Teen itselleni korvakoruja ohuesta vanerilevystä.
Vinkkejä: millä leikkaan vaneria, tarkkoja yksityiskohtia?
Entä mistä ostatte ohutta korviksiin sopivaa vaneria?
Ohuen vanerin leikkaaminen -- millä?
2
2144
Vastaukset 2
- Anonyymi
Joskus 70 v sitten isä sai jostakin palan millin paksuista kolmesta kerroksesta liimattua ja toiselta puolelta lakattua koivuvaneria. Nimitettiin lentokonevaneriksi.
En tiedä tapauksesta sen enempää.
Minullakin olisi paljon kysyttävää monista asioista, mutta kukaan ei vastaa tai jos vastaa, niin sillä tavalla, millä toimien kaikki särkyy.
Nyt pitäisi koneistaa ruostumattomasta pellistä laiteteline, mutta työkalut ei pysty... - Anonyymi
Joo lentokonevaneri on ohutta.
Lehtisahalla periaatteessa voi leikata, mutta vaneri on aika vaikeaa leikattavaa siististi - sahan pitää olla terävä ja mielellään vanerin leikkaamiseen tarkoitettu - siis hyvin tiheäteräinen. Vaneri on tärkeää pitää vakaana esim tukea vasten tai hyvin molemmin puolin leikkuukohtaa kiinnitettynä. Varaa itsellesi hieman harjoittelumateriaalia - parhaiten oppii tekemällä, miten saat vähiten rosoista jälkeä. Parhaimmillakin käsityömenetelmillä tahtoo vanerista ainakin toinen puoli risuilla.
Itse ihan rehellisesti tekisin tietokonemallin ja menisin paikallisen kirjaston laserleikkurilla leikkaamaan, mutta ymmärrän, ettei kaikilla ole sellaista mahdollisuutta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100832
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361790- 76620
- 50605
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 65575
- 30566
Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27532En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527