Merkonomi vai eläkeläinen

Miten esittelette jos tarvii?
Oletteko eläkeläinen?
Vai Merkonomi, tutkintohan ei ilmeisesti vanhene?

43

579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tutkinto ei ole ammatti vaan koulutus.
      Jos joku kysyy ammattia, kerron entinen talouspäällikkö, nyk. eläkeläinen.
      Esim. sairauksien hoidossa tällä on joskus vaikutusta, kannattaa siis mainita.

      • Anonyymi

        Kyllä,ne sinut laittaa terv. keskus ja sairaalassa eläkeläiseksi olit mikä tahansa.
        Jos olet eläkkeellä vaikka on ennen aikaisesti viimeistään 65v.
        Hassua olisi Jos vaikka 70v. esittelisi itsensä jorma merkonomi tai 80 hoitajaksi kun menee lääkäriin. 🤣


      • Anonyymi

        Ei kaikissa ammateissa oleville ole sairauden hoidossa hyötyä. Jos olet itse toiminut hoitoalalla niin hyödyt on poissa kokonaan, ilmeisesti parannat heidän mukaansa itse itsesi.
        Mikä ammatti olisi sellainen mistä olisi hyötyä.
        Yleensä hoitajat näkevät heti milloin aletaan ammatilla yrittämään etu oikeuksia , sillä sehän on ikivanha luulo että muka ammatit antaa etuja. Sairaanhoidossa on ainoastaan ihminen ja hänen sairautensa ainoa asia mitä ajatellaan. Oli ihminen sitten herra tai narri .
        Ei hoitohenkilökunta ole tyhmiä mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä,ne sinut laittaa terv. keskus ja sairaalassa eläkeläiseksi olit mikä tahansa.
        Jos olet eläkkeellä vaikka on ennen aikaisesti viimeistään 65v.
        Hassua olisi Jos vaikka 70v. esittelisi itsensä jorma merkonomi tai 80 hoitajaksi kun menee lääkäriin. 🤣

        Ihan niin ei kai se ammatti mitenkään auta mikä sairaus on,joten ei hoitokaan


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        💋 ­­N­­y­­­m­f­­o­­m­a­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18028339h

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      En ole eläkkeellä.

      Jos nyt jollekulle pitää esittäytyä, sanon milloin mitäkin, tilanteen mukaan. Aika harvoin loppulopuksi pitää sanoa mitään koulutuksestaan, tai ammateistaan, kaikki riippuu kontektista.

      Sitäpaitsi, meitsin tittelit sen verran sekavia, ei niitä useat edes tiedä, mitä tarkoittavat. Samahan se itelläkin, vaikka nyt paljon kaikenlaisesta tietää, hitosti juttuja, joista en tiedä käytännössä yhtään mitään.

      Lisäks muistettava, on kolme eri asiaa. Koulutus, ammattinimike ja työ mitä tekee. Noh jos on kuolutettu bussikuskiksi, palkattu bussikuskiksi ja töikseen ajaa bussia, sitten kai aika yksiselitteisesti on bussikuski. Mutta esim voi olla valmistunut filosofian maisteriksi, ikinä en ole nähnyt ammattinimikkeenä sitä, enkä kuullut kenenkään ammatti sen olevan.

      Loispummieläkeläinen on tietyllä tapaa hyvä titteli. Kertoo oleellisimman, mutta on sen verran ympäripyöree, ei sano käytännössä yhtään mitään. Jahka tässä joskus eläkepaperit saa täytettyä ja jokin eläke myönnetään, aion kyllä käyttää eläkeläistä kaikkialla, missä titteliä yleensä tarvitsee. Asian ydin tulee selkeesti kyllä esiin, elää siis toisten siivellä ja on hyödytön yhteiskunnalle :D

      =DW=

      • Joku on elänyt nykyisen loispummieläkeläisen siivellä jos asia halutaan noin ilmaista. Ja kyllä vaan ainakin minun eläkkeestäni menee lähes sama vero kuin töissäoloaikana.


      • Siili2 kirjoitti:

        Joku on elänyt nykyisen loispummieläkeläisen siivellä jos asia halutaan noin ilmaista. Ja kyllä vaan ainakin minun eläkkeestäni menee lähes sama vero kuin töissäoloaikana.

        Ja lisään vielä et ammattini kerron vasta jos kysytään ja riippuu asiayhteydestä.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Joku on elänyt nykyisen loispummieläkeläisen siivellä jos asia halutaan noin ilmaista. Ja kyllä vaan ainakin minun eläkkeestäni menee lähes sama vero kuin töissäoloaikana.

        Miksi muka pitäisi esitellä itsensä sillä mikä ammatti on ollut. Kas kun eläkeläisen elämässä sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä. Itse esittelen itseni ainoastaan omalla nimelläni koska se olen minä. En ole ammattini.
        Kukaan ei ole ammattinsa vaan on tehnyt töitä jonkun ammatin lukeneena
        Esim lääkärin ammatti on sellainen mitä ei käytetä esittelyssä, koska heti kun sen sanoo niin alkaa kyselyt että” kun minulla on sellainen tai tälläinen vaiva” siis kukaan jolla on ammattinsa ainoastaan ihminen omalla nimellään .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi muka pitäisi esitellä itsensä sillä mikä ammatti on ollut. Kas kun eläkeläisen elämässä sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä. Itse esittelen itseni ainoastaan omalla nimelläni koska se olen minä. En ole ammattini.
        Kukaan ei ole ammattinsa vaan on tehnyt töitä jonkun ammatin lukeneena
        Esim lääkärin ammatti on sellainen mitä ei käytetä esittelyssä, koska heti kun sen sanoo niin alkaa kyselyt että” kun minulla on sellainen tai tälläinen vaiva” siis kukaan jolla on ammattinsa ainoastaan ihminen omalla nimellään .

        No ei tarttekkaan jos ei sitten ole sellainen tilaisuus jossa sitä eritoten edellytetään.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        No ei tarttekkaan jos ei sitten ole sellainen tilaisuus jossa sitä eritoten edellytetään.

        Meillä oli kerran potilas joka ei ymmärtänyt että kahvi tauolla potilaiden kahvi huoneessa oli toinen joka sai avun hoitajilta ennen häntä ja tekis kysymyksen hoitokunnalle
        ”:tiedättekö kuka minä olen” vihaisen näköisenä
        Vastasin rauhallisesti että juu tiedetään sinun huoneesi numero on xx ja nimesi on xxxxx.
        Tokihan tiesimme että hän oli ollut kaupungissamme suuri yrittäjä ja työllistänyt monta ihmistä aikoinaan, vaan hoidossa hän oli ainoastaan potilas. Oli kova pala miehelle kun hän ei saanut erikois hoitoa sen asian voimalla kuten hän oli luullut. Se on niin että hoidossa autetaan tarpeen mukaisesti sillä kaikki siellä ovat ainoastaan ihmisiä joilla on joku sairaus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meillä oli kerran potilas joka ei ymmärtänyt että kahvi tauolla potilaiden kahvi huoneessa oli toinen joka sai avun hoitajilta ennen häntä ja tekis kysymyksen hoitokunnalle
        ”:tiedättekö kuka minä olen” vihaisen näköisenä
        Vastasin rauhallisesti että juu tiedetään sinun huoneesi numero on xx ja nimesi on xxxxx.
        Tokihan tiesimme että hän oli ollut kaupungissamme suuri yrittäjä ja työllistänyt monta ihmistä aikoinaan, vaan hoidossa hän oli ainoastaan potilas. Oli kova pala miehelle kun hän ei saanut erikois hoitoa sen asian voimalla kuten hän oli luullut. Se on niin että hoidossa autetaan tarpeen mukaisesti sillä kaikki siellä ovat ainoastaan ihmisiä joilla on joku sairaus.

        Juu näitähän esimerkkejä on. Eräs potilas olisi halunnut samoin perusteluin yksityishuoneen julkisen terveydenhuollon osastolta. Hänkin joutui tyytymään toteamukseen et siellä ei ollut yksityishuoneita kenellekään vaan potilas oli potilas.


    • Anonyymi

      *"Loispummieläkeläinen on tietyllä tapaa hyvä titteli"
      Kuka on loispummieläkeläinen ?
      Aika vastenmielistä nimittelyä.

    • Anonyymi

      Meillä on lähinnä työeläkeläisiä, työkyvyttömyyseläkeläisiä ja kansaneläkeläisiä. En ole kuullutkaan mistään loispummieläkeläisestä, mitä lie se tarkoittaa? Ehkä työkyvyttömyyseläkeläistä, mutta sille ei pääse kuin sairaat.

    • Anonyymi

      Olisihan se hauskaa jos vanha vaari tai mummo esittelisi itsensä merkonomina, hihii!

    • Anonyymi

      Olen eläkeläinen, entinen kunnan piika, jos joku haluaa tarkemman erittelyn.

    • Anonyymi

      Eläkeläiseksi esittäydyn. Kysyttäessä kerron tehtäviä. Työnimikkeet ovat niin yleisnimiä, ettei niitä voi käyttää. Suunnittelija, koordinaattori, assistentti, controller, yrittäjä, toimitusjohtaja. Ei mitään käsitystä minkä lajin työtä tekevät.
      Kysyin lapseltani oletko henkilöstöpäällikkö. Hän jotenkin näin, Minä päälliköstä tiedä, mutta olen työpaikkani muiden esimies ja hoidan heidän rektyroinnin, palkkausasiat, työvuorolistat ja selvitän epäsovut.

    • Anonyymi

      Esittelette? Siis itsenikö, kai jokainen esittelee itsensä nimellään, ei siihen mitään titteleitä perään laiteta?!

      Ajatellaampa, että joku esittelisi itsensä "Olen Aimo Anttonen, lääkäri" kyllä siinä muut luultavasti ajattelisivat, että mitä hittoa tuo kuvittelee olevansa. Entäpä jos joku esittelisi itsensä "Olen Aimo Anttonen, siivooja", siinä sitten pyöriteltäisiin silmiä, että jopa joku osaa olla sivistymätön jne.jne. En tiedä yhtään tilannetta, jossa oma ammatti tai tutkinto pitäisi tuoda esille.

      • Anonyymi

        Terveydenhuollon perustiedoissa ainakin kysytään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveydenhuollon perustiedoissa ainakin kysytään.

        Miksi niihin tietoihin kysytään ammattia. ? Onko ammatilla joku yhteys vaikka flunssakautena saatuun poskiontelotulehdukseen? Vai hoidetaanko paremmin jos sanoo ammatikseen vaikkapa pappi kuin bussinkuljettaja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi niihin tietoihin kysytään ammattia. ? Onko ammatilla joku yhteys vaikka flunssakautena saatuun poskiontelotulehdukseen? Vai hoidetaanko paremmin jos sanoo ammatikseen vaikkapa pappi kuin bussinkuljettaja?

        Jos esim. työskennennyt asbestitöissä ja jatkuva yskä/keuhkojen kanssa ongelmia, kyllä pääsee tarkempiin tutkimuksiin herkemmin, kun kertoo työssä mahdollisesti altistumisestaan.

        Samoin muitakin työperäisiä sairauksia hoidetaan eri tavalla ja jatkolla voi olla vaikutus esim. työkyvyttömyyseläkkeelle pääsyyn, jos on vaikkapa työtön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveydenhuollon perustiedoissa ainakin kysytään.

        Joo niin tietenkin kysytään, mutta nyt oli kkyse esittelystä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi niihin tietoihin kysytään ammattia. ? Onko ammatilla joku yhteys vaikka flunssakautena saatuun poskiontelotulehdukseen? Vai hoidetaanko paremmin jos sanoo ammatikseen vaikkapa pappi kuin bussinkuljettaja?

        Ammatti vaikuttaa esim. sairasloman pituuteen ja muutoinkin kuntoutumiseen, olipa kyse mistä terveyteen liittyvästä asiasta tahansa.

        Flunssakausi vaikuttaa varmasti enemmän ihmisten kanssa työskenteleviin kuten lastenhoitajiin tai opettajiin, sen sijaan yksin työtä tekevä muurari voi flunssalta säästyä ainakin työtehtäviensä suhteen....jne.jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammatti vaikuttaa esim. sairasloman pituuteen ja muutoinkin kuntoutumiseen, olipa kyse mistä terveyteen liittyvästä asiasta tahansa.

        Flunssakausi vaikuttaa varmasti enemmän ihmisten kanssa työskenteleviin kuten lastenhoitajiin tai opettajiin, sen sijaan yksin työtä tekevä muurari voi flunssalta säästyä ainakin työtehtäviensä suhteen....jne.jne.

        Toisinaan sairaanhoitoalalle olevat obåvat saavuttaneet immuunisåvastuksen niin etteivät edes tule sairaaksi.
        Silloin kun talvi vatsatauti riehui kovimmillaan ja potilaat oksentelevat niin en koskaan saanut minkäänlaista tartuntaa. Joten kun on viruksien ja bakteerien valtaamassa ympäristössä niin kehon vastuskyky sen kun kasvaa , sama myös kolleegani , ainoastaa uudet työntekijät saattoivat saada tartunnan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi niihin tietoihin kysytään ammattia. ? Onko ammatilla joku yhteys vaikka flunssakautena saatuun poskiontelotulehdukseen? Vai hoidetaanko paremmin jos sanoo ammatikseen vaikkapa pappi kuin bussinkuljettaja?

        Hahhhaa taidanpa esitellä seuraavalla kerralla itseni papiksi kun menen lääkäriin jos vaikka sais siitä Teija jotenkin 😂😂😂😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisinaan sairaanhoitoalalle olevat obåvat saavuttaneet immuunisåvastuksen niin etteivät edes tule sairaaksi.
        Silloin kun talvi vatsatauti riehui kovimmillaan ja potilaat oksentelevat niin en koskaan saanut minkäänlaista tartuntaa. Joten kun on viruksien ja bakteerien valtaamassa ympäristössä niin kehon vastuskyky sen kun kasvaa , sama myös kolleegani , ainoastaa uudet työntekijät saattoivat saada tartunnan .

        Minä en koskaan saanut töissä olleessa mitään flunssia tai vatsa tauteja . Mutta nyt eläkkeellä olen saanut pari kertaa nuhaa ja yskää, joten se pitää paikkansa että sairaanhoito alalla on ilmeisesti saavutettu immuniteetti niin että mikään ei tartu kun kaikkia on saanut pieninä annoksina koko ajan .


    • Anonyymi

      Helsinki 27.9.23 Naiselta: Olen työn teosta jäännyt eläkkelle.Ihan työvuodet alkoi 15 vuotiaana ja päätyivät eläke ikään.Joten en nauti sosialietuksia ja todella sanon olen eläkeläinen.Asun vuokralla ja ei miestä ei lesken eläkettä.Tässä vaihessa tittelit ei vaikuta yhtään mitään elämässä.Ellei kuulu porukoihin joissa nuolaan titteleitä?

    • Anonyymi

      Jos minulta kysytään olenko töissä vastaan että: en olen kestojoutilas. Kysyjä voi sitten itse päätellä loput.

    • Anonyymi

      Eläkeläinen on tietenkin eläkeläinen.

    • Anonyymi

      Mitähän hemmettiä varten ihminen tarvitsisi esitellä tutkintonsa mukaan? Meillä kaikilla on nimi, ihka oma, oikea ja ainoa, sitä sopii käyttää esittelyyn. Tittelit hiiteen, meitsiä ei parane edes rouvitella.

      • Anonyymi

        Ihan niin ei kukaan ole mitenkään ihmisenä parempi josmomaa jonkun tittelin , ennenhön sanottiin lääkärinkin rouvaa tohtorinnaksi vaikka hänellä ei ollutbmitäön muuta ammattia kun kotirouvan rooli ja liuta muksuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin ei kukaan ole mitenkään ihmisenä parempi josmomaa jonkun tittelin , ennenhön sanottiin lääkärinkin rouvaa tohtorinnaksi vaikka hänellä ei ollutbmitäön muuta ammattia kun kotirouvan rooli ja liuta muksuja

        Eivätkä kaikki lääkäritkään ole tohtoreita.


    • Anonyymi

      Ihan jos itseni pitää esitellä ,sanon nimeni en amattiani.Kukaan ei sitä kysynyt.Kun olen eläkkellä.Näkehän naamastanikin olen eläke ikäinen.Vaikka ei kehostani kun liikunta, ulkoilu rytmi ja päivärytmi ,ruoka rytmi ja uni rytmi.Menee kaiken edelle.

    • Anonyymi

      Nimeläni aina kun olin työssä ja nyt olen eläkellä, esittelen itseni edellen nimellä.Jos joku esitelee itsensä amatilla,titelillä,se oli sinä,Henkilö joka mainostaa titteliä on heikko itsetunto.

    • Anonyymi

      Veltto sekatyömies.

    • Anonyymi

      Nuo tittelikompleksit ovat aikas hupi juttu, mutta miten olisi merkonomieläkeläinen.

    • Anonyymi

      Näin voisin; asentaja, evp.

    • Anonyymi

      Entinen työkaverini esitteli itsensä kysyttäessä, tyhjän paikan täyttäjäksi.

    • Anonyymi

      Kukaan ei ole ammattinsa siis tekee työtä ammatissa jolla on jokin nimi.
      Huvittaa joskus tuo tittelien käyttäminen , siis kun pitää mainita titteleitä sielläkin missä niillä ei ole mitään merkitystä.
      Jokainen on vapaa ajalla ainoastaan ihminen ,ikävä kyllä jos on toiminut lääkärin ammatissa niin aina kysellään jostain sairauksista, jos on pankissa pomon hommia tekemässä niin ei hänellä ole välttämätä yksityis henkilönä edes rahaa. Entäs kampaajan ammatissa ” voisitko hieman lyhentää hiuksiani kun maksaa niin paljon kampaajalla”
      Joten jätetään ne tittelit sinne työpaikalle koska ne eivät ole ihmisen identiteetti mitenkään ainoastaan ammatti mitä tekevät .
      Meillä oli eeös kuuluisuus usein yötä kun esiintyi meidän kaupungissa , ja kun tuli meille työn päätyttyä emme kutsuneet häntä ammatti nimellä ihan vaan aillä nimellä minkä hän oli saanut vauvana jo. Niin että mikään titteli ei todellakaan tee ihmisestä mitenkään erikoista työministeri työtä ja siellä olevat roolit jätetään työpaikalle kun kotiin lähdetään. Siis minäkin olen vaan se minkä nimen olen kerran saanut, en ammattini

    • Anonyymi

      Esittelen itseni muodossa etunimi, sukunimi.

    • Anonyymi

      Yllensä sen ammatin tietää ilman sanomisiakin kun kuuntelee ihmistä . Harvoin erehtyy.

      • Anonyymi

        Puhu pukille. Mutta kerran kauan sitten kaveri ravontolailtana tuli kertomaan, minkä ammatin edustaja todennäköisesti olen, se onnistui niiin lähelle ja liki, että piti kysyä, mistä arvasit. Vastauksensa oli: "pohkeistasi".


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      942
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      731
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      667
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      645
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      624
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      588
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe