Millä liimalla liimataan alumiinilista laminaatin saumojen yli? Elastinen pitää olla.

Anonyymi-ap

Vanhat puukuosiset alumiinilistat oli liimattu kirkkaalla elastisella liimalla. Se oli kuin tahmeapintaista sinitarraa, mutta irtosi laminaatista melko siististi. Venyi aika paljon. Hyvin oli pysynyt melkein 20 vuotta, kunnes purkuvaiheessa revittiin irti.

Porausta ja ruuveja en halua käyttää, kun kerta liimaamallakin pysyy hyvin.

Mutta milläs siis liimataan?

12

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se ollut liimaa vaan teippiä.

      • Anonyymi

        Mitähän teippiä se on? Tuleeko listan mukana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän teippiä se on? Tuleeko listan mukana?

        Riippuu listasta ja laminaatista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän teippiä se on? Tuleeko listan mukana?

        Tarrasaumalistoissa on tarra tietty mukana. Siis pehmustettu teippi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarrasaumalistoissa on tarra tietty mukana. Siis pehmustettu teippi.

        Kokemuksen mukaan ei kestä kovin hyvin. Ja kun pari kertaa irtoaa, alkaa olla aika mahdotonta saada enää pysymään.

        Varmaan joku elastinen rakennusliima olisi hyvä.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Kokemuksen mukaan ei kestä kovin hyvin. Ja kun pari kertaa irtoaa, alkaa olla aika mahdotonta saada enää pysymään.

        Varmaan joku elastinen rakennusliima olisi hyvä.

        Jos asentaa ohjeiden mukaan ei irtoa käytännössä koskaan. Jos kerrankin irtoaa ei pysy enää.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Kokemuksen mukaan ei kestä kovin hyvin. Ja kun pari kertaa irtoaa, alkaa olla aika mahdotonta saada enää pysymään.

        Varmaan joku elastinen rakennusliima olisi hyvä.

        Oikein asennettuna tarralistat pysyy paikoillaan ihan ilman ongelmia, ainakin merkkivalmistajien listat. Vaikeuksia voi tietty tulla jos tarralistaa laittaa vanhaan lattiapintaan jota ei puhdisteta uutta pintaa vastaavaksi. Sellaisissa paikoissa listan voi tietty laittaa vaikka Sika T2:lla, mutta sitä kun spruuttaa vähän turhan reippaasti saa listan irti vain niin, että lattiakin tulee mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein asennettuna tarralistat pysyy paikoillaan ihan ilman ongelmia, ainakin merkkivalmistajien listat. Vaikeuksia voi tietty tulla jos tarralistaa laittaa vanhaan lattiapintaan jota ei puhdisteta uutta pintaa vastaavaksi. Sellaisissa paikoissa listan voi tietty laittaa vaikka Sika T2:lla, mutta sitä kun spruuttaa vähän turhan reippaasti saa listan irti vain niin, että lattiakin tulee mukana.

        Niin eihän teipit tai liimat pölyn läpi alustaansa tartu. Ei myöskään, rasvan, lian tms. Ja asennuslämpötilakin pitäisi olla huonelämpö. Ja kuivakin tarvisi olla. Alustan suoruutta ja riittävää pinta-alaa unohtamatta. Onhan tuossakin yksinkertaisessa asiassa monta kohtaa jossa voi mokata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikein asennettuna tarralistat pysyy paikoillaan ihan ilman ongelmia, ainakin merkkivalmistajien listat. Vaikeuksia voi tietty tulla jos tarralistaa laittaa vanhaan lattiapintaan jota ei puhdisteta uutta pintaa vastaavaksi. Sellaisissa paikoissa listan voi tietty laittaa vaikka Sika T2:lla, mutta sitä kun spruuttaa vähän turhan reippaasti saa listan irti vain niin, että lattiakin tulee mukana.

        Uuteen lattiaan itse laitoin 2011. Nyt jo repsottaa parista kohtaa. Ei varsinaisesti irti, mutta näkee että on siirtynyt...


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Monissa alumiinilistoissa on alapinnalla kaksi suojapaperilla peitettyä liimanauhaa. Ikään kuin kaksi puolista teippiä. Kun lista on katkaistu mittaan, nauha pois ja lista paikalleen. Pysyy.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe