Sähkönsiirtohinta alas!

Anonyymi-ap

Mitä järkeä on maksaa siitä ostettu ja tuotettu sähkö kulkee johdossa. Ja vieläpä kovempaa hintaa kun sähköstä. HaavistoPekka-JyrkiKatainen ja muut hölmöläiset nyt vastuuseen ja maksamaan. Lisäksi nuo sopimukset täytyy kumotA. Heti.

25

530

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten ajattelit että sama rahamäärä muuten oikeuden mukaisesti kerättäisiin?

      • Anonyymi

        Mikä sama rahamäärä? Ei siitä mitään rahaa saa. Mene töihin niin saat rahaa.


    • Anonyymi

      Siirto ei maksa mitään kun käyt hakemassa sähkön suoraan voimalaitokselta.
      Hopi hopi !!

      • Anonyymi

        Joo sorakuormakin maksaa murto-osan itse montulta haettuna siitä mitä se maksaa pihaan tuotuna.
        -Tuo sorakuorma esimerkki on oikein hyvä kuvaamaan kustannusten eritttelyä energian ja siirron kesken, mutta hyvin erikoista on se että useimmat tajuavat siinä hinnanmuodostuksen, mutta kun sähköstä kyse niin samoilta ihmisiltä onkin taju sitten kankaalla.


    • Anonyymi

      Pyydä seuraavalla kerralla sähköntoimittajalta sähkö postipakettina tai kirjekuoressa niin tulee todella halvaksi.

      • Anonyymi

        Nykyisin kaiken saa netistä virtuaalisena.


    • Anonyymi

      Olen huomannut semmoisen jutun kun asun mäen päällä niin myyty sähkö on halvempaa kun virtaa alamäkeen, ostettu on vähän kalliimpaa kun joudutaan "puskemaan" ylämäkeen, olen suunnitellut väliin regenoivaakondensaattoria joka buustaisi sähkön ylämäkeen ja näinollen laskukaavalla P=UxI saadaan huomattavasti halvempi siirto, korjatkaa jos olen väärässä. T.dippainssi

    • Anonyymi

      Kyllä se sähkölinjojen rakentaminen ja ylläpitäminenkin jotain maksaa .

      • Anonyymi

        Niin, työmaa - reilut 20km 20kV kaapelia parikymmentä mummoa pj kaapelit päälle, hyvä jos 2 liittymää per mmo, näistä puolet kesämökkejä ja autiotaloja joiden kulutus mitätöntä...
        - Mitäs luulette kauanko menee kun nuo saneerauskustannukset on maksettu.
        Ja kun keskellä yötä joltain autiotalolta katkee vian takia sähköt niin päivystäjä lähtee heti korjaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, työmaa - reilut 20km 20kV kaapelia parikymmentä mummoa pj kaapelit päälle, hyvä jos 2 liittymää per mmo, näistä puolet kesämökkejä ja autiotaloja joiden kulutus mitätöntä...
        - Mitäs luulette kauanko menee kun nuo saneerauskustannukset on maksettu.
        Ja kun keskellä yötä joltain autiotalolta katkee vian takia sähköt niin päivystäjä lähtee heti korjaamaan.

        Teillä näkyy olevan vanhainkoti, nykyään ne on vähenemässä.


    • Anonyymi

      Sähkön siirron hinta on tosiaankin täysin järjetön. Yhdellä piuhalla veloitetaan vuosikymmeniä tyhjästä. Paikallaan oleva johto ei voi olla veloitusperuste.

      • Anonyymi

        Olet harvinaisen tyhmä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet harvinaisen tyhmä

        Mutta sinä se vasta todella tyhmä oletkin.😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sinä se vasta todella tyhmä oletkin.😂

        Se ostaa ovisilmmän lasioveenkin.


    • Anonyymi

      niin, tai eikö sitä voisi laittaa niin että jos hakee itse sen sähkön niin ei tarvitse maksaa siirtomaksua? ;).. kuka/mikä alunperin keksi tuon "sähkönsiirto maksun"?

    • Anonyymi

      Haaviston Pekka varmasti tietää.Kierompi on kun korkkiruuvi.

    • Anonyymi

      Sossunelätit keksivät vaatia korvauksia sähkökatkoista. Yhtiöt määrättiin maksamaan korvauksia.

      Em. välttääkseen verkkoyhtiöt päättivät korvata ilmajohdot maakaapeleilla. Sitähän tässä on nyt monet vuodet tehty ja touhu on kallista.

      Tosin kaupungeissahan maakaapeleihin oli siirrytty jo vuosikymmeniä sitten, joten urakkaa tehdääkin haja-asutusalueilla ja korpimailla. Kummasti vaan maksut nousi kaupungeissakin, mutta sehän on tässä maassa aina ollut OK, että pääkaupunkiseudun kuuluu kaikki muut elättää.

    • Anonyymi

      Valtion pitäisi kansallistaa sähkön siirto.
      Maksettaisiin yhtiöitten nykyisille omistajille vain nimellinen korvaus. Tarkoittaisi että yhtiöitten toimiluvat peruttaisiin ja tarjoututtaisiin ostamaan yhtiö valtiolle. Se kävisi heposti kun huolto on jo valmiiksi ulkoistettu.

      • Anonyymi

        Jos tähän soppaan sotkettaisiin vielä valtiokin, niin sit vasta kalliiksi siirto tulisikin, kun demari veljet pumppaisivat rahaa toistensa taskuihin sopupelillä.


      • Anonyymi

        Ovathan rautatie- ja maantieverkostotkin valtion hallinnassa. Miksi ei sähkön tuotanto ja siirtokin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovathan rautatie- ja maantieverkostotkin valtion hallinnassa. Miksi ei sähkön tuotanto ja siirtokin?

        Taivaastako raha putoaa valtion laariin? Hyvin äärivasemmistolainen ajatuskuva, joka on ympäri maailman jo moneen kertaan todettu johtavan suurempaan suruun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taivaastako raha putoaa valtion laariin? Hyvin äärivasemmistolainen ajatuskuva, joka on ympäri maailman jo moneen kertaan todettu johtavan suurempaan suruun.

        Sillä samalla "äärivasemmistolaisella" tavalla ja sieltä samasta "taivaasta" rahoitettaisiin sähköverkot, kuin nykyään rautatiet, maantiet ja muutkin valtion rahoittamat asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä samalla "äärivasemmistolaisella" tavalla ja sieltä samasta "taivaasta" rahoitettaisiin sähköverkot, kuin nykyään rautatiet, maantiet ja muutkin valtion rahoittamat asiat.

        Periaatteessa valtion hallinnassa tulisi pitää kaikki luonnolliset monopolit. Ainoa, että valtiolla touhu on jäätävän tehotonta ja jos kustannukset tuotaisiin asiakkaille, niin siirto olisi vielä kalliimpaa. Siinä mielessä tämä "äärivassari" ajattelu on tuhoon tuomittua. Paras lopputulos tulee nykyisella, jossa valtion rooli on vain rajoittaa ja säännellä. Valitettavasti kaikki muu johtaa vain demarien hyväveliverkoston mahan paisuttamiseen.


    • Anonyymi

      Kuka pitää sähköjohdot kunnossa ja kämppäsi nurkkaan saat töpseliin sähkön ? Ei se hölkkää voimalaitokselta teille .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      132
      2377
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      284
      2275
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      74
      1759
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1452
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1299
    6. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1298
    7. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      72
      1030
    8. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      1020
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      925
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      901
    Aihe