Kannattaako ryhtyä automekaanikoksi harrastus pohjalta.

Anonyymi-ap

Hei! Olen 19v sälli joka käy para aikaa puolustusvoimissa ja vielä vähä hakusessa mitä sitä tekis sen jälkeen. Olen roplannut autojen kanssa pienestä iästä pää osin 80-90 luvun autojen kanssa. Ammatti johon olen kouluttautunut ei oikein enää nappaa ja olisi kiinnostusta lähteä automekaanikoksi. Koska mielummin tekee hommaa mistä pitää vähän pienemmällä palkalla kuin semmosta jossa vituttaa mennä töihin joka aamu eikä kunnon halua ees oppia. Kysymys kuuluu ovatko nämä uudet autot muunmuassa alustaltaan kovin erilaisia ajatellen perus korjauksia. Nivelet,jarrut,voimansiirto yms. Harrastus pohjalta olen noihin vanhoihin romuihi kaikkea tehnyt oikestaan kaiken mahollisen mm purkanut 190 mersun palasiksi moottoria myöden ja kasannut uudelleen. Voiko tällä tietotaidolla lähteä hakemaan työpaikkaa suoraan? Jos tuodaan huoltoon uuen karhea nissani saanko siihen levyt vaihettua:D (niin köyhä ettei ole ollu varaa ees kattoa 2010 eteenpäi olevia autoja) lisäksi ottavatko korjaamot enää töihin pelkällä harrastus pohjalla vai pitääkö käydä ensin ammattikoulussa hakemassa ”pätevyys”

3

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei noilla taidoilla nykyautoja korjailla. Alustat ovat säilynyt suurinpiirtein samanlaisina, mutta elektroniikka on mennyt uusiksi, puhumattakaan sähköautoista, jotka yleistyvät koko ajan. Paras lähteä koulun penkkiä kuluttamaan, jos ala kiinnostaa.

    • Anonyymi

      Aivan hyvin voit aloittaa.
      Jos olet taitava, nopea, edullinen ja omaat hiukan kokemusta siitä vaan.
      Vielä vuosikymmeniä autoissa on mekaniikkaa jota voi korjata ja huoltaa.
      Polttomoottorikaan ei kuole kahteenkymmeneen vuoteen. Se toimii edelleen samojen luonnonlakian mukaan kuin 50-luvulla.
      Elektroniikka vaatii uutta osaamista, erityisesti ohjelmoidut mustat laatikot.
      Niiden ainoa hankaluus on että tavallinen autotalliasentaja tarvitsee tietoa jota ei ole helposti saatavilla.
      Sähköautotekniikka vaatii erilaista tietoa, mutta perustekniikat ovat olleen jo ainakin 20 vuotta. Akkutekniikan kehitys on tuonut uudet mahdollisuudet.

      Tiesithän että Tesla aloitti autojen kehittämisen sormiparistoista 18650 tyypin kennoista.

    • Anonyymi

      Olishan se varmaan parempi hankkia jonkinlainen "virallinen" pätevyys, vaikka taitoja olisi jo harrastuspohjaltakin. Niin tein minäkin. Opiskelu on silloin helppoa, ja saattaahan sitä vaikka oppia jotain uuttakin siinä sivussa. Varmaan sen virallisen paperin kanssa pääsee paremmin töihin, ehkä parempaan palkkaluokkaan tms. Ei kai mikään estä myöskään hakemasta kesätöitä tai osa-aikaisia hommia myös opiskelun aikana, niin voi päästä jo johonkin paikkaan näyttämään taitojaan, ja jos niitä on niin eiköhän sieltä paikka löydy sitten opiskelujen jälkeenkin. Näin ainakin minun alalla, joka ei kyllä ole sama kuin sinulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1709
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1648
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      1185
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1144
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1122
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1037
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      991
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      984
    10. 7
      972
    Aihe