Linux Mint on muuten tosi hyvä, mutta jatkuva päivitysten spämmi ja timeshiftin runkkaaminen ärsyttävät. Saako noita säädettyä jotenkin siedettäväksi? Päivityksiä tulee lähes joka päivä ja melkein aina joku hemmetin kernel, joka kestää pitkään. Timeshift sitten ajoittan runkkaa konettaa niin, ettei käytöstä tule mitään.
Päivitykset ja Timeshift
13
455
Vastaukset
- Anonyymi
Hidas netti? Kernelin päivitys kestää lataamisen kanssa n. 1min 30sek. Timeshift ei ole pakollinen ohjelma - sen voi poistaa jos häiritsee. Melko outo ajatus, että pitäisi käyttää jotakin tiettyä ohjelmaa tiettyyn asiaan kun valinnanvaraakin on.
Käyttäjä valitsee itse, kuinka usein päivityksiä tehdään - voi valita esim. kerran/päivä, kerran/viikko tai kerran/kk.
Parempi tapa tehdä backupeja voisi olla perinteinen rsync, jolloin on helppo rajata mitä hakemistoja tarkastellaan ja kuinka usein.
Eikö kannattaisi kuitenkin opetella käyttämään järjestelmää? Timeshift tarkoittaa, että nostaa kädet pystyyn jo valmiiksi..- Anonyymi
🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18025701J
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Vaihda päivitystarkistus haluamaksi.
- Anonyymi
ohjelmistot ja päivitykset, välilehti päivitykset... sieltä valitseen sopi aikajänne päivityksille.
- Anonyymi
💗 M I N T 🇫🇮
- Anonyymi
Vaikuttaa ihan kollimaattorin avaukselta!
- Anonyymi
Joo kielenkäytö... siltä vaikuttaa.
- Anonyymi
Koitapa selvitellä itsellesi, miksi jakeluihin ylipäätään tarjotaan päivityksiä.
Mint, Ubuntu tai muihin Debianiin pohjautuviin jakeluihin kernel-päivityksiä tulee harvakseltaan.
Varmuustallennus sovellutukset lukevat massamuistelta dataa ja kirjoittavat niitä sitten. Kirjoittaminen on lukemisen sijaan on hidasta vaikka massamuisti olikin jopa nopea.
Varmuuskopioiden ajoittaminen kannattaa määritellä, kun koneen käyttö on muiden sovellustuksien osalta on vähäisempää. - Anonyymi
Sähän voit ottaa sen timeshiftin pois päältä, tai säätää sen niin että se tehdään vain silloin kun sinä itse haluat! Ne päivitykset taas on tietoturvan kannalta suositeltavia.
- Anonyymi
Vaihda Windowsiin, siinähän päivitykset ei vituta yhtään :D
Ei mun Mint mitään päivituksiä spämmää, siinähän ne hoituu taustalla. Salasanan kyl joskus joutuu laittamaan ja sen kyselynkin sais pois, jos liikaa häiritsee :)
Ja mikä ihmeen timeshift?? En ole tollasta käyttänyt, enkä käytä... - Anonyymi
Päivitykset on vähän outo juttu. Silloin tällöin ilmestyy oranssi pallo tuohon päivitys kuvakkeeseen, jos klikkaan siitä ja valitsen et asenna päivitykset nyt, niin kysyy salasanan.
Jollen tee mitään, niin viimeistään seuraavana päivänä tuo päivittää omaan tahtiinsa ilman salasana kyselyä ???
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1115785Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323877- 823322
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182936Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2481980Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871953- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81676Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui381665Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu861513