Sähkönsäästäjän kotiasu

Anonyymi-ap

Minulla on huono sähkösopimus vielä 4 kk. Kylmät ilmat alkoi jo , ja pidän taloa 17 asteessa. Minulla on päällä pitkät kalsarit, paksut kollekehousut, pitkähihainen paita, paksu villatakki ja kahdet villasukat päällekkäin. Kun istun, laitan vielä villasaalin harteille.Tarkenee jotenkuten. Yöksi paksun untuvatäkin alle ja pipo päähän.

26

576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heh, aloittaja. Pistät minuakin paremmaksi ! Minä tiputin lämpötilaa niissä huoneissa, mita en käytä (iso, vanha talo), mutta oleskelutiloissa pidän
      21 astetta, makuuhuoneessa 16 astetta.
      En katso mukavuuteni paljon kärsineen näistä rajoituksista.
      Nykyinen sähkösopimis on voimassa vielä pitkään. Ehkä vaihdan sen, ellei sopimussakko ole kovin iso.

      • Anonyymi

        Kiitä iltarukouksessasi ekososialisteja, kun saat maksaa 33 s/hkw vielä niin kauan kuin kestosopimuksesi kestää, oikea hinta on nyt n. 2 s/hkw
        😂😂😂😂😂😂😂😂. 😇. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitä iltarukouksessasi ekososialisteja, kun saat maksaa 33 s/hkw vielä niin kauan kuin kestosopimuksesi kestää, oikea hinta on nyt n. 2 s/hkw
        😂😂😂😂😂😂😂😂. 😇. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅

        Jaha, Ano 23.13. Että vielä kiittää pitäisi ! Taidan jättää väliin kun en oikein tykkää tuosta syntipukkien nimeämisestä..))


    • Anonyymi

      Jopa on vaatetusta aloittajalla. Miten sitten kun on keskitalvi? Itse asun kerrostalossa, enkä voi lämpöön vaikuttaa. Meillä oli viime talvenakin patterit lähes kylmällä, mutta lämpötila oli asunnossani 21 astetta. Asun siten, että joka puolella asuntoani on muita asuntoja, mikä varmaan vaikuttaa lämpötilaan.

      Mira

      • Anonyymi

        "Asun siten, että joka puolella asuntoani on muita asuntoja"

        Eihän tuo voi olla mahdollista. On kai asunnossasi ikkunoitakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Asun siten, että joka puolella asuntoani on muita asuntoja"

        Eihän tuo voi olla mahdollista. On kai asunnossasi ikkunoitakin?

        Ikkunoita? Ymmärryksesi ei ole parhaimmillaan Voihan olla kattoikkunatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Asun siten, että joka puolella asuntoani on muita asuntoja"

        Eihän tuo voi olla mahdollista. On kai asunnossasi ikkunoitakin?

        Luojankiitos, palstalla on nokkelia kirjoittajia.
        Nim. Ikkunan äärellä


    • Anonyymi

      Yli 80 v vanhan ihmisen pitäisi saada viettää viimeiset vuodet lämpimässä kodissa!

      On kai joitakin järjestöjä, josta voi kysyä lämpöapua, jos sähkölasku on liian kallis.
      Kysypä kunnalta/kaupungilta/ tai muualta.

      Tietääkö joku täällä, mistä saisi apua aloittajalle?
      Kertokaa! Onhan niitä järjestöjä.
      Ei oo laitaa, että vanhan ihmisen pitää värjötellä kotonaan viimeiset vuotensa!

      • Anonyymi

        Tässä iässä viluttaa.
        Joskus pidän makuuhuoneessa jotain 20 astetta, kun on kolkkoa.

        Usein 18, on 2 peittoa ja viltti vielä päällä.
        Tykkään nukkua ilman kuteita, vanhanajan flanellihousut vain, eivät purista. Lisäksi fliiseriviltti harteilla. Nukuttaa paremmin, kun ei oo liian lämmintä.
        Päivällä on puolitoppatakki päällä usein.

        Niitä on sellaisia lämpimiä alusvaatteita, aloittaja vois kysyä urheiluliikkeistä.
        Sellaisia joita käytetään talvella telttaillessa.
        Kerran vain hinta kirpaisee, mutta olis lämmintä aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä iässä viluttaa.
        Joskus pidän makuuhuoneessa jotain 20 astetta, kun on kolkkoa.

        Usein 18, on 2 peittoa ja viltti vielä päällä.
        Tykkään nukkua ilman kuteita, vanhanajan flanellihousut vain, eivät purista. Lisäksi fliiseriviltti harteilla. Nukuttaa paremmin, kun ei oo liian lämmintä.
        Päivällä on puolitoppatakki päällä usein.

        Niitä on sellaisia lämpimiä alusvaatteita, aloittaja vois kysyä urheiluliikkeistä.
        Sellaisia joita käytetään talvella telttaillessa.
        Kerran vain hinta kirpaisee, mutta olis lämmintä aina.

        Itselläni aina 21 astetta joka huoneessa . Joten ei palella


    • Anonyymi

      Kiitä iltarukouksessasi ekososialisteja, kun saat maksaa 33 s/hkw vielä niin kauan kuin kestosopimuksesi kestää, oikea hinta on nyt n. 2 s/hkw"""


      pörssisähköön lisätään välityspalkkio = komissio joka on esim. 0,4 snt
      Caruna 3+ snt ja sähkövero 2+ snt

      eli löysästi laskien Fortumin hintaa + 6 senttiä

      kesällä sähkö on halpaa kun tuulee joten tuulivoima ei tuota
      halpa sähkö ei vähennä lämpökuluja kun lämpöä ei tarvita paljon

      talvella sähkä on kallista kun ei tuule joten tuulivoima ei tuota
      kallis sähkö maksaa lämmittäjälle kun lämpöä tarvitaan lämpäpumppuun

      näin se menee

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on tarpeeksi pienet tulot, niin pitäisi saada avustusta valtiolta.

        Mautonta ottaa tähän yhteyteen "iltarukous". Ei iltarukouksissa kukaan käsittele sellaista.

        Täällä iltarukouksia:
        https://www.espoonseurakunnat.fi/tutki-uskoa/rukous/muita-rukouksia/iltarukouksia

        Lisää netillä.

        apua valtiolta höpön höpöt
        tarpeeksi pienet tulot on matulla joka vie rahasi
        kun ostat ruokaa maksat alv-veron ja matu lihoo kun saa tila-auton


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        apua valtiolta höpön höpöt
        tarpeeksi pienet tulot on matulla joka vie rahasi
        kun ostat ruokaa maksat alv-veron ja matu lihoo kun saa tila-auton

        Miksi ei?

        Ruotsissa saa avustusta sähkölaskuihin, kun ne ylittää tietyn rajan.

        Pysy asiassa! Tyhmää sotkea maahanmuuttajia tähän keskusteluun.
        Nyt puhutaan suurista sähkölaskuista, ja että vanhuksilla ei ole varaa nostaa lämpöasteita kotonaan.
        Vaikka toisaalta luulen, että tämä kaikessa säästäminen on myös perua entisajoilta, kun todella oli niukkaa, ja piti säästää kaikessa. Huomaan itsessänikin tämän piirteen ja olen ruvennut olemaan "tuhlaavaisempi". Pidän lämpöä 18-20 asteessa, vaikka maksaakin.
        Mutta pitäähän sitä voida saada olla kotonaan lämpimässä vanhoilla päivillään.

        Eikö voisi pistää selvän rajan, minkä verran saa sähkö maksaa, ja ottaa huomioon vähätuloiset - ja alentaa heiltä.

        Kyllä ne sähkölaitokset selviää pienemmilläkinvoitoilla.
        Valtio voisi ihan hyvin ottaa kantaa tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei?

        Ruotsissa saa avustusta sähkölaskuihin, kun ne ylittää tietyn rajan.

        Pysy asiassa! Tyhmää sotkea maahanmuuttajia tähän keskusteluun.
        Nyt puhutaan suurista sähkölaskuista, ja että vanhuksilla ei ole varaa nostaa lämpöasteita kotonaan.
        Vaikka toisaalta luulen, että tämä kaikessa säästäminen on myös perua entisajoilta, kun todella oli niukkaa, ja piti säästää kaikessa. Huomaan itsessänikin tämän piirteen ja olen ruvennut olemaan "tuhlaavaisempi". Pidän lämpöä 18-20 asteessa, vaikka maksaakin.
        Mutta pitäähän sitä voida saada olla kotonaan lämpimässä vanhoilla päivillään.

        Eikö voisi pistää selvän rajan, minkä verran saa sähkö maksaa, ja ottaa huomioon vähätuloiset - ja alentaa heiltä.

        Kyllä ne sähkölaitokset selviää pienemmilläkinvoitoilla.
        Valtio voisi ihan hyvin ottaa kantaa tähän.

        Voisi, mutku niistä on tullut markkinahenkilöiden käsikassara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei?

        Ruotsissa saa avustusta sähkölaskuihin, kun ne ylittää tietyn rajan.

        Pysy asiassa! Tyhmää sotkea maahanmuuttajia tähän keskusteluun.
        Nyt puhutaan suurista sähkölaskuista, ja että vanhuksilla ei ole varaa nostaa lämpöasteita kotonaan.
        Vaikka toisaalta luulen, että tämä kaikessa säästäminen on myös perua entisajoilta, kun todella oli niukkaa, ja piti säästää kaikessa. Huomaan itsessänikin tämän piirteen ja olen ruvennut olemaan "tuhlaavaisempi". Pidän lämpöä 18-20 asteessa, vaikka maksaakin.
        Mutta pitäähän sitä voida saada olla kotonaan lämpimässä vanhoilla päivillään.

        Eikö voisi pistää selvän rajan, minkä verran saa sähkö maksaa, ja ottaa huomioon vähätuloiset - ja alentaa heiltä.

        Kyllä ne sähkölaitokset selviää pienemmilläkinvoitoilla.
        Valtio voisi ihan hyvin ottaa kantaa tähän.

        kaikkeen ei riitä asia eikä rajat eikä rahat
        ELÄT PARKA MENNEISYYDESSÄ KUIN PARKA NOSSA

        pörssisähkö on ostettu etukäteen futuureilla
        eli ihan sama mitä mangut sitä ei voida palauttaa sinulle mitä olet sopinut

        SÄHKÖ EI OLE PAIKALLINEN TUOTE KUTEN KAUKOLÄMPÖ joka tehdään paikallisesti
        sähkö on GLOBAALI TUOTE JOHON VAIKUTTAA MM. SAKSAN MAAKAASUN HINTA

        MATU EI OLE PAIKALLINEN TUOTE KUTEN SUOMALAINEN joka tehdään paikallisesti matu on globaali tuote joiden määrä riippuu Hamasin iskuista ja afrikangepardihattujohtajien raakuuksista

        Sinä ja matu kipailette samasta tuesta ja verorahasta ihan sama mitä kuvittelet
        minä en teidän kilpailuunne osallistu edes katselijana

        VIRON PUTKEN KATKAISU NOSTI HETI SÄHKÖN HINTAA
        Talven sähkön hinta-arvio pomppasi rajusti kaasuputkivaurion takia
        Kaasuputken vaurio on jo nyt vaikuttanut talven sähkön hintaodotuksiin.

        Sähkön futuurihinnat pomppasivat alkuviikosta jopa noin 20 prosenttia. Tammikuun futuuri Suomeen alv mukaan lukien oli vielä 5. lokakuuta 9,55 senttiä/kWh. Eilen 10. lokakuuta päätöskursseilla sama futuuri maksoi 11,53 senttiä/kWh, selvityksen tiedotteessa kerrotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        apua valtiolta höpön höpöt
        tarpeeksi pienet tulot on matulla joka vie rahasi
        kun ostat ruokaa maksat alv-veron ja matu lihoo kun saa tila-auton

        Mitä te ihmettelette!
        Matuthan tämän kaiken ovat saaneet aikaan. Talosi jäähtyvät, koska matut ovat niin halunneet, palelet, vaikka on kaksi täkkiä, se on matujen vika.
        Sähkön hinta nousi, ihan matujen tahdosta.
        Tule talvikin, lumet ja jäät, matujen vika.
        Lama tulee, oikeistolainen hallitus, Marin lähtee ulkomaille, Haavistosta tehdään presidenttiä. AAH ja voi, mitä kaikkea ne matut saavatkaan aikaan.
        Kyllä ennen vaan oli toisin. Mutta nyt tiedämme!
        On onnellista tämä aika, kun nyt on tiedossa, ketä voidaan syyttää, kun epäonni kohtaa.
        Ennen sellaista nimitettiin syntipukiksi.
        Vanha kansa saattoi pukea aidon pukin kaikenlaisiin taljoihin ja peittoihin ja raahata sen pyhäinmiesten päivän iltana tupaan ilkuttavaksi ja pilkattavaksi, ja siirtää sen kannettavaksi kaikki vuoden epäonnistumiset.
        SE oli ennen se. Nyt meillä on matut ympäri vuoden. Iloitkaa.


    • Anonyymi

      Tuulisella ilmalla kannattaa pestä pyykkiä, uunin käyttöä voi tarkastella. Liian kuuma voi pitää ikkunaa raollaa.

      • Anonyymi

        Just ikkunaa raollaan pitämällä energiaa säästyy huomattavia määriä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just ikkunaa raollaan pitämällä energiaa säästyy huomattavia määriä...

        On paljon pirteämpi, kun on ikkuna raollaan.
        Ei voi kuitenkaan pitää lämpöpatteria päällä sen ikkunan alla, paahtaa muuten koko ajan sähkölaskua.

        Muistan kun vielä lokakuussa nukuin vintillä ilman lämmityksiä.
        Oli vilttiä ja joku talja päällä.
        Nukkuuhan ne teltoissakin talvella. Ja entäs kaikki grönlandilaiset ja siberialaiset?
        Siellä vaan nukkuvat.

        Oon kyllä hyvilläni, että saa asua täällä, ei oo kade.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On paljon pirteämpi, kun on ikkuna raollaan.
        Ei voi kuitenkaan pitää lämpöpatteria päällä sen ikkunan alla, paahtaa muuten koko ajan sähkölaskua.

        Muistan kun vielä lokakuussa nukuin vintillä ilman lämmityksiä.
        Oli vilttiä ja joku talja päällä.
        Nukkuuhan ne teltoissakin talvella. Ja entäs kaikki grönlandilaiset ja siberialaiset?
        Siellä vaan nukkuvat.

        Oon kyllä hyvilläni, että saa asua täällä, ei oo kade.

        Siellä ne igluisss ja jurtissa vaan nukkuu. On hylkeen ja poron taljaa lämmikkeenä:


    • Anonyymi

      Entäs kesällä, kun usein on sää alle + 20 ja patterit kuitenkin kiinni?

    • Anonyymi

      Miksi ette te uutta sopimusta.
      Meillä vaimo teki sopimuksen ja mun sopimus loppui automaattisesti.

      Lapsetkin voi tehdä sopimuksen, uusi henkilö tekee sopimuksen, katsokaa kuinka käy, ei varmaan tule sakkoa, eikä harmia.

      Kun tekee uuden sopimuksen, vanha loppuu

      • Anonyymi

        Ei se onnistu samassa taloudessa asuville!


    • Anonyymi

      Vilukissa!

    • Anonyymi

      Lämpöä on kuitenkin + 17?
      Millainen vaatetus sinulla on ulkoilmassa?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 103
      1869
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1835
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1834
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1350
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe