihakset rampaa, se vasta kippeesti käyki,
        ääneen vohkaisen vältä pitää ennetn kiroile, aivan kauheeta,

        Nämä kivut kropassa kuuluvat ilmeisesti vanhenemisprosessiin. Muutamat lääkkeet vielä voimistavat niitä. Minä jouduin lopettamaan kolesterolilääkityksen kun kokeilujen jälkeenkään ei löytynyt sopivaa lääkettä. Minulla on lonkkamurtuman jälkeen jäänyt kävellessä kipuja, mutta levossa särkyjä ei nyt ole kun kolesterolilääkitys loppui 2 vuotta sitten. Minulla oli koko kropassa kipuja varsinkin öisin ja en saanut nukutuksi, Rosuvastatin lääkkeen lopetettuani olen nukkunut yöni melko hyvin.
        Tuntuu siltä, että jokaiselle määrätään kolesterolilääkitys vaivaan kuin vaivaan, eikä ajatella lääkkeen aiheuttamien kipujen olevan suurempi ongelma kuin mahdollinen hyöty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä kivut kropassa kuuluvat ilmeisesti vanhenemisprosessiin. Muutamat lääkkeet vielä voimistavat niitä. Minä jouduin lopettamaan kolesterolilääkityksen kun kokeilujen jälkeenkään ei löytynyt sopivaa lääkettä. Minulla on lonkkamurtuman jälkeen jäänyt kävellessä kipuja, mutta levossa särkyjä ei nyt ole kun kolesterolilääkitys loppui 2 vuotta sitten. Minulla oli koko kropassa kipuja varsinkin öisin ja en saanut nukutuksi, Rosuvastatin lääkkeen lopetettuani olen nukkunut yöni melko hyvin.
        Tuntuu siltä, että jokaiselle määrätään kolesterolilääkitys vaivaan kuin vaivaan, eikä ajatella lääkkeen aiheuttamien kipujen olevan suurempi ongelma kuin mahdollinen hyöty.

        Olen syöny kolestroolilääkettä yli kaksikymmentä vuotta,,,
        v o i k o kolestroolilääkityksen lopettaa noin vain,

        jossakivaiheessa syd. lääkäri varotti, jos lopetan koletrooli läkityksen minä kuolen aika lyhyessä ajassa,
        pitääkö se mahdollisesti paikkansa,
        jokatapauksessa mulla ei ole enään elinaikaa kovinkaa pitkään
        olenhan jo
        muutaman vuoden kuluttua YHDEKSÄNKYMMENTÄ vuotias,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen syöny kolestroolilääkettä yli kaksikymmentä vuotta,,,
        v o i k o kolestroolilääkityksen lopettaa noin vain,

        jossakivaiheessa syd. lääkäri varotti, jos lopetan koletrooli läkityksen minä kuolen aika lyhyessä ajassa,
        pitääkö se mahdollisesti paikkansa,
        jokatapauksessa mulla ei ole enään elinaikaa kovinkaa pitkään
        olenhan jo
        muutaman vuoden kuluttua YHDEKSÄNKYMMENTÄ vuotias,,,

        Ei kai sinun kannata lopettaa kolesterolilääkitystäsi kun olet jo noin pitkään käyttänyt eikä haittoja ole ollut. Päinvastoin, kuuntele omaa vointiasi ja lääkäriäsi.
        Mehän olemme yksilöitä, omat elämän tapamme ja perimämme vaikuttavat myös elämämme pituuteen, jos säästymme onnettomuuksilta.
        Tervetuloa meidän 90 vuotiaiden kerhoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen syöny kolestroolilääkettä yli kaksikymmentä vuotta,,,
        v o i k o kolestroolilääkityksen lopettaa noin vain,

        jossakivaiheessa syd. lääkäri varotti, jos lopetan koletrooli läkityksen minä kuolen aika lyhyessä ajassa,
        pitääkö se mahdollisesti paikkansa,
        jokatapauksessa mulla ei ole enään elinaikaa kovinkaa pitkään
        olenhan jo
        muutaman vuoden kuluttua YHDEKSÄNKYMMENTÄ vuotias,,,

        Jos verisuonet on ihan tukossa ei kai kolesterolilääkitystä voi lopettaa ?
        En tiedä sinun suonistasi, mutta eikö ole viisaampaa noudattaa lääkärin neuvoa ?


    • Anonyymi

      Mene nyt lääkärille hyvä ihminen, kun toinen apuaankin tarjoaa.
      Tuommoinen vatuloimínen ei ole mistään kotoisin.

      • Anonyymi

        Kuulehan
        jos vanhus menee lääkäriin ja joutuu osatolle, sinne kuolee nopeesti
        haluun kuolla kotiin,
        sitäpaitsi luulen elän pitempään kun pysyn kotona,

        pari sukulaista meni huonossa kunnossa vihdoin lääkäriin, molemmat kuoli viikossa sairaalssa, akuutti osastolla,
        eikä ole asiata kovin kauaakaa,
        vanhuksen ei knnata enään mennä lääkäriin, ei vanhus parane,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulehan
        jos vanhus menee lääkäriin ja joutuu osatolle, sinne kuolee nopeesti
        haluun kuolla kotiin,
        sitäpaitsi luulen elän pitempään kun pysyn kotona,

        pari sukulaista meni huonossa kunnossa vihdoin lääkäriin, molemmat kuoli viikossa sairaalssa, akuutti osastolla,
        eikä ole asiata kovin kauaakaa,
        vanhuksen ei knnata enään mennä lääkäriin, ei vanhus parane,

        Olet ajastasi jäljessä. Ei nykyjään kukaan joudu osastolle, leikkauspotilaatkin kotiutetaan muutamassa päivässä. Mitään sairautta ei enää hoideta sänkyyn. Otetaan verikokeet ja muut testit ja tarkistetaan lääkitys. Kotiin potemaan.
        Vanhus ei ehkä parane, mutta lääkäri voi antaa hyvät neuvot parempaan elämänlaatuun.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulehan
        jos vanhus menee lääkäriin ja joutuu osatolle, sinne kuolee nopeesti
        haluun kuolla kotiin,
        sitäpaitsi luulen elän pitempään kun pysyn kotona,

        pari sukulaista meni huonossa kunnossa vihdoin lääkäriin, molemmat kuoli viikossa sairaalssa, akuutti osastolla,
        eikä ole asiata kovin kauaakaa,
        vanhuksen ei knnata enään mennä lääkäriin, ei vanhus parane,

        Jos on akuuttiosastolle laitettu se tarkoittaa, että on vakavasti sairas.
        OIisi voinut kuolla kotonakin jo pari päivää aikaisemmin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulehan
        jos vanhus menee lääkäriin ja joutuu osatolle, sinne kuolee nopeesti
        haluun kuolla kotiin,
        sitäpaitsi luulen elän pitempään kun pysyn kotona,

        pari sukulaista meni huonossa kunnossa vihdoin lääkäriin, molemmat kuoli viikossa sairaalssa, akuutti osastolla,
        eikä ole asiata kovin kauaakaa,
        vanhuksen ei knnata enään mennä lääkäriin, ei vanhus parane,

        Jos on niin huonossa kunnossa, ettei pysty huolehtimaan itsestään
        sairaalasta voi päästä myös hoivalaitokseen.


    • Anonyymi

      Heippuli peippuli !
      Taas uusi päivä kaiken voittaa voi.
      Tai sitten ei.

      • Anonyymi

        Elossa ollaan vielä,
        olen tehny huomion tuolla kauppareissuilla,
        siellä näkee tosipaljon vanhoja huonokuntosia ihmisä ostoksilla,
        joten luulempa, meillä yli 80++++ on sinnikäs halu hoitaa itse omat asiansa,

        -- median manipulointi on menny meihin kaikkiin perille, että olemme vain yhteiskunnan kuluerä ,
        -- vanhusten ylpeys ja halu k o i t t a a ainaki itse hoitaa omat asiat
        ettei vain tarvi kunnan palveluita vaivata,
        ja mahdollisimman vähän olisimme se yhteikunnan riesa ja kuluerä,

        kulueräksi moittiminen
        ainaki se on alkanu tuntua loukkaavalta,

        kun vaikuttaa siltä ettei ihmisen vanhaksi tulemista hyväksytä, vaikka vanhuus ja avuntarve on vääjäämätön suraus jos ja kun vanhukset elää vanhaksi yli 80+++ vuotiaiski,

        huonokuntosetki vanhukset koittaa viimesillä voimillaa hoitaa omat asiansa itse, kun ylpeys ei anna periksi että hyväksyisi yhteiskunnan apua,
        vaikka apu olisi jo hyvinki tarpeeen,


    • Anonyymi

      On tyhmänylpeyttä olla ottamatta apua vastaan.

      • Anonyymi

        Tiesitkö,, liian moni ei siihen kykene,,

        vanhanajan ylpeys kummittelee liian monen vanhan ihmisen
        menneitten aikojen koetusta elämästä,

        ennen vanhaan piti pärjätä tuli mitä tuli,
        lähiomaiset auttoi toisiaan,

        teienki oli muutamia yksilöitä joita autettiin koko kylän voimin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesitkö,, liian moni ei siihen kykene,,

        vanhanajan ylpeys kummittelee liian monen vanhan ihmisen
        menneitten aikojen koetusta elämästä,

        ennen vanhaan piti pärjätä tuli mitä tuli,
        lähiomaiset auttoi toisiaan,

        teienki oli muutamia yksilöitä joita autettiin koko kylän voimin,

        Ennenvanhaan ei olĺut digitaalimaailmaa, johon on opeteltava ikäihmistenkin. on otettava oppi vastaan nuoremmalta polvelta. Ei auta, tuli mitä tuli.
        Kuunneltava on.


    • Anonyymi

      Elossa ollaan vielä,
      mutt
      ei mull oikein ooo puhuttavaa nyt tähän aiheeseen,
      ku ei mull ole toistaiseksi mitään ulkopuolisia palveluitakaan vakituisesti,
      nyt kattelin ikkunoita, ne varmaan olis hyvä pesettää talveksi nyt pikaisesti ennen kuin tulee kylmemmät ilmat, niiten pesu on kuin unohtunu, enen olin tarkempi niitten putsaana idon suhteen parikertaa vuodessa pesetin ne, nyt niitten pesu on unohtunu kokonaan
      keväällä muistaakseni ne pestiin, mutta nyt on syksy ja ne pitäisi pesettää,.
      muutenki mun huusholli pitäisi jo jonkun tulla siivoomaan oikeesti, enään ei pelkällä nurkkien pölynpyyhkimisellä ole kiva asua tässä läävässää, itte en jaksa enään siivota juurikaan,

      pitäsköhän ostaa uusi asunto kun ei vanhaa jaksa siivota, heh, mutt ku muuttoki on niin riivatun raskasta puuhaa,,,

      kuinka te toiset selviätte näitten siivous ongelmien kanssa,
      meikä on ihan avuton näissä hommissa nykyään,,

      • Anonyymi

        Minä pesen vain kerran vuodessa ikkunat, alkukesällä kun siitepöly kausi on ohi. Nurkkia en jaksa nysväillä niin tarkkaan, lähinnä imuroin matot ja pesen lattiat niissä kohdin, joihin eniten likaa kertyy, kuten keittiö ja eteinen. Siivoan yhden kohdan päivässä ja toisena päivänä toisen. Jaksaa sitte tehdä paremmin. Niin ja kylpyhuone pari kertaa viikossa. Mulle saa riittää tuo siivousmäärä, jotkuthan on hurjan tarkkoja, että kaikki pitää putsata pari kertaa vuodessa katosta lattiaan ! Itse en niin välitä jos seinällä jokunen pölyhippunen ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä pesen vain kerran vuodessa ikkunat, alkukesällä kun siitepöly kausi on ohi. Nurkkia en jaksa nysväillä niin tarkkaan, lähinnä imuroin matot ja pesen lattiat niissä kohdin, joihin eniten likaa kertyy, kuten keittiö ja eteinen. Siivoan yhden kohdan päivässä ja toisena päivänä toisen. Jaksaa sitte tehdä paremmin. Niin ja kylpyhuone pari kertaa viikossa. Mulle saa riittää tuo siivousmäärä, jotkuthan on hurjan tarkkoja, että kaikki pitää putsata pari kertaa vuodessa katosta lattiaan ! Itse en niin välitä jos seinällä jokunen pölyhippunen ..

        Jooo mutta-ku tulee vanhaksi vaikka kuinka haluisi siivota ja onki tarkka, kun voimat ei enään riitä siivoukseen joskus ei siihen pieneenkää pyyhkimiseen,
        välliin jaksaa paremmin välliin ei kertakaikiaan mistää tuu mitään,

        nuorena ja terveenä siivosi kerranviikossa nyky silmällä katsottuna SUURSIIVOUKSEN joka paikka tuli nyysttyä puhtaaksi
        se on nyt muisto vain ja haikeesti aattelee ja on pahoilla mielin kun ei enään jaksa pysty eikä lopulta halua yrittääkkää enään, kun mistää ei tuu mittää, anataa olla, tänne se kaikki jokatapauksessa jää kun kuolen,


    • Anonyymi

      Miten pääsis huushollista eroon, kuin lintu lähtis vaan pesästä ja alkas asumaan uudessa pesässä kun entinen on täynnä romua ja paskaa, eikä jaksa siivota eikä kehtaa pyytää sivoojaakaa on niin paskasta,,

    • Anonyymi

      Minulla on tältä vuodelta kokemus siivoojan hankkimisesta.
      Se ei ole helppoa, jos paikkakunnalla on kymmeniä, jopa 100
      firmaa ja netistä joutuu sitten vertailemaan vaihtoehtoja.
      Kun ei tiedä yhdestäkään firmasta mitään menee paljon aikaa,
      kun tutkii "ehtoja".
      Jonkun firman nimi voi olla tuttu.

      Jos tiedossa on pieni firma kannattaa käyttää sitä.
      Isoilta firmoilta siivojan tai ikkunanpesijän tilaaminen
      tuntuu siltä kuin olisi tekemässä sopimusta isostakin kaupasta.

      Hinnoittelusta täytyy kysyä lopullinen hinta,
      jonka päälle ei tule enää mitään.

      • Anonyymi

        Niin sehän se on meidän vahusten huoli,,,, kun me tai ainaki minä
        haluaisin l u o t e t t a v a n VAKITUISEN saman siivoojan
        joka tuntuis omalta ihmiseltä, kuin sukulainen , tai vanha tuttu johon VARMASTI voi luotta
        hän kävis siivoomassa sen mikä olis tarpeen ja tulis taas sitten kun tarvii tulla,

        jostin syytä meikä vanha KÄÄPÄ vierastaa ulkomaalisia, joten minun siivoojan pitäisi olla ihan oikea suomalainen oman kylän poikia ja tyttöjä jotka taatusti tuntevat oman kylän vanhukset ja heidän tarpeensa, kun ennnen vanhaa oli,,, sodan jälkeeki yhteisöllisyys oman kylän ihmisiä jotak tunsivat toinen toisensa kuin omat taskunsa,
        näin UTOPINEN on minun haaveeni ,,

        toivottavasti saan kuolla enenkuin joudun tai pakotteelisesti joudun hoivan piiriin,,
        se vanhan ajan ylpeys siitä ei pääseminnekää asuu vanhan ihmsen sielussa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sehän se on meidän vahusten huoli,,,, kun me tai ainaki minä
        haluaisin l u o t e t t a v a n VAKITUISEN saman siivoojan
        joka tuntuis omalta ihmiseltä, kuin sukulainen , tai vanha tuttu johon VARMASTI voi luotta
        hän kävis siivoomassa sen mikä olis tarpeen ja tulis taas sitten kun tarvii tulla,

        jostin syytä meikä vanha KÄÄPÄ vierastaa ulkomaalisia, joten minun siivoojan pitäisi olla ihan oikea suomalainen oman kylän poikia ja tyttöjä jotka taatusti tuntevat oman kylän vanhukset ja heidän tarpeensa, kun ennnen vanhaa oli,,, sodan jälkeeki yhteisöllisyys oman kylän ihmisiä jotak tunsivat toinen toisensa kuin omat taskunsa,
        näin UTOPINEN on minun haaveeni ,,

        toivottavasti saan kuolla enenkuin joudun tai pakotteelisesti joudun hoivan piiriin,,
        se vanhan ajan ylpeys siitä ei pääseminnekää asuu vanhan ihmsen sielussa,

        On vaikea löytää siivousfirmaa, josta tulisi joku "kotoinen" henkilö
        ja lisäksi sama henkilö joka kerran, mikä olisi niin mukavaa.
        Pienemmällä paikkakunnalla, jossa on ehkä pieniä firmoja
        sellainen voi onnistua.

        Isommilla paikkakunnilla firmat on isompia, työntekijöitä on paljon
        ja asiakkaita on paljon, on aika mahdotonta saada aina samaa siivoojaa.

        Sillä lailla se voi onnistua, että ottaa siivojan vakituisesti joka viikko
        samaan aikaan. Kaksi tuntia on yleensä minimi aika, että siivoja tulee.
        Sen kahden tunnin hinta voi olla varovaisen arvioni mukaan alkaen 100 euroa.
        Pikemminkin enemmän ja silloin siinä ei ole arvonlisäveroa.

        Mitään ei kannata lyödä lukkoon ennenkuin on kuullut lopullisen
        kokonaishinnan.


    • Anonyymi

      Tarvitsen taas parvekkeen ikkunoitten pesua.
      On vaikea vertailla.
      Vielä viime vuoden keväänä sain itse pestyä.
      Siihen menee minulta aikaa parisen tuntia.

      Hyvä pikkufirma, joka on ikkunat joskus pessyt
      pesee ne reilussatunnissa,
      veloitus on kahdesta tunnista tietenkin
      ja siitä saa kotitalousvähennyksen.
      Veloitus on 40 € tunti eli 80 € euroa yhteensä.
      Firma on lopettanut, mikä on suuri harmi.

      Pikkufirmaan ei tarvinnut kuin soiton,
      niin mies tuli, pesi ikkunat lennossa ja sillä sipuli.
      Lasku tuli kotiin viikon päästä.
      Ei mitään ollut parereitten täyttöä eli sopimuksen tekoa.

      Firmoilla, joita netissä on erilaisia käytäntöjä.
      Joku velottaa ikkunaruuduista per kappale
      ja erilaiset ruudut maksavat eri hinnan.
      Joku velottaa karmien pesusta erikseen, lisämaksun.
      Joku velottaa pesuaineista ja työvälineitten käytöstä
      erikseen.
      Ainakin yhdellä firmalla oli lisänä "käyntimaksu" kuusi euroa.
      Joku firma velottaa kertakäynnistä enemmän kuin jos olisi vakioasiakas.
      Jonkun firman vähimmäistuntimäärä on kaksi tuntia,
      jonkun kolme, jonkun neljä.
      Jonkun firman minimimaksu oli 178 euroa.
      Jostakin firmasta tulee aina kaksi siivoojaa kerralla,
      tekevät kahden tunnin työn tunnissa,
      ja molempien tuntihinta on 56 €.

      Asia ei ole vieläkään reilassa.
      Jatkuu. .....

      • Anonyymi

        ....jatkuu.
        Kun etsin ikkunapesijää ensin laitoin hakuun "ikkunanpesua" ja perään paikkakunnan.
        Tuli kymmenittäin firmoja.

        Sitten keksin laittaa uuden haun "ikkunapesua vanhuksille"
        niin tuli ne firmat, jotka eivät laskuta arvonlisäveroa,
        koska vanhuksen ei tarvitse sitä maksaa vanhuspalveluista.
        Se on muistaakseni 24 % koko summasta työnpäälle.
        Eli se nostaa laskun hintaa noin neljänneksellä.

        Jokaisen firman sivuilla kehutaan tietenkin firmaa
        vanhusten suulla, kuinka tyytyväisiä asiakkaat on olleet.
        Toivon niin. Ei minulla ole syytä epäilläkään.

        Soitin sitten yhteen firmaan ja yritin puhelimessa selvittää
        milloin ikkunanpesua saisi ja mitä alle kahden tunnin homma tulisi maksamaan.
        Siellä ei otettu ollenkaan tilausta vastaan, koska parvekkeitten ikkunanpesu
        loppuu heillä lokakuussa ja alkaa keväällä toukokuussa.

        Soitin seuraavaan firmaan, jonka olin valikoinut ehdokkaaksi.
        En oikein riittävästi saanut puhelimessa kysyttyä asioita,
        koska sieltä sanottiin, että heiltä tulee henkilö kotiini arvioimaan,
        katsomaan millainen siivouskohde ja millainen koti on.
        "Katsomaan millainen koti on ???"
        Ihmettelin, ei minun kotiani tarvitse tulla "katsomaan"
        eikä "arvioimaan" senkun tulee pesemään ikkunat ja sillä siisti.

        Myönnyin sitten, kysyttyäni ettei käynti sido mihinkään,
        että "arvioija" tulee, että saisin ne parvekkeen ikkunalasit
        pesetettyä, asian pois päiväjärjestyksestä.

        "Myyntineuvottelijan" tapainen misukka sitten tuli ja "arvioi" puolisen tuntia,
        laskien ja tuumaillen ja kertoi hinnaksi 238 euroa.
        Tukka nousi pystyyn !
        Noin 1,5 tunnin työstä 238 euroa !

        Totesin hänelle, että kiitos, mutta hinta on minulle kallis
        ja pidän sitä kohtuuttomana työn määrään nähden.
        (Se on jo enemmän kuin lääkärinpalkkio)
        Sain sitten kuulla asian, joka olisi voitu minulle kertoa puhelimessa,
        että heidän minimiveloituksensa on neljä tuntia !!!

        Sain sitten tarjoushinnan "uutena asiakkaana" 50 % alennuksella
        johon suostuin, koska en jaksa jatkaa tätä etsintää ja soittelemista.

        Firman "ajanvaraushenkilön" luvattiin ottavan minuun yhteyttä pian
        ja kertovan milloin ikkunanpesijä tulee.
        Ei ole kuulunut mitään toistaiseksi.

        Toivottavasti löydän jonkun pienen firman seuraavaa kertaa varten,
        en halua enää ikinä ruveta "rumbaan" minkään isomman firman
        kanssa. Yksinkertaisesta asiasta tulee ihan liian monimutkainen ja työläs.

        Eikä ikkunapesijästä kuulu mitään vieläkään ....

        ... jatkuu mahdollisesti ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....jatkuu.
        Kun etsin ikkunapesijää ensin laitoin hakuun "ikkunanpesua" ja perään paikkakunnan.
        Tuli kymmenittäin firmoja.

        Sitten keksin laittaa uuden haun "ikkunapesua vanhuksille"
        niin tuli ne firmat, jotka eivät laskuta arvonlisäveroa,
        koska vanhuksen ei tarvitse sitä maksaa vanhuspalveluista.
        Se on muistaakseni 24 % koko summasta työnpäälle.
        Eli se nostaa laskun hintaa noin neljänneksellä.

        Jokaisen firman sivuilla kehutaan tietenkin firmaa
        vanhusten suulla, kuinka tyytyväisiä asiakkaat on olleet.
        Toivon niin. Ei minulla ole syytä epäilläkään.

        Soitin sitten yhteen firmaan ja yritin puhelimessa selvittää
        milloin ikkunanpesua saisi ja mitä alle kahden tunnin homma tulisi maksamaan.
        Siellä ei otettu ollenkaan tilausta vastaan, koska parvekkeitten ikkunanpesu
        loppuu heillä lokakuussa ja alkaa keväällä toukokuussa.

        Soitin seuraavaan firmaan, jonka olin valikoinut ehdokkaaksi.
        En oikein riittävästi saanut puhelimessa kysyttyä asioita,
        koska sieltä sanottiin, että heiltä tulee henkilö kotiini arvioimaan,
        katsomaan millainen siivouskohde ja millainen koti on.
        "Katsomaan millainen koti on ???"
        Ihmettelin, ei minun kotiani tarvitse tulla "katsomaan"
        eikä "arvioimaan" senkun tulee pesemään ikkunat ja sillä siisti.

        Myönnyin sitten, kysyttyäni ettei käynti sido mihinkään,
        että "arvioija" tulee, että saisin ne parvekkeen ikkunalasit
        pesetettyä, asian pois päiväjärjestyksestä.

        "Myyntineuvottelijan" tapainen misukka sitten tuli ja "arvioi" puolisen tuntia,
        laskien ja tuumaillen ja kertoi hinnaksi 238 euroa.
        Tukka nousi pystyyn !
        Noin 1,5 tunnin työstä 238 euroa !

        Totesin hänelle, että kiitos, mutta hinta on minulle kallis
        ja pidän sitä kohtuuttomana työn määrään nähden.
        (Se on jo enemmän kuin lääkärinpalkkio)
        Sain sitten kuulla asian, joka olisi voitu minulle kertoa puhelimessa,
        että heidän minimiveloituksensa on neljä tuntia !!!

        Sain sitten tarjoushinnan "uutena asiakkaana" 50 % alennuksella
        johon suostuin, koska en jaksa jatkaa tätä etsintää ja soittelemista.

        Firman "ajanvaraushenkilön" luvattiin ottavan minuun yhteyttä pian
        ja kertovan milloin ikkunanpesijä tulee.
        Ei ole kuulunut mitään toistaiseksi.

        Toivottavasti löydän jonkun pienen firman seuraavaa kertaa varten,
        en halua enää ikinä ruveta "rumbaan" minkään isomman firman
        kanssa. Yksinkertaisesta asiasta tulee ihan liian monimutkainen ja työläs.

        Eikä ikkunapesijästä kuulu mitään vieläkään ....

        ... jatkuu mahdollisesti ....

        Tuosta tuliki mieleen kysymys,,,,

        ONKO oikein että noin monimutkasta saa olla kotipalvelu jos ja kun vanhukselle on lopulta pakko saada jotain kotipalvelua,


        eikös noin OMITUISEN MUTKALLISEEN palvelusten tajouksiin voisi jo viranomaiset puuttua
        ja vähintääkki NYT POLITIKOT tekemään LAKI että työnteko pitää olla yksinkertaista ja selkeää,

        nyt menee lian monimutkaseksi ja pilkotaan jo ikkunoitten reunojen hinnottelu erikseen HUH HUH;
        menee kyllä liian pitkälle työntekemisen laskutus ,


        jos ikkunat on tilattu pestäväksi, siihen taatusti kuuluu myös puitteitten pesu ILMAN erillistä laskutusta,
        tuohon ON POLITIKKOJEN PUUTUTTAVA ja ÄKKIÄ,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta tuliki mieleen kysymys,,,,

        ONKO oikein että noin monimutkasta saa olla kotipalvelu jos ja kun vanhukselle on lopulta pakko saada jotain kotipalvelua,


        eikös noin OMITUISEN MUTKALLISEEN palvelusten tajouksiin voisi jo viranomaiset puuttua
        ja vähintääkki NYT POLITIKOT tekemään LAKI että työnteko pitää olla yksinkertaista ja selkeää,

        nyt menee lian monimutkaseksi ja pilkotaan jo ikkunoitten reunojen hinnottelu erikseen HUH HUH;
        menee kyllä liian pitkälle työntekemisen laskutus ,


        jos ikkunat on tilattu pestäväksi, siihen taatusti kuuluu myös puitteitten pesu ILMAN erillistä laskutusta,
        tuohon ON POLITIKKOJEN PUUTUTTAVA ja ÄKKIÄ,,

        En ollut osannut valmistautua, että niinkin yksinkertainen asia kuin
        ikkunanpesijän tilaaminen onkin aika monimutkainen juttu,

        Yksityisfirmoissa on mennyt hinnoittelu silpuksi. Ei vanha tahdo jaksaa
        puolen tunnin "neuvotteluja" ikkunan eri osien pesujen hinnoista.
        Älytöntä.
        Lisäksi kysyttiin vielä muitakin tietoja esim. yhteyshenkilö.
        Kysyin mihin sitä tarvitaan.
        Siihen, jos en avaa ovea, kehen otetaan yhteyttä.
        Oli pakko antaa se ainoa sukulaisen nimi ja numero, joka
        asuu toisessa päässä Suomea, Lapissa, johon olen jonkun kerran vuodessa
        yhteydessä puhelimitse eikä hän taatusti tietäisi miksi en ovea avaisi.

        Sanoinkin sitten tälle "myyntineuvottajalle", että sanoo sille ikkunanpesijälle,
        joka on luokseni tulee, että soittaa minulle ennen lähtöä.
        Jos en vastaa olen sairaalassa tai kuollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ollut osannut valmistautua, että niinkin yksinkertainen asia kuin
        ikkunanpesijän tilaaminen onkin aika monimutkainen juttu,

        Yksityisfirmoissa on mennyt hinnoittelu silpuksi. Ei vanha tahdo jaksaa
        puolen tunnin "neuvotteluja" ikkunan eri osien pesujen hinnoista.
        Älytöntä.
        Lisäksi kysyttiin vielä muitakin tietoja esim. yhteyshenkilö.
        Kysyin mihin sitä tarvitaan.
        Siihen, jos en avaa ovea, kehen otetaan yhteyttä.
        Oli pakko antaa se ainoa sukulaisen nimi ja numero, joka
        asuu toisessa päässä Suomea, Lapissa, johon olen jonkun kerran vuodessa
        yhteydessä puhelimitse eikä hän taatusti tietäisi miksi en ovea avaisi.

        Sanoinkin sitten tälle "myyntineuvottajalle", että sanoo sille ikkunanpesijälle,
        joka on luokseni tulee, että soittaa minulle ennen lähtöä.
        Jos en vastaa olen sairaalassa tai kuollut.

        En ymmärrä miksi kaikki nykyisin on tehty niin vaikeeksi ja monimutkaiseksi, eikö kaiken järjrnmukaan vaoisi asioita toimittaa yksinkertaisestikki,
        kuten esm ikkunoitten pesu hinta olisi karmmien pesuineen kokonaishinta,
        älytötä , kuinka viranomaiset tommosen hinnottelun sallii, ja samlla vaikeutetaan varsinki vanhojen ihmisten elämää,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä miksi kaikki nykyisin on tehty niin vaikeeksi ja monimutkaiseksi, eikö kaiken järjrnmukaan vaoisi asioita toimittaa yksinkertaisestikki,
        kuten esm ikkunoitten pesu hinta olisi karmmien pesuineen kokonaishinta,
        älytötä , kuinka viranomaiset tommosen hinnottelun sallii, ja samlla vaikeutetaan varsinki vanhojen ihmisten elämää,

        Varmaan kannattaa hakea kotisiivous-yritysten tietoja/hintoja, ja ne ehkä ovatkin pieniä yrityksiä. Ne tekevät myös muita kotisiivoustöitä ikkunanpesun lisäksi.
        Nuo isot siivousfirmat taitavat enemmän keskittyä yritysten siivouspalvelujen tuottamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan kannattaa hakea kotisiivous-yritysten tietoja/hintoja, ja ne ehkä ovatkin pieniä yrityksiä. Ne tekevät myös muita kotisiivoustöitä ikkunanpesun lisäksi.
        Nuo isot siivousfirmat taitavat enemmän keskittyä yritysten siivouspalvelujen tuottamiseen.

        Kun ei tiedä mikä on iso ja mikä on pieni, kun niitä tulee nettihaulla
        kymmenittäin. Ei se käy ilmi mistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ei tiedä mikä on iso ja mikä on pieni, kun niitä tulee nettihaulla
        kymmenittäin. Ei se käy ilmi mistään.

        Tuskin kotisiivouksia tekevät yritykset nyt mitään suuryrityksiä ovat. Rohkeasti vaan kyselemään, netin kauttahan se käy helposti. Itse vielä jaksan luututa, mutta menee useempi päivä
        Kun ei kerralla jaksa koko huushollia mennä läpi,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin kotisiivouksia tekevät yritykset nyt mitään suuryrityksiä ovat. Rohkeasti vaan kyselemään, netin kauttahan se käy helposti. Itse vielä jaksan luututa, mutta menee useempi päivä
        Kun ei kerralla jaksa koko huushollia mennä läpi,,

        "Tuskin kotisiivouksia tekevät yritykset nyt mitään suuryrityksiä ovat"
        En sanoisi pieneksikään, kun monet toimivat monilla paikkakunnilla
        ympäri Suomea.


    • Anonyymi

      Nytki A- studiossa paastaan kuinka vaikeeta on kohentaa terveyspalveluita,

      niin tietenki on vaikeeta
      kun suomi on KONKURRSISSA
      ei ole rahaa
      ja Suomella SUURET VELAT MAKSETTAVANA


      pikkusen moitin politikkoja, esm FORTTUMIN SOTKUT ON koko kansan maksettavana
      siksi RAHAA EI RIITÄ tervyspalveluihin, kaikki suomen talouden vaikeudet ON edellisten POLITIKKOJEN TYHMÄN POLITIIKAN SEURAUSTA,

    • Anonyymi

      Persut ja Kokoomus pilaavat kaiken hyvän.

      • Anonyymi

        Mieti vähän,
        jumakauta,,,, rahaa kun ei ole niin ei ole, ,,,

        tyhjästä on vaikea nyhjästä,,,


    • Anonyymi

      Voiko olla totta,
      nyt viimeset uutiset radiossa kertoi ettei raha riitä enään huonokuntoisten vanhusten ympäri vuorokautiseen hoivaankaan,

      siinä ihmeteltiin,
      yhteisöllistä uutta muotoa vanhushoivaan,
      uutinen oli JÄRKYTTÄVÄ,

      kuinka meidän käy,
      mihin kuolemme, kadulle, kotiin, vai minne,

      • Anonyymi

        Kuinka suomessa on voitu hoitaa valtion talus asiat NOIN HUONOSTI,
        kyllä nyt on Kekkosta ikävä, silloin huolehdettiin vanhuksistaki HYVIN, ja raha RIITTI,
        JÄRKYTYS,


      • Anonyymi

        Ei haittaa vaikka kuolenkin jos saan riittävät lääkkeet ettei tarvi kitua tuskissaan huutaen viimeiset kolme - neljä viikkoa kuten jollekin ystävälle tapahtui. Ja näitä tapauksia on liikaa koska ihmiset eivät hyväksy eutanasiaa.


    • Anonyymi

      Tähän on tultu , muka tiedetään niin kovasti vanhuksista , ainakin koulutuksessa heidän sairauksistaan puhutaan, joten miten voi olla edes mahdollista ettei voida järjestää asioita niin että vanhat tuntisivat olonsa turvallisiksi silloinkin voivat huonosti

      • Anonyymi

        Edellinen Mariinin hallitus teki Suomelle velkaa niin paljon, että nyt täytyy laittaa kukkaron nyörit tiukemmalle.
        Eläkeläisille on hyvä, että niihin ei kosketa, vaan eläkkeitä maksetaa edelleen.
        Ihmiset on tulleet veteliksi, luulevat nuoretkin ja työkykyiset, että heidän pitää tukia saada ja monenlaisia tukia!
        Eivät hoksaa, että työ on se, jolla tulolla heidän pitää elää, ei kukien varassa!
        Ennen olisi naurettu, jos joku olisi tukia pyytänyt, nyt hän se on aivan riistäytynyt käsistä, tuo toisten kustannuksella eläminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellinen Mariinin hallitus teki Suomelle velkaa niin paljon, että nyt täytyy laittaa kukkaron nyörit tiukemmalle.
        Eläkeläisille on hyvä, että niihin ei kosketa, vaan eläkkeitä maksetaa edelleen.
        Ihmiset on tulleet veteliksi, luulevat nuoretkin ja työkykyiset, että heidän pitää tukia saada ja monenlaisia tukia!
        Eivät hoksaa, että työ on se, jolla tulolla heidän pitää elää, ei kukien varassa!
        Ennen olisi naurettu, jos joku olisi tukia pyytänyt, nyt hän se on aivan riistäytynyt käsistä, tuo toisten kustannuksella eläminen.

        AIVAN,,,,

        silloin kun suuret ikäluokat tuli työikään, kaikki haki töitä, ei ollyut minkäänlaisia tukia olemassakaan,
        ei edes kun synnytti lapsia ollut äityis raha eikä äitiyslomia kuin 2 viikkoa ja taass töihin vaikka oli pieni vauva kotona,
        itse jäin 1 1/2 vuodetksi lasten syntymän jälkeen kotiin vauvaa hoitamaan ILMAN minkäänlaista äitiysrahaa tai palkaa, ME puolisoni kanssa tulimme toimeen pelkästään ja yksistään puolison palkalla,
        siis vaimolle ei kertyny eläkettä eikä mitään muitakaan etuja siihen aikaan ollu,

        kaikki on menny ihan kummalikseksi suomessa, on pelkkiä työttömiä ja kaikelaisia lisä rahotusta hetaan sossun luukulta,

        eiole ihme kun nyt suomi on KONKUSSISSA,
        kaiken huipuksi valtion valkamiljaardienki kähmintä on ollu OUTOA TOUHUA vain yksityiseen omistukseen ja ohjailua paratiisisaarille verottajalta piiloon,
        ja veronmaksajat maksaa kähmijoitten rikastumisen,


    • Anonyymi

      Purran työkokemus 0v 0kk 0v eli 2004 - 2016 eli sossuntuilla.

    • Anonyymi

      Okesettaa jo kaiken maailman jauhaminen vanhuspalveluitten vaikeuksista, eduskunta saisi lopettaa kaikki puheet vaikeuksita,
      ei jaksa enään kuunella,
      vanhuksille tulee vain paha mieli
      kun olemme vielä elossa ja yhteiskunnan vastuksilla,

      • Anonyymi

        SAMAA MIELTÄ,,
        ja nyt kun tarvis lääkäriä kun on helekutin kipee ja oksettaaki kokoajan, nyt EI KEHTAA mennä vaivaamaan lääkärietä,
        on tämä maailma menny HULLUKSI,
        vanha ihminen saa nyt hävetä kun on vielä elossa
        ja nyt jos koskaan tarvis lääkärin apua,


        voi kun kuolis älliä ettei tarvis vaivata noin surkeeta yhteiskuntaamme,

        vaikka muitatte kai nuorena mentiin töini tukka putkella ja tehtiin myös töitä ja ME LUULIMME olevamme TÄRKEITÄ ihmisiä

        nyt se kaikki ON romuutettu, ME olemmeki VAIN yhteiskunnan vastuksilla
        kitisemässä hoitoa kun voimat katoaa
        saisi edes jonkilaista helpotusta tähän surkeaan kivuliaaseen olotilaansa, saisi kuolla edes kunnilla omaan sänkyynsä,,,


      • Anonyymi

        Luulispa jo ,,,,,,,,,,,,,,,,,,


        politiikka
        suomen vanhukset on parjattu alimpaan helvettiin vaivoinensa,

        on niin perusteellisesti tehty selväksi
        kuinka suuri vastus ja kuluerä on suomen suuret ikäluokat,

        kumma juttu POLITIKOT EI MUISTA
        että JUST sodan jälkeen syntyneet OVAT se ikäluokka joka on tehny TÖITÄ
        haloooooo huomatkaa tehny töitä kaikki keskimäärin 40++ vuotta ja maksaneet verot rehellisesti,

        siis tehty on töitä
        niskalimassa,
        ja just me suuret ikäluokat on
        rakentanu RIKKAAN suomen
        ja MAAILMAN SUURIMMAN
        ELÄKERAHASTOT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!( haloooo,, missä on miljaardit, ???)
        turvaamaan työ-myyrien ELÄKEPÄIVÄT
        kun
        vanhuus on saavuttanu suuret ikäluokat
        ja kuolema alkaa olla arkipäivää yhdellä jos toisella,
        MUTTA
        nyky politikot MARISEE vain ETTEI REAHA RIITÄ vanhushoivaan, HALOOOO !!???

        helekutti MIHIN ne meidän kehittämät eläkerahstojen sadat tuhannet miljaardit ovat kadonneet ??????????? HAOLOOOO,, MISSÄ NE ON ;; KUKA NIITÄ OHJAILEE ja MIHIN kun ei MUKA riitä vanhuspalveluihin ???

        NYT TARVITAA VASTAUKSIA


        jos ei peräti RIKOS TUTKINTAA

        kuka niitä kähmii ja ohajilee yksityiseen omistukseen,
        SE ON SUURI RIKOS
        sitä emme ikinä hyväksy, sitä ei suomen kansa suuret ikäluokat HYVÄKSY
        REHELLISYYS ON PALAUTETTAVA YHTEISKUNTAAMME,

        saatanan tunarit, syytteeseen mahdollisesta kähminnästä,,

        eläkerahastojen varat ON kaikkien suomen kansalaisten työntekijöitten rahaa
        ja eläkkeitten turva,,,,

        TULIKO SELVÄKSI ?


    • Anonyymi

      Näitten eläkerastojen kanssa PÖRRÄÄ ainaki
      MURTO
      WAHLROS
      PUTTONEN usein neuvon atajana nähty TV:ssä,

      taustalla häärii tietenki muitaki mutta eivät ole tulleen näkyvästi julkisuuteen,

      tällä porukalla silmät kiiluu , rahanhimo on hirmuisnen,
      kuinka sataisiin rahastot vain muutaman yksityisen omistukseen
      kansalaistemme manipulointi on ollu jo pitkää käynnissä
      toivottavasti kansamme ei ole tyhmää ja mene manipuloinnin lumoihin,
      rahastot PITÄÄ SÄILYTTÄÄ kaikkien suomen työtä tekevän kansalaisten omaisuutena, rahastot on kehitetty juuri sikisi turvaamaan työkansa eläkkeet vanhuuden päiviksi,

      manipuloijilla on rahan himo hirmuinen, sokaisee rehellisen yhteishyödyllisen tarpeitten olemassa olonki,

      valppautta rakkaat kansalaisemme,
      silmat ja korvat auki

      on MEIDÄN varallisuudesta kysymys,,,

      • Anonyymi

        Puttonen noista kolmesta vaikuttaa r e h e l l i s i m m ä l t ä ,
        jotenki on aito vilpitön vaikutelma,

        murtoon ja wahlrosiin ei noin vain luota,
        molemista heijastuu jotain tausta kieroa ,
        heijastuu se oma himo päästä itse rastojen omistukseen,
        sitä ei sanoiksi pueta, mutta se on vaisto ja heijastus,
        ei ole täydellistä luottamusta kumpaankaan,


      • Anonyymi

        Vihjailetko, ettäjoku menee vakuutusyhtiön tilille ja vie rahat?
        Mahdatkohan olla tosissasi.
        Luuletko, että joku palstalaisista ottaa sinut tosissaan?


    • Anonyymi

      Ne muut puhuvat keskenään vanhuspalveluiden vaikeuksista.
      Vanhuksilta ei kysytä mitään.

      • Anonyymi

        Rahaa pitää löytyä eläkerastoista vanhushoivaan,

        maksetaan kunnon palkkaa nuorille vastuunsa tunteville hoitajille,
        eläkerahastoista
        nehän eläkerahastot ON juuri meidän suurten ikäluokkien kehittämä TURVA ELÄKEPÄIVIKSI,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahaa pitää löytyä eläkerastoista vanhushoivaan,

        maksetaan kunnon palkkaa nuorille vastuunsa tunteville hoitajille,
        eläkerahastoista
        nehän eläkerahastot ON juuri meidän suurten ikäluokkien kehittämä TURVA ELÄKEPÄIVIKSI,

        Me saamme olla rauhassa, mutta miten on tulevien eläkeläisten laita ?
        Kertyykö mitään ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me saamme olla rauhassa, mutta miten on tulevien eläkeläisten laita ?
        Kertyykö mitään ?

        HIRVITTÄÄ nuo pörssi HUIJARIT,

        jyrkkä EI eläkerastojen viemiselle pörssiin,,


        törkeää on jo yksistään kansalaistemme manipulointi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HIRVITTÄÄ nuo pörssi HUIJARIT,

        jyrkkä EI eläkerastojen viemiselle pörssiin,,


        törkeää on jo yksistään kansalaistemme manipulointi,

        Pörssissä ne eläkerahat vain ovat moninkertaistuneet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pörssissä ne eläkerahat vain ovat moninkertaistuneet!

        ÄLÄ HORISE
        se oli aikasemmin se mainos,

        jokunen aika sitten uutistista pääsi LIVAHTAMAAN huono uutinen tänä vuonna oli pössissä menny huonosti vakuutusyhtiöt oli menettäneet satojatujansaia mijoonia
        näitä uutisia ei yleensä päästetä julkisuuteen, nyt ilmeisesti oli pakko jotain ilmaista,

        on epäily,,, todellisuudessa nämä jojtajat itse on myös sijottajia ja he voi ohjailla niin että kun on suuret kertymät yhtäkkiä voivatki laskea osakkeen arvon minimiin ja sijotetut rahat ovatkin lipsahtaneet näitten johtaien omalle sijotuksille,
        siis
        pörssi sijotutkset on todellisuudesa SUURENLUOKAN HUIJAUKSIA,
        niitä todellakin ohjailee maailma suurimmat milajardöörit siis suurimmat osakkeen omistajat AINA niin että rha kertymä ohjautuu aina näille suur osakeen omistajille

        olen joksu nähnyt ohjelman jossa tämä totuus on kerrottu julki,

        mutta nämä jotka mainostaa AINA että pörssissä voi saada suuria tuottoja
        mutta sanovat kyllä myös kuinvaivihkaa totuudenki joka menee tavallisen tolluka korvista ohi eikä edes huomaa,
        ne sanoo että pörssi sijotukset on aina myös riski, ja tämä on OIKEA totuus, pörssi ON aina riski pinesijottajille, piensijottaja AINA menettää rahansa suuremille osakkeen omistajille,
        mutta vielä yksi varotus jotta huomaisitte,
        ENSIN piensijottakille annetaan voittoja,
        siis systeemi on aivan sama kuin HUUME KAUPASSAKI, ensin annetaa huumetita ilmaiseksi ja kun on KOUKUSSA sitten meneeki koko elämä,
        siis kun ihminen on päässy pörssijotuksen MAKUUN ja huumaantuu sijottamaan suurempia summia, niin HUPS HEIJAA rahat katoaaki suurempien omistajien osakkeisiin, ja tavallinen TOLLUKKA on taas köyhä kuin kirkon rotta,
        ja nämä ELÄKERAHSTOJEN sijotus suunitelmat ON JUST niitten ryöstö tarkotus VAIN muutaman johatjan hyödyksi, sillä nämä eläke firmojen johtajat ovat ITSEKKI pörssisijottajia, siis VAROTUS
        PÖRSSISIJOTUS ON SUURI HUIJAUS AINA , AINA AINA lopulta,


    • Anonyymi

      Kaikista pienimmistä eläkkeistä pitäisi poistaa vero, myös auton käyttömaksuvero pois, pensa maksaa paljon.
      Myös kaikki katsastukset, jotka pitää kerran vuodessa tehdä maksavat.
      Siihen lisäksi uudet talvirenkaat ym. ei ole halpaa nykyään autoilu!
      Kuitenkin auto on tarpeellinen maaseudulla, jossa on pitkät matkat kauppoihin, apteekkiin ja harrastuspaikkoihin esm. uimahalliin.
      Kaupungissa on julkinen halpa liikenne, heillä ei ole hätää.

      • Anonyymi

        Kaikista pienimmistä eläkkeistä ei menekään veroa.


    • Anonyymi

      15:45:43

      ainaki kannataa pitää silmällä mitä oikeesti tapahtuu,

      kuten tiedät huijareita on liikkeellä


      niin ja teko-äly tekee enmmän kuin ihminen
      sekunnissa häipyy miljaardeja jos halutaan tekä-älyt ohjelmoida siihen tarkotukseen,

    • Anonyymi

      Kohta saadaan sanoa HYVÄSTIT
      maailman suurimille ELÄKERAHASTOILLE

      huijarit vauhdissa ja

      TEKO-ÄLY tekee sekunnissa ennmän kuin sata ihmistä sadassa vuodessa, HUH

      TEKO-ÄLY kun ohjelmoidaa pössiosakkeita sieppamaan se käy sekunissa kun miljaardit katoaa yksityisten johtajien omaisuudeksi,

      HUOLI ON AIHEELLINEN !??

      • Anonyymi

        Karmeaa katsottavaa utisista nykyään
        Siimeski silmät kiiluen oli viemässä eläkerahstoja pörssiin,
        manipulointi on valtavassa vauhdissa,
        kukahan hyötyy eniten eläkerastojen tuhoamisesta,
        taitaa hyötyä kaikki jotka puhuu pörsssin viemisen puolesta,
        ja tavallinen kansa jää nuolemaan näppejään taaaaaas, köyhyyteen ja kurjuuteen,

        teko-äly on ilmeisesti se joka nyt luomoaa päättäjät,
        johatajisto luottaa että teko-älyn avulla saadaan pörssistä valtavat voitot,
        huh ja heh,
        entä kun teko-äly ei osaakkaan tehtäväänsä, , kuinka sitten suu pannaan,
        ehkä vastapuolella on vielä viisaampi teko-äly
        joka kumoaa suomalaisten teko-älyn tominnot,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karmeaa katsottavaa utisista nykyään
        Siimeski silmät kiiluen oli viemässä eläkerahstoja pörssiin,
        manipulointi on valtavassa vauhdissa,
        kukahan hyötyy eniten eläkerastojen tuhoamisesta,
        taitaa hyötyä kaikki jotka puhuu pörsssin viemisen puolesta,
        ja tavallinen kansa jää nuolemaan näppejään taaaaaas, köyhyyteen ja kurjuuteen,

        teko-äly on ilmeisesti se joka nyt luomoaa päättäjät,
        johatajisto luottaa että teko-älyn avulla saadaan pörssistä valtavat voitot,
        huh ja heh,
        entä kun teko-äly ei osaakkaan tehtäväänsä, , kuinka sitten suu pannaan,
        ehkä vastapuolella on vielä viisaampi teko-äly
        joka kumoaa suomalaisten teko-älyn tominnot,

        Mä haluun kanssa OSANI eläkevaroista. Ihan väärin, jos muut jakaa ne rahat keskenään, enkä MINÄ saa mitään.
        TAAS meikäläinen jätetään ulkopuolelle rahan jaossa. Väärin, VÄÄRIN.
        Kun tuhoamisen tielle lähdetään, niin vain HARVAT ja valitut pääsevät mukaan. Ikänsä TYÖTÄ tehnyt, raskaan raadannan jälkeen SÄÄLITTÄVÄN PIENELLÄ eläkkeellä elelevä, syrjäytynyt, monisairauksien VAIVAAMA ihminen ei ikinä pääse mukaan jakamaan RAHOJA, Saisi edes poimia kolikot, jotka rikkaitten pöydiltä putoilevat, MUTTA EI.
        Samaa mieltä, HUOLI ON AIHEELLINEN.


    • Anonyymi

      Kyllä entisten työ-myyrien verenpaine nousee kun kuuntelee noitten hörhöjen manipulointia, toivottavasti suomesta löytyy VASTAVOIMIA miettimään REHELLISESTI
      KOKO KANSAMME parhaaksi
      maailman suurimpien ELÄKERAHSTOJEN asiallista rehellistä vilpitöntä hoitamista koko kansakuntamme parhaaksi,
      EI YKSITYISTEN SIJOTTAJIEN KYNSIIN saa ohjalilla meidän oman kansamme työntekijöitten omaisuutta,
      on törkeyden huippu jos taas yhteinen omaisuus katoaa noitten muutamien johtajien yksityiseen omistukseen kun ovat niitten rahastojen johtajia,
      kai suomesta löytyy oikeesti vilpittömiä rehellisiäki virkamiehiä, vai onko kaikki epäluotettavaia johtajia vain omanedunsa tavoittelijoita jopa yhteisten varojen hoitamisen suhteen,
      haloooooo,,
      TYHMYYS EPÄREHELLISYYS POIS PÄÄTTÄVISTÄ TEHTÄVISTÄ,

    • Anonyymi

      Laulakaamme säkeistö virrestä 440. Vanhalla vippivirrellä vuoden 1938
      virsikirjasta on uutta kysyntää.

      "Nyt viekas vilppi on täällä noussut kunniaan,
      on valhe vallan päällä ja vääryys voimissaan.
      Ei kuulla kurjan ääntä ja köyhää sorretaan.
      Ja lainkin rikkaat vääntää vääryyttä puoltamaan."

      (Virsi on Elias Lönnrotin suomentama Haqvin Spegelin virsi
      "Jo vääryys vallan saapi")

      • Anonyymi

        Kyllä vain jotenki on edeleen ajankohtainen virsi,

        paljon on vääryyttä tehty Kekkosen jälkeisen politiikan vaikutuksesta,
        Kekkonen OLI koko kansa presidentti viimesen päälle REHELLINEN kansan parasta ajatteli aina politiikassaan,,,

        nyt huijataa eläkerahstonen niljaardit yksityiseen omistukseen kauhistus,,,
        onko suomessa vastavoimia tuolle hankkeelle, halooooo,,

        tosi pahahasti on nyt suomen talousasiat,,


      • Anonyymi

        Erittäin ajankohtainen virsi Orpo-Purra-hallituksen kohdalla. Mistä löysit virren ?


    • Anonyymi

      Miksi vanhan ihmisen osa on niin vaikea,
      vanhukset ovat sairaita, avuttomia, apua tarvitsevia,
      mutta mistä hoitajia
      ja kun vanhukset ovat niin hankalia hodettavia, niitä moititaan kokoajan,
      kyllä monella vanhuksella on paha mieli,
      on kokoajan huono olo, ja kokoajan tietää olevansa vain yhteiskunnan riesa,
      kuluerä,

      tulis edes kuuroksi ja sokeaksi etti kuulis eikä näkis enään ainutakaa huonoa uutista,

      ja mikä oliskaa parempaa,, kuin nukkua umaan sänkyyn ijäistä untaan

    • Anonyymi

      Ei nuoremmat ymmärrä kuin vasta kun itsekin tulevat vanhaksi.

      • Anonyymi

        Jotkut ymmärtävät, toiset eivät. Yleistäminen on typerää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      654
      4814
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3519
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      154
      3241
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      169
      2498
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2329
    6. 255
      1899
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1467
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1363
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1359
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe