Miksi rikoksissa alkoholin osuutta pidetään lieventävänä asianhaarana?
Itse jokainen juo ja aiheuttaa itselleen humalatila ei kukaan vahingossa tule känniin.
Itse en ole koskaan tehnyt mitään tyhmää humalassa tai varsinkaan, niin etten olisi tiennyt mitä teen.
En usko hetkeäkään, etteikö kukaan pystyisi humalassa hillitsemään itseään, vaikka estot olisivat alentuneet.
Tämä laki pitäisi muuttaa niin, että saat pahemman tuomion humalatila saa tehtäessä eikä, niin että se on verrattavissa johonkin sairauteen tai syyntakeettomuuteen.
Hullu on hullu ja se on sairaus ja hullu on hullu aina, mutta humalaan pääsee vaan juomalla ja se on ihan oma syy.
Ja jos itse aiheuttaa itselleen tilan missä ei pysty hallitsemaan aivopierujaan, kuten "lähdempäs ajamaan autolla, vaikka en osaa selvinpäinkään ajaa'" " oho joku kuoli no, ku sori ku mä vaan olin nii kännissä ei oo mun syy"
Jos ajat et ota, jos otat et aja .
Ja jos otat etkä aja, niin hyvä, mutta tiedä rajasi!
Kertokaas ?
8
172
Vastaukset
- Anonyymi
Alkoholin käyttö ei ole kuin poikkeuksellisesti rikosvastuuta lieventävä seikka. Yleistät karkeasti.
- Anonyymi
Jos ajaa päisään autolla tai millä tahansa toisen kuoliaaksi tai siten että toisen terveys huononee on vastuussa eikä ajoneuvon vakuutus sitä välttämättä korvaa,Alkoholi ja liikenne eivät sovi yhteen vaikka Suomessa on törkeän rattijuopumuksen raja 0.5 ja esimerkiksi virossa 0% mutta se 0.5% saattaa olla jollekin liikaa ja taas toiselle ei juuri mitään mutta kun kyse liikenteestä niin se muuttaa sen asian suunnan,Silloin tulee paljon halvemmaksi liikkua vaikkapa julkisilla tai ottaa piraatti taksi nimittäin jos ottaa alkohoolia "Jos otat et aja" niin simppeliä se on vähän kuin että älä äänestä vihreitä äläkä myöskään demareita rkp läisiä voi äänestää varauksella.
- Anonyymi
Vai on törkeän raja 0,5?
0,5% on aivan kaikille liikaa tai no silloin ei kyllä aja enää ikinä.
- Anonyymi
Siis nollatoleranssi alkolle siinä missä muillekkin päihteille.
- Anonyymi
EI alkoholia todellakaan pidetä tuomiota alentavana asiana.
Päinvastoin, sen vaikutuksen alaisena toimiminenhan juuri osoittaa täyttä piittaamattomuutta toisista.
- Anonyymi
Vain läppämielessä ja promilleja oli ainakin viis, toimii ja hellyttää tilanteessa ja tapauksessa kuin tapauksessa. Ei se ole niin vakavaa ja pojat on poikia.
- Anonyymi
Kyllä se tuomioistuimen edessä on.
Kaikki " pojat" pitäisi saada sinne asti.
- Anonyymi
Kossu on mun kuski,ja mä tuskin tietä nään..Se on kossu joka määrää,ehkä väärän määränpään!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191286
Lempinimi kaivatulle
Minkä lempinimen olet antanut ikäväsi kohteelle mielessäsi häntä ikövöidessä? Hän kulkee aatteissa mukana lempinimellä431136Mikä sai ihastumaan?
Mikä teillä muilla on hänessä (kaivatussasi) saanut ihastumaan itseensä? Muhun vetosi miehessä rehellisyys ja se että o471050Nainen, minne olet piiloutunut
Jäätyykö nenä pakkasella ja et uskalla pistäytyä ulkopuolella, vai pelkäätkö törmääväsi minuun? Voi olla tosiaan kiusall57925Torikahvila R.I.P
"Torikahvilan ylläpito ei vastannut MunFoorumin yhteydenottoon parin viikon kuluessa. Foorumi on suljettu, koska sillä e106851Mikä fiilis tänään
Ystävälläni. Ei minua meidän ikäero edelleenkään haittaa ja olet ollut positiivinenkin. Kaikilla on hyviä ja huonoja päi124844Kiitos päättäjät Kytölehdon päätöksestä
Nyt saimme positiivisen uutisen Hyrynsalmelle. Edistykselliset ja kokonaisuutta laajasti katsovat päättäjät ymmärsivät t67819Olisin halunnut...
Olisin halunnut jutella kaikki asiat selväksi. Olen joskus kirjoittanut tänne huonossa mielentilassa ja todella ajattele82647Palasina edelleen ja paras pala hukassa loppuun asti
💞 Mä et ketään viereeni kaipaa Itselleni toistelen et kaikki hyvin on En tahdo et kukaan Perääni soittaa Helpompi on o113634- 34630