Olettehan poijat säästäneet, ette eilenkään menneet baariin. Tänään on mukavasti vielä louvoa taskussa. Viikon kuluttua on jo tili ja eläke.
Pääsette sitten asioimaan kaupassa ilman vartijaa ja varashälyttimien poistoa. Se on vähän, niin kuin olette katsonut sitä scifi sarjaa tubella missä seikkaillaan Pa Mökissä. Siellä näit, kuinka Tuu ja Pai seikkailee ilman tarkkailua. Ihan vapaasti molemmat siellä liikkuu.
Mitäs poijat meinaa Pattayalla tehdä sen viikon, kun olette saaneet sen nyt säästettyä. Otatte kili kellosta kiinni ja soitatte sitä ja aamulla tarkailette, että kuinka kivaa on ollut lompsasta. Tyttö makaa nakuna vieressä ja ette tiedä mitä yöllä tuli tehtyä... Aamulla tyttö sanoo, että minulla on nälkä... lompakkoon kurkistamisen jälkeen saattaa silmät mennä aika pyöreäksi... jos on vielä viikko alussa. Kehuit tytölle, että aamulla mennään pankkiin tallentamaan rahaa ja virkailija kysyy ja tyttö katsoo, että paljonko talletetaan... Se on englanniksi deposit.. tarkoittaa talletusta myös...
Älä välitä, minulla meni viikossa siellä Pattayalla 1600 dollaria... voit olla varma, että olin huojentunut, kun pääsin Kambodzan puolelle. Tiedoksi Hua Hin matkaa varten myös. Ajankulua Pattayalla ilman rahaa. No, nyt on aikaa nauttia luonnosta ja olla tekemättä yhtään mitään. Voi potkiskella kiviä ja kuntoilla. Päivä menee kivasti, kun kävelee Jompparilta Pattayan Nakluan päähän. Siinä voi jäädä kasin ja seiskan kohdalla kuuntelemaan rock musiikkia ja istua kävelykadulla. Vesi on halvempaa seven elevenissä. Saat sitten näyttää pojille, että olen ruskea ja nainen oli siis oli kanssa.
Älä välitä. Kyllä sä joskus pääset eläkkeelle ja voit muuttaa tai selviyidyt pois Suomesta ulkomaille. Voit elää, kuten minä täällä Kambodzassa. 1500 dollaria käteen kuussa ja vuokra 150 Dollaria+sähkö.
Mopolla sitten ajelet täällä Kambodzassa ja käyt toreilla ja rannalla ja ei tarvitse pakosta enää potkia kiviä. .. kyllä Jeesus rakastaa sinuakin.
Huomenta Pattayan naapurista
9
188
Vastaukset
- Anonyymi
Tapsalle tiedoksi että pennin venyttäminen ei ole säästämistä.
Se on pennin venyttämistä silloin kun joudut tinkimään elämänlaadusta, jotta raha riittää koko kuukaudeksi.
Sinun olisi kannattanut aikoinaan tehdä työsi kunnolla, sitkeästi ja pitkäjänteisesti Suomessa ja säästää tuohon hehkuttamaasi eläkeikään sitä rahaa, niin ei tarvisi olla nälissään 2/3 osaa kuukaudesta.
Pattayalla on ihan oikeita vapaaherroja, joilla firmat pyörii Suomessa edelleen ja sieltä tulee rahaa joka kuukausi niin paljon kuin haluaa. Pattayalla on noin viisi suomalaista urakoitsijaa joista yksi on rakennuttanut Pattayalle yli tuhat asuntoa.
Yhdellä on 600 neliön kattohuoneisto Pratamnakilla, punainen Ferrari ja todella kaunis vaimo plus kaksi lasta.
Jotkut on myyneet ne firmansa ja tileillä on miljoonia. Nuo vapaaherrat ei ajele mopolla päämäärättömästi ympäriinsä yksikseen nälissään.
Heillä on juhlapyhinä kokit kokkaamassa, tarjoilijat tarjoilemassa ja siivoojat siivoamassa. Kylpylästä on kiva palata Ferrarilla kotiin ja huilata hetken aikaa silkkilakanoilla vaimon kanssa, kun tarjoilija on jättänyt tuoreita hedelmiä makuuhuoneen pöydälle.
He tekevät retkiä Suomeen, Bangkokiin, Jenkkeihin tai minne ikinä tahtovat. Syövät parhaissa ravintoloissa eivätkä kulje kirpputorivaatteissa.
Hierojilla käyvät ja loikoilevat omilla allasalueillaan.
He ovat Tapsa oikeita vapaaherroja.- Anonyymi
Hienoa ja laadukasta elämää, elävät nämä vapaa herrat pattayalla, sinun elämäsi palstalla, laiffila.
- Anonyymi
Perikunnalleko se Tapsa säästää? Vai kuoleeko rahoineen yksinäisenä kehitysmaassa, ja kirkko kuittaa perinnön?
- Anonyymi
Tapsa on käsittänyt säästämisen niin että se tapahtuu säästämällä alkukuukauden menoista, jotta eläke riittäisi loppukuukauden. Mitään ei siis jää säästöön vaan jokaisen kuukauden eläke menee kokonaisuudessaan. Suomessa köyhin viidennes elää samalla tavalla.
Monilla yksinhuoltajilla ei jää rahaa säästöön lainkaan vaan kaikki menee elämiseen.
Yksinhuoltajilla on kuitenkin elätettävänään lapsi tai lapset, Tapsalla vain oma ahterinsa.
Lapsien kasvattaminen on kallista puuhaa, vaatimustasot on kasvaneet. Pitää olla kalliit kännykät, merkkivaatteet ja reput, liittymät ja palvelut, harrastukset ja kyydit niihin ja kavereiden luo. Jos lapsi näyttää köyhyytensä koulussa verrattuna muihin, hänestä kasvaa alemmuudentuntoinen tai saattaa joutua kiusatuksi ja naureskelluksi.
Se on julma maailma. Juuri päätti päivänsä lahjakas muusikkotyttö suomussalmella.
Tapsan lapset tuskin koskaan on saaneet mitään isältään, kun äijä vaikuttaa tyypilliseltä helppoheikiltä tuuliviiriltä, joka huitelee menemään vailla huolen häivää eikä kykene ottamaan vastuuta mistään.
- Anonyymi
Kiva tarina taas Tapsa näitä on mukava lueskella, ei minkäänlaista riidanhaastamista, kiitos siitä, olet todellinen vapaa herrra.
- Anonyymi
Jotenkin tuota Ferrari miestä epäilen..
Oliko sillä tilillä miljoona vai kaksi?- Anonyymi
Ferrari miähellä on myäs 53 kiloo 24k kultaa. Autotallinsa laattiaan alla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ferrari miähellä on myäs 53 kiloo 24k kultaa. Autotallinsa laattiaan alla.
Jotenkin tuntuu, että sellainen jätkä on vajaa… ei varmasti ihan kaikki ole kotona… oliko ankea lapsuus ja Suomessa ilman naista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858509
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593702
- 513176
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 382414
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382103- 292086