Lumi vai Mimosa

yönlintu/3:n äiti

kyselin jo otsikolla nimipulma nimeä tytölle, mutta ajattelin ihan mielenkiinnosta kysyä mielipidettä vaikka kaikilla oma maku no kuiteski.

Että kumpi kivempi Lumi Petra Maria
vai Mimosa Lumi Maria?

30

4575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie taas

      Minun mielestäni kummatkin on ihania. Jos näistä kahdesta pitää ehdottomasti valita jompikumpi niin Mimosa Lumi Maria. Miltäs Mimosa Petra Maria kuulostaisi. Siitä itse asiassa tykkäisin eniten. :D

      • jenni

        LUMi kaunis suomalainen nimi. mimosa minusta teennäinen, sarjassa "hienoja" nimia joista en koskaan ole välittanyt, lahinna pitanyt huvittavina


      • yönlintu

        itseasisaas varmaan täytyskin laittaa Mimosa Petra Maria kun mies haluisi petra nimen johkin.
        Itse tykkäisin Mimosa Lumi Mariasta enempi.


      • yönlintu
        jenni kirjoitti:

        LUMi kaunis suomalainen nimi. mimosa minusta teennäinen, sarjassa "hienoja" nimia joista en koskaan ole välittanyt, lahinna pitanyt huvittavina

        Mimosaa ei ainaskaan ole tehty mistään tai siis väkisin väännetty on kukan nimi


      • Primrose
        jenni kirjoitti:

        LUMi kaunis suomalainen nimi. mimosa minusta teennäinen, sarjassa "hienoja" nimia joista en koskaan ole välittanyt, lahinna pitanyt huvittavina

        myös kansainvälinen nimi. Nimi Lumi on käytössä myös Albaniassa. Sanan merkitys on "joki".


    • ...

      Lumi Maria Mimosa?

      • yönlintu

        ehkä ei oikeen sovi..mieskin sanoi äsken samaa.
        Lumi Mimosa ehkä paremmin mutta tykkäisin Marian laittaa on suvussa.


      • Primrose
        yönlintu kirjoitti:

        ehkä ei oikeen sovi..mieskin sanoi äsken samaa.
        Lumi Mimosa ehkä paremmin mutta tykkäisin Marian laittaa on suvussa.

        LuMI MImosa.

        Ehdotan Mimosa Lumi Maria.


    • lenita.de.

      Ei Lumi eikä Mimosa; outoja ehdotuksia.

    • donna

      jos noista kahdesta pitää valita,niin Mimosa etunimenä kivempi.
      talven lumi,on lumi...
      ja tytölle enemmän kyllä anneteen kukkien nimiä.
      sinänsä ei nimessä mitään vikaa ole,mutta Mimosa
      nätimpi ja tulishan siihen toiseksi nimeksi myös Lumi.
      voi sitten myöhemmin päättää,kummalla nimellä kutsuttaisiin,niinkuin minulla on ollut aina"toka"
      nimi käytössä.

    • tosiaankin!

      Mimosa Lumi Maria!!!oikein kaunis nimi, tämä siis paljon parempi kuin Lumi Petra Maria. Minun mielestä Lumi ja Petra ei sovi samaan nimeen, ovat jotenkin niin erilaisia nimiä.
      Lumi nimin sopii hyvin toiseksi nimeksi ihmiselle, muuta etunimenä sitä en kuitenkaan käyttäisi.
      Mutta tämä Mimosa Lumi Maria on nimi josta pidän todellakin =)

    • tarja

      tuon Petran pois,kuulostaa liian kovalta Lumi nimen kanssa,mutta jos se on tärkeä nimi niin toki se sinne sopii.
      Lumi Anni Maria,Lumi Nea Maria tms pehmeämpi nimi väliin minun mielestäni...

    • :-(

      Mikä on Lumin lempinimi? LUMPPU. Meillä oli Lumppu peruskoulussa, ei mikään huippukiva kutsumanimi tytölle.

    • ehdottomasti!

      Lumi on ehdottomasti kaunein nimi! Petra ei kovuutensa vuoksi oikein sovi lumin kanssa.

    • kumpainenkin

      Oma tyttäreni on Lumi Maria. Hän on jo 17-vuotias ja tykkää nimestään valtavasti! Luin tuossa varoituksen Lumin lempinimen mahdollisuudesta ja kysyin Lumilta oliko häntä joskus nimitetty "lumpuksi"? Lumia nauratti ja hän kertoi ettei ole, hän on aina ollut Lumi tai Lum. Riippunee tytöstä itsestään, minkälaisen nimen itselleen "hankkii".. =D

      • yönlintu

        onko hän koska syntynyt.
        olen saanut kommenttia myös että ei sovi Lumi nimi kun on syntynyt keväällä.
        Mies oli sitä mieltä että ei ajattele sitä sillai Lumena vaan sitä tarkoitusta.
        Lumi= valkoisuus ja puhtaus
        eli kaukana Lumpusta :)
        Itsellä oli Lumi niminen tyttö opiskeluaikaan kämppiksenä.
        Muita Lumia en tunnekkaan.
        Pitää katsoa.
        Minkänimisii muut Lapset sulla on?
        Meillä Joosua ja Tiitus että heihin ei sillai sovi.
        Miehen tyttö on Laura että tavallaan siihen sit sopii mutta hän ei kyllä asu meidän luona.


      • kuuden mami
        yönlintu kirjoitti:

        onko hän koska syntynyt.
        olen saanut kommenttia myös että ei sovi Lumi nimi kun on syntynyt keväällä.
        Mies oli sitä mieltä että ei ajattele sitä sillai Lumena vaan sitä tarkoitusta.
        Lumi= valkoisuus ja puhtaus
        eli kaukana Lumpusta :)
        Itsellä oli Lumi niminen tyttö opiskeluaikaan kämppiksenä.
        Muita Lumia en tunnekkaan.
        Pitää katsoa.
        Minkänimisii muut Lapset sulla on?
        Meillä Joosua ja Tiitus että heihin ei sillai sovi.
        Miehen tyttö on Laura että tavallaan siihen sit sopii mutta hän ei kyllä asu meidän luona.

        Meillä tyttö syntyi taloon aamuna kun vihdoin saatiin lunta ja paljon mustaan maahan ,tuntui kun oli enne tai jotain sellaista.Ollaan mietitty nimeä tosissaan harmittaa kun ei enää niin erikoinen kastettu täällä Pohjanmaalla useampi tänä vuonna. Mutta on kauneimpia suomalaisia sanoja mitä on?


      • tuleva isä
        yönlintu kirjoitti:

        onko hän koska syntynyt.
        olen saanut kommenttia myös että ei sovi Lumi nimi kun on syntynyt keväällä.
        Mies oli sitä mieltä että ei ajattele sitä sillai Lumena vaan sitä tarkoitusta.
        Lumi= valkoisuus ja puhtaus
        eli kaukana Lumpusta :)
        Itsellä oli Lumi niminen tyttö opiskeluaikaan kämppiksenä.
        Muita Lumia en tunnekkaan.
        Pitää katsoa.
        Minkänimisii muut Lapset sulla on?
        Meillä Joosua ja Tiitus että heihin ei sillai sovi.
        Miehen tyttö on Laura että tavallaan siihen sit sopii mutta hän ei kyllä asu meidän luona.

        Lumi on oikein kaunis kansallinen ja luontoa kuvaava nimi joka on myös antaa oikeanlaisen mielikuvan ulkomaalaiselle.

        Luminanssi.on valon perussuure
        luminance eng. luminuos
        illumination

        Lumi = valo italiaksi


    • kuuden mami

      liekö sattumaa meillä on mietinnässä samat nimet kuin sulla ollaan vihdoin saatu tyttö taloon nimi on odottanut kymmenisen vuotta .Mimosa Lumi Maria tai Lumi Tessa Maria tai Lumi Tessa Aliisa. Meillä on viisi poikaa entuudestaan nyt saatiin prinsessa taloon ja loppui lisääntyminen .Meillä on nyt kaikki.

      • Kaikki Ännät

        Miksei yhdistäisi nimiä = Lumi Mimosa = Lumimosa!!!
        Vaikeaahan se olisi lausua Lumi Mimosa, kaksi mi-mi-äännettä peräkkäin.

        Lumimosa Maria
        Lumimosa Tessaliisa (Tessa Aliisa yhdistettynä...)


      • mimoan äiti
        Kaikki Ännät kirjoitti:

        Miksei yhdistäisi nimiä = Lumi Mimosa = Lumimosa!!!
        Vaikeaahan se olisi lausua Lumi Mimosa, kaksi mi-mi-äännettä peräkkäin.

        Lumimosa Maria
        Lumimosa Tessaliisa (Tessa Aliisa yhdistettynä...)

        Meillä ekaluokkalainen mimosa, ja kovasti on itte nimestään tykännyt, mimmi lempinimenä. Ei ole nimestä kiusattu ja lähes kaikki on ihastelleet kaunista ja harvinaista nimeä. Vaikka erikoinen niin helppo sanoa ja sopii suomalaiseen suuhun Nyt kolmas tyttö nimeä vailla ja on mietitty Lumia- nimeä... Tykkään enemmän Lumiasta kun lumi, ja helpompi taivuttaa.. Lumian, Lumen vai Lumin....?


      • mimuli80
        mimoan äiti kirjoitti:

        Meillä ekaluokkalainen mimosa, ja kovasti on itte nimestään tykännyt, mimmi lempinimenä. Ei ole nimestä kiusattu ja lähes kaikki on ihastelleet kaunista ja harvinaista nimeä. Vaikka erikoinen niin helppo sanoa ja sopii suomalaiseen suuhun Nyt kolmas tyttö nimeä vailla ja on mietitty Lumia- nimeä... Tykkään enemmän Lumiasta kun lumi, ja helpompi taivuttaa.. Lumian, Lumen vai Lumin....?

        Meilla tytto tokalla ja Mimosa Susanna on Hanen nimi ja mimmiksi mekin neitia kutsutaan ja moni muukin =) Ulkomailla asutaan ja kaverit osaa sanoa nimen vaikka joskus tuleekin mamosa sanottua kuulemma =)


      • sibyllavon
        mimuli80 kirjoitti:

        Meilla tytto tokalla ja Mimosa Susanna on Hanen nimi ja mimmiksi mekin neitia kutsutaan ja moni muukin =) Ulkomailla asutaan ja kaverit osaa sanoa nimen vaikka joskus tuleekin mamosa sanottua kuulemma =)

        tämän viisivuotiaan nimi, oliko onnistunut valinta?


    • Petra käy hyvin

      Miksei Lumi Petra Maria. Petra on hyvä nimi ja käy hyvin tuohon nimeen, itse voisin antaa tytölle saman nimen. Mutta itse vaihtaisin Marian Maariaan että tulisi johonkin kaksi vokalia peräkkäin.
      Eli Lumi Petra Maaria.

    • Lempinimi?

      Kutsutaankohan Mimosaa Mimmuksi?

    • Lumi='D

      Minä olen Lumi ^.^

    • maikki84

      Meillä on Lumi Anna Olivia =)

    • espöö

      mimosa nimeä on nykyään jo aika paljon! eipä ole enää mikään harvinainen nimi.

    • Anonyymi

      Mimosa! Tietystä erityisestä syystä😊

    • Anonyymi

      Mun mielestä Mimosa ois aika kiva koska mun nimi on Mimosa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1689
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1598
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1179
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1134
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1112
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      7
      1028
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      981
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      975
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    10. 6
      960
    Aihe