Ostin Canon järkkärin, akun ja zoom linssin, 200 euroa yhteensä

Anonyymi-ap

Käytetty satsi, uusi akku. Kamera on vuodelta 2011, objektiivi varmaan tuoreempi. Helsingin Postitalon pääaulassa olevasta kameraliikkeestä. On siisti ja toimiva satsi.

41

863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nuokin rahat olisi kannattanut sijoittaa uuteen kamerapuhelimeen.

      • Anonyymi

        Minulla on S23 mutta joistakin tapahtumista halutaan korkealaatuisia kuvia muistoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on S23 mutta joistakin tapahtumista halutaan korkealaatuisia kuvia muistoksi.

        Eli lainaatko kamerapuhelintasi jollekin osaavalle kuvaajalle, jotta hän voi taltioida ko. tapahtumat tuon oivallisen laitteen avulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli lainaatko kamerapuhelintasi jollekin osaavalle kuvaajalle, jotta hän voi taltioida ko. tapahtumat tuon oivallisen laitteen avulla?

        Noinhan se on. Kun menee kamerakauppaan otattamaan passikuvia niin kännykkäkamerallahan ne siellä huitoo. Sama juttu kun tilaa valokuvaajan ristiäisiin, häihin tai hautajaisiin, kännykkäkameralla hommat hoituu.


      • Anonyymi

        Lelut ovat lapsia varten. Lapset harrastavat harvemmin valokuvausta, joten pysytään näissä keskusteluissa vain oikeissa kameroissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lelut ovat lapsia varten. Lapset harrastavat harvemmin valokuvausta, joten pysytään näissä keskusteluissa vain oikeissa kameroissa.

        Määrittele ns. oikea kamera, niin voidaan keskustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määrittele ns. oikea kamera, niin voidaan keskustella.

        Oikeita kameroita ovat kaikki kännyköitä lukuunottamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeita kameroita ovat kaikki kännyköitä lukuunottamatta.

        Sinulla ei selvästi ole varaa ostaa laadukadta kamerapuhelinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei selvästi ole varaa ostaa laadukadta kamerapuhelinta.

        Eikö muka ole????
        Kännykät ovat todella halpoja oikeisiin kameroihin verrattuina.
        En ole ammattikuvaaja, mutta siitä huolimatta kamerakalustoni arvo on lähemmäs 6000 euroa.

        On minulla hinnakas älypuhelinkin, mutta sillä kuvaan vain pakottavassa hätätilanteessa, koska kamerana se on lelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö muka ole????
        Kännykät ovat todella halpoja oikeisiin kameroihin verrattuina.
        En ole ammattikuvaaja, mutta siitä huolimatta kamerakalustoni arvo on lähemmäs 6000 euroa.

        On minulla hinnakas älypuhelinkin, mutta sillä kuvaan vain pakottavassa hätätilanteessa, koska kamerana se on lelu.

        Minulla on työn puolesta kolme digijärkkäriä, itse omistan kaksi digijärkkäriä ja kolme perinteistä. Kuvaan myös tykseni ja myös kännykkäkaneralla.

        Sinun kommenteistasi paistaa läpi tarve kompensoida jotain puuttuvaa haukkumalla. - Etkö päässyt aikoinaan opiskelemaan valokuvausta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on työn puolesta kolme digijärkkäriä, itse omistan kaksi digijärkkäriä ja kolme perinteistä. Kuvaan myös tykseni ja myös kännykkäkaneralla.

        Sinun kommenteistasi paistaa läpi tarve kompensoida jotain puuttuvaa haukkumalla. - Etkö päässyt aikoinaan opiskelemaan valokuvausta?

        Minulla on riittävästi kaikkea mitä tarvitsen, joten minulla ei ole tarvetta kompensoida minkään puutetta jollakin muulla. Kuinkahan on sinun laitasi? Sinähän se toistuvasti haukut oikeita kameroita ja väität jollakin pahaisella kännykällä muka pääsevän samanlaisiin tai parempiin lopputuloksiin kuin nykyaikaisilla järkkäreillä ja laadukkailla optiikoilla.

        Sitäpaitsi minä en ole koskaan edes pyrkinyt opiskelemaan valokuvausta. Minulla on taskussani korkeakoulututkinto tekniseltä alalta ja olen työssäni johtavassa asemassa päässyt aitiopaikalta näkemään teknologian kehittymistä. Valokuvaus on aina ollut minulle vain yksi harrastus monien muiden joukossa ja sellaisena se tulee pysymäänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on riittävästi kaikkea mitä tarvitsen, joten minulla ei ole tarvetta kompensoida minkään puutetta jollakin muulla. Kuinkahan on sinun laitasi? Sinähän se toistuvasti haukut oikeita kameroita ja väität jollakin pahaisella kännykällä muka pääsevän samanlaisiin tai parempiin lopputuloksiin kuin nykyaikaisilla järkkäreillä ja laadukkailla optiikoilla.

        Sitäpaitsi minä en ole koskaan edes pyrkinyt opiskelemaan valokuvausta. Minulla on taskussani korkeakoulututkinto tekniseltä alalta ja olen työssäni johtavassa asemassa päässyt aitiopaikalta näkemään teknologian kehittymistä. Valokuvaus on aina ollut minulle vain yksi harrastus monien muiden joukossa ja sellaisena se tulee pysymäänkin.

        Varmasti tulee pysymään pelkkänä harrastuksena. En yhtään epäile.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti tulee pysymään pelkkänä harrastuksena. En yhtään epäile.

        Niin pysyy, koska en arvosta valokuvaamista ammattina. Vähän sama juttu kuin se, että miksi joku ostaa Ladan, vaikka oikeita autojakin on saatavilla. Tai miksi joku tyytyy rööriroopen ammattiin, jos olisi mahdollista pyrkiä paljon parempaankin

        On olemassa lukuisia paljon arvostetumpia ammatteja, joissa voi päästä paljon korkeammille palkoille, joten ihmettelen sitä miksi joku edes hakeutuu valokuvausalan koulutukseen.

        Sensijaan harrastuksena valokuvaus on hyvä ja mielenkiintoinen. Harrastajana minulla on myös mahdollisuus hankkia laadukkaita ja hinnakkaita nykyaikaisia runkoja sekä optiikoita, eikä minun tarvitse tyytyä halpoihin ja huonoihin (kännykät) korvikkeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin pysyy, koska en arvosta valokuvaamista ammattina. Vähän sama juttu kuin se, että miksi joku ostaa Ladan, vaikka oikeita autojakin on saatavilla. Tai miksi joku tyytyy rööriroopen ammattiin, jos olisi mahdollista pyrkiä paljon parempaankin

        On olemassa lukuisia paljon arvostetumpia ammatteja, joissa voi päästä paljon korkeammille palkoille, joten ihmettelen sitä miksi joku edes hakeutuu valokuvausalan koulutukseen.

        Sensijaan harrastuksena valokuvaus on hyvä ja mielenkiintoinen. Harrastajana minulla on myös mahdollisuus hankkia laadukkaita ja hinnakkaita nykyaikaisia runkoja sekä optiikoita, eikä minun tarvitse tyytyä halpoihin ja huonoihin (kännykät) korvikkeisiin.

        Teknisen alan ihmisiltä puuttuu tyypillisesti kyky laajempaan ajatteluun. Tässä tapauksessa siis kyky ymmärtää valokuvauksen sielua ja ydintä tai suhteuttaa sitä laajempaan kontekstiin - sen sijaan nämä tyypit laskevat ja raivoavat pikseleistä tms., sillä he kykenevät työstämään vain rajallisen määrän asioita kerrallaan - ns. käsitteelliseen ajatteluun he eivöt tyypillisesti kykene. heidän englanninkielinen nimityksensä onkin pixel peepers (1).

        Usein he myös kuvittevat, että he voisivat kompensoida omaa osaamattomuuttaan ja tiedon puutettaan ns. "paremmilla" välineillä (ja pikseleiden määrällä).

        Kun tuntevat itsensä kyseenalaistetuiksi, he yrittävät puolustella itseään selittelemällä omaa menestystään (mitä se kenellekin tarkoittaakaan) elämässä - hyvin alkeellinen puolustusreaktio...

        (1) https://shuttermuse.com/glossary/pixel-peeper/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teknisen alan ihmisiltä puuttuu tyypillisesti kyky laajempaan ajatteluun. Tässä tapauksessa siis kyky ymmärtää valokuvauksen sielua ja ydintä tai suhteuttaa sitä laajempaan kontekstiin - sen sijaan nämä tyypit laskevat ja raivoavat pikseleistä tms., sillä he kykenevät työstämään vain rajallisen määrän asioita kerrallaan - ns. käsitteelliseen ajatteluun he eivöt tyypillisesti kykene. heidän englanninkielinen nimityksensä onkin pixel peepers (1).

        Usein he myös kuvittevat, että he voisivat kompensoida omaa osaamattomuuttaan ja tiedon puutettaan ns. "paremmilla" välineillä (ja pikseleiden määrällä).

        Kun tuntevat itsensä kyseenalaistetuiksi, he yrittävät puolustella itseään selittelemällä omaa menestystään (mitä se kenellekin tarkoittaakaan) elämässä - hyvin alkeellinen puolustusreaktio...

        (1) https://shuttermuse.com/glossary/pixel-peeper/

        Miten tuo henkilöön käyvä loukkaamisyrityksesi liittyy ketjun aiheeseen?
        Onkohan niin, että virheellisesti kuvittelet sen kännykkäsi olevan ammattilaistasoisoinen valokuvausväline ja loukkaantunut heti kun sinulle kerrotaan ettei asia olekaan aivan niin.

        Suosittelen että tutustut nykyaikaisten kameroiden ja objektiivien teknisiin tietoihin sekä seuraat ulkomaisia sivustoja ja artikkeleja jotta saisit edes haalean käsityksen uuden teknologian kameroiden ja objektiivien todellisesta suorituskyvystä.

        Eikä sinun kannata väittää kännyköiden edustavan kehityksen kärkeä.
        Kännyköiden mikroskooppisen pienten ja epäherkkien kennojen ja huonovalovoimaisten linssien yhdistelmänä syntyy kuvamateriaalia joka on lähes käyttökelvotonta muuhun kuin nettijakeluun. Erinäisten kuvanparannusalgoritmien avulla laatua voidaan parantaa tiettyyn rajaan saakka, mutta silti ei päästä lähellekään sitä taso johon paljon isompikennoisilla oikeilla kameroilla ja hyvin piirtävillä valovoimaisilla objektiiveilla on mahdollista päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo henkilöön käyvä loukkaamisyrityksesi liittyy ketjun aiheeseen?
        Onkohan niin, että virheellisesti kuvittelet sen kännykkäsi olevan ammattilaistasoisoinen valokuvausväline ja loukkaantunut heti kun sinulle kerrotaan ettei asia olekaan aivan niin.

        Suosittelen että tutustut nykyaikaisten kameroiden ja objektiivien teknisiin tietoihin sekä seuraat ulkomaisia sivustoja ja artikkeleja jotta saisit edes haalean käsityksen uuden teknologian kameroiden ja objektiivien todellisesta suorituskyvystä.

        Eikä sinun kannata väittää kännyköiden edustavan kehityksen kärkeä.
        Kännyköiden mikroskooppisen pienten ja epäherkkien kennojen ja huonovalovoimaisten linssien yhdistelmänä syntyy kuvamateriaalia joka on lähes käyttökelvotonta muuhun kuin nettijakeluun. Erinäisten kuvanparannusalgoritmien avulla laatua voidaan parantaa tiettyyn rajaan saakka, mutta silti ei päästä lähellekään sitä taso johon paljon isompikennoisilla oikeilla kameroilla ja hyvin piirtävillä valovoimaisilla objektiiveilla on mahdollista päästä.

        En mielestäni viitannut ed. viestissä henkilöön. Mielestäni käsittelin tiettyä ihmisryhmää yleisellä tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mielestäni viitannut ed. viestissä henkilöön. Mielestäni käsittelin tiettyä ihmisryhmää yleisellä tasolla.

        Ja saamani vastaus vain vahvistaa tulkintamallini relevanttiutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja saamani vastaus vain vahvistaa tulkintamallini relevanttiutta.

        Kun kerran vedät tuollaisia johtopäätöksiä, niin aivan vastaavasti voidaan vetää tiettyjä johtopäätöksiä niistäkin henkilöistä, jotka kuvaavat kännyköillä ja luulevat joidenkin kännyköiden olevan ammattilaistason valokuvausvälineitä.

        Ne johtopäätökset eivät ole kovin yleviä, eivätkä anna henkilöistä hyvää kuvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kerran vedät tuollaisia johtopäätöksiä, niin aivan vastaavasti voidaan vetää tiettyjä johtopäätöksiä niistäkin henkilöistä, jotka kuvaavat kännyköillä ja luulevat joidenkin kännyköiden olevan ammattilaistason valokuvausvälineitä.

        Ne johtopäätökset eivät ole kovin yleviä, eivätkä anna henkilöistä hyvää kuvaa.

        Ehkä kysymys ammattitason kuvien saamisessa ei olekaan laitteesta vaan sen käyttäjästä.

        Noin puolet ammattitason kuvaajista käyttää kännykkää kuvaamisern aktiivisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kysymys ammattitason kuvien saamisessa ei olekaan laitteesta vaan sen käyttäjästä.

        Noin puolet ammattitason kuvaajista käyttää kännykkää kuvaamisern aktiivisesti.

        Tuosta ole minkäänlaisia todisteita.
        Ei tarvitse tehdä muuta kuin katsoa minkä tahansa lajin urheilua Tv:stä ja voi todeta kaikkien ammattikuvaajien poikkeuksetta kuvaavan vain oikeilla kameroilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kysymys ammattitason kuvien saamisessa ei olekaan laitteesta vaan sen käyttäjästä.

        Noin puolet ammattitason kuvaajista käyttää kännykkää kuvaamisern aktiivisesti.

        "Ehkä kysymys ammattitason kuvien saamisessa ei olekaan laitteesta vaan sen käyttäjästä."

        Huono kuvaaja ei saa hyvälläkään laitteella hyviä kuvia ja hyvä kuvaaja ei saa huonolla laitteella (kännykällä) hyviä kuvia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ehkä kysymys ammattitason kuvien saamisessa ei olekaan laitteesta vaan sen käyttäjästä."

        Huono kuvaaja ei saa hyvälläkään laitteella hyviä kuvia ja hyvä kuvaaja ei saa huonolla laitteella (kännykällä) hyviä kuvia.

        Sitä kännykässä olevaa laitetta todellakaan ei pidä kutsua kameraksi koska siitä puuttuu kokonaan yksi kameran tärkeistä ominaisuuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta ole minkäänlaisia todisteita.
        Ei tarvitse tehdä muuta kuin katsoa minkä tahansa lajin urheilua Tv:stä ja voi todeta kaikkien ammattikuvaajien poikkeuksetta kuvaavan vain oikeilla kameroilla.

        Niin, urheilua kuvaavat ovatkin jo siirtyneet kompaktimmalla kennolla varustettuihin MFT kameroihin, ja käyttävät täyskennoisia paperipainoina.

        Haastatteluissa kännykkä on edellellistäkin näppärämpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ehkä kysymys ammattitason kuvien saamisessa ei olekaan laitteesta vaan sen käyttäjästä."

        Huono kuvaaja ei saa hyvälläkään laitteella hyviä kuvia ja hyvä kuvaaja ei saa huonolla laitteella (kännykällä) hyviä kuvia.

        Laitteen hyvyys tai huonous on verrannollinen olosuhteisiin. Joissain tilanteissa täyskennojärkkärillä ei tee mitään, joissain taas kamerapuhelin on huonompi.

        Hyvä kuvaaja saa erinomaisia kuvia kummalla tahansa ja osaa valita laitteen tilanteen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta ole minkäänlaisia todisteita.
        Ei tarvitse tehdä muuta kuin katsoa minkä tahansa lajin urheilua Tv:stä ja voi todeta kaikkien ammattikuvaajien poikkeuksetta kuvaavan vain oikeilla kameroilla.

        Tuosta löytyy paljonkin todisteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta löytyy paljonkin todisteita.

        Tyhjää tuuleen huutelua tuollainen on.
        Jokainen NORMAALI IHMINEN ymmärtää sen, että pahaisella kännykällä ei ole mahdollista saada yhtä laadukkaita kuvia kuin nykyaikaisilla kehittyneillä.järkkäreillä ja valovoimaisilla objektiiveilla.

        Minua säälittävät ne raukat, jotka eivät ymmärrä edes tätä yksinkertaista asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitteen hyvyys tai huonous on verrannollinen olosuhteisiin. Joissain tilanteissa täyskennojärkkärillä ei tee mitään, joissain taas kamerapuhelin on huonompi.

        Hyvä kuvaaja saa erinomaisia kuvia kummalla tahansa ja osaa valita laitteen tilanteen mukaan.

        Sellaista tilannetta ei olekaan, jossa nykyaikainen järkkäri olisi pahaista kännykkää huonompi mitä tulee kuvan laatuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, urheilua kuvaavat ovatkin jo siirtyneet kompaktimmalla kennolla varustettuihin MFT kameroihin, ja käyttävät täyskennoisia paperipainoina.

        Haastatteluissa kännykkä on edellellistäkin näppärämpi.

        Kaikki kinokennoiset kamerat eivät ole suurikokoisia. Esimerkiksi Sony a 7 c kamera on pienempi kuin Panasonicin ja Olympuksen kookkaimmat mft kamerat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki kinokennoiset kamerat eivät ole suurikokoisia. Esimerkiksi Sony a 7 c kamera on pienempi kuin Panasonicin ja Olympuksen kookkaimmat mft kamerat.

        Mutta linssit ovat isoja mohkäleitä verrattuna MFT linsseihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta linssit ovat isoja mohkäleitä verrattuna MFT linsseihin.

        Valovoimaiset pitkät telezoomit ja pitkät primet ovat, mutta laajakulmaisemmat primet ovat yllättävän pienikokoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valovoimaiset pitkät telezoomit ja pitkät primet ovat, mutta laajakulmaisemmat primet ovat yllättävän pienikokoisia.

        Ja niilläkö sitä urheilua kuvataan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niilläkö sitä urheilua kuvataan?

        Ei vaan niillä ensin mainituilla.
        Mitä mft:hen tulee, niin kuvaan lintuja sekä urheilua Om-1:llä ja pro 150-400 mm f 4 telezoomilla ja pro 40-150 mm f 2,8 zoomilla

        Olen aikeissa myydä pois laajakulmaisemmat putket 60 mm f 2,8 macroa lukuunottamatta ja hankkia toiseksi setiksi Sony a 7 c:n ja siihen muutamia laadukkaita laajakulmaisia primeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan niillä ensin mainituilla.
        Mitä mft:hen tulee, niin kuvaan lintuja sekä urheilua Om-1:llä ja pro 150-400 mm f 4 telezoomilla ja pro 40-150 mm f 2,8 zoomilla

        Olen aikeissa myydä pois laajakulmaisemmat putket 60 mm f 2,8 macroa lukuunottamatta ja hankkia toiseksi setiksi Sony a 7 c:n ja siihen muutamia laadukkaita laajakulmaisia primeja.

        Ei kai kukaan sellaisia painavia rotiskoja käytä nykyaikana, kun parempia, pienempiä ja kevyempiäkin on saatavilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan niillä ensin mainituilla.
        Mitä mft:hen tulee, niin kuvaan lintuja sekä urheilua Om-1:llä ja pro 150-400 mm f 4 telezoomilla ja pro 40-150 mm f 2,8 zoomilla

        Olen aikeissa myydä pois laajakulmaisemmat putket 60 mm f 2,8 macroa lukuunottamatta ja hankkia toiseksi setiksi Sony a 7 c:n ja siihen muutamia laadukkaita laajakulmaisia primeja.

        Ai myyt pois... Osta tilalle kunnon kamerapuhelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai myyt pois... Osta tilalle kunnon kamerapuhelin.

        Ei kai yksikään NORMAALI IHMINEN osta lelua oikean kameran tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan sellaisia painavia rotiskoja käytä nykyaikana, kun parempia, pienempiä ja kevyempiäkin on saatavilla.

        Lelut ovat lapsia varten.
        Aikuiset kuvaavat oikeilla kameroilla ja objektiiveilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan sellaisia painavia rotiskoja käytä nykyaikana, kun parempia, pienempiä ja kevyempiäkin on saatavilla.

        Neitimäisen kännykkä kuvaaja hintin mielestä 600 gramman painoinen pienikokoinen kamera on painava rotisko.

        Ymmärryksen taso näkyy olevan 0.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neitimäisen kännykkä kuvaaja hintin mielestä 600 gramman painoinen pienikokoinen kamera on painava rotisko.

        Ymmärryksen taso näkyy olevan 0.

        Mitäs ne ns. "oikeilla kameroilla" kuvaavat mahtavatkaan kompensoida pitkillä ja muhkeilla putkillaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli lainaatko kamerapuhelintasi jollekin osaavalle kuvaajalle, jotta hän voi taltioida ko. tapahtumat tuon oivallisen laitteen avulla?

        Se on vain niin, että kännykkä ei sovi kaikkiin kuvaustilanteisiin oli se olevinaan kuinka hyvä tahansa. Yksi ongelma on liian suuri terävyysalue ja kohde hukkuu taustaan, ellei se ole sileä seinä tai meren ulappa.


    • Anonyymi

      Kamerapuhelin sopii joihinkin tilanteisiin. Mutta koska niistä puuttuu etsin, on kuvan näkeminen varsinkin kirkkaalla auringonpaisteella todella turhauttavaa: ei siis näe ollenkaan, mitä kuvaan tulee. Lisäksi kunnollisten teleobjektiivien puute tekee mahdottomaksi kuvata esim. linnun lentoa etäältä.

      Mutta jos tyytyy ja rajoittuu pelkästään laajakulmaobjektiivin tarjoamiin kuvakulmiin, on kamerapuhelin ihan hyvälaatuinen. Itselläni on nimittäin vähäsen kokemusta Nokian 43 MPix kännykästä useiden vuosien takaa. Se oli aivan kelpopeli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe