Miksi aina matolle...

Mirnau

Mikä ihme ja kumma pakottaa kissamme aina oksentamaan matolle? Kuulen yleensä aina karvapallokakistelun, ja kiikutan kisin kiiruusti vessaan, mutta ei, ei sinne voi kakistaa. :) Matolle pitää. Vessavankeudesta vapauduttuaan kehräten tulee puskemaan, ja painuu sitten sille hienoimmalle matolle okselle. Eikä sanomalehdellekään voi suorittaa kakomista. Kun lykkään lehden alle, kissa kääntyy kiireesti ympäri ja taas saa kiroten siivota mattoa. Voi hyvä tavaton.

Miksi, oi miksi? ;P
En ehkä koskaan opi ymmärtämään näitä näennäisesti ihmismielet hulluuden partaalle ajamaan tarkoitettuja tapoja. :) Ei se kiusallaan, varmaan, vaikka siltä välillä kovasti tuntuukin. :)

9

2774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karateka-n

      Jos sä itse olet "paniikissa", kun esim. sitä lehteä siihen alle tuot kissa vaistoaa sen heti ja kääntyy tietysti pois kun pelästyy. Eli rauhassa vaan se lehti siihen alle, kun huomaat oksentamisen olevan alkamassa. Kissa ei näin ollen reagoi sinuun juuri lainkaan ja oksentaa kyllä sille lehdelle. Ainakin meillä näin.

    • Satru

      Kaipa se matto sitten vain on pehmeä ja mukava alusta. :)

      Meillä vielä tuo valkoinen matto on ylitse muiden oksennusten kohteena. *huokaus* Kuka ottaisi kissan aivoituksista selvän? ;)

    • sen parempi

      Matolle tietysti, ettei roisku. Mutta miksi aina sille, jonka juuri pesin...

      Jos olen kotona, niin saan laitettua lehden eteen.

    • Tabby

      Siksi, että matosta saa pitävän otteen :) Paljaalla lattialla tassut luistavat, matolla eivät.

      Kissan ottaessaan kannattaa muistaa myös se, että kissan ominaisuuksiin kuuluu karvapallojen oksentaminen silloin tällöin. Meillä lyhytkarvainen kissa oksentaa hyvin harvoin (pari kertaa kolmessa vuodessa), mutta pitkäkarvainen sitten oksentaa vähän useammin. Viime syksynä kun Peku oli vatsataudissa, saimme vaihtaa kaikki sänkyvaatteetkin juuri ennen nukkumaanmenoa :D Patjojen peseminenkään ei ole ihan helppoa. Mutta mitä siitä, ovathan kissat kuitenkin tosi mussukoita :)

    • Kaksi kissaa

      Meillä on Voitolla ennätyksenä kaksi mattoa; juoksi ja oksensi samalla - eteisen ja olohuoneen matot pesuun.

      • Feline

        Meillä myös Minnin ennätys on pari-kolme mattoa.. Oksentaa yhteen paikkaan, sitten hetken päästä toiseen ja jos omistajalla hyvä tuuri käy niin vielä kolmanteenkin, eikä varmasti sinne missä ei ole mattoa. Kissanastian kerran laitoin alle kun huomasin että kohta taas matto likastuu, yleensä sanomalehden. Onneksi toimii meillä. Silti on mattopyykkiä vähän liiaksi..


      • Mirnau
        Feline kirjoitti:

        Meillä myös Minnin ennätys on pari-kolme mattoa.. Oksentaa yhteen paikkaan, sitten hetken päästä toiseen ja jos omistajalla hyvä tuuri käy niin vielä kolmanteenkin, eikä varmasti sinne missä ei ole mattoa. Kissanastian kerran laitoin alle kun huomasin että kohta taas matto likastuu, yleensä sanomalehden. Onneksi toimii meillä. Silti on mattopyykkiä vähän liiaksi..

        Meillä ennätys on yhdellä oksennuksella tietokonetuoli, ovimatto ja kaksi muuta mattoa. :) Avoke kun huomasi uuden (ja hinnakkaan) tuolin joutuvan oksennusalustaksi, niin vauhdikkaasti hääti kisin menemään, ja vanahan siinä jälkeen sitten jäi... Silloin kismitti. :)
        Hehe, kissa on kyllä tuonut lievitystä hirvittävään oksennusfobiaani. Ennen hankintaa jo pohdin, miten tulen toimeen oksennusta tuottavan eläimen kanssa. :P Siivoamaan pystyn jo hyvinkin. :) Ihmisoksennus on vielä sellainen kammotus kyllä että oksat pois...
        Mitäpä muutamasta matosta. On se sen arvoista kuitenkin. :)


      • sanna
        Mirnau kirjoitti:

        Meillä ennätys on yhdellä oksennuksella tietokonetuoli, ovimatto ja kaksi muuta mattoa. :) Avoke kun huomasi uuden (ja hinnakkaan) tuolin joutuvan oksennusalustaksi, niin vauhdikkaasti hääti kisin menemään, ja vanahan siinä jälkeen sitten jäi... Silloin kismitti. :)
        Hehe, kissa on kyllä tuonut lievitystä hirvittävään oksennusfobiaani. Ennen hankintaa jo pohdin, miten tulen toimeen oksennusta tuottavan eläimen kanssa. :P Siivoamaan pystyn jo hyvinkin. :) Ihmisoksennus on vielä sellainen kammotus kyllä että oksat pois...
        Mitäpä muutamasta matosta. On se sen arvoista kuitenkin. :)

        mun entinen kissa oksenteli matoille joten päätin ostaa erinlaisia pambu mattoja kun niille riittää kun rätillä pyyhkäsee, no ei siinä oksentelussa sitten enään mitään, mutta kun meillä oli myös koiranpentu ja yks päivä juoksi koko pentue eli seittemän koiraa sisälle se kissa säikähti ja roiskautti kunnon paskat seinälle. eikä lähteny pois ja haisi kauheelle, vaihettiin sitten tapetit koko olkkariin:) kyseinen kissa kuoli vanhuuttaan ja nyt on uusi kissa joka on aika kumma kun juoksee aina oksentamaan lavuaariin tai vessanpönttöön, en tiedä mistä on keksinyt:)


      • Ne oppii
        sanna kirjoitti:

        mun entinen kissa oksenteli matoille joten päätin ostaa erinlaisia pambu mattoja kun niille riittää kun rätillä pyyhkäsee, no ei siinä oksentelussa sitten enään mitään, mutta kun meillä oli myös koiranpentu ja yks päivä juoksi koko pentue eli seittemän koiraa sisälle se kissa säikähti ja roiskautti kunnon paskat seinälle. eikä lähteny pois ja haisi kauheelle, vaihettiin sitten tapetit koko olkkariin:) kyseinen kissa kuoli vanhuuttaan ja nyt on uusi kissa joka on aika kumma kun juoksee aina oksentamaan lavuaariin tai vessanpönttöön, en tiedä mistä on keksinyt:)

        40 vuotta mattoja pesty oksenuksesta. Toivottavasti muutkin oppivat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1727
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1288
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      67
      1187
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      195
      940
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      45
      905
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      52
      806
    7. 69
      778
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      735
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      664
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      650
    Aihe