Olen sopinut alustavasti aloittavani nykyisessä työpaikassani oppisopimus-opinnot. Homma menisi siellä niin, että nykyisin olen oikeutettu sen 8 päivää kuussa normaaliisti vapaisiin ja tulevaisuudessa saisikin vain 4 normaalia vapaata ja 4 palkatonta. Olisin kuitenkin siis töissä 5 pv viikossa, 1 vapaa ja 1 palkaton vapaa joillon teoriaopetusta koululla. Työnantaja vähentää nämä 4 palkatonta päivää kuukausipalkastani. Voiko näin edes tehdä? En saa siis käyttää varsinaisia vapaapäiviä opiskeluun enkä saa ns. 2 normaalia vapaapäivää enää.
Ymmärrän ettei tietopuolisista opinnoista ole pakko maksaa palkkaa, mutta kuulostaa tämä nyt ihan hullulta. Ymmärtäisin jos olisi ns. Normaalit 2 vapaata ja 1 palkaton ja se sitten vähentäisi palkkaa. Nyt siis miinustavat 4 päivän palkan joka kk vaikka saman verran vapaita kun ennen ja samoilla tunneilla. palkkakuitiasaa lukee palkaton vapaa -xxx€ ja jään siis tappiolle samasta työmäärästä huolimatta.
Oliko liian sekava selitys?
Oppisopimus
Anonyymi-ap
3
623
Vastaukset
- Anonyymi
AP kommentoi: meni vähän sekavaksi, kun luvut vaihtelee tuossa. Perus 2pv viikossa siis ollut aiemmin normaalisti vapaata eli 8pv kk
- Anonyymi
Ole onnellinen että saat edes jotain palkkaa. Työnantaja sallii että teet teoriaopintojakin. Olisi kohtuutonta että hän maksaa siitä että hankit henkistä pääomaa vaikka se liittyy ammattiin. Olet opiskelija, et ammattiosaaja
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024527Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743831316- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091042Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86940Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11862- 64856
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826