TM vertaili autojen käyttökuluja viiden vuoden ajalle niin hybridiauto on kaikkein kallein. Toyotalla ei ole muuta tarjolla. Kalliita kiloetrejä vain. Miksi ostaa keskinkertainen auto jos riesaksi tulee kaupanpäälle kallis hybriditekniikka josta ei ole mitään hyötyä.
Se on vaan tyhmää maksaa liikaa.
Toyota on kaikkein kallein auto ajaa
45
634
Vastaukset
- Anonyymi
Kallein huoltaa luokassaan ja ongelmallinen käynnistyminen kun Toyota on taas käyttänyt halvinta ja surkeinta akkua.
- Anonyymi
Ja näiden mainittujen "ongelmien" lisäksi se on kaupunkiajossa kaikkein mukavin ja erittäin taloudellinenkin. Tavalliset polttisautot jäävät kirkkaasti hopealle. Hybridi-Toyota on täyden kympin ajoneuvo.
- Anonyymi
Pitäähän tuo aloitus paikkansa, jos ei pidä muita merkkejä ollenkaan autona.
https://www.is.fi/autot/art-2000001205568.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja näiden mainittujen "ongelmien" lisäksi se on kaupunkiajossa kaikkein mukavin ja erittäin taloudellinenkin. Tavalliset polttisautot jäävät kirkkaasti hopealle. Hybridi-Toyota on täyden kympin ajoneuvo.
Ihan kuraa on. Harvassa autossa on enää nykyään niin kova meteli maantievauhdissa.
- Anonyymi
Vöäöein vika ei akussa vaan viallinen rele sokkeli joka väöntyi pakkasessa
Se on baihdettu kaikissa takuuna.
Kullä se aku hajoo muissakin autoissamjis ei ajeta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja näiden mainittujen "ongelmien" lisäksi se on kaupunkiajossa kaikkein mukavin ja erittäin taloudellinenkin. Tavalliset polttisautot jäävät kirkkaasti hopealle. Hybridi-Toyota on täyden kympin ajoneuvo.
Rav 5 hybriid 5 l kaupunki
222 hv ja neliveto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rav 5 hybriid 5 l kaupunki
222 hv ja neliveto15litraa sadalle aivan järkyttävä kulutus.
- Anonyymi
Viiden vuoden ajalle on syytä laskea mukaan ikävät yllärit. DSG ja jakopääongelmat ikävästi muistissa kansanautolta. 40tkm kohdalla paukkunut jakoketju onkin normaalia kulumista sanoo kansanautotehdas.
Mutta, jokainen ostaa minkä haluaa. Ihmettelen vaan että kaikki haluaa 2v ikäisistä Skodista eroon ja volkkari taitaa oll ainoa sähköauto jonka kennot hajoilee jo 4v iässä. Toki takuu hoitaa mutta kertoo jotain ongelman laajuudesta kun Suomenkin myyjät kertoo tälaisista pikkupaikkakunnillakin.- Anonyymi
Kaivoit ikivanhoja ongelmia. Niin tyypillistä tojota uskiksen touhua. Ei kestä mitään kritiikkiä. Monissa eurooppalaisissa on viiden vuoden takuukin, huolettomus kilometrejä siis. Tojotassa on esimerkiksi hybridin lämmönvaihtimet poksahtanut juuri 3 vuoden takuun jälkeen ja omistaja maksaa itse vähintään 2500 e.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaivoit ikivanhoja ongelmia. Niin tyypillistä tojota uskiksen touhua. Ei kestä mitään kritiikkiä. Monissa eurooppalaisissa on viiden vuoden takuukin, huolettomus kilometrejä siis. Tojotassa on esimerkiksi hybridin lämmönvaihtimet poksahtanut juuri 3 vuoden takuun jälkeen ja omistaja maksaa itse vähintään 2500 e.
No uusista ongelmist sitten. VW sähköautoissa on jo muutaman vuoden vanhoihin jouduttu vaihtamaan akkumoduleja viallisten kennojen vuoksi. Mitä se kertoo?
Entä ID-mallien jatkuvat softaongelmat?
Millainen takuu on Volkkarissa ja Skodassa?
Toyotalla on
3v perustakuu
5v takuu suurjänniteosille (ajomoottori ja sen ohjaus)
8v takuu suurjänniteakulle
Lisäksi 10v Relax-turva mikä kattaa kaikki isot komponentit mutta ei kulutusosia kuten pakoputkistoa mihin tuo viittaamasi lämmönvaihdin lasketaan.
VW sanoo että akkutakuu on 8v/160tkm ja sallii akun kapasiteetin laskun 70% tuolla rajalla.
Tojolla on Relax turvassa sama 70% raja on 10v ja miljoona kiometriä.
Mutta kuten aina ennenkin, osta auto mikä sopii sinulle ja lopeta itkeminen Tojotin palstalla jos et merkistä tykkää.
Oletko koskaan miettinyt miksi ihmeessä tulet palstalle itkemään jos asia ei sinua kiinnosta ja jo tuote on mielestäsi huono?
Onko sinulla tarve saarnata? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No uusista ongelmist sitten. VW sähköautoissa on jo muutaman vuoden vanhoihin jouduttu vaihtamaan akkumoduleja viallisten kennojen vuoksi. Mitä se kertoo?
Entä ID-mallien jatkuvat softaongelmat?
Millainen takuu on Volkkarissa ja Skodassa?
Toyotalla on
3v perustakuu
5v takuu suurjänniteosille (ajomoottori ja sen ohjaus)
8v takuu suurjänniteakulle
Lisäksi 10v Relax-turva mikä kattaa kaikki isot komponentit mutta ei kulutusosia kuten pakoputkistoa mihin tuo viittaamasi lämmönvaihdin lasketaan.
VW sanoo että akkutakuu on 8v/160tkm ja sallii akun kapasiteetin laskun 70% tuolla rajalla.
Tojolla on Relax turvassa sama 70% raja on 10v ja miljoona kiometriä.
Mutta kuten aina ennenkin, osta auto mikä sopii sinulle ja lopeta itkeminen Tojotin palstalla jos et merkistä tykkää.
Oletko koskaan miettinyt miksi ihmeessä tulet palstalle itkemään jos asia ei sinua kiinnosta ja jo tuote on mielestäsi huono?
Onko sinulla tarve saarnata?Huollatatko itse 10v samaa autoasi merkkiliikkeessä? Täysin hyödyttömiä tuollaiset relax takuut, joiden ylläpitäminen maksaa 5000€.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huollatatko itse 10v samaa autoasi merkkiliikkeessä? Täysin hyödyttömiä tuollaiset relax takuut, joiden ylläpitäminen maksaa 5000€.
Olen huollattanut jo reilu 17 vuotta, kulut yht. 4165,78.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen huollattanut jo reilu 17 vuotta, kulut yht. 4165,78.
Tuosta em. autosta pitää mainita vielä se, ettei se koskaan ennättänyt relax-takuun piiriin koska oli liian vanha, mutta toisaalta ei siinä olisi ollut koskaan sellaista vikaakaan missä relaksista olisi ollut hyötyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No uusista ongelmist sitten. VW sähköautoissa on jo muutaman vuoden vanhoihin jouduttu vaihtamaan akkumoduleja viallisten kennojen vuoksi. Mitä se kertoo?
Entä ID-mallien jatkuvat softaongelmat?
Millainen takuu on Volkkarissa ja Skodassa?
Toyotalla on
3v perustakuu
5v takuu suurjänniteosille (ajomoottori ja sen ohjaus)
8v takuu suurjänniteakulle
Lisäksi 10v Relax-turva mikä kattaa kaikki isot komponentit mutta ei kulutusosia kuten pakoputkistoa mihin tuo viittaamasi lämmönvaihdin lasketaan.
VW sanoo että akkutakuu on 8v/160tkm ja sallii akun kapasiteetin laskun 70% tuolla rajalla.
Tojolla on Relax turvassa sama 70% raja on 10v ja miljoona kiometriä.
Mutta kuten aina ennenkin, osta auto mikä sopii sinulle ja lopeta itkeminen Tojotin palstalla jos et merkistä tykkää.
Oletko koskaan miettinyt miksi ihmeessä tulet palstalle itkemään jos asia ei sinua kiinnosta ja jo tuote on mielestäsi huono?
Onko sinulla tarve saarnata?Tojota nillit on juuri tuollaisia, eivät kestä mitään poikkipuolista sanomaa automerkistään. Aina puhumassa jostakin katsatutilastoista sukujuhlissakin, enimmäkseen siis esson baarin syvän päädyn jorinoita. Ja kokonainen herneenpalko heti nenässä jos sitä Tojotaa vähänkin kritisoidaan.
Kaverini on monimerkki korjaamolla töissä ja nauraa näille hölmöille. Tojota tuo hänelle leivän pöytään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaivoit ikivanhoja ongelmia. Niin tyypillistä tojota uskiksen touhua. Ei kestä mitään kritiikkiä. Monissa eurooppalaisissa on viiden vuoden takuukin, huolettomus kilometrejä siis. Tojotassa on esimerkiksi hybridin lämmönvaihtimet poksahtanut juuri 3 vuoden takuun jälkeen ja omistaja maksaa itse vähintään 2500 e.
Muutamissa vw ssä kaikki huijattu arvot
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojota nillit on juuri tuollaisia, eivät kestä mitään poikkipuolista sanomaa automerkistään. Aina puhumassa jostakin katsatutilastoista sukujuhlissakin, enimmäkseen siis esson baarin syvän päädyn jorinoita. Ja kokonainen herneenpalko heti nenässä jos sitä Tojotaa vähänkin kritisoidaan.
Kaverini on monimerkki korjaamolla töissä ja nauraa näille hölmöille. Tojota tuo hänelle leivän pöytään.Top gear toyta maailman kestävin auto
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaivoit ikivanhoja ongelmia. Niin tyypillistä tojota uskiksen touhua. Ei kestä mitään kritiikkiä. Monissa eurooppalaisissa on viiden vuoden takuukin, huolettomus kilometrejä siis. Tojotassa on esimerkiksi hybridin lämmönvaihtimet poksahtanut juuri 3 vuoden takuun jälkeen ja omistaja maksaa itse vähintään 2500 e.
Toyotissa on ollut sangen vähän vikoja. Yksittäis tapaus saa suuren arvon, kun vikoja ei esiinny. Vokkelolla on ollut ja on edelleen paljon moottori, sekä vaihteisto vikoja. Toyotalla ei koskaan ole ollut moottorivikoja. Ne ovat tekniikaltaan lähes ikuisia ja ne eivät ruostu lainkaan. Ovat täten pitkäikäisiä tai okkeastaan lähes ikuisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen huollattanut jo reilu 17 vuotta, kulut yht. 4165,78.
Nä tämä ei pidä paikkaansa nykyhinnoilla. 3v ja 60 tkm Toyotalla 1400€. Että en minä ainakaan tuollaista maksa mistään relax turvasta 10-vuotta.
- Anonyymi
Tässähän tämä on ihan tutkittu. Toyota on kaikkein kallein. Ihan turha vinkua jotakin muuta tai keksiä omia satuja. Muuten halpa auto missä on kallis hybriditekniikka josta ei mitään hyötyä.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/16b-2023/autonpito-on-halvimmillaankin-kallista/- Anonyymi
Juupa, upouutta kallista Toyotaa verrataan neljän tonnin hintaiseen käytettyyn bensa- ja dieselautoon ja ihmetellään että arvonalennus ja rahoituskulut tekevät sillä ajamisesta kalliinpää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juupa, upouutta kallista Toyotaa verrataan neljän tonnin hintaiseen käytettyyn bensa- ja dieselautoon ja ihmetellään että arvonalennus ja rahoituskulut tekevät sillä ajamisesta kalliinpää.
Uusia sähköautoja saa jo halvemmalla kuin jotain Corollaa. Toyotan mallit on vanhaa tekniikkaa vanhoille ihmisille jotka ei ymmärrä kehitystä vaan ovat valmiita maksamaan paljon että saavat vanhanaikaisen auton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusia sähköautoja saa jo halvemmalla kuin jotain Corollaa. Toyotan mallit on vanhaa tekniikkaa vanhoille ihmisille jotka ei ymmärrä kehitystä vaan ovat valmiita maksamaan paljon että saavat vanhanaikaisen auton.
Osta osta sellainen sähköauto. Jaa et osta vai. Miksi et?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusia sähköautoja saa jo halvemmalla kuin jotain Corollaa. Toyotan mallit on vanhaa tekniikkaa vanhoille ihmisille jotka ei ymmärrä kehitystä vaan ovat valmiita maksamaan paljon että saavat vanhanaikaisen auton.
Ei miissä jalbissa patteriautoisa ole kun 100 km rangea pakkasella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juupa, upouutta kallista Toyotaa verrataan neljän tonnin hintaiseen käytettyyn bensa- ja dieselautoon ja ihmetellään että arvonalennus ja rahoituskulut tekevät sillä ajamisesta kalliinpää.
Ei Toyota ole kallis, se on vain kovin ylihintainen laatuunsa ja ominaisuuksiinsa nähden.
- Anonyymi
Toyota, tuo pelkkä nimi oksennuksen.
- Anonyymi
Millä itse ajat
Vai onko se taas korjaamolla- Anonyymi
Joo, Toyotani on taas korjaamolla ja ottaa päähän
- Anonyymi
15 tkm huoltoväli lisää kustanuksia. Rekoilla voi ajella jopa 100 tkm samoilla öljyillä kun on oikein suunniteltu. Toyota on säästänyt kaikessa niin ei kestä pidempää huoltoväliä.
- Anonyymi
Kuun vaihde tuo tuttua ruikutusta eetteriin kun se perhanan Trafi julkistaa halutuimman automerkin, eli Toyotan.
- Anonyymi
Katsotaanpa ne EU rekisteröintitilastot, siellähän Daciakin on ylivoimainen verrattuna Toyotaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsotaanpa ne EU rekisteröintitilastot, siellähän Daciakin on ylivoimainen verrattuna Toyotaan
Katsotaanpa maailman tilastot samalla, Toyota on kaikkein halutuin automerkki, haittaakse?
- Anonyymi
Toyota on kaikkein halvin!
https://www.is.fi/autot/art-2000001207389.html- Anonyymi
Hihii, Usalainen hutkimus vuodelta 2016, aika kaukaa Tero yrittää saada helpotusta tuskaansa.
Meillä Toyotassa on huolto-ohjelman mukaan huolto 15tkm/1 v. oli auto millainen tahansa, jopa sähköauto pitää huoltaa noin tiheään ja kalliisti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, Usalainen hutkimus vuodelta 2016, aika kaukaa Tero yrittää saada helpotusta tuskaansa.
Meillä Toyotassa on huolto-ohjelman mukaan huolto 15tkm/1 v. oli auto millainen tahansa, jopa sähköauto pitää huoltaa noin tiheään ja kalliisti.Kallein seon ajaa. Bensaauto mikä rahaa mukana lähes hyödytöntä tekniikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, Usalainen hutkimus vuodelta 2016, aika kaukaa Tero yrittää saada helpotusta tuskaansa.
Meillä Toyotassa on huolto-ohjelman mukaan huolto 15tkm/1 v. oli auto millainen tahansa, jopa sähköauto pitää huoltaa noin tiheään ja kalliisti.Toyotan sähköautossa joutuu varmaan kiristään renkaiden pultit 15 km välein vähintään
- Anonyymi
EU alueella eniten myyvä polttomoottoriauto on Dacia. Jos haluaa ajaa halvalla niin sillä ajaminen tulee paljon halvemnaksi ja ihan yhtä hyvä ajaa kuin Toyota.
- Anonyymi
Ja paljon parempi kuin vaggineet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja paljon parempi kuin vaggineet.
Voi sinua Toyotan omapoika, luuletko että joku sinun juttuihisi uskoo?
- Anonyymi
Moottori lehdessä oli Cross öljynvaihto huollon hinta 300 e. Kyllä on kallista huoltaa kun 1 tkm huoltoväli ja joka toinen huolto sitten paljon kalliimpi.
- Anonyymi
Mikai Toyota on merkki joka kestää eniten kovaa käyttöä?
- Anonyymi
Ja kuitenkin Toyotat paalataan pienimmillä kilometreillä, huomaatko ristiriidan usko ja faktan välillä?
- Anonyymi
Papat ajelee pääasissa terveyskeskuksee, esson baariin, bingoon tai viinakauppaan. Ei noihin ikäihmisten autoihin paljon kilometrejä kerry. Mersulla saatetaan ajaa ekana vuonna yhtä paljon kuin Tojotalla koko käyttöaikana. Ei ne Tojotat mitään paljon ajavien autoja ole. Eihän valmistaja luota itsekkään sen kestävyyteen kun on kaikkein lyhin huoltoväli vai kuppaako vain rahat pois tyhmiltä.
- Anonyymi
Kukkopilli tonnikuutioisella on edullisin, siinä kustannukset alle puolet Nissan Leafistä. Ajetaan 15 tkm/v, tätä harhaiset poliitikkomme eivät ikinä tule käsittämään, kustannustekijät kussakin maassa vaihtelevat, esimerkiksi verot, maksut, polttoaineiden hinnat ja sähköenergiakustannukset.
- Anonyymi
Sähköautoja saa jo yhtä halvalla kuin bensaautoja, kulutus vain viidesosa euroissa. Tyhmää kehua enää jotakin hybridin kulutusta. Paljon se vie kuten TM totesi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061082- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161026Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949