Ammattiliittojen ulosmarssit ovat turhaa ja vastuutonta kiukuttelua

Anonyymi-ap

Vasemmistojohtoiset ammattiliitot aikovat aloittaa ulosmarssit ensi tiistaina. En kannata. Se on demareiden puoluepolitiikkaa hallitusta vastaan. Ulosmarssilla tuet demareita. En tue.

Aikooko Super ja Tehy toteuttaa ulosmarssit teho-osastoilta? Pitäisikö hoitajien taas peruuttaa ammattipätevyystodistuksensa? Sellaista Tehy ajoi joku aika sitten. Jotkut tulivat aivopestyiksi ja heittivät osaamisensa roskakoriin, jotkut näistä yrittävät palauttaa ammattioikeutensa ja palata töihin.

Valtion talouden kuntoon saattaminen ei ole mielipideasia, eikä politiikkaa. Velaksi ei voi elää. Asiat pitää hoitaa. Siinä on ay-liikkeen turha nipottaa. Ei ole saavutettuja etuja. Ammattiliitoilla ei ole veto-oikeutta.

Valtion lainojen korkoihin menee jo kolme miljardia vuodessa, lyhennykset päälle. Valtion talous on 11,5 miljardia tappiolla.

SDP:stä ei ole talouden kuntoon saattajaksi. Neljä viimeistä vuotta veivät maatamme pahempaan suuntaan. "Rahaa on", "raha ei maksa mitään", ovat paskapuhetta, joille Purran sanoin variksetkin nauravat.

Valtion talouden kuntoon saattaminen vie ainakin kaksi vaalikautta. Sinä aikana tarvitaan osaajia ja vastuunkantajia. Orpon kykyhallitus otti viestikapulan. Hallitusohjelma on hyvä. Siinä ei ole mitään radikaalia. Jotkut talousihmiset toivoivat uskaliaampia toimia. Joka tapauksessa, talouden ja hyvinvoinnin pelastustoimien häiritseminen on vastuustonta toimintaa.

Työikäisten pitää tehdä töitä, eikä olla kortistossa. TE-toimistojen "sisäilmaa"-peli ei työllistä. Valitse yritys ja mene suoraan kysymään töitä yrityksestä, ja seuraavana maanantaina töihin.

22

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Todella hyvä kirjoitus. Olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Kohta ollaan Kreikan tiellä jos velkarahalla elämistä ei saada kuriin. Sitä vaan ihmettelen, että miksi te-toimia vieläkin paisutetaan. Ei työvoimatoimistosta normaaleja töitä saa kuin harvat työttömät, itse työpaikka täytyy etsiä. Työnvälitystoiminta on kasvanut valtavan suureksi, Voidaan jo ajatella että se on kuin suuri "teollisuudenala" joka ei kuitenkaan tuota yhtään mitään muuta kuin jättimenot valtiolta suuren henkilöstömäärän palkkoina, tilakuluina ym. täysin turhina kurssikuluina. Ei tässä tilanteessa pitäisi enää paisuttaa mitään valtionhallintoa vaan päinvastoin. Siltä sektorilta on varmasti varaa leikata paljon.

      • Anonyymi

        Aloitus on hyvä ja tämä kommenttisi myös erinomainen.
        Kerrankin mukava lukea asiapitoista tekstiä näiltä keskustelupalstoilta.

        Entisenä kauppiaana minulla oli kokemus silloisesta työnvälitystoimistosta, tapahtui -90 luvulla.
        Minulle tuli tarve palkata uusi myyjä liikkeeseeni, soitin työnvälitystoimistoon ja kerroin tarvitsevani kuukausipalkalle hyvän ammattitaidon osaavaa naishenkilöä.

        Sain vastaukseksi, ettei heidän tehtävänsä ole kertoa minulle työttömistä myyjistä.
        Laitoin sitten lehti-ilmoituksen ja hakijoita oli runsaasti.
        Henkilö, jonka sitten palkkasin oli ollut jo monta kuukautta työnvälitystoimiston kirjoilla eikä sieltä häntä oltu neuvottu ottamaan yhteyttä minuun.

        Nimi työnvälitystoimisto on mielestäni harhaan johtava, koska he eivät kertoneet tälle hyvän ammattitaidon omaavalle naiselle minun tarjoamastani työpaikasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on hyvä ja tämä kommenttisi myös erinomainen.
        Kerrankin mukava lukea asiapitoista tekstiä näiltä keskustelupalstoilta.

        Entisenä kauppiaana minulla oli kokemus silloisesta työnvälitystoimistosta, tapahtui -90 luvulla.
        Minulle tuli tarve palkata uusi myyjä liikkeeseeni, soitin työnvälitystoimistoon ja kerroin tarvitsevani kuukausipalkalle hyvän ammattitaidon osaavaa naishenkilöä.

        Sain vastaukseksi, ettei heidän tehtävänsä ole kertoa minulle työttömistä myyjistä.
        Laitoin sitten lehti-ilmoituksen ja hakijoita oli runsaasti.
        Henkilö, jonka sitten palkkasin oli ollut jo monta kuukautta työnvälitystoimiston kirjoilla eikä sieltä häntä oltu neuvottu ottamaan yhteyttä minuun.

        Nimi työnvälitystoimisto on mielestäni harhaan johtava, koska he eivät kertoneet tälle hyvän ammattitaidon omaavalle naiselle minun tarjoamastani työpaikasta.

        Oliko hänellä tulityökortti suoritettuna


      • Anonyymi

        Työttömyyskulut ovat noin 10 miljardia vuodessa. Tosi iso potti. Olin töissä te-toimistossa aikanaan ja olen kokenut myös työttömyysjakson. Olen siis nähnyt "sisäilmaa" sisältä päin. Komedia tai trakedia on 80%:sti totta. Työttömänä koin, että käynti te-toimistossa oli vain uuden tapaamispäivän sopiminen ja papereiden leimaus, että kassa voi jatkaa ansiosidonnaisen maksua. Ei muuta. Itse pitää olla aktiivinen ja kannattaa olla aktiivinen. Työttömyyden pitkittyessä hakijan maine koko ajan alenee. Yksi raja toimistossa oli 60 pv. Sen jälkeen tuntuu ihminen olevan laiskanlainen. Nyt kortistossa 250 000 henkeä. Kyllä siellä ammattilaisiakin on. On hoitajia ja baarimikkoja, joista molemmista on pulaa. Hyvä, kun hallitus porrastaa ansiosidonnaisen, niin innokkuus työn hakemiseen ennen porrasta lisääntyy myös välietapeissa, ei vain 400 päivän lopussa. 400 päivää on kaksi vuotta pois työmarkkinoilta, vaikka pitääkin olla "käytettävissä". Haloo, systeemi ei toimi, kun sitä käytetään törkeästi hyväksi. Ay-liike ei helpota tilannetta. Kenen asialla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on hyvä ja tämä kommenttisi myös erinomainen.
        Kerrankin mukava lukea asiapitoista tekstiä näiltä keskustelupalstoilta.

        Entisenä kauppiaana minulla oli kokemus silloisesta työnvälitystoimistosta, tapahtui -90 luvulla.
        Minulle tuli tarve palkata uusi myyjä liikkeeseeni, soitin työnvälitystoimistoon ja kerroin tarvitsevani kuukausipalkalle hyvän ammattitaidon osaavaa naishenkilöä.

        Sain vastaukseksi, ettei heidän tehtävänsä ole kertoa minulle työttömistä myyjistä.
        Laitoin sitten lehti-ilmoituksen ja hakijoita oli runsaasti.
        Henkilö, jonka sitten palkkasin oli ollut jo monta kuukautta työnvälitystoimiston kirjoilla eikä sieltä häntä oltu neuvottu ottamaan yhteyttä minuun.

        Nimi työnvälitystoimisto on mielestäni harhaan johtava, koska he eivät kertoneet tälle hyvän ammattitaidon omaavalle naiselle minun tarjoamastani työpaikasta.

        Katsokaa televisiosta "Sisäilmaa". Sellaista touhua siellä työvoimatoimistoissa on. Työnvälitystoimisto leimaa kortin ja sopii seuraavan tapaamisajankohdan ja ilmoittaa kassalle, että saa jatkaa maksamista. Ei muuta. Työkkärit voi lakkauttaa. Säästyy rahaa.

        Ei tarvita mitään leimaamista. Jos on kassan jäsen, pitää maksaa ansiosidonnaista. Sen takia ei tarvitse leimailla välillä. Kun työnhaku loppuu, niin sitten kassasta maksun pitää loppua.

        Ajatelkaa 400 päivän ansiosidonnainen on käytännössä kahden vuoden palkallinen loma.

        Hakekaa itse töitä, jos haluatte töihin.


    • Anonyymi

      En kannata ammattiliittojen voimannäyttöä, eikä moni muukaan. Se ei rakenna vaan repii. Saavutetuista eduista puhuja ei ymmärrä asioita. Saavutettuja etuja ei ole.
      Jo huomenna voit joutua työttömäksi. Siinä meni edut. Työnantajat antavat töitä ja maksavat palkan. Ansiosidonnaisen maksaa työttömyyskassa. Ei ay-liike.

      • Anonyymi

        Järkipuhetta. Ketään ei voi pakottaa työnantajaksi ja etuuksien maksajaksi jollekin toiselle henkilölle.


    • Anonyymi

      Ei nuo ay-liikkeen ulosmarssit mitään kovin isoja toimia ole, niiden tarkoitus näyttää olevan vain se että muistutellaan vallassa olevia että ay-liike voi asioihin reagoida.

      Kansalla on oikeus järjestäytyä ja myös työtaistelutoimia saa tehdä. Toivottavasti ay-liike ei kuitenkaan päätöksillään sahaa omaa jalkaansa katki, koska olennaistahan suomalaisten taloudelle on myös se, että suomalaisen työn kysyntä on saatava riittävän korkealle.

      Ay-liike voi tähän asiaan vaikuttaa, mutta toimet on oltava tarkoin harkittuja jotta lopputulos ei olisi vääränlainen.

    • Anonyymi

      Mitä enemmän ay-liike toimillaan aiheuttaa ongelmien siirtymisen työttömille, sitä huonompi tulevaisuus on myös ay-liikkeellä.

      Ay-liikkeen kannattaisi pyrkiä saamaan työehtosopimuksistaan asioita suoraan lainsäädäntöön, se varmistaisi paremmin sen, että "pohja ei vuoda".

      Myös sosiaaliturva ja sen taso on erittäin olennainen tulonsiirto pitämään huolen siitä, että elinkeinoelämälle ei anneta minkäänlaista saneluoikeutta valtiossa. Kaikista valinnoista neuvotellaan vapaasti, ja se vapaus on varmistettava.

      • Anonyymi

        Kolmas sektori on isolta osaltaan oikein tuntuva ja mittavan luokan esimerkki siitä, miten markkinoita yritetään väkisin jakaa kahden eri kerroksen toiminnaksi, jota elinkeinoelämä tietenkin hyödyntää sumeilematta omaksi edukseen - ja kansan vahingoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmas sektori on isolta osaltaan oikein tuntuva ja mittavan luokan esimerkki siitä, miten markkinoita yritetään väkisin jakaa kahden eri kerroksen toiminnaksi, jota elinkeinoelämä tietenkin hyödyntää sumeilematta omaksi edukseen - ja kansan vahingoksi.

        Ahneimmat ek ssa


    • Anonyymi

      Jesh. Kovaa puhetta tilanteessa jossa talkoisiin osallistujat valitan tilipussin mukaan. Ay liike on viimeinen stoppari ennen yleislakkoja ja Suomen täyttä pysähtymistä. Tämän asian hallitus ja työnantajapuoli tietää ja tarkoituksellisestia ajaa Suomea kohti vielä suurempaa ahdinkoa!!

      • Anonyymi

        Mitä korkeampi palkka sitä enemmän maksat veroa.

        Vuoden 2023 valtion tuloveroasteikko
        Verotettava Vero alarajan Vero alarajan
        ansiotulo kohdalla ylittävästä tulon osasta
        0 € 0 € 12,64 %
        19 900 € 2 515,36 € 19,00 %
        29 700 € 4 377,36 € 30,25 %
        49 000 € 10 215,61 € 34,00 %
        85 800 € 22 727,61 € 44,00 %

        (verohallinnon kotisivu)

        Suurituloiset maksaa enemmän arvonlisäveroakin.
        Jos tienaat netto 1000 euroa ja se menee kulutukseen, niin maksat alv:tä 240 euroa.
        Jos tienaat netto 10 000 ja se menee kulutukseen, niin maksat alv:tä 2400 euroa.

        Ei kannata kadehtia. Suurituloiset maksavat pienituloisten asumistuet ja muut tuet.
        Kannattaisi olla kiitollinen.


    • Anonyymi

      Aloitus kuin suoraan Kokoomuksen puoluetoimistolta / EK:n pääkonttorilta. Jos työnantajapuoli ja rikkaat saisi päättää kaikesta niin työntekijöillä ei olisi enää minkäänlaisia oikeuksia. Vuosilomat poistettaisiin, vakituisia työsuhteita ei enää olisi eikä kukaan pystyisi enää elämään palkallaan. Työnantajapuoli ei välitä Suomen tulevaisuudesta pätkääkään, vain oman tilipussin lihomisella on merkitystä tuolle porukalle.

      • Anonyymi

        Asiat pitää saada kuntoon puoleista huolimatta. Sosialistidemareista siihen ei ole. Tarvitaan kristillisdemareita ja kokoomukselaisia. SDP:n kannatus laskee työtaistelutoimista ja vastuuttomasta politiikasta johtuen. Ekhvan talous kuralla demareiden takia.


    • Anonyymi

      Korian kaurajuomatehtaan sulkeminen ja tuotannon siirtäminen Ruotsiin on vastaus siihen mitä lakkoilut saavat aikaiseksi.
      Kun tuotteen valmistajat lakkoilevat ja kuljetusala ja satamat suljetaan laittomien mukamas solidaarisuuslakkojen takia viikkokausiksi niin kannattava liiketoiminta tyrehtyy ja henkilöstön palkan maksu loppuu.
      Liitot toki maksavat lakkoilijoille päivärahaa, mutta se on kuitenkin pieni lohtu kun työpaikat menevät alta.

      • Anonyymi

        Fazerin kaurajuomavalmistuksen siirtäminen Ruotsiin on vastaus lakkoiluille. Sitä saa mitä tilaa!


    • Anonyymi

      Onneksi valitsin itselleni aikoinani sotilasuran vaikka tekniikan ala oli vahvana kilpailijana.

    • Anonyymi

      Persut saivat mitä tilasivat.

    • Anonyymi

      Sunilan alasajo on vastaus lakkoilijoille.

    • Anonyymi

      Ulosmarssit ja lakoilla uhkailu on vasemmistopopulistien touhua. Ei mitään tekemistä asioiden kanssa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe