Omistusasunnon ulosmittaus vaarana?

Anonyymi-ap

Hei!

Minulla ulosotossa vähän alta 3000e. Passiiviperinnässä vähän lisää, mutta nämä suppeassa ulosotossa.
Kuinka iso vaara on, että uo alkaisi realisoimaan yhteisomistuksessa olevaa asuntoa, josta vielä asuntolainaa, tällaisen velan kuittaamiseksi, jos sitä ei muulla tavalla lyhennä? Velka on minun henkilökohtaistani.

Ylipäänsä, millaisia summia ja millainen tilanne muuten ulosotossa täytyy olla, jotta riski perheen vakituisen asunnon ulosmittaamiselle alkaa lähestyä?

Kuinka iso prosessi on yhteisomistuksen purku? Omistamme talon puoleksi puolisoni kanssa, ja siitä on yhteistä velkaa jäljellä. Emme olisi kumpikaan halukkaita taloa menettämään.

Tästä toivoisin asiallista keskustelua, kiitos!

9

449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Annoin äsken vastauksen, joka poistettiin ilmeisesti asiattomana. Mutta siinä viestissä kerroin tapauksesta, jossa talo kyllä myytiin, kun muuta maksukykyä ei ollut.

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😋 ­N­y­­m­­f­o­­­m­a­­­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      En usko että tuolla velkasummalla ulosotolla on otsaa alkaa myydä kotia.
      Itselläni lähti myyntiprosessi käyntiin vasta kun velkaa oli yli 20 000 euroa. Ja silloinkin omasta pyynnöstäni. No, taloa ei saatu myytyä, en minäkään ollut saanut, joten pattitilanne jatkuu. Maksan lyhennystä eli tulon ulosmittausta nyt toistaiseksi.

      • Anonyymi

        Ei se otsasta ole kiinni. Ulosotossa ei ole kyse sosiaalityöstä tai terapiasta vaan laiminlyödyn velvoitteen pakkotäytäntöönpanosta. Uo-miehellä on jopa velvollisuus myydä asunto vaikka siellä asuisi köyhä ja kipeä eläkeläinen. Näin kävi mm. tässä Iltalehdessä kerrotussa tapauksessa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/64277cfd-9f26-40d2-897f-fa2dfa849708


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se otsasta ole kiinni. Ulosotossa ei ole kyse sosiaalityöstä tai terapiasta vaan laiminlyödyn velvoitteen pakkotäytäntöönpanosta. Uo-miehellä on jopa velvollisuus myydä asunto vaikka siellä asuisi köyhä ja kipeä eläkeläinen. Näin kävi mm. tässä Iltalehdessä kerrotussa tapauksessa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/64277cfd-9f26-40d2-897f-fa2dfa849708

        Valitustie on aina mahdollinen oikeusvaltiossa. Ulosottajalla on velvollisuudet kuten on myös velallisella toimia oikein ja lain kirjaimen mukaan. Itse asiassa vain vouti päättää mitä realisoidaan ja miten. Ulosottohenkilö on vain palkkarenki ja alempaa kastia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se otsasta ole kiinni. Ulosotossa ei ole kyse sosiaalityöstä tai terapiasta vaan laiminlyödyn velvoitteen pakkotäytäntöönpanosta. Uo-miehellä on jopa velvollisuus myydä asunto vaikka siellä asuisi köyhä ja kipeä eläkeläinen. Näin kävi mm. tässä Iltalehdessä kerrotussa tapauksessa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/64277cfd-9f26-40d2-897f-fa2dfa849708

        Varsinais-Suomen käräjäoikeus ja vouti on ollut ennenkin valituksen kohteena. Siellä on villin lännen meininki ja jonkinlainen suuruudenhulluus. Uhkaava ja hyökkäävä viranhaltija, tässä ulosottaja, ylitti sallitun rajan. Taisi mennä työpaikka ja täällä nykyään kirjoittaa kokovartalopeenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se otsasta ole kiinni. Ulosotossa ei ole kyse sosiaalityöstä tai terapiasta vaan laiminlyödyn velvoitteen pakkotäytäntöönpanosta. Uo-miehellä on jopa velvollisuus myydä asunto vaikka siellä asuisi köyhä ja kipeä eläkeläinen. Näin kävi mm. tässä Iltalehdessä kerrotussa tapauksessa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/64277cfd-9f26-40d2-897f-fa2dfa849708

        No ei ne ihan aina myy, vaikka ulosmittaavat liittymineen. Oma hometaloni on ulosmitattu kymmenen vuoden aikana jo kolmesti, eikä kertaakaan ole se tönö päässyt myyntiin asti, eli ulosmittaus on aina peruttu. Noiden touhujen väliaikoina olen sanonut irti kaikki kiinteistön liittymät irti (kaukolämpö, vesi ja nyt sähkökin) Joten siellä se seisoo homehtuva talo hoitamatta ihan issekseen. Itse asun 500 km päässä vuokra-asunnossa jo viidettä vuotta. Velkoja oli lähtiessäni hometalosta n 7000 euroa. Nyt en tiedä, paljonko on, koska mielenkiintoni loppui. Olen pieneläkeläinen ja eläkkeeni yhteensä on takuueläkkeen suuruinen. Tänä vuonna ei ole menny ulkkarille mitään. Viime vuosina meni n 100 euroa, eikä velka lyhennyt yhtään.
        Ainoa, mihin nyt toi hometönö vaikuttaa, on asumistuki, kun sen saatanan torpan verotusarvo on 30000 ja en tiiä, miten senkin asian saisi hoidettua? Vaan elämä on hyvä näinkin. T: muori 72v


    • Anonyymi

      Kiitos teille. Tuota juuri pelkään, kun olen tietysti nähnyt nämä otsikot, miten naurettavan pienistä summista on alettu asuntoa realisoimaan.
      Velat pitää maksaa, mutta missä sitten menee kohtuuden raja...
      T. Ap

      • Anonyymi

        Pieneläkeläisen, jolla on omistusasunto, on syytä olla tarkkana ennen kuin lyö ketään lättyyn, sillä oma omistusasunto myydään, jos vahingonkorvausta ei muuten saada perityksi. Vuokralla asuvalla takuueläkeläisellä on paljon vapaampaa. Hän on tavallaan lain yläpuolella. Häneen ei yllä lain koura eikä ulosottomiehen koura. Hänen ei tarvitse välttämättä edes maksaa poliklinikka- eikä sairaalamaksujakaan. Apteekista ei kuitenkaan saa laskulla tavaraa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10762
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3053
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      207
      2871
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1666
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1516
    Aihe