Asun kerrostalossa, jossa on suhteellisen hyvä henki. Otin berni pennun viime syyskuussa, ja kaikki talon asukkaat olivat haltioissaan pienestä pallerosta. Sanoin monille asukkaille moneen kertaan, että jos koira häiriköi, ilmoittakaa asiasta minulle. Yhtään ilmoitusta en ole saanut.
Nyt koira on jo lähemmäs täysikasvuinen ja kasvanut suuriin berni mittoihin. Eilen kävin pitkän keskustelun naapurini kanssa ja kertoi, mitä talossa puhutaan minusta ja koirastani.
Koirani kuulemma on jo niin iso, että pelästyttää talon asukkaita. Lisäksi on puhuttu että en ole kykeneväinen pitämään koiraani, koska olen pienikokoinen nainen ja koirani on suuri. Todellisuudessa koirani on hyvin koulutettu. Lisäksi viimeaikoina koirani on ruvennut pelkäämään monia talon asukkaita. Syytä tähän en tiedä.
Ensi viikon yhtiökokouksessa käsitellään asiaa ja varoituksen antamisesta minulle. Asun talossa vuokralla. Osaisiko ketään kertoa, mitä asialle voin tehdä. Valituksia ei siis ole tullut metelöinnistä eikä haukkumiesta. Vaan siitä että koirani on iso musta ja pelottava. Ei kai minulle tälläisestä syystä voi häätöä antaa? Olen oikeastaan aika masentunut saatuani tämän tietää, minä kun aina luulin että minusta pidettiin. Olisiko kellään ehdotuksia tai kohottamaan mieltäni?
koira ja naapurit... häätö?
19
2334
Vastaukset
- Milla
Kuulostaa kyllä todella epätodennäköiseltä, että sinut voitaisiin häätää sen takia, että sinulla on hyvin koulutettu iso koira ja olet itse pienikokoinen. Kyllähän kerrostalossa saa pitää haluamaansa koiraa jos se ei metelöi tms.
Aikamoisia naapureita sinulla. Olet vain talokokouksessa itsevarma ja esität kantasi asiaan lujasti, kuuntelet muita ihmisiä ja kerrot koirasi luonteesta. Nämä väitteet voit kumota kyllä alkuunsa, jos koira tosiaan on koulutettu jne.- taloon.
Olitpa ajattelematon, kun otit koiran vaikka asut kerrostalossa.
Käytkö töissä- koira yksin kotona päivät. Iso koira, iso ääni.
Koiranpissa lahottaa lattiat ja koira aiheuttaa aikamoisia hajuhaittoja.
Koiraa voi pitää maalla, EI kaupungissa. - nöksö
taloon. kirjoitti:
Koiraa voi pitää maalla, EI kaupungissa.kenneliä kertonut perustavansa.
Koirien pitäisi nukkua paljon. Mun koira ei ainakaan kuseksi sisälle, enkä ole huomannut että se aiheuttaisin hajuhaittoja. Mun koira on keskikokoinen ja sillä on iso ääni. Tosin ei se kyllä huvikseen hauku.
Alkuperäselle: ei ketään voi häätää sen takia, että olet pienikokoinen ja sulla on iso koira. Ole tukkana. Voisit myös kysyä tuosta lakimieheltä ennen sitä kokousta. - hatamm
taloon. kirjoitti:
Koiraa voi pitää maalla, EI kaupungissa.ajattelematon. Ei kai nyt sentään koirat sisälle kuseksi, järjetöntä puhetta. Lattiat mätänee jne.Et taida tietää koirista yhtikäs mitään.
- nenia
taloon. kirjoitti:
Koiraa voi pitää maalla, EI kaupungissa.ja iso ääni ei se tarkota että koira haukkuu yksin ollessaan. Isommat koirat ovat yleensä rauhallisempia kuin keskikokoiset koirat ja pienet koirat. Itselläni on ollut sekarotuinen koira,nyt tämä koirani on kuollut,(säkä 85cm ja 85kg) uros ja se oli iso (rodut:leonbergi&kaukasianpaimenkoira), niin rauhallinen ja hiljanen kun olla voi,mun pienempi sekarotunen sitten on asia erikseen. Mutta kumpikaan ei koskaa ole haukkunut ollessaan yksin. Naapurit pelkäsivät ensin,mutta olivat kumminki kiinnostuneita ja ihastelivat koiraa. hyvin ovat koirat voineet vaikka kaupungissa asutaan.
ei aikuinen koira pissaa sisälle,vaan osaa pidättää,sitäpaitsi koirat nukkuu yksin ollessaan.
Miks ei vois koiraa kerrostaloon ottaa? kerrostalossa on aina päivisin meteliä ja koiran meteli on yleensä pienempi paha,seuraavaksi aletaan valittaa vauvan itkusta,musiikista ja siitä että siinä rappukäytävässä liikutaan. Jos hiljaisuutta kaipaat muuta itse sinne maalle. Eikä tämä henkilö ollut mitään kenneliä perustanut,vai onko mielestäsi yksi koira kenneli?? - blackmagictiger
nenia kirjoitti:
ja iso ääni ei se tarkota että koira haukkuu yksin ollessaan. Isommat koirat ovat yleensä rauhallisempia kuin keskikokoiset koirat ja pienet koirat. Itselläni on ollut sekarotuinen koira,nyt tämä koirani on kuollut,(säkä 85cm ja 85kg) uros ja se oli iso (rodut:leonbergi&kaukasianpaimenkoira), niin rauhallinen ja hiljanen kun olla voi,mun pienempi sekarotunen sitten on asia erikseen. Mutta kumpikaan ei koskaa ole haukkunut ollessaan yksin. Naapurit pelkäsivät ensin,mutta olivat kumminki kiinnostuneita ja ihastelivat koiraa. hyvin ovat koirat voineet vaikka kaupungissa asutaan.
ei aikuinen koira pissaa sisälle,vaan osaa pidättää,sitäpaitsi koirat nukkuu yksin ollessaan.
Miks ei vois koiraa kerrostaloon ottaa? kerrostalossa on aina päivisin meteliä ja koiran meteli on yleensä pienempi paha,seuraavaksi aletaan valittaa vauvan itkusta,musiikista ja siitä että siinä rappukäytävässä liikutaan. Jos hiljaisuutta kaipaat muuta itse sinne maalle. Eikä tämä henkilö ollut mitään kenneliä perustanut,vai onko mielestäsi yksi koira kenneli??ONKS TOSTAKI JOKU SAANNOS TAAS OLEMASSA
- pitää
ensinnäkin pitää olla syy, miksi olisit aiheuttanut häiriötä naapureillesi ja asiasta pitää ensin huomauttaa asukkaalle ja myöskin "seinä" naapureiden 2kpl pitää vaatia varoitusta joka tulee olla kirjallinen ja jossa pitää olla seinänaapureiden allekirjoitus ja pitää myöskin olla häiriön syy! et saa ensimmäisestä etkä vielä toisesta häätöä! Niin noita houmautuksia, jonka asukastoimikunta voi antaa pitää olla ainakin kaksi! Suosittelen, että soitat asiasta heti huomenna Isännoitsijälle se on velvollinen asian sulle selvittämään/ ole huoleti!
- hatamm
Tosin pitää tunnustaa, että minun koirani haukkui ulkona paria noita-akkaa kaksi kertaa. Mutta se ei tapahtunut edes piha-alueella vaan talon takana metsässä. Jälkeenpäin kuulin, että nämä akat olivat yrittäneet saada muitakin talon asukkaita mukaansa häätöpuuhiinsa. Eihän se tietenkään onnistunut kun selvisi, ettei koirasta ole häiriötä muille. Mutta kuten sanottu, pitää olla kaksi kirjallista valitusta isännöitsijälle, ennenkuin voi saada edes huomautuksen siitä asiasta. Varoituksesta ja häädöstä nyt puhumattakaan.
liikkeelle, kuka asuntosi omistaa? Omistajalle on voinut noita valituksia mennä. Toisalta sinulla ei ole sinne yhtiökokoukseen oikeutta mennä kuin vain kutsuttuna.
Mutta myös sinulla on oikeuksia. Ellei taloyhtiön säännöt kiellä eläintenpitoa, ei myöskään taloyhtiön osakkailla ole oikeutta leikkiä jumalaa.
Ilmeisesti yksi tai kaksi todella harmittavaista ihmistä on aloittanut jonkin sorttisen kamppanjan sinua vastaan. Koiraasi käydään mitä ilmeisemmin häiritsemässä ja härnäämässä postiluukun kautta poissa ollessasi, mikäli koira on yllättäen pelkäämään naapureitasi.
Ellet katso itse teissä olevan syytä, ja saat varoituksen tilaisin sinuna heti ajan lakimieheltä. Yleensä tilanne rauhoittuu kun ruvetaan pelkäämään rahan ja maineen menetystä. Kirje lakimieheltä tai sitä ennen näyttö koirasi vaarallisuudesta. Jos sinua syytetään niin näyttöä pitää olla ja sellaista näyttöä joka kestää tutkimisen.
Tsemppiä sinulle- jemina
Asunnon omistaa yksityinen henkilö. Ja ennen koiran hankintaa, kysyin luvan vuokran antajaltani.
Soitin vuokran antajalleni ja hän lupasi ehdottomasti mennä yhtiökokoukseen ja selvittää mistä tässä on kyse.
Kaksi seinänaapuriani( asumme 8 kerroksessa) ovat ainoita samassa kerroksessa asuvia, eikä heillä ollut mitään sanomista. Toinen naapuri ei pidä koirista, mutta silti meillä on aina ollut hyvä henki. Molemmat vakuuttivat että koira ei ole haukkunut yksin ollessaan. Sanoivat että silloin tällöin voi pari haukahdusta kuulua ja totesin että nekin kuuluvat varmaankin silloin jos meillä on "raju" leikki menossa.
Nämä ihmiset, joiden mukaan pienellä ihmisellä ei saa isoa koiraa olla asuvat 2,3 ja 5 kerroksessa. Pentu aikana he olivat hyvin ihastuneita koiraan ja olin heille, niinkuin kaikille kertonut että koirasta kasvaa iso, eikä silloin tuntunut ongelmaa olevan.
Kerran, pari kuukautta sitten olin koiran kanssa tulossa aamulenkiltä kello 6 aamusti, kun toisen kerroksen asukki huusi minulle ikkunasta, että "mikäs aika tämä on koiraa ulkoiluttaa". siitä lähtien olen huomannut että jotkut ihmiset eivät pidä koirastani. Ja eihän niiden tarvitsekkan pitää. Kertaakaan koirani ei ole ilman lupaa mennyt ketään haistelemaan eikä käyttäytynyt ketään kohtaan uhkaavasti.
ja uskoisin että koiraani on postiluukusta häiritty, tämä on mielestäni aino looginen selitys, miksi koira pelkää heitä. Ja ehkä he ovat yrittäneet saada koiraa haukkumaan tällä teolla, että saisivat syyttää koiraa haukkumisesta. Mutta onneksi koira ei hauku vaikka joku soittaisi ovikelloa.
Olen kyllä muuttamassa asunnosta omaan kotiin, kunhan se ensin valmistuu noin kolmen neljän kuukauden kuluttua, mutta silti olen valmis tämän sodan käymään. Ja naapurini, asunnon omistaja ja varmasti muutama muukin voi yhtyä siihen että koirastani ei ole ollut äänellistä eikä muutakaan haittaa talon asukkaille. jemina kirjoitti:
Asunnon omistaa yksityinen henkilö. Ja ennen koiran hankintaa, kysyin luvan vuokran antajaltani.
Soitin vuokran antajalleni ja hän lupasi ehdottomasti mennä yhtiökokoukseen ja selvittää mistä tässä on kyse.
Kaksi seinänaapuriani( asumme 8 kerroksessa) ovat ainoita samassa kerroksessa asuvia, eikä heillä ollut mitään sanomista. Toinen naapuri ei pidä koirista, mutta silti meillä on aina ollut hyvä henki. Molemmat vakuuttivat että koira ei ole haukkunut yksin ollessaan. Sanoivat että silloin tällöin voi pari haukahdusta kuulua ja totesin että nekin kuuluvat varmaankin silloin jos meillä on "raju" leikki menossa.
Nämä ihmiset, joiden mukaan pienellä ihmisellä ei saa isoa koiraa olla asuvat 2,3 ja 5 kerroksessa. Pentu aikana he olivat hyvin ihastuneita koiraan ja olin heille, niinkuin kaikille kertonut että koirasta kasvaa iso, eikä silloin tuntunut ongelmaa olevan.
Kerran, pari kuukautta sitten olin koiran kanssa tulossa aamulenkiltä kello 6 aamusti, kun toisen kerroksen asukki huusi minulle ikkunasta, että "mikäs aika tämä on koiraa ulkoiluttaa". siitä lähtien olen huomannut että jotkut ihmiset eivät pidä koirastani. Ja eihän niiden tarvitsekkan pitää. Kertaakaan koirani ei ole ilman lupaa mennyt ketään haistelemaan eikä käyttäytynyt ketään kohtaan uhkaavasti.
ja uskoisin että koiraani on postiluukusta häiritty, tämä on mielestäni aino looginen selitys, miksi koira pelkää heitä. Ja ehkä he ovat yrittäneet saada koiraa haukkumaan tällä teolla, että saisivat syyttää koiraa haukkumisesta. Mutta onneksi koira ei hauku vaikka joku soittaisi ovikelloa.
Olen kyllä muuttamassa asunnosta omaan kotiin, kunhan se ensin valmistuu noin kolmen neljän kuukauden kuluttua, mutta silti olen valmis tämän sodan käymään. Ja naapurini, asunnon omistaja ja varmasti muutama muukin voi yhtyä siihen että koirastani ei ole ollut äänellistä eikä muutakaan haittaa talon asukkaille.Tuollaisia kerrostalo kauhuja asuu aina ja kaikkialla. Jos olisit osakkeenomistaja eivät uskaltaisi ajojahtia laittaa. Tällaiset ihmiset ovat myös joka alan asiantuntijoita ja tuntevat muiden asiat paremmin kuin omansa. Voit joskus siellä omassa asunnossasi naureskella tapahtuneelle ja miettiä vieläkö nuo asiantuntijat ovat sovussa keskenään. Yleensä tällaisille tulee lopulta riitaa keskenään ja silloin vasta sota onkin.
On hyvä kun katsot asian loppuun asti ja olisi hyvä saada kiinni ne jotka koiraasi käyvät kiusaamassa, saadakseen sen haukkumaan. Sellainen toiminta on laitonta ja murentaa näiden kiusaajien asemaa taloyhtiössä.
- Koiramainen
Luin tuon juttusi ja kauhistuin. Kyllä on outoa väkeä. Oli tarkoitus laittaa hieman tietoa, mutta tuossa uman kirjoituksessa on jo pääosin kaikki tärkein. Täydennän sitä vähän.
Ei taloyhtiön kokous voi lain mukaan päättää häädöstä ollenkaan. Vain asunnon omistaja voi järjestää häädön. Kuitenkin siihen pitää olla pätevät perusteet. Nyt esitetyt ei ole. Sinulle on tultava ensin kirjalliset varoitukset ja häiriö todistettava.
Prosessi ei ole lyhyt eikä helppo. Vaikka todennäköisesti se voi onnistua jos koko yhtiön väki on siinä takana. Laki antaa simulle myös melkoisen suojan. Vain silloin jos koira puree jotain ihmistä niin silloin prosessi nopeutuu.
Koiran arkuus viittaa tarkoitukselliseen häirintään poissaollessasi.- !!!
Kirjoitapa juttusi antamaani linkkiin, ja pyydä, että Peetsa kommentoi: http://www.multisoft.fi/koiraneuvola/modules.php?op=modload&name=PNphpBB2&file=index
Sinne pitää kirjautua mutta se on ihan helppoa.Peetsalla on kokemusta myös tuollaisesta, ja hän osaa varmasti antaa sinulle kommenttia tuohon.
Ei ole eka kerta kun koiraa häiritään tahallaan postiluukun kautta, kun porukat on töissä. Tälläisesta on varmasti kyse.
- !!!
Siis kaikenlaista sitä pitää ollakin. Ei sinulle voida häätöä/varoitusta antaa koiran koon perusteella. Varsinkaan jos koiran haukkuminen sisällä ei ole häiritsevää, ja siitä ei ole ilmoitusta tullut.
Ihmiset on kyllä inhottavia.
Voimia ja jaksamista. Ota yhteyttä lakimieheen, jos homma jatkuu.- mietiskelin
Minä olen miettinyt, että kun olen muuttamassa pois kotoa ja luultavasti kerrostaloon, koska ovat sen verran pienempiä ja siksi myös halvempia. Mutta minulla on koiria, keskikokoinen ja isovillakoira. Molemmat vahtivat. Varsinkin tuo iso. Olen yrittänyt saada sitä loppumaan, ei vain onnistu, niin miten sitten kerrostaloasuminen onnistuu?
- hatamm
mietiskelin kirjoitti:
Minä olen miettinyt, että kun olen muuttamassa pois kotoa ja luultavasti kerrostaloon, koska ovat sen verran pienempiä ja siksi myös halvempia. Mutta minulla on koiria, keskikokoinen ja isovillakoira. Molemmat vahtivat. Varsinkin tuo iso. Olen yrittänyt saada sitä loppumaan, ei vain onnistu, niin miten sitten kerrostaloasuminen onnistuu?
huonosti. Jos nyt asut koiriesi kanssa omakotitalossa, voi muutto kerrostaloon olla suorastaan mahdoton.
- kk&iso
hatamm kirjoitti:
huonosti. Jos nyt asut koiriesi kanssa omakotitalossa, voi muutto kerrostaloon olla suorastaan mahdoton.
En asu omakotitalossa, vaan paritalossa, mutta taitaa olla aika sama asia..? Toivottavasti onnistuu koska en missään tapauksessa jättäisi koiriani! Koirat ovat kyllä aika sopeutuvaisia...Ovat olleet ystäväni luona hoidossa, hän asuu kerrostalossa (olivat kylläkin vain päivän ajan). Muuten meni hyvin, mutta haukkuivat rapusta kuuluville äänille...
- hatamm
kk&iso kirjoitti:
En asu omakotitalossa, vaan paritalossa, mutta taitaa olla aika sama asia..? Toivottavasti onnistuu koska en missään tapauksessa jättäisi koiriani! Koirat ovat kyllä aika sopeutuvaisia...Ovat olleet ystäväni luona hoidossa, hän asuu kerrostalossa (olivat kylläkin vain päivän ajan). Muuten meni hyvin, mutta haukkuivat rapusta kuuluville äänille...
tarvitaanko siihen muuta. Juuri muuttaneena saat kuulla heti, jos koirat yksin jäätyään tai muutenkin haukkuu rapussa kulkijoille.
- *MariSari*
näitä ihania ihmisiä on myös maalla. Hienoa, että vuokranantajasi on ottanut asian rauhallisesti, ja menee yhtiökokoukseen. Meillä itsellämme on sijoitusasunto ja asunnossa oli vastaava tilanne. Lopulta emme tienneet kummassa oli vika, koirassa vai naapurissa. Koiraa kävimme katsomaa miehen kanssa, ja ihan mukavalta se vaikutti. Tilanne kuiten rauhottui sillä että vuokralainen muutti, koska ei jaksanut jatkuvaa kyttäystä. Me olisimme hänen kanssaan kyllä jatkaneet vuokrasopimusta. En tiedä lohduttaako tämä sinua, mutta maaailmassa on aina henkisesti alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvia ihmisiä, jotka tietävät asiasi paremin kuin sinä itse. Ja eivät kaihda keinoja tuodakseen sitä julki. Valitettavsti koirasi on nyt joutunut ennakkoluulojen uhriksi, ja sitä mainetta on vaikeaa puhdistaa. Mutta pidä puolesi, sinulla on oikeutesi ja mitä tahansa ei voi syyttä, kyllä pitää olla näyttöä. Joka todellakin kestää tutkimisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321