Siellä jörnitään ja puuskutellaan 700 neliön tonteilla. Lopuksi erotaan ja uidaan Kymijärven Salmonella altaassa. Hankitaan paskatauti ja vittumainen asuntolaina...
Ihmemaa Karisto
15
545
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvin sanottu !
- Anonyymi
Sinä yläkerran ukko käyt yöllä minun oventakana ilmoitin sinusta poliisille.
- Anonyymi
Vaan 700 neliön tonteilla. Mulla on n 2500 neliön tontti mutta en asukkaan Karistossa, onneksi
- Anonyymi
Omakotitalo on omakotitalo vasta kunnon kokoisella puutarhatontilla. Karistossa verhotkin on pidettävä aina kiinni, muuten elät kuin näyteikkunassa. Naapureita pystyy seuraamaan kuin Salkkareita telkasta ihan vaan omista ikkunaruuduista. Lumet pitää viedä autolla jätesäkissä muualle, kun ei ole portinpielissä tilaa. Olemattoman nurmikon leikkuu onnistuu kun vie leikkurin etupihalta olkkarin läpi takapihalle.
Mutta onneksi siellä asuvien ei ole pakko nyhjöttää kotona, kun on pakko painaa pitkää päivää, joilla tuloilla yrittää pienentää sitä helvatan järjettömän suuruista asuntolainaa.
Mutta Kariston kaltaiset asumalähiöt ovatkin tarkoitettu niille, joille status ja kuviteltu ylemmyys ja paremmuus ovat elämän arvostuksessa ykkösenä.- Anonyymi
Ja täynnä kotirouva jotka ovat onnettomia tilanteeseen kun äijä painaa töitä että saa maksettua velallisen talon pois.
Siksi käynkin siellä viihdyttää kotirouvia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja täynnä kotirouva jotka ovat onnettomia tilanteeseen kun äijä painaa töitä että saa maksettua velallisen talon pois.
Siksi käynkin siellä viihdyttää kotirouviaRäätälinkadulla on todella kova kone
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Räätälinkadulla on todella kova kone
Missä niistä taloista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä niistä taloista
Rivareissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rivareissa
Antaa todella hyvät kyydit
- Anonyymi
Netti kiusaajat te ette näköjään tiedä mitä minun valkoisen takin hihassa lukee.Teidän täytyy kysyä mitä luki minun valko sininen paita selässä.Naurataa minua paljon.
- Anonyymi
Kerto toki reilusti mitä niissä lukee
- Anonyymi
Aloittaja ei varmaan ole käynyt aidosssa ja alkuperäisessä Karistossa, jossa useat ihmiset elelevät usean hehtaarin tonteilla. Laita vaikka google mapsiin Karisto. Jos Karistosta puhutaan niin paikassa on semmoinen tarina, että on aito ja alkuperäinen Karisto ja on sitten Karisto joka oli ennen vanhaan karttamerkinnöillä Kolava. Lahden kaupunki alkoi kaavoittamaan Kolavan aluetta ja muutti koko alueen nimeksi Karisto. Ilmeisesti poisti kaatopaikan hajun nimeämällä kaiken Karistoksi. Esimerkiksi koko Kankaanpäänkatu on ennen ollut Kolavaa. Ennen taloja Kankaanpäänkatu oli täynnä metallirojua ja osana Kolavan kaatopaikkaa ja Kolavanmäen päällä oli suuri lieteallas joka murtui 60-luvulla valuttaen paskaa 20cm kerroksella Kankaanpäänkadulle. Samalla maaperät pilaantui. Nykyään lietealtaan alue ollaan täytetty maalla ja metsää kasvaa jo päällä. Lieteallas sijaitsi nykyisen ajoharjoitteluradan päällä. Ajoharjoittelurata oli ennen vanhaan Leikolan soramonttu. Kankaanpäänkadun nimikin oli ennen vanhaan Hallakorventie. Aito ja alkuperäinen Karisto on sitten eri asia. Ei haise kaatopaikka eikä kuulu Kouvolantien tai nelostien metelit ja on järvenrantatontteja.
- Anonyymi
Eli se on ihan paska paikka
- Anonyymi
En tiedä sitten kuinka syvältä pilaantuneita maaperiä vaihdettiin talojen kohdalta näitten myytyjen tonttien kohdilla Kankaanpäänkadulla. Jokatapauksessa kaupunki on tätä lietealtaan kohtaloa piilotellut eikä ole nähnyt velvollisuutena ilmoittaa tätä tontteja myydessään. Kolavan metsistä maita ei ainakaan olla vaihdettu. Sieltä en poimisi sieniä tai mustikoita korkeiden bakteeeripitoisuuksien takia.
- Anonyymi
Itse asuin aidossa ja alkuperäisessä Karistossa vuosikymmeniä kunnes myin taloni pois. Pienenä poikana seurasin sen aikaisen Hallakorventien lieteallaskatastrofia. Lietteet menivät ojia pitkin Kymijärveen ja tästä alkoi Kymijärven tilanteen heikkeneminen. Kymijärvi on siitä muuttunut parempaan suuntaan, mutta ei se täydellisessä kunnossa tietenkään ole. Tämä tietenkin toimii rasitteena koko järvelle.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947016- 1723722
- 533249
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2322376- 482115
- 411968
- 471869
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?231792- 601768
- 191743