Onko oikeastaan mahdollista alkaa maailmasta luopuneeksi askeetikoksi missään päin Eurooppaa? Entäs voiko alkaa nunnaksi? Maksaako se?
Hare Krishna!
Maailmasta luopuminen
6
593
Vastaukset
- Madhava
Miksi haluaisit tehdä niin?
- gaborone
Siksi etten pidä tästä maailmasta ja tää ei ole mun koti ja tahdon tästä irti keinolla millä hyvänsä. Mä tahdon valaistua. Tahdon korkeimman onnen, tietoisuuden ja kaiken sellaisen.
Mulla on varmaan joku ihan oma vietti: Valaistumisvietti. Ja tosi voimakas vieläpä...
Askeesi vaan sopii mulle. Musta tuntuu sitä pahemmalta mitä enemmän mulla on omaisuutta, mitä enemmän mä syön jne. Mä teen mitä vaan saadakseni puhtaan omantunnon ja saavuttavani Korkeimman Päämäärän.
Lisäksi mun suurin unelmani ois että musta tulisi valaistunut guru ja mulla olisi opetuslapsia.. Että mä ymmärtäisin kaiken, ei koskaan pitäisi kysyä "Miksi? Miksi näin tapahtuu? Miksi ei tapahdu näin?" Mä vieläpä kädestä ennustuksen mukaan sovin henkiseksi johtajaksi ja mun mielestä kaikki muukin sopii kuvaan.. Voisin olla guru vaikka nytkin, koska mulla on (ainakin omasta mielestä) tosi hyvät opit mitä opettaa (en vaan voi olla aina esimerkkinä kun en ole täydellinen kuten valaistuneet)........
Kun olin ihan lapsi ja olin kristitty, mä tykkäsin hirveesti niistä kolmesta itämaisesta tietäjästä ja joskus haaveilin miten ihanaa ois ollut elää Jeesuksen ajalla ja olla sen opetuslapsi (tietämättä että samanlaisia opettajia on nykyäänkin) ja joskus haaveilin jopa millaista olis olla kuten Jeesus (tietämättä sitäkään, että voisin olla kuten se)...
Tahtoisin myös olla Tietäjä, suuri mysteeri, kävelevä Ihme.. Ja haluaisin todistaa itselleni, että mulla olisi tarpeeksi itsekuria askeetikon elämään ja siihen, etten ajattelisi mitään muuta kuin Jumalaa. Mua vaan ei kiehdo mikään muu asia (ainakaan viittä minuuttia pitempään) kuin Jumala ja muut uskontoon liittyvät asiat...
Eikö susta koskaan tunnu samalta?
Hare Krishna...
- nina
samaa olen miettinyt..mahtaiskohan onnistua?Nunnaksi tuskin olen menossa,sehän edustaa eri arvoja.
- gaborone
Mehän voitais yhdessä mennä jonnekkin askeetiksi...!
Mutta mua mietityttää myöskin kuinka turvallista sellanen on - etenkään naisille... Mutta ainakin me kasvettais henkisesti kärsimyksen kautta kun meidät raiskattais muutamaan kertaan ja sellaista... *pyörittelee silmiään* Toivoa sopii, ettei niin tapahtuis.....
Musta tuntuu, ettei oikein onnistuis nää meidän haaveet kuin Intiassa... *pst* Mentäiskö...?
Hare Krishna!
- uskova
oikeassa, mutta menossa väärään suuntaan. siunausta sinulle pieni rakas sisko.
- Anonyymi
Jokainenhan voi ryhtyä maailmasta luopuneeki milloin hyvänsä, ei kai se kiellettyä ole? Ei vain pidä olettaa, että joku muu maksaisi elämisen ja syömisen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava
Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I1173073Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa
Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk572758Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista
Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro352162Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä1012071Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva441921Mikä aate kaiken pahan takana?
Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.1251910Muistan vuosikymmenten takaa
Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.8975Kristinoppi ja vähäkatekismus:
Luther Lapsikasteesta: "Mitä kaste antaa eli hyödyttää? Kaste vaikuttaa syntien anteeksiantamuksen, vapauttaa kuolemas66933Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!
Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville11878Valtuuston puheenjohtaja ei hallitse kokousta
Kemijärven kaupunginvaltuuston puheenjohtaja antoi teatterin pyöriä valtuustossa. Sosialidemokraattien Risto Korkalon pu77870