Häiritseekö teitä helposti sotkuiset ruokailutavat?

Anonyymi-ap

Teimme useamman vuorokauden matkan läheisen ihmisen kanssa.
Matka oli mukava. Nyt minua inhottaa, kun annan niin paljon häiritä näin vielä jälkikäteen, matkakumppanini ruokailutavat. Itse ravintolassa istuessa, sitä syömistä katsoessa, olin sekö nolona että.vaikeana, että kuinka aikuinen ihminen ei osaa alkeellisimpiakaan käytöstapoja.
Käsiä hän ei pese vessassa käydessään. Servetin käytöstä ei ymmärrä mitään. Hinkkaa käsiään toisiaan vasten joka välissä. Jos ne vähän sotkeentuu. Tökkii sormillaan ruokaa. Syö vain haarukalla. Veitseä ei osaa käyttää. Hämmentää ruokaa. Maiskuttaa, mäihää ruokaa suu auki, ja jopa niin, että huulet ja suupielet ovat aina sotkussa. Pyyhkii käsillään suupielet. Ja sitten hankaa sormillaan samalla koko naamaa. Kaikki juomat juo ryystäen.
Kysymys: Olisitteko huomauttaneet asiasta! Olisitteko alkaneet neuvomaan, miten vois kauniimmin syödä?
Itse tein sen, että välillä sanoin; Tuossa on servetti. Mutta eipä paljoa auttanut. Unohti saman tien.

7

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minua ei häiritse tollanen tai vaikka vieruspöydän vähän vilkkaampi keskustelu pätkääkään enkä edes aktiivisesti kuuntele niinku moni ja huutelee sivusta, aargh. Mutta kyllähän tämä kumppanisi olisi voinut toisinkin toimia. Onko sitten aina vieraissakin toiminut noin... Haarukalla voi vain toki syödä, jos toisen käden kanssa ongelmaa, mutta nyt ei taida tämmösestäkää olla kyse.

      lajijasuris

      • Anonyymi

        Semmosta "sotkuisuutta" olen myös havainnut ihmeen paljon, että santsit samalla lautasella/lasilla/kupilla, mutta ei ikinä pitäisi, koska siinä voi levittää omaa sylkeä!

        Mä en ole juurikaan missään ravintoloissa varsinkaan tai kahviloissa ollut, eikä ole opetettu noita etikettijuttuja, mutta eipä tulis mieleenkään kämmiä tässä santsijutussa tai aloituksen tapaan enkä myöskään huutele tai nälvi sivustakaan. Nää kun luulee niin tietävänsä kaikki, oikeesti eivät tiedä kaikkia seikkoja vieruspöydänjutuista.

        Semmosen vielä laittaisin tähän yhteyteen, jos haluaa tarjota toiselle, sen pitäisi olla vilpitöntä ja toinen saa vapaasti valita mitä haluu ilman jälkinälvimisiä jos oli maksajan mielestä liian kallis, ei syö "tarpeeksi, koko rahalla". Mä oon törmännyt ja siksi jos satutaan oleen jossain missä vaikka vähän arvokkaampia leivoksia, mä hoidan osaltani niin, että maksan. Mieluummin käyn harvemmin ja ostan vähän parempaa. Kahvia saa kotonakin ja pullasta en edes niin välitä.
        Se on tietysti myös sosiaalinen tilaisuus, eikä vain tankkaamista

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Kuule, tämä matkakumppanisi sentään osasi käyttää haarukkaa. Olen nähnyt kun ihminen mättää paljain käsin buffetista pizzapaloja lautaselle ja suuhun. Sormi käy välillä nenässä ja varmaan muuallakin. Ottimet on tarjolla, mutta niitäkään ei osata käyttää. Osa syö sormin suoraan buffetista, ei osata viedä omaan pöytään. Rutistellaan paljain käsin leipää, onko tuoretta. Ravintolan aamiaisella ei viedä mehua pöytään, juodaan hanan vieressä, ei sentään suoraan hanasta.
      Lämmin kiitos peruskoululle hyvistä pöytätavoista.

    • Anonyymi

      Itse en pidä ihmisistä jotka vahtii toisten syömistä, se on erittäin huonoa käytöstä.

    • Anonyymi

      "Itse en pidä ihmisistä jotka vahtii toisten syömistä, se on erittäin huonoa käytöstä." Kun seisot henkilön takana jonossa, niin pakostakin näkee, miten se rääppii ruokaa tarjoiluastioista. Vielä vaikeampi olla näkemättä ruokailutapoja, jos itse istuu vastapäätä.

    • Anonyymi

      Parempi aterioida itekseen katseilta suojatussa ympäristössä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4902
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      288
      3019
    3. 134
      1787
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1607
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1149
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1109
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    Aihe