Maailmasta luopuminen

gaborone

Onko oikeastaan mahdollista alkaa maailmasta luopuneeksi askeetikoksi missään päin Eurooppaa? Entäs voiko alkaa nunnaksi? Maksaako se?

Hare Krishna!

6

619

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Madhava

Miksi haluaisit tehdä niin?

• gaborone

Siksi etten pidä tästä maailmasta ja tää ei ole mun koti ja tahdon tästä irti keinolla millä hyvänsä. Mä tahdon valaistua. Tahdon korkeimman onnen, tietoisuuden ja kaiken sellaisen.

Mulla on varmaan joku ihan oma vietti: Valaistumisvietti. Ja tosi voimakas vieläpä...

Askeesi vaan sopii mulle. Musta tuntuu sitä pahemmalta mitä enemmän mulla on omaisuutta, mitä enemmän mä syön jne. Mä teen mitä vaan saadakseni puhtaan omantunnon ja saavuttavani Korkeimman Päämäärän.

Lisäksi mun suurin unelmani ois että musta tulisi valaistunut guru ja mulla olisi opetuslapsia.. Että mä ymmärtäisin kaiken, ei koskaan pitäisi kysyä "Miksi? Miksi näin tapahtuu? Miksi ei tapahdu näin?" Mä vieläpä kädestä ennustuksen mukaan sovin henkiseksi johtajaksi ja mun mielestä kaikki muukin sopii kuvaan.. Voisin olla guru vaikka nytkin, koska mulla on (ainakin omasta mielestä) tosi hyvät opit mitä opettaa (en vaan voi olla aina esimerkkinä kun en ole täydellinen kuten valaistuneet)........

Kun olin ihan lapsi ja olin kristitty, mä tykkäsin hirveesti niistä kolmesta itämaisesta tietäjästä ja joskus haaveilin miten ihanaa ois ollut elää Jeesuksen ajalla ja olla sen opetuslapsi (tietämättä että samanlaisia opettajia on nykyäänkin) ja joskus haaveilin jopa millaista olis olla kuten Jeesus (tietämättä sitäkään, että voisin olla kuten se)...

Tahtoisin myös olla Tietäjä, suuri mysteeri, kävelevä Ihme.. Ja haluaisin todistaa itselleni, että mulla olisi tarpeeksi itsekuria askeetikon elämään ja siihen, etten ajattelisi mitään muuta kuin Jumalaa. Mua vaan ei kiehdo mikään muu asia (ainakaan viittä minuuttia pitempään) kuin Jumala ja muut uskontoon liittyvät asiat...

Eikö susta koskaan tunnu samalta?

Hare Krishna...

• nina

samaa olen miettinyt..mahtaiskohan onnistua?Nunnaksi tuskin olen menossa,sehän edustaa eri arvoja.

• gaborone

Mehän voitais yhdessä mennä jonnekkin askeetiksi...!

Mutta mua mietityttää myöskin kuinka turvallista sellanen on - etenkään naisille... Mutta ainakin me kasvettais henkisesti kärsimyksen kautta kun meidät raiskattais muutamaan kertaan ja sellaista... *pyörittelee silmiään* Toivoa sopii, ettei niin tapahtuis.....

Musta tuntuu, ettei oikein onnistuis nää meidän haaveet kuin Intiassa... *pst* Mentäiskö...?

Hare Krishna!

• uskova

oikeassa, mutta menossa väärään suuntaan. siunausta sinulle pieni rakas sisko.

• Anonyymi

Jokainenhan voi ryhtyä maailmasta luopuneeki milloin hyvänsä, ei kai se kiellettyä ole? Ei vain pidä olettaa, että joku muu maksaisi elämisen ja syömisen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      90
      1000
    2. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      119
      853
    3. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      143
      834
    4. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      43
      816
    5. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      70
      667
    6. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      639
    7. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      591
    8. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      32
      549
    9. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      47
      528
    10. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      62
      524
    11. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      80
      520
    12. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      65
      516
    13. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      484
    14. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      479
    15. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      3
      454
    16. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      45
      453
    17. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      41
      446
    18. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      31
      446
    19. Hei, alettaisko oleen yhdessä?

Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys
      Sinkut
      74
      446
    20. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      61
      440
    Aihe