Tämän yritykse läpi näkevät jopa talousihmisetkin.
Taloussanomat
Kommentti: Orpo ja Purra yrittävät tökeröä taloustemppua, jolla Reagan ja Thatcherkin saivat aikaan mittavaa vahinkoa
Tulonsiirrot köyhiltä rikkaille ovat tökeröä politiikkaa, mutta ne eivät ole Orpon tai Purran keksintöä. Samaa kokeilivat jo 1980-luvun ”suuret talousuudistajat" Reagan ja Thatcher – surkein seurauksin, kirjoittaa erikoistoimittaja Jan Hurri.
Jan Hurri
8:15
Hallitus on pääministeri Petteri Orpon (kok) ja rahaministeri Riikka Purran (ps) johdolla vahvistavinaan julkista taloutta ja kansantalouttakin.
Hallitusohjelman ja hallituksen ensimmäisen budjettiehdotuksen talouslinjaukset ovat kuitenkin sen laatuisia, että julkisen talouden tai kansantalouden vahvistuminen on varsin epävarmaa.
Sitä varmemmin käy toteen hallituksen aikomien taloustoimien suora seuraus. Tämä on mojova tulonsiirto kansakunnan ennestään köyhimmiltä maan ennestään rikkaimmille.
Orpon ja Purran tökerö taloustemppu
3
165
Vastaukset
- Anonyymi
Orpo ja Purra saivat paljon ääniä katteettomilla lupauksilla velanoton loettamisella. Miten kävi, velkaa tulee paljon lisää, ainakin 15 miljrdin velkaa tänä vuonna. Lisätalousarvoilla tullaan täydentämään ne puuttuvat 3,5 miljrdia jotka puuttuvat ensi vuoden budjetista. Yhteensä 50 Miljrdia tulee toteutumaan seuravan 4 vuoden aikana lisää velkavuorta, miten se velkaantuminen sitten loppui?
Pitäis olla vaalipuheillakin katetta. - Anonyymi
Nyttää, että tämä Orpo-Purra pari on ajamassa Suomea samaan muottiin missä Trumpin aikaan amerikkalaiset joutuivat olemaan, he asuivat teltoissa kaduilla ja kävivät kahdessa eri työpaikassa töissä, mutta rahat eivät riittäneet edes asuntoon. Vapaaehtoiset lääkärit ja hammaslääkärit hoitivat ilmaseksi viikonloppuisin alueille pystytetyissä telttahalleissa.
- Anonyymi
Tarvitaan tulevaisuudessa vankilapaikkoja sekä poliisivoimia ja nämäkin tarkoittavat ainoastaan lisävelkaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1808336
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264528- 504098
- 543482
- 513116
- 502860
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262556- 312159
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382013- 292006